Welk muziek-tijdperk (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 03-09-2009 01:53
In welk muziek-tijdperk zou jij willen leven?

Denk daarbij aan de 60's/70's/80's etc. Puur om het muziek. Denk hierbij dus aan de Disco tijd met plateauzolen e.d.

Dus wil je terug de tijd in, of juist de toekomst in?

What do you think about Welk muziek-tijdperk ??

Vote :   

Down_Town    posted on 03-09-2009 08:26
Ik ben gek op Disco maar ook op de Club muziek van nu dus iedere tijd heeft zijn charme.
Waar ik me wel tegen afzet is de?associatie van disco met plateauzolen en rare gekleurde afro pruiken. Dat heeft voor mij niets met disco te maken maar meer met carnaval. Op disco feesten waar ze dat denken te moeten dragen zul je me dus nooit zien.
Bartjens    posted on 03-09-2009 10:31
Poster: Down_Town
iedere tijd heeft zijn charme.

Helemaal mee eens, ik zou best eens een kijkje willen nemen in de 60's en 70's, het hippie tijdperk. Lijkt me een geweldige tijd. Qua muziek, maar ook als sfeer.
De 80's lijkt me ook erg vet, het ontstaan van de electronische muziek, de eerste echte dj's.

Naar de toekomst ben ik ook wel benieuwd,
wordt er bijvoorbeeld een nieuw soort muziek uitgevonden zoals in de jaren 80 de synts e.d. werden uitgevonden?
Hoe zal het gaan met de dj?

Maargoed, tijdreizen zal er voorlopig wel niet inzitten,
en ik ben ook wel blij met deze periode, bevalt me prima Cool

edit: er gaat iets mis met de layout...
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 03-09-2009 @ 10:33:00 (8%)
bambamstudio    posted on 03-09-2009 13:20
Als ik moet kiezen wil ik terug naar mijn jeugd, dus de jaren 80
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Mixt-Ape    posted on 03-09-2009 17:35
Ik zou graag NU willen leven...
Estacy    posted on 03-09-2009 18:05
geluksvogel! dat doe je ook! Ik ben het wel met Bartjens en Down_Town eens, de hippie tijd lijkt me wel grappig, en Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen zou ik wel live willen zien. Maargoed
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
remixer    posted on 03-09-2009 18:13
Poster: bambamstudio

ik ben het helemaal met je eens want als je met deze muziek bent opgegroeid dan blijf je het mooi vinden dus?ik heb nog heel wat cd's van de jaren 80 in een koffer zittenCool
Dyno    posted on 03-09-2009 19:36
Ik wil in 2109 leven. Ben benieuwd wat er dan "hip" is.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Tekhead    posted on 03-09-2009 20:08
Poster: bambamstudio

Ik ook terug naar mijn jeugdjaren eind jaren 70 en dan jaren 80, was wat muziek betreft het ultieme muziek orgasme.
Maar ook dus de periode waar een aardschok plaats hadn een big bang, met de komst van house muziek, en bijhorende levensstijl, Love, dance,peace and X*C, een nieuwe natie zag het levenslicht, House Nation, de wereld wist niet wat hen overkwam, heerlijk zo die tijd.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TranceXX    posted on 03-09-2009 20:10
Poster: Mixt-Ape
Ik zou graag NU willen leven...

Ik ook.
Tekhead    posted on 03-09-2009 20:19
Ik ben blij dat ik nog leef nu, na al wat ik meegemaakt heb.
LLCoolP    posted on 03-09-2009 21:03
90's! Shit ben 10 jaar te laat geboren!
Join the party and become famous!
cross-over    posted on 04-09-2009 13:46
Wat ben ik blij dat ik in het beste tijdperk (de 80's) actief ben geweest.

Maar ik zou de afgelopen jaren zeker niet hebben willen missen.
Als je ziet hoe divers de muziek tegenwoordig is, zoveel verschillende stylen en toch ook weer niet.

De ontwikkelingen in de hardware, Lencootje,?1200MK , frontloader CD, Toploaders, DVD-players, computers.... enz.?? Wat dat met de DJ's gedaan heeft en nog gaat doen.

Het DJ'n zelf, van radio-presentator op lokatie tot? "entertainer".
Een showman met eigen muziek al dan niet uit een computer.

Maar voor de meeste op dit forum moet de tijd nog komen dat ze zover terug kunnen kijken op een al dan niet geslaagde DJ periode. Dus geniet van wat je nu doet.... Cool

http://soundcloud.com/lau-daniels
Stagiar    posted on 04-09-2009 16:24
Moeilijke vraag, zoals eerder gezegd heeft elke tijd zijn charme. Ik zou het liefst aan het begin van de elektronische muziek willen hebben geleefd denk ik.
Maar daarnaast, de 60/70's zijn ook weer heel erg kicken Happy, laughing
ArCee    posted on 25-09-2009 13:20
Mooiste tijd voor mijn is de periode 1988 -> 1992 ongeveer toen house opkwam, de commercie er zich nog ver vandaan hield. Toen de feesten relatief klein en "underground" waren. Toen rottigheid de feesten nog niet in een kwaad daglicht zetten. Toen deejays nog erg dicht bij de bezoekers stonden. Toen er echt een "love, peace and happyness" gevoel heerste op een feest. Toen house iets bijzonders was voor een beperkt aantal liefhebbers die er echt helemaal voor gingen. Toen je nog feesten vierde op de meest vreemde plekken door heel Nederland.

Toen house werd begrepen door hen die het lief hadden.

De 2e periode is ongeveer 1999 - 2004 geweest, toen Trance op zijn hoogtepunt was in Nederland. Nu is die periode voor mij persoonlijk nooit meer over gewaaid, ik adem nog steeds Trance in elke teug luch, maar dat waren muziekaal gezien mijn 2 hoogtepunten toch wel. ?
User edit by ArCee on 16-10-2009 @ 10:56:14 (7%)
DjVictorF    posted on 26-09-2009 18:25
Ik zou ook graag nu willen leven. Of in 2020 ofzo, ik ben namelijk echt benieuwd wat er dan allemaal aan de hand is.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Tekhead    posted on 26-09-2009 18:57
Poster: ArCee
Mooiste tijd voor mijn is de periode 1988 -> 1992 ongeveer toen house opkwam, de commercie er zich nog ver vandaan hield. Toen de feesten relatief klein en "underground" waren. Toen rottigheid de feesten nog niet in een kwaad daglicht zetten. Toen deejays nog erg dicht bij de bezoekers stonden. Toen er echt een "love, peace and happyness" gevoel heerste op een feest. Toe house iets bijzonders was voor een beperkt aantal liefhebbers die er echt helemaal voor gingen. Toen je nog feesten vierde op de meest vreemde plekken door heel Nederland.

De 2e periode is ongeveer 1999 - 2004 geweest, toen Trance op zijn hoogtepunt was in Nederland. Nu is die periode voor mij persoonlijk nooit meer over gewaaid, ik adem nog steeds Trance in elke teug luch, maar dat waren muziekaal gezien mijn 2 hoogtepunten toch wel.

Hou op Arcee, ik word er zo emotioneel van, spijt dat die tijd voorbij is, blij dat ik toen er al bij was.
Alleen ben ik niet zo een Fervente Trance fan, vroeger ook niet.
User edit by Tekhead on 27-09-2009 @ 02:18:53 (7%)
clubberb    posted on 26-09-2009 20:56
2de helft van de jaren 90, zeker weten!! de tijd van de Dance opera party's.Cool
tairip    posted on 26-09-2009 22:03
Ik zou wel graag de jaren 60 (Pink Floyd enzo) en jaren 70 (Queen e.d.) mee willen maken.
Tekhead    posted on 27-09-2009 02:25
Poster: tairip
Ik zou wel graag de jaren 60 (Pink Floyd enzo) en jaren 70 (Queen e.d.) mee willen maken.

De jaren 60 was revolutie,de rebelerende jeugd, woodstock, beatles, Rolling Stones, love, peace&sex.
A new generation was born.
De 70 waren disco time, en hun glimmende pakjes, olifantenpijpen, monotone discodans pasjes, hitradio muziek.
Bloedworst    posted on 27-09-2009 12:02
Ja eigenlijk kan ik niet echt en keus maken.
De ontwikelling van muziek is in die 30 jaar heel snel gegaan kom zelf uit 1964 en ja de eerste muziek die je hoord als kind is bij mij wel blijven hangen, en dan eind jaren??80 de ontwikkeling van de multitembral zynt met midi gingen de deuren wijd open, ik persoonlijk denk dat die?30 jaar het meest veranderend is geweest van de hele muziek geschiedenis (al is er in de 40 50 ook heel veel gebeurd), en dat is wat mij boeit wat nieuws horen, en niet steeds en herhaling van!!!
Leuk topic trouwens.
Curd    posted on 28-09-2009 18:19
wat muziek sensatie/revolutie betreft, denk ik dat de late jaren 60 - begin jaren 70 geweldig moeten zijn geweest (ben zelf van begin jaren 70 dus ik heb dit niet echt bewust meegemaakt). In die periode zijn er wel wat aardverschuivingen gebeurd op muzikaal vlak (en in de verlengenis ook op cultureel en sociaal vlak) met artiesten als The Beatles, Rolling Stones, artiesten uit de Motown-stal, Pink Floyd e.v.a.
De discoperiode is volgens mij de muziek die nu nog altijd overeind blijft (nouja de meeste toch). De eighties heb ik lang niet interessant gevonden maar (her)ontdek de laatste jaren toch verschillende pareltjes.
Eindjaren 80 - begin 90 was volgens mij ?ook een hele leuke periode met de opkomst van hiphop - new jack swing (denk Mary J Blige en consoorten). En aan de andere kant de "geweldige" New-Beat met daaropvolgend de House-scene.
Het leuke van vandaag is dat je al die topnummers van de laatste decennia kan combineren met de hedendaagse muziek in je DJ-set waarbij het publiek regelmatig volledig uit zijn dak gaat (omdat ze dat ene nummer volledig vergeten waren maar toch zo goed vonden).?
Wat ook leuk is dat je een ouder nummer tussen het nieuwe?"geweld" draait en?dat dan jonge gastjes komen vragen welk nummer?dit is en en of ze dit op Itunes kunnen vinden Cool.
Kortom, het is gewoon super dat je kan selecteren uit zo'n grote vijver van muziekgeschiedenis en er komt elke dag gewoon nog meer lekkers erbij.
ArCee    posted on 16-10-2009 11:00
Poster: Tekhead

Hou op Arcee, ik word er zo emotioneel van, spijt dat die tijd voorbij is, blij dat ik toen er al bij was.
Alleen ben ik niet zo een Fervente Trance fan, vroeger ook niet.

Dat maakt niet uit toch Tek? Zijn sinds die tijd zoveel substromen geweest dat het toch moeilijk allemaal 1 kant kan opgaan? De 1 houd van Trance, de nader blijft een clubby voorliefde houden, of houd van wat harder. Zolang we elkaar maar in de waarde laten.

Vriend van mij draaid ze soms nog, al die oude Rythem Records, GoBang, R&S & Plus8 vinyl?tracks.
User edit by ArCee on 16-10-2009 @ 11:03:33 (23%)
Dolivieira    posted on 16-10-2009 11:12
Poster: ArCee
Mooiste tijd voor mijn is de periode 1988 -> 1992 ongeveer toen house opkwam, de commercie er zich nog ver vandaan hield. Toen de feesten relatief klein en "underground" waren. Toen rottigheid de feesten nog niet in een kwaad daglicht zetten. Toen deejays nog erg dicht bij de bezoekers stonden. Toen er echt een "love, peace and happyness" gevoel heerste op een feest. Toen house iets bijzonders was voor een beperkt aantal liefhebbers die er echt helemaal voor gingen. Toen je nog feesten vierde op de meest vreemde plekken door heel Nederland.

Toen house werd begrepen door hen die het lief hadden.

??

Dat was idd een mooie tijd. Arcee. Ben ook blij dat ik dat heb meegemaakt. geef tek ook wel een beetje gelijk. Wat een mooie tijd was dat.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Kessler    posted on 16-10-2009 12:00
Persoonlijk vind ik de periode waarin ik nu leef erg vet. De technologie knalt als een gek vooruit en je ziet de muziek daarmee?ook erg hard ontwikkelen, je?hoort geluiden die je nog nooit gehoord hebt. De kicks en synths die tegenwoordig gebruikt worden zijn af en toe gewoon ongelofelijkCool

Als ik voor een ander tijdperk moest kiezen.. dan echt van 1992 tot 2000, lekker gabberenn
User edit by Kessler on 16-10-2009 @ 12:01:06 (31%)
TheOutTaker    posted on 20-10-2009 18:35
Toen de Hardcore opkwam, feestjes`onder viaducten in ver van de stad. In oude fabriekspanden... Te mooi om me voor te stellen. Elk weekend los.. Zou me zo mooi lijken. Ook zoals hierboven word gezegd...

Lekker gabberen Happy, laughing.
User edit by TheOutTaker on 20-10-2009 @ 18:36:16 (78%)

181 Users online: Lead & 17 Guests (163 Unknown)
Pages generated today : 3.739
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.481.740