Nieuwe Tiesto Louder Than Boom (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bambamstudio    posted on 02-09-2009 17:01
Nieuwe Tiesto Louder Than Boom...en ik vindt het me toch een partij slecht, niet normaal!
IS dit de toekomst van producties? wat drums en 8 bit geluidjes?
Of is Tiesto nu echt over zijn top heen, en kunnen zijn producers ook geen originele muziek meer bedenken?

(Maar ik herken volgens mij dat thema ergens van of in, reclame, game heb het ooit eerder gehoord)

http://www.youtube.com/watch?v=xPbNHimE6Tg
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

What do you think about Nieuwe Tiesto Louder Than Boom ??

Vote :   

Snoey    posted on 03-09-2009 06:34
Poster: Ywe

Hey tof ik woon in Assen dus ga uiteraard ook heen.

Ontopic:

Luister graag trance al draai ik zelf house (alhoewel al mijn compilatie cd's als trance/progressive cd's eindigen Cool)? maar is niet zijn beste nummer nee. Vind Tijs iets harder beuken dan Armin, maar Armin juist weer heerlijke vocaaltjes.

Al met al sta ik 19 sept te genieten!

Imagine vond ik een zeer goed album van Armin, zeer gevarieerd en goed klinkende platen. Ik zet hem af en toe nog steeds op. Dus wat dat betreft doet Armin dat heel goed, echter zijn zijn tracks geen klappers of tracks die de geschiedenis in gaan als 'must haves'. Niemand die nog Shivers of Burned with desire draait in een discotheek. Dus daar zit voor mij het verschil in tussen Armin en Tiesto.?
Ik heb zelf ook nog nooit een Armin plaat gedraaid, maar van Ti?sto wel veel en dat slaat toch aan bij het publiek, met traffic als beste voorbeeld.?

@ Ilja

Als je je zelf fan van Ti?sto noemt, schrijf dan wel even de track van de titel goed, namelijk: I'll be here ipv there. Ik vind de break met het vrolijk zaagtand melodietje wel oke en het intro en outro met die pitchbend effect cool, maar die zangeres verneukt echt die track.
@ Tekhead

Niet alles is door Cor Fijneman gemaakt, hij heeft een aandeel gehad in 'In My Memory', maar met Just Be had hij niks meer te maken. Niet dat ik interesant wil doen of de wijsneus wil uithangen, maar ik weet dat.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Sebasz    posted on 03-09-2009 11:12
Poster: Ilja
Wat vinden jullie dan van: I will be there Cool

Kijk eens 6 posts boven je
MaD    posted on 03-09-2009 12:32
Ik was altijd redelijk fan maar ik houd mijn hart vast als zijn nieuwe album uitkomt. Zn laatste releases waren niet om over naar huis te schrijven...
noadja.com /// aboveall.nl
ArCee    posted on 03-09-2009 13:06
Misschien is dit een poging van Tiesto om de kant op te gaan van W&W of Marcel Woods of zo? Als dat zo is, dan moet hij er snel mee stoppen, wat een droge, irritante en saaie meuk is dit.
OneSixty    posted on 03-09-2009 13:10
wat zitten jullie allemaal te zeuren, hij maakt wat hij goed vind, als jullie het dan niet goed vinden is dat jullie probleem.
Bastian    posted on 03-09-2009 13:14
Eerste reactie over de nieuwe track:
Ten eerste wat doet die lompe verbouwde schedel onder zijn logo? Zulke zonnebrillen zijn toch al lang uit?
Voor de rest trekt het nummer ook op niks bij mij, zit ook niks in dat je direct vast pakt oid.
Ik hoop voor hem dat hij binnenkort nog op een paar goede idee?n komt.
bambamstudio    posted on 03-09-2009 13:19
Poster: Lightzone
wat zitten jullie allemaal te zeuren, hij maakt wat hij goed vind, als jullie het dan niet goed vinden is dat jullie probleem.

a: we zeuren niet
b: hij maakt het niet zelf
c: wij mogen een menig hebben
d: das geen probleem
e: voer zelf dan een tegen argument
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bootstrap    posted on 03-09-2009 13:23
Ik ben benieuwd of wolfgang gartner hem gaat remixen Happy, laughing Misschien wordt het dan wel een vette plaat. Als hij meer een (electro) house sound aan de plaat zou geven zou het wel beter klinken denk ik. Ik herken het thema trouwens ook ergens van btw.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Snoey    posted on 03-09-2009 15:01
Poster: ArCee
Misschien is dit een poging van Tiesto om de kant op te gaan van W&W of Marcel Woods of zo? Als dat zo is, dan moet hij er snel mee stoppen, wat een droge, irritante en saaie meuk is dit.

Sorry maar dit vat ik op als een belediging, dit vergelijken met W&W en Marcel Woods. W&W, ??n van de favoriete producers van Armin op het moment. Waar zijn de dikke leads, dikke square synths en de vette editjes die ze toepassen in hun tracks? Daarnaast als een beetje tech trance achtige tracks maken, zijn het teminste dikke knallers, kijk voor de grap eens live filmpjes van Arena of luister hun nieuwe remix van Little Boots. Dit kan je echt niet vergelijken met deze plaat van Ti?sto.
Stagiar    posted on 03-09-2009 15:41
Ik vind het echt bagger, ben veel beter van hem gewend.
En Ilja, houd alsjeblieft op met me aan het lachen maken :D
Tekhead    posted on 03-09-2009 16:25
en marcel woods draait wel wat harder
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 03-09-2009 20:48
Dat is nou ook weer niet waar, bij de ISOS 5 release party in de Heiniken Music Hall 2005, moest Ti?sto draaien tot 5, hijs tot 7 uur door gegaan. Die laatste twee uur heb ik de hardste tranceplaten voorbij horen komen. Ik heb Marcel nooit harder dan dat horen draaien.
Winston    posted on 03-09-2009 20:56
Poster: Snoey
Dit is de tracklist

1. Kaleidoscope (Feat. J?nsi)
2. Escape Me (Feat. CC Sheffield)
3. You Are My Diamond (Feat. Kianna)
4. I Will Be Here (Feat. Sneaky Sound System)
5. I Am Strong (Feat. Priscilla Ahn)
6. Here On Earth (Feat. Cary Brothers)
7. Always Near
8. It's Not The Things You Say (Feat. Kele Okereke)
9. Fresh Fruit
10. Century (Feat. Calvin Harris)
11. Feel It In My Bones (Feat. Tegan & Sara)
12. Who Wants To Be Alone (Feat. Nelly Furtado)
13. LA Ride
14. Bend It Like You Don't Care
15. Knock You Out (Feat. Emily Haines)
16. Louder Than Boom
17. Surrounded By Light

Louder than Boom is een van de laatste tracks. Vaak zijn de sets en mix cd's van Tiesto zo in elkaar gezet dat hij relatief rustig begint en hard eindigd. En de hardste eind platen zijn niet altijd de beste, maar als je de CD als geheel beluisterd klinkt het weer okee.

Op basis van 1 nummer wil ik geen conclusies trekken. Maar het moet wel moeilijk zijn voor Tiesto om zijn oude toppers te evenaren. Daarvoor moet er van binnenuit een totale omslag en inspiratie komen, en daar lijkt dit nummer (louder than ..) niet op.
Tic Toc
Snoey    posted on 03-09-2009 21:01
Nou moest ik me Just Be en Elements of Life ook erg wennen aan het album. Love comes again, toen ik die voor het eerst hoorde, dacht ik ook, dit is zo niet Ti?sto. Nu vind ik het 1 van de beste trance tracks die er is. Elements of Life, de track Carpe Noctum bijvoorbeeld, vond ik helemaal niks toen ik hem thuis hoorde. Bij de release party op Schiphol draaide hij hem, ik ging los. Zeggen mijn maatjes nog: deze vond jij toch kut? Ik had het niet eens door dat het Carpe Noctum was. Ik wacht gewoon Evolution af, ik heb zo'n vermoede dat ie veel tracks gaat draaien van zijn nieuwe album en dan zal ik oordelen.
Winston    posted on 03-09-2009 21:07
Loves comes again vond ik ook achteraf mooi

Carpe Noctum meteen de eerste keer weg van, maar dat was tijdens een live set.

Tiesto kan op een of andere manier nummers die op zichzelf niet zo geweldig klinken, beter laten klinken als hij het live in een set draait. Dat is een gave.

Just Be en Elements of Life de nummers met deze titels zelf vind ik? nog steeds niet bijzonder,? maar beide albums hadden? behoorlijk wat? goede? nummers.

Maar een super goede house plaat moet meteen de eerste keer dat je hem hoort goed klinken vindt ik.
Tic Toc
Snoey    posted on 03-09-2009 21:12
Antillas Remix van Just Be vind ik nog steeds erg tof. Ja en titeltrack EOL vind ik ook niks, die heb ik ook nooit wat gevonden. Zelfs niet in het Geldredome met de water fontijnen :P
Winston    posted on 03-09-2009 21:18
Antillas remix kan ik me niet herinneren, zal het ff opsporen.

Idd van EOL, maar bv Suburban Train toch wel een topper voor mij, maar leek wel te rustig voor live werk. Dat maakte hij wel ontroerend mooier samen met de meisjes uit het koor.

Maar Tiesto's toptijd was toch de tijd van obsession, flight 643, silence (isos remix), lethal industry, traffic vindt ik.
Tic Toc
Snoey    posted on 03-09-2009 21:50
Kwa producties ben ik daar helemaal mee eens, kwa shows vanaf Ti?sto in Concert 2004 en de finishing touch EOL tour.
Winston    posted on 03-09-2009 22:08
Jaa, de shows worden steeds grootser. Daar moet hij het nu vooral van hebben denk ik.
Tic Toc
DJdarkness    posted on 03-09-2009 22:34
Heumz, ik ben maar benieuwd naar een ding, en dat is welke co-producer er straks tussen de credits staan op het album. Ik heb zo'n voorgevoel dat de volgende twee personen er niet meer tussen staan:
Dennis waaykop rijers, en Geert Huinink.
Dit zijn naar mijn mening de mensen die de echte tiesto sound hebben gemaakt. Het zou mij dus niets verbazen dat deze er niet meer mee produceren. Want met aller respect ik heb alle albums van tiesto, en ook een stapel van de ISOS reeks. Maar deze track is echt pulp.
Buiten dat riedeltje en die pacman geluiden zoals ze hier worden omschreven mis ik een ding echt in de productie.
Laagjes, diepgang, dynamiek. Het klinkt allemaal zo vlak.
Nee, ik ben benieuwd naar de rest van het album, maar hier wordt ik persoonlijk niet vrolijk van.
tom-j    posted on 03-09-2009 22:35
zo jammer vind ik dit. dat hij een compleet andere richting inslaat kan ik waarderen, maar naar mijn mening is?dit zeker niet de juiste manier om dit te doen.....
Snoey    posted on 03-09-2009 22:55
Ik mis ook een nieuwe Isos dit jaar, 5 en 6 waren zo goed! 7 was ook leuk, maar die heb ik lang niet zo vaak beluisterd als 5 en 6. Denk ook niet meer dat die der aan komt, vanwege het nieuwe management dat hij uitgekozen heeft.
Snoey    posted on 03-09-2009 23:06
Ik heb de nieuwe hit van Ti?sto gevonden, de track heet sinasappelsap, is te behoren in de eerste 10 sec.?

http://www.youtube.com/watch?v=xEqO6iU-WNM&feature=rec-HM-r2a
Gaan geruchten dat dries roelvink een remix gaat maken.
User edit by Snoey on 03-09-2009 @ 23:08:27 (100%)
Ilja    posted on 04-09-2009 08:03
Poster: Tekhead

komaan ilja, jij bent blijkbaar de enige die hem goed vind, en daar heeft house moraal ridders toch geen bal mee te maken !
Eerlijk is eerlijk, als het slecht is,is het slecht, punt uit.
Mss slaagt ie aan bij het Japanse publiek, en wordt het daar een bom. Maar ja, geen Cor Fijneman meer in je team willen, doet zich bij het eerste plaatje al voelen.
Ik zou dit videogame signeltje niet uitbrengen als ik Tiesto was, kan heel z'n reputatie om zeep helpen, en dat zou jammer zijn.

Enige wat zijn reputatie om zeep kan helpen is als hij op klompen nederlandse muziek gaat draaien?Cool. ?Voor de rest blijft hij tot zijn graf rete populair en dat verdient hij, ? Tiesto Top-gast.
Winston    posted on 04-09-2009 13:15
Denk niet dat hij tot zijn graf populair blijft; Net als elke artiest zal hij of heeft hij al last van het grote probleem, dat ouderdom heet.

Wat je dan krijgt is dat het moeilijker is om dezelfde muziek wat men van je verwacht leuk te blijven vinden. Ik bv. hou nu minder van trance en ga meer op de house, progresive house tour.

Ook ben je van het dinosaurus tijdperk voor de jeugd en jonge mensen van het uitgaansleven. Je muziek smaak gaat toch teveel verschillen al probeer je jong te denken.

In je leven heb je ook up en downs, en men heeft de neiging de downs onder een vergrootglas te zetten en de ups te vergeten. Kijk bv. naar Michael Jackson, eerst een periode van een heleboel negatiefs en pas bij zijn heengaan herinnert een ieder weer de ups.
Tic Toc

189 Users online: 100 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 18.547
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.711.938