Lead zoekt het op in China (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 31-08-2009 06:57
Poster: W.i.M

Lekker op vakantie Cool

Ik verwacht eigenlijk wel een aparte topic met alle spannende gebeurtenissen Cool
  Op verzoek dan maar een eigen topic. Ik ben even op vakantie in China.... Dit is dan een soort van reisverslagje. Geen idee of mensen het interresant vinden... Maar ben zelf nogal onder de indruk. Heb een lokaal gsm pre-paid kaartje, maar GPRS lijkt te werken zonder hem te activeren. Zolang het werkt kan ik gewoon internetten hier. De muntjes hier hebben verschillende namen, quay, rmb en er moet er nog 1 zijn... Niet dat het hier zo mooi is, maar 7 uur tijdverschil en je stap in een compleet andere wereld. Een taxi chauffeur boeit het niet wat en of je iets te vertellen hebt, luisteren kunnen ze niet... Of dat moet komen omdat ik geen woord chinees ken (behalve bami pangang) en niemand hier engels lijkt te kunnen. Kwam hier om 9 uur 's morgens aan. Toen met taxi naar hotel en gelijk maar -even een lokale sushi bar in gedoken. Nu omkleden en de stad in gaan, op zoek naar alcohol Winking my eye
Let the BASS be louder

What do you think about Lead zoekt het op in China ??

Vote :   

Stagiar    posted on 01-09-2009 21:23
Poster: Tekhead

Ne chinees of ne japanner danst even goed als elke andere oosterling, om je kapot te lachen, die hebben totaal geen gevoel voor ritme, echt gieren is dat. Laat ze maar in hun karaoke bars, weederom gieren Cool

Dat laatste zijn Nederlanders en Duitsers overigens ook helden in hoor, dat is allang niet meer typisch oosters Winking my eye
Ben je nog wel van plan om een -met een westers?vergelijkbare- club te bezoeken Lead?
cross-over    posted on 02-09-2009 10:21
Poster: Lead
Gadgets ben ik nog niet zoveel tegen gekomen, wel veel namaak.... Ok en een winkel waar je op de computer je eigen Nikes kunt maken (kleur en materiaal kiezen voor alle stukken die gebruikt worden) maar dit is volgens mij bij ons ook mogelijk.

Jeroen, je moet eens een videotheek inlopen, daar zijn zover ik heb kunnen zien alle buitelandse films niet echt orgineel. Sommige zijn zelf nog niet op DVD te krijgen.......Cool

Als je een European style club (china style) wilt bezoeken probeer eens de Xin Tian Di area.?
Club Luna? aan de MaDang Road, TaiCang Road had toen ik daar was een spaanse DJ.
Je kunt er trouwens ook prima eten.?
Verder zitten er een hoop van alles en nog wat zaken in die straat.

Adres voor taxi:? 太仓路169弄新天地北里15号楼单元?
[edit]:?? in de editor wel chinese tekens...... anders even op internet zoeken.....(voor zover je ergens bij kunt, hyves werkte bij mij?bv niet.)

veel plezier.....

?
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 02-09-2009 @ 10:24:44 (26%)
Lead    posted on 02-09-2009 11:28
die club moet ik gaan bekijken. shanghai is erg groot... Zit in shinan temple omgeving. Plannen voor clubbing zijn er voor aankomend weekend, dan is het reis gezelschap compleet en gaan we knallen. Ik ben alleen in een expat bar (big bamboo) een verdwaalde djm-600s en cmx-3000 tegen gekomen, verder weinig... Ook electronische muziek is hier ver te zoeken.

De karaoke bar komt nog wel, KTV zal het wel gaan worden Winking my eye

Film etc boeien me niet echt... Heb trouwens ook geen zin in gezeik op shiphol... Copieen en illegale shit is hier voldoende te koop... Maar meeste kun je ook in nederland krijgen. Games voo mijn xbox360 gaan niet werken, heb hem niet omgebouwd).

Dat rare dansen van de chinesen moet ik dus nog zien, maar ben benieuwd of er een degelijk club is hier...
Let the BASS be louder
DAW    posted on 02-09-2009 12:39
Hey Lead,
Goed naar je zin. Wat jij zegt klinkt erg herken baar wij zitten nu in Hong Kong. en je vind op elke hoeksteen van de straat wel een leuke shop. maar wij zijn hier vooral onder de indruk van de inmense gebouwen. Is het bij jou ook zo heftige in de hoogte gebouwd ?
http://EOSfotografie.nl
Lead    posted on 02-09-2009 18:27
ja, het gaat hier de behoorlijk de hoogte, maar het ruimte gebrek is in hongkong nog groter, daar is het net als in Tokyo, hier iets minder. Je kunt hongkong niet vergelijken met mainland china, jij kunt gewoon engels lullen tegen de meeste mensen, dat is hier niet mogelijk....

Vandaag een dagje sightseeing in shanghai, even wat must-see dingen gedaan. Eerst het hotel ontbijt geprobeert. Echt ongeloofelijk slecht. Rijst (koud) met rare saus... Probeerde een boterham te toasten, maar dat smaakte naar muffe rijst. Dan maar een gekookt ei of wat... Maar aan alles zit een muffe smaak, lijkt wel of ze de eieren hadden gekookt in het water waar de rijst in gekookt was. Toch maar even neus dicht en slikken, je moet toch wat eten...

Daarna naar de Old City (Yu garden) en wat prullaria aangeschaft voor thuis. Niet echt veel soeps maar toch wel een leuk aandenken gescoort (stempel met mijn naam, afbeelding volgt). Het blijkt dat als je mijn naam (jeroen) vrij vertaald krijgt je iets wat chinezen uitspreken als yi-long, wat krachtige draak betekent (klink beter dan mijn echte naam dus, dat betekent iets met Zon oid). Leuk om na het nieuwe staddeel ook het oude deel te bekijken. Het is echt als in de films: druk, warm, overal kraampjes met allerlei beesten die je gefrituurd aan een stokje kunt kopen (slang, schorpioen en vis). Ook hebben ze allerlei ondefinieerbaare shit dat in pannen met vocht ligt te borrelen. Natuurlijk niet gegeten, wil deze vakantie wel overleven Winking my eye )

Ook een rondje gelopen om naar de Bund te kijken. Alleen doordat er in 2010 de Expo in Shanghai ligt zijn ze alles aan het opknappen. Vind het een grote schijn vertoning. Iedereen die naar de Expo gaat krijgt een beeld van Shanghai (modern en schoon) terwijl dat eigenlijk alleen maar in de gebieden wordt gedaan in de omgeving van de expo. Goed natuurlijk voor Shanghai, maar is eigenlijk niet echt zoals dingen zijn.

De Bund was dan ook helemaal afgezet, deze wordt volledig nieuw gebouwd voor die Expo. De Bund is een boulevard aan de rivier, net zoiets als de boulevard in Scheveningnen. Vol met souveniers enzo, maar nu is het een grote bouwput. Wel met een treintje onder de rivier door geweest, grappige lichtshow maar niet meer dan dat.

Aan de andere kant staan de hogo gebouwen van Shanghai. Ik ben in het Shanghai World Financial Centre geweest. Het hoogste gebouw in china, 475 meter hoog. Fantastisch uitzicht. Maar erg touristisch opgezet. Je moet toegang betalen (zoals voor alles hier) om er te komen, hoe hoger je wil, des te meer moet je betalen. De 100e verdieping kost 150 rmb (20 euro)... Mooi uitzicht over de hele stad, dat zeker....

's avond verder weinig speciaals gedaan behalve BaCo zuipen (zoals de hele dag), nog geen clubs kunnen vinden, wel een locatie waar zaterdag feest is tot zondag ochtend. Hoop daar wat van die vaag dansende chinezen te kunnen bekijken (als ik niet dubbel zie tegen die tijd, gaat pas om 2 uur 's nachts open.
Let the BASS be louder
cross-over    posted on 04-09-2009 14:34
oke, on request, heb net maar even mijn shanghai foto's op cross-over.hyves.nl gezet.

Kun je alvast stukjes zien wat Jeroen evt. in het echt ook zou kunnen zien??? Cool

@Lead:?? en Jeroen nog iets kunnen vinden om te stappen?
Lead    posted on 04-09-2009 20:45
vrijdag 02:30.... Gisteren en vandaag vrienden opgehaald van Pudong Airport, we zijn eindelijk compleet (6 man, 2 mannen en 4 vrouwen, 2 uit duitsland, de rest uit Nederland). Na vandaag weer naar de fake market te zijn geweest konden we eindelijk gaan stappen.

Geen danmsende chinezen gezien overigens, vooral veel kroegen en barretjes. Op de heenreis in Helsinky een 2l fles bacardi gekocht die we geleegd hebben voordat we op stap gingen. Vooral veel barretjes en kroegen gezien. Op de Tongren Lu naar ongeveer alle tenten geweest die open waren. Een leuke kroegen tocht gehouden dus, waarbij we een tafelvoetbal hebben gemold en een paal-dans-paal hebben gebogen (dat het mogelijk is wist ik niet). Ik ben al niet de zwaarste, maar zelfs mijn gewicht was te veel voor dat ding.

Op de Tongren Lu ongeveer alle tenten gezien... Vooral erg barretjes-achtig daar, waar de meiden preoberen volk naar binnen te trekken. Wie ons happy hour gaf, daar zijn we naar binnen geweest.... Geen dansende chinezen gezien... Ondanks dat we bij een o.a. Bij een trendy club zijn geweest (M2 boven Plaza 66) en een duistere tent (the Shelter), in de laatste werd r'n'b uit 1985-1990 gedraait. In de M2 was het echt a-la Sensation, weinig gedans, veel ik-ben-hier,-kijk mij hier-zijn mensen en weinig tot geen gedans. Maar dat mocht de pret niet drukken, gewoon meer Baco drinken.

Er wordt hier veel muziek vanuit een computer gespeelt, in 1 tent hadden ze Winamp draaien waar via tijdcode met CDJ-1000mk1 werd gedraaid. Weinig cutting-edge dus. Natuurlijk spelen ze overal de muziek die we wilde, was verder weinig volk om te vermaken, bahlve de meiden die aan de straat stonden om mensen binnen te halen. Morgen gaat ewcht een knal avond worden, hoop op meer club leven dan....
Let the BASS be louder
Lead    posted on 05-09-2009 21:53
volgens mij zaterdag 03:38. Vandaag een beetje sightseeing in Shanghai, rond lopend zie je al genoeg rariteiten... Levende vissen in een achteraf straatje bijvoorbeeld. Mensen kiezen hier uit een teil een levende vis en deze ordt dood geslagen als je hem koopt. Voor ons misschien wreede om te zien, maar hier de normaalste zaak van de wereld.

Avond eten bij een traditioneele chinees restaurant, je kies levende vissen/krabben/aalen uit een basin die vervolgens voor je bereid wordt. De mosselen en garnalen zijn redelijk standaard en vers, maar de lekkernij was een soort van goudvis in zoetzure saus. Erg lekker, maar vreemd om te zien als je die vis voor het eten nog ziet rond zwemmen in een aquarium. Voor de westerlingen misschien niet te snappen, maar eigenlijk heel gewoon hier.

Na het eten naar de clubs geweest, eerst afgesproken bij de Black Sugar, maar da's een tent voor omhoog gevallen balletjes. Wordt gebruikt voornamelijk om te netwerken door de ex-pat's. Er werd 80's muziek gedraaid, dus dat gaf al aardig de gemiddelde leeftijd aan.

G-plus was de bom, lekkere trance, wederom via tijdcode gedraaid (CDJ-1000mk2 en een macbook). Trance muziek, maar wel wat oud, er wordt hier muziek gedraaid die een jaar oud is, maar wel de hele tent gaat los. Daarna naar een r'n'b tent er tegenover waar we de nacht hebben afgesloten. Iedereen ging lekker los, ookal was ook die muziek gedateerd. Lijkt er dus op dat, ongeacht de muzieksoort, de muziek hier sowieso er achter loopt.

Het vage dansen van de chinezen viel mee (of ik had te veel baco op zodat het 'normaal' leek). Dat die chinezen gek worden van weinig alcohol klopt zeker, er liepen een paar mafkezen rond die we 2 bacardi drankjes gaven en niet meer van de dansvloer waren te slaan. En gezien de partysfeer vielen zie niet er buiten de toon.

Het lijkt erop dat ze hier dus voornamelijk cdj-1000s gebruiken met DJM-800 in combinatie met tijdcode schijven....
Let the BASS be louder
Winston    posted on 06-09-2009 01:13
Ha, je geeft je ogen goed de kost. Goed te horen dat je eindelijk lekker hebt gegeten. Cool

Raar om het beest te eten als je het hebt zien doodgaan. Maar dat gebeurt echt bij alle dieren die je eet, ongeacht waar je op aarde bent.

En ruik je ook een heleboel rare geuren?
Tic Toc
W.i.M    posted on 06-09-2009 15:29
@lead: Wat voor weer is het daar eigenlijk ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
DjVictorF    posted on 06-09-2009 15:39
Volgensmij vermaak je je daar wel in china!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Lead    posted on 06-09-2009 16:38
het weer is hier erg warm, denk zo'n 30-33 gfraden, maar door de hoge luchtvochtigheid voelt het veel warmer aan. De smog maakt dat alles vet en klam aanvoelt. Zodra je uit de airconditioning loopt staat het zweet op je rug. Ik wen daar maar langzaam aan, gelukkig hebben veel plaatsen, winkels, etc AC, net zoals de meeste taxi's. Die taxi's zijn redelijk goedkoop, instap tarief met de eerste paar kilometers is 11 Yuan (ongeveer 12 euro)

Meerdere keren verkleden dus per dag, gelukkig hebben ze betaalbare laundry in het hotel. Mijn koffer is al weer gepakt, morgen op doorreis (daarover later meer). Vanavond dus geen plannen meer (genoeg baco op, het is nu 22:37), zorgen dat ik op tijd uit check bij het hotel (9 uur)

Behalve wat rondlopen, eten en baco's drinken weinig bijzonders gedaan... Tja de teppanjaki was te gek: garnalen, schaaldieren, steak en tonijn zijn standaard natuurlijk. Wat wel apart (taai) was, was een wit slierterig vleesachtig iets.... Achteraf uitgevonden wat het was: koeienmaag.... Dat hoef ik ook niet meer Winking my eye
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 06-09-2009 17:52
Waarom gaat dit halve topic over baco? Haha :p
Mod edit by Jorrit on 06-09-2009 17:52 (4%)
Dolivieira    posted on 06-09-2009 19:07
Ja man, die Lead is er niet vies van. BACO?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Nvie    posted on 06-09-2009 19:08
Poster: Jorrit
Waarom gaat dit halve topic over baco? Haha :p

Die Lead zou loodgieter moeten worden, hij kan zo goed met baco's overweg...
Winston    posted on 07-09-2009 02:08
Heeft hij meteen de juiste naam, alleen anders uit te spreken: LEADgieter.
Tic Toc
cross-over    posted on 07-09-2009 06:22
Zo Lead, een lekkere feest week achter de rug. Het is inderdaad een heel andere wereld dat Shanghai.
doet behoorlijk westers aan maar als je gewoon rondloopt dan zie je inderdaad alle "vreemde" chineese gewoontes.
Heerlijk zo'n kroegen ontdekkingstocht, zeker met wat meer man.

ik moest het alleen doen samen met mijn (behoudende) chineese collega.
Ilja    posted on 07-09-2009 08:27
Leuk om dit allemaal te weten Happy, laughing.

Ik vertrek over 16 dagen naar Japan ( heb daar afspraken met nachtclubs ) ga ook is een blog openen, laat jullie weten hoe vet het land van Pioneer en denon is. Winking my eye
Sandr    posted on 07-09-2009 11:19
Poster: Ilja
Leuk om dit allemaal te weten Happy, laughing.

Ik vertrek over 16 dagen naar Japan ( heb daar afspraken met nachtclubs ) ga ook is een blog openen, laat jullie weten hoe vet het land van Pioneer en denon is. Winking my eye

Afspraken om te gaan feesten? De tent over te nemen? Er te gaan draaien? Uitsmijter te worden? Vacature van glazenhaler op te vullen?

Play that funky music white boy....
Bartjens    posted on 07-09-2009 11:56
Hier kun je lezen dat Ilja daar o.a. DJ's gaat promoten? Cool
www.djbrowbeat.com
Ilja    posted on 07-09-2009 17:42
Heel goed, en daar heb ik officiele afspraken voor met hele vette clubs. NL is veels te bezaait.
Ilja    posted on 07-09-2009 17:44
Lead ben je eigenlijk al namaak DJ gear tegen gekomen in China ?
User edit by Ilja on 07-09-2009 @ 17:49:56 (67%)
Flaged
W.i.M    posted on 07-09-2009 18:21
Poster: Winston
Heeft hij meteen de juiste naam, alleen anders uit te spreken: LEADgieter.

lol
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Basrose    posted on 07-09-2009 18:39
Heel goed, en daar heb ik officiele afspraken voor met hele vette clubs. NL is veels te bezaait.

Dus je moet nog beginnen met draaien begrijp ik uit het vorige topic Happy, laughing
Yorick    posted on 07-09-2009 18:44

Noem is voorbeelden?:D
Die Lead zit volgens mij elke dag flink aan de baco als ik het zo leesWinking my eye!
Komt er ook nog een foto reportage?

235 Users online: 149 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 85.642
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.679