Nieuwe Tiesto Louder Than Boom (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bambamstudio    posted on 02-09-2009 17:01
Nieuwe Tiesto Louder Than Boom...en ik vindt het me toch een partij slecht, niet normaal!
IS dit de toekomst van producties? wat drums en 8 bit geluidjes?
Of is Tiesto nu echt over zijn top heen, en kunnen zijn producers ook geen originele muziek meer bedenken?

(Maar ik herken volgens mij dat thema ergens van of in, reclame, game heb het ooit eerder gehoord)

http://www.youtube.com/watch?v=xPbNHimE6Tg
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

What do you think about Nieuwe Tiesto Louder Than Boom ??

Vote :   

remco87    posted on 04-09-2009 20:49
Ik moet zeggen dat ik I will be here van Tiesto and Sneaky sound system helemaal niet slecht vind. Louder than boom is naar mijn mening wel echt onder de maat voor een professionele producer. Geen pakkende melodie en er mist gewoon diepte/een complete sound in de track. Ook de synths die gebruikt zijn en de combinatie die er gemaakt wordt vindt ik niet "lekker" klinken.
Tekhead    posted on 05-09-2009 00:41
Poster: Snoey

Imagine vond ik een zeer goed album van Armin, zeer gevarieerd en goed klinkende platen. Ik zet hem af en toe nog steeds op. Dus wat dat betreft doet Armin dat heel goed, echter zijn zijn tracks geen klappers of tracks die de geschiedenis in gaan als 'must haves'. Niemand die nog Shivers of Burned with desire draait in een discotheek. Dus daar zit voor mij het verschil in tussen Armin en Tiesto.?
Ik heb zelf ook nog nooit een Armin plaat gedraaid, maar van Ti?sto wel veel en dat slaat toch aan bij het publiek, met traffic als beste voorbeeld.?

@ Ilja

Als je je zelf fan van Ti?sto noemt, schrijf dan wel even de track van de titel goed, namelijk: I'll be here ipv there. Ik vind de break met het vrolijk zaagtand melodietje wel oke en het intro en outro met die pitchbend effect cool, maar die zangeres verneukt echt die track.

@ Tekhead

Niet alles is door Cor Fijneman gemaakt, hij heeft een aandeel gehad in 'In My Memory', maar met Just Be had hij niks meer te maken. Niet dat ik interesant wil doen of de wijsneus wil uithangen, maar ik weet dat.

Dan weet je iets maar niet genoeg, C.F. heeft in veel zaken, en niet alleen in produktie werk, een zeer groot aandeel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 05-09-2009 02:07
Jij je zin Winking my eye
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArCee    posted on 05-09-2009 07:32
Poster: Snoey

Sorry maar dit vat ik op als een belediging, dit vergelijken met W&W en Marcel Woods. W&W, ??n van de favoriete producers van Armin op het moment. Waar zijn de dikke leads, dikke square synths en de vette editjes die ze toepassen in hun tracks? Daarnaast als een beetje tech trance achtige tracks maken, zijn het teminste dikke knallers, kijk voor de grap eens live filmpjes van Arena of luister hun nieuwe remix van Little Boots. Dit kan je echt niet vergelijken met deze plaat van Ti?sto.

Daarom zei/vroeg ik ook probeert hij het want dan lukt het dus voor geen meter Snoey en kan hij beter het kunstje blijven doen wat we van hem gewend waren, vind ik dan he Cool
Snoey    posted on 10-09-2009 17:25
Zo net even de previews van alle tracks beluisterd op www.tiestoworld.com

Eerste objectieve indruk: redelijk album en flink gevarieerd.

Tracks die ik wel cool vond:?

*Escape me
*I'll be here
*Here on earth
*Fresh Fruit
*Feel it in my bones (jammer van het refrein)
*Bend it like you dont care (De enige beuker, heeft iets weg van traffic)

Over het algemeen zitten er lekkere tracks op, veel nieuwe stylen die ik niet ken van Ti?sto. Sommige tracks hebben een hoog pop gehalte, andere juist weer alternatief (rock) en andere tracks weer van die engelse commerci?le dance. Geen tracks meer a la love comes again, lethal industry en 10 sec before sunrise (zo'n heerlijke plaat ook). Als ik het daarmee vergelijk (IMM, Just Be, EOL) vind ik het heel erg tegenvallen.?

Maar wanneer ik er objectief naar luister, is het een aardig album, goed geselecteerde artiesten. Album zal vast gericht zijn op de VS, waar dit album het denk ik toch goed gaat doen, gezien het pop/rock gehalte.

Volgende week zaterdag, zie ik hem draaien en net als toen EOL (waarvan ik eerst bepaalde tracks helemaal niks vond), tijdens de release party op schiphol, kwamen sommige plasen goed op hun plek en beukte ze hard!
NNaughty    posted on 07-10-2009 14:51
ik vind deze ook echt slecht, en die knock you out ook trouwens. alleen de vocal is echt goed van die track.
heb de rest van het album nog niet gehoord, maar waag ik me nu ook niet meer aan
_Ivan_    posted on 07-10-2009 15:00
Hij had ook aangekondigt het roer flink om te gaan gooien begreep ikWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
NNaughty    posted on 07-10-2009 15:20
dan kan ie beter met pensioen :P
Renzis    posted on 07-10-2009 15:58
@ NNaughty: en waarom dan?

Omdat "hij" niet meer de trance uitbrengt die hij eerst uitbracht? Ik vind het niet meer dan logisch dat een artiest en zeker dj's breder kijken en draaien dan ??n specifieke stijl. Daarnaast zijn voor Tiesto zijn releases belangrijk geweest om het niveau te komen waar hij als DJ (niet producer) nu staat. Hij is als dj nog steed razend populair vanwege zijn sets en de show er om heen.

Hij komt er blijkbaar achter dat een wat stevigere tegen de tech kant aanliggende stijl beter bij hem past of op de shows die hij geeft dan is het juist goed dat hij zich daar dan ook op richt. Trance laten producen en uitbrengen terwijl je het steeds minder draait is dan ook onlogisch lijkt mij

Ik vind het een verstandige zet voor hem zelf
Rolandje0    posted on 07-10-2009 16:04
Wat zijn de menigen over het nummer Century (feat. Calvin Harris) vind het nummer zelf helemaal top?
Esmee    posted on 07-10-2009 17:54
Zo ik ben nu even zn nieuwe album aan t beluisteren. Dit is wat ik dr van vind:

1. Kaleidoscope uhhh... nah... niet zo mijn ding.
2. Escape Me
3. You Are My Diamond
Wel lekkere leuke rustige plaat.
4. I Will Be Here wel geinig intro en outro, kan wel wat leuks worde, moet er even aan wennen.
5. I Am Strong
6. Here On Earth
7. Always Near
T gaat, lekker rustig voor in het vliegtuig als ik weer een nachtlvucht heb.
8. It's Not The Things You Say
9. Fresh Fruit
10. Century
Nou deze vind ik ook niets sorry.
11. Feel It In My Bones wat zal ik eens zeggen... irritante stem... next (A)
12. Who Wants To Be Alone
13. LA Ride
Wel oke
14. Bend It Like You Don't Care Ook wel oke, maar niet het einde ofzo.
15. Knock You Out Hmm gaat, niet zo geweldig, wel leuke synth
16. Louder Than Boom
17. Surrounded By Light
Saaaaai? wel mooi maar saai

Bad behaviour?? waar staat die hier bij?? njaa die vond ik niet zo.

derest heb ik nog niet gedaaan ik ga eerst eten, huiswerk maken en draaien.
bambamstudio    posted on 07-10-2009 21:47
Het hele album is ook erg hoog/midhoog gemixt. Sommige frequenties klinken erg shel, en de zang hier en daar ook.
bambamstudio    posted on 07-10-2009 21:49
Poster: remco87
Ik moet zeggen dat ik I will be here van Tiesto and Sneaky sound system helemaal niet slecht vind. Louder than boom is naar mijn mening wel echt onder de maat voor een professionele producer. Geen pakkende melodie en er mist gewoon diepte/een complete sound in de track. Ook de synths die gebruikt zijn en de combinatie die er gemaakt wordt vindt ik niet "lekker" klinken.

Dit klopt totaal niet. De plaat is weldegelijk goed geproduceerd.
Snoey    posted on 07-10-2009 22:02
Het geheel is alleen valt alleen niet goed samen.?

Live was die best cool, al die lasers lampen en dan die zieke geluiden keihard. Ik ging wel ff los.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

231 Users online: 100 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 19.035
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.712.426