FL Equalizer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 09-09-2009 16:04
Hey mensen ik gebruik FL Studio en wil daar nu een soort pc mix mee maken. Ben redelijk nieuw daar mee (met een sequencer tracks mixen dan, traktor kan ik wel Cool) dus ben nog een beetje aan het experimenteren.

Maar ik vind het vreemd dat fruity loops niet met een simpele EQ vst plugin komt. Gewoon zo'n vst met 3 dj knopjes voor Hi Mid en Low.

Dus mijn vraag is, weet iemand zo'n freeware vst? Happy, laughing Betaald mag ook, maar liever gratis natuurlijk Cool.

Eventuele tips mogen ook natuurlijk. Thx!

What do you think about FL Equalizer ??

Vote :   

Prozei    posted on 09-09-2009 16:24
wie wil er nu een mix maken met fruity loopsCool
Sebasz    posted on 09-09-2009 16:43
Komt op hetzelfde neer als met ableton of reason of whatever. Tis gewoon een pc mix die niet live is :P
Illusion    posted on 09-09-2009 16:56
Maar waarom niet met Reason of AbletonCool?FL lijkt me hier niet zo geschikt voor.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sebasz    posted on 09-09-2009 16:58
Omdat ik van Ableton niks snap, niet heb, en nooit gebruikt heb :P Zelfde geldt trouwens voor Reason.
Maar 't werkt prima hoor waarschijnlijk net zo als Ableton.

Ik zoek alleen een EQ plugin zodat ik daar automation clips van kan maken Happy, laughing
Prozei    posted on 09-09-2009 21:49
zit toch standaard eq in?waar je een frequentie reeks kan instellen eq is eq
Bouncy    posted on 09-09-2009 22:19
Poster: Prozei
zit toch standaard eq in?waar je een frequentie reeks kan instellen eq is eq

Dat klopt niet helemaal, k heb vandaag op school geleerd dat je 5 verschillende EQ's hebt:

Filter
Graphic
Shelving
Sweep
Parametrisch

Dus EQ =\= EQ

En ik dacht dat Sebasz naar een shelving EQ op zoek is als ik me niet vergis (ja, ik heb pas de 1ne helft gehad van de les, andere helft krijg ik volgende week)
User edit by Bouncy on 09-09-2009 @ 22:19:47 (1%)
Prozei    posted on 09-09-2009 23:03
Poster: Bouncy
Dat klopt niet helemaal, k heb vandaag op school geleerd dat je 5 verschillende EQ's hebt:
En ik dacht dat Sebasz naar een shelving EQ op zoek is als ik me niet vergis (ja, ik heb pas de 1ne helft gehad van de les, andere helft krijg ik volgende week)

deze eq's werken opzich allemaal het zelfde maar ze hebben allemaal een ander doel.

een filter eq geef je een frequentie niet weer(bandstop) of een gedeelte wel weer(bandpass)
zo kan ik ze allemaal wel gaan uitleggen.

wat sebasz moet doen is gewoon met een plugin 3 banden equalizen laag rond de 70/80hz
mid 1khz en hoog 13khz. de banden breed genoeg maken dat ze elkaar overlappen.
Sebasz    posted on 09-09-2009 23:51
wat prozei zegt dus :P
dus als iemand mij even kan tippen waar ik dat kan vinden Happy, laughing
tairip    posted on 10-09-2009 00:13
Poster: Sebasz
wat prozei zegt dus :P
dus als iemand mij even kan tippen waar ik dat kan vinden Happy, laughing

Gewoon in je effect mixer (F9) en dan een EQ seleteren op je kanaal.
Sebasz    posted on 10-09-2009 12:51
Ja dat snap ik alleen met de standaard EQ's kan ik niet (voor zover ik weet) makkelijk automation clips doen omdat het 10 balkes zijn oid welke ik niet allemaal apart kan aansturen

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

228 Users online: 171 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 31.761
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.925.306