moeten DJ's meer producen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wammes    posted on 25-09-2005 01:04
Ben erg benieuwd wat jullie van de volgende stelling vinden. Ik heb bewust geen poll aangemaakt omdat ik graag een onderbouwde reactie wil zien van jullie:

"DJ's die niet producen verdienen minder respect dan DJ's die wel producen!"

Ik geef later mijn eigen mening...

User edit by Wammes on 25-09-2005 @ 01:38:35 (2%)

What do you think about moeten DJ's meer producen? ??

Vote :   

wilum    posted on 25-09-2005 01:11
Happy, laughingmijn mening is dat als je veel platen produceert je sneller een goede gespecteerde dj ben.
maar je heb natuurlijk ook djs die alleen draaien en toch genieten.

SonicWalker    posted on 25-09-2005 02:08
het zijn twee verschillende vakken. een producer met dj ervaring heeft zeker voordelen bij de productie van muziek voor de club/dance markt, maar omgekeerd zie ik geen voordelen. respect als dj hoor je voor je prestatie te krijgen en niet omdat je toevallig ook een leuk plaatje hebt gemaakt.
Dj_Danny    posted on 25-09-2005 10:46
Een van de beroemde dj's, ik dacht dat het Jean was, zei ooit ik vind het eigenlijk jammer dat je door het publiek pas gerespecteerd word als je ook plaatjes maakt. En ik denk dat hij daar eigenlijk wel gelijk in heeft.

Als een dj goed ken draaien dan respecteer je hem om z'n draaien kunste, als een producer goede plaatjes maakt dan respecteer je hem om die goede plaatjes en niet anders.

Wel heeft de mengelmoes voordelen bij het maken van platen.
Lukaz    posted on 25-09-2005 11:00
ik vind dit egt nergens op slaan djs die niet producen verdienen net zoveel respect als djs die dat wel doen!!  het is ook moeilijk om een goeie plaat te maken..  bijna geen 1 nummer is van maar 1 dj behalve Promo's dan..   het gaat bij mij om de skills  iemand die goed kan mixen vind ik beter dan imand die een wreed nummer maakt maar niet kan mixen..
Jorrit    posted on 25-09-2005 11:06
Ik vind dat DJ en Producer en losstaande 'bezigheid' is...
Een DJ staat op een feest, een producer zit in de studio.
Tuurlijk, door een goeie plaat uit te brengen als DJ win je naamsbekendheid, maar ik vind niet dat een DJ beoordeelt moet worden op z'n productie's (dat is niet de reden waar je de DJ voor huurt, die huur je voor entertainment)
Basrose    posted on 25-09-2005 14:13
Poster: Jorrit
Ik vind dat DJ en Producer en losstaande 'bezigheid' is...
Een DJ staat op een feest, een producer zit in de studio.
Tuurlijk, door een goeie plaat uit te brengen als DJ win je naamsbekendheid, maar ik vind niet dat een DJ beoordeelt moet worden op z'n productie's (dat is niet de reden waar je de DJ voor huurt, die huur je voor entertainment)

zo kijk ik er ook tegenaan!
SonicWalker    posted on 25-09-2005 23:38
Poster: Wammes
Ik geef later mijn eigen mening...

En? Het is 23:31 laat genug.
CastroLeChina    posted on 26-09-2005 17:40
ik vind allebei dat ze hun respect moeten verdienen ik bedoel
je gaat toch niet op een feest staan en denken 'hey hij heeft geen productie dus ga ik maar naar dj ........'

@ Jorrit daar kan je wel gelijk in hebben maar sommige djs Draaien heel vet en hebben vette productie's
dan kijk ik toch naar Joris Voorn,Alexander Kowalski
Jorrit    posted on 26-09-2005 19:45
Tuurlijk, maar ik vind dus dat het totaal los van elkaar staat.
Wammes    posted on 27-09-2005 15:26
Ik ben van mening dat DJ'en en producen 2 verschillende disciplines zijn, maar...

Een DJ 'als artiest' vind ik persoonlijk nog steeds erg overgewaardeerd. Wanneer je als DJ je plaatjes lekker in elkaar kan mixen, je hebt een goede platenkeuze, goede opbouw van je set, uitstraling etc en last but not least een goed netwerk. Kun je een heel eind komen. Toch maak je dan niet zoveel aanspraak op je creatieve vermogens als een producer dit moet doen. In deze vorm heb ik zeker meer respect voor een DJ die produceert dan eentje die 'alleen maar plaatjes opzet'. Dan komt je muziekale creativiteit toch echt duidelijker naar voren.

Het is een beetje vergelijkbaar met worldfamous zangers/zangeressen. Deze kunnen zingen. De één wat beter dan de andere, maar ze kunnen in de regel redelijk tot zeer goed zingen. Toch zijn erg genoeg van deze 'artiesten' echt niet in staat om slechts één fatsoenlijke plaat in elkaar te draaien. In die zin heb ik toch echt minder respect voor hun muzikale creativiteit dan artiesten die dit wel kunnen.

Desondanks wil het natuurlijk niet zeggen dat ik niet naar een optreden zou kijken van zo'n artiest!

Koray    posted on 27-09-2005 18:13
je kan het idd zo bekijken , maar ik heb voor iedereen respect in wat ie doet!
Nvie    posted on 27-09-2005 19:14
ik vind:

producer en dj zijn twee verschillende dingen, producer zit in een studio, dj staat plaatjes te draaien op een feest.
Maar:
als deze twee dingen samen komen, krijg je een dj die plaatjes produceert, wat ik wel leuk vind, als een dj ook plaatjes maakt, maar ik zou er zo geen extra waardering voor opbrengen.

Tenslotte, als je als DJ op een event draait, is het now or never...
in een studio zit dat heel anders.
Rhino    posted on 29-09-2005 10:23
2 Nvie :als je de studio doortrekst naar het podium is het ook now or never , en heb je dus een live optreden.
Dus inm dat opzicht verschilt het helemaal niet zo gek veel !
Wammes    posted on 29-09-2005 11:52
Mee eens... je ziet heel veel dj's die het 'onstage' combineren. Bijvoorbeeld technodj's die een drumcomputer ernaast hebben lopen of dj's met laptop en midicontroller om bijvoorbeeld Live mee aan te sturen.

Lukaz    posted on 29-09-2005 14:33
-->Yoji Biomehanika: Sensation Black2005  <---
FrankyN    posted on 29-09-2005 15:36
Ja idd Yoji had dat egt vet gedaan op sensation black 2005.
djjw    posted on 01-10-2005 20:09
hey, ik vind dat een goede dj zonder eigen producties net zoveel
respect verdiend als een dj met producties...

een dj met producties verdiend natuurlijk ook respect om zijn
eigen werk maar dat staat dus los van het draaien..

dus ben ik het met de "rest"eens dat dat 2 veschillende dingen zijn..
gr. jw
JayK    posted on 23-02-2006 14:24
Moeten dj`s meer produceren?

Ik vind van wel.
Als dj heb je namelijk een heel andere kijk op muziek
en luister je ook anders naar muziek.
Ik vind dat dj`s die produceren vaak goeie producties neerzetten.

Maar of ze meer respect daardoor verdienen vind ik niet
Dj`s hebben het zwaarder dan een producer  en een grotere
verantwoordelijkheid als je voor een zaal staat, je maakt of breekt
een feest en een producer kan in zn studio zn fouten zow weer
terug draaien en overdoen en niemand zal het ooit weten.

robertvisser    posted on 23-02-2006 14:32
kijk naar deepack op sensation black 2005: hij begon z'n set met het nummer we will rock you en werd bijgestaan door dj the viper met fenomenaal scratch werk....

zulk soort actie's verdient meer respect dan dj's die wel produceren maar  live 'gewoon' alleen hun plaatjes draaien..

of zijn jullie het daar niet mee eens.

Jorrit    posted on 23-02-2006 14:48
Je hebt een punt wat betreft live-werk van DJ's.
Mijn mening is dat de DJ vandaag de dag, met alle technologie, niet meer volstaat met plaatjes aan elkaar draaien. Wat je ook doet, er moet een extra dimensie bij komen om het zo maar te zeggen. De een doet het door live te producen, de ander door te scratchen, weer een ander door erg snel platen aan elkaar te draaien, weer een ander gebruik vette samples en vocals over z'n mix etc...

Verder sta ik nog steeds achter m'n uitspraak dat DJ en Producer een apart ding is. Maar wil je flink doorbreken als DJ, zal je vaak moeten producen om dat voor elkaar te krijgen...
RenderingRebel    posted on 23-02-2006 15:50
Producerende dj = meestal Live act
En ja, die geef ik wel degelijk meer "respect"(mits ze het goed doen)
Gewoon een hoop werk om alles tot een passend geheel te maken maar het klinkt dan ook meestal gewoon een stuk vetter als een dj set
User edit by RenderingRebel on 23-02-2006 @ 15:51:46 (5%)
dion    posted on 23-02-2006 15:52
ja, want dan komt er meer muziek naar mijn eiegen smaak toe hahaha
Illusion    posted on 23-02-2006 17:24
k'ben het hier mee eens... Er zijn genoeg Dj's die goed kunnen mixen... Dat is het probleem. Er zijn veel te veel disc jockeys, en ze kunnen echt niet allemaal alle respect krijgen... Ik denk als je bezig gaat met producen, en je brengt een paar leuke nummertjes uit,, en die draai je op wat party's,,, dat je heel wat meer aanzien krijgt... En wie weet steek je opeens ergens bovenuit,,,, wordt je gezien,,,hebben ze van je gehoord... en vragen ze je om een paar nummertjes te producen... En als je dan met wat geluk ook nog bekend wordt, is het helemaal mooi
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ScottB    posted on 23-02-2006 17:47
Dj staat nog altijd voor DiscJockey, het mengen van plaatjes.

Producer staat voor Produceren, het zelf maken van platen.

je kunt geen appels en peren vergelijken. hoewel steed meer dj en producers beide doen lijkt het me slecht als je meer aanzien als dj krijgt, omdat je een mooi nummer gemaakt hebt. En iedereen heeft weer zijn eigen skills waarmee hij goed kan mixen, zoals al gezegd; scratchen, samples, loopen. een producer kan zijn fouten dan wel terug draaien als hij die maakt hij bedenkt wel die vette bass-line of die relaxte drum. een dj maakt idd een feest maar weet meestal wel hoe je goed doet toch. je ziet aan de zaal wat de mensen willen. gewoon respect voor mensne die hun vak goed verstaan!! Dj of producer of allebei

Bastian    posted on 23-02-2006 18:02
eigenlijk vind ik gewoon dat als je dj bent het voor het grootste deel om te mixen voor dj's/producers is het dus allebei maar voor mij zijn ze hetzelfde alleen een dj die eigen platen maakt kan daar nog iets bekender om wordenWinking my eye

This is an old Topic

No new postings for 7.020 days.
 Post CommentThat would be 234 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 13 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 25.258
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.833.717