Goede CSS beginners-cursus gevraagd...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 01-09-2009 19:31
Ik ben bezig met het maken van een nieuwe site, maar uit ervaring weet ik dat het zeer vervelend is om elke pagina afzonderlijk van layout te veranderen...
Dus nu zou ik graag een CSS bestand aanmaken, zodat ik het slechts 1 keer moet aanpassen. Met CSS heb ik zo goed als geen ervaring, HTML echter wel zeer veel...
Als ik google raadpleeg dan vind ik de meeste cursussen te snel en onduidelijk uitgelegd...
Is er iemand die een goede beginners cursus weet, liefst gratis?

What do you think about Goede CSS beginners-cursus gevraagd... ??

Vote :   

Phenix    posted on 01-09-2009 19:48
Wij zijn nu op school bezig met XHTML en gaan zo beginnen met CSS en zal het lesboek online zetten, zodat je daar misschien een heleboel uit kan halen.

Link
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 01-09-2009 @ 19:50:08 (4%)
BboyV    posted on 01-09-2009 20:16
thnxCoolwij leren enkel HTML, de basis dan nog wel!!!ken ik al jaren...CoolXD
jannickv    posted on 01-09-2009 23:07
beste leerschool is proberen.... zo heb ik het ook geleerd... en na 3 jaar mag ik toch wel zeggen dat ik css kan Happy, laughing goeie curcusen online weet ik niet... ik heb een boekj... voordeel van boeken: deze zijn niet door een of andere kerel geschreven die denkt er veel van de weten... en zijn meestal ook iets uitgebreider! ik zou zeggen loop eens binnen in een fnac of standaard boekhandel fzo Winking my eye daar vind je wel wat...
edit: ik snap niet goed hoe je heel veel ervaring kan hebben in html zonder css te gebruiken... vanaf je een div wilt gebruiken heb je css nodig... vanaf je de formaten van iets wil instellen heb je css nodig...
User edit by jannickv on 01-09-2009 @ 23:08:34 (53%)
Yorick    posted on 01-09-2009 23:50
Hey Janinic,
Welke boeken zijn dat dan? Want heb er wel is voor gekeken maar vond niet echt iets bij een boekhandel.
Misschien kan jij mij veder helpen
Sebasz    posted on 02-09-2009 12:07
Ik begon ooit als 13 jarig jochie met Frontpage en dan af en toe dingen in de HTML aanpassen. Zodoende leer je steeds meer.
Nu maak ik al geruime tijd grote webapplicaties met div's en css voor zowel bedrijven als particulieren :P

Dusse
gewoon oefenen met kleine beetjes. of koop een html/css boek.
of zoek naar tutorials.

niet zo moeilijk toch?
User edit by Sebasz on 02-09-2009 @ 12:21:05 (51%)
wico    posted on 02-09-2009 12:48
wij leren op school ook site's maken
Sebasz    posted on 02-09-2009 14:03
Ik weet niet wat je precies voor school doet, maar ik kan je vertellen dat als het geen gerichte opleiding is dat het niveau vaak om te huilen is.
Op de middelbare school een jaar of 2 geleden kregen we nog <font face="verdana"> etc.. dingen Cool
T_G    posted on 03-09-2009 12:05
kijk op youtube ofzo of laat dreamweaver je helpen
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
BboyV    posted on 09-09-2009 19:52
Poster: wico
wij leren op school ook site's maken

wow hoor
we leren echt geen zak e jong
geen java of niks!
BboyV    posted on 09-09-2009 19:53
Poster: Sebasz
Ik weet niet wat je precies voor school doet, maar ik kan je vertellen dat als het geen gerichte opleiding is dat het niveau vaak om te huilen is.
Op de middelbare school een jaar of 2 geleden kregen we nog etc.. dingen Cool

inderdaad, is zelfs dat nog nietCool
BboyV    posted on 09-09-2009 19:54
Poster: Sebasz
Ik begon ooit als 13 jarig jochie met Frontpage en dan af en toe dingen in de HTML aanpassen. Zodoende leer je steeds meer.
Nu maak ik al geruime tijd grote webapplicaties met div's en css voor zowel bedrijven als particulieren :P

Dusse
gewoon oefenen met kleine beetjes. of koop een html/css boek.
of zoek naar tutorials.

niet zo moeilijk toch?

werk ook met frontpage, maar die licht blijkbaar in de knoop bij sommige commando's? kan aan mij liggen ook hoor...
BboyV    posted on 09-09-2009 19:55
Poster: jannickv
beste leerschool is proberen.... zo heb ik het ook geleerd... en na 3 jaar mag ik toch wel zeggen dat ik css kan Happy, laughing goeie curcusen online weet ik niet... ik heb een boekj... voordeel van boeken: deze zijn niet door een of andere kerel geschreven die denkt er veel van de weten... en zijn meestal ook iets uitgebreider! ik zou zeggen loop eens binnen in een fnac of standaard boekhandel fzo Winking my eye daar vind je wel wat...

edit: ik snap niet goed hoe je heel veel ervaring kan hebben in html zonder css te gebruiken... vanaf je een div wilt gebruiken heb je css nodig... vanaf je de formaten van iets wil instellen heb je css nodig...

css heb ik wel al eens gebruikt, maar dat was dan wat meer ctr+c en dan ffe ctr+v LOL
xd
jelle89    posted on 09-09-2009 19:55
http://www.sceneone.nl/

vanuit die webpagina ben ik met 0.0 html en css kennis begonnen en kan nu websites maken met css..
erg handige page!
BboyV    posted on 10-09-2009 19:49
Poster: jelle89
http://www.sceneone.nl/

vanuit die webpagina ben ik met 0.0 html en css kennis begonnen en kan nu websites maken met css..
erg handige page!

die is inderdaad heel handig!
eigenlijk is de basis lang niet z? ingewikkeld heCoolthnx

This is an old Topic

No new postings for 5.723 days.
 Post CommentThat would be 190.8 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: Yorick & 26 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 56.142
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.729.094