Lead zoekt het op in China (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 31-08-2009 06:57
Poster: W.i.M

Lekker op vakantie Cool

Ik verwacht eigenlijk wel een aparte topic met alle spannende gebeurtenissen Cool
  Op verzoek dan maar een eigen topic. Ik ben even op vakantie in China.... Dit is dan een soort van reisverslagje. Geen idee of mensen het interresant vinden... Maar ben zelf nogal onder de indruk. Heb een lokaal gsm pre-paid kaartje, maar GPRS lijkt te werken zonder hem te activeren. Zolang het werkt kan ik gewoon internetten hier. De muntjes hier hebben verschillende namen, quay, rmb en er moet er nog 1 zijn... Niet dat het hier zo mooi is, maar 7 uur tijdverschil en je stap in een compleet andere wereld. Een taxi chauffeur boeit het niet wat en of je iets te vertellen hebt, luisteren kunnen ze niet... Of dat moet komen omdat ik geen woord chinees ken (behalve bami pangang) en niemand hier engels lijkt te kunnen. Kwam hier om 9 uur 's morgens aan. Toen met taxi naar hotel en gelijk maar -even een lokale sushi bar in gedoken. Nu omkleden en de stad in gaan, op zoek naar alcohol Winking my eye
Let the BASS be louder

What do you think about Lead zoekt het op in China ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 31-08-2009 07:18
Leuk avontuur, ben benieuwd naar de verhalen en de pikante details. Waar ergens in China zit je?

P.S. Gelukkig wordt DJ Resource niet tegen gehouden door de grote firewall van China.
User edit by Cyspoz on 31-08-2009 @ 07:19:28 (92%)
Ilja    posted on 31-08-2009 07:54
Meteen naar alcohol op zoek ?? Was het voor jou niet makkelijker om dan maar naar ibiza te gaan. :P

Maar Lead omdat je voor PIO werkt neem ik aan dat je al in Japan bent geweest of niet ?
DjVictorF    posted on 31-08-2009 08:23
Ik ben wel benieuwd hoe het daar isWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Bartjens    posted on 31-08-2009 08:56
Leuk zo'n topic, ben? benieuwd hoe je het daar zal hebben.
www.djbrowbeat.com
cross-over    posted on 31-08-2009 13:48
ha, nog een china ganger......,? ben met een maandje of 2 terug van Shanghai, waar trouwens heel veel mensen gewoon engels spreken. Zelf de borden zijn voorzien van "engelse ondertitels".

Naar goede clubs moet je verdomd goed zoeken....., maar ze zijn er wel!!!? succes en veel plezier.
http://soundcloud.com/lau-daniels
DAW    posted on 31-08-2009 14:46
Hey Lead,

Have fun. Klopt sommige delen van China is Engels een probleempje. Maar handen en voeten babbelen is vaak ook erg leuk. Ben benieuwd wat jij er van vind en ben vooral benieuwd naar de foto;s Thumbs Up

Ik vertrek morgen vroeg voor twee weken richting Hong Kong en Macau. Daar is Engels gelukkig aan de orde van de dag :D
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 31-08-2009 @ 14:46:29 (1%)
Basrose    posted on 31-08-2009 15:53
Even horen hoe het daar is vind ik altijd wel leuk... China lijkt me wel een heel apart land. Zou er zelf ook nog wel een x heen willen. Ben ook erg benieuwd naar de foto's Happy, laughing

En al leuke gadgets gezien daar? haha
Tekhead    posted on 31-08-2009 16:54
Ne chinees die nog een andere taal dan chinees spreekt ? wat een zoektocht je daar voor moet doen, amai, veel geluk Lead.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Illusion    posted on 31-08-2009 17:21
Oeh beter, China!.?Lijkt me ook heel mooi om eens te kijken. Ik heb een collega die is er 2 jaar geleden geweest. Heeft het ook erg naar zijn zin gehad.

Veel succes daar, en..

Sambal bei Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DonBasco    posted on 31-08-2009 18:05
Wat is Bami PangangConfused
Helixon    posted on 31-08-2009 18:10
Poster: DonBasco

lawl -_-,

kom jij nooit in een chinees restaurant ofzo Tongue
Winston    posted on 31-08-2009 19:10
Babi pangang is van origine meer een indisch gerecht dan een chinees gerecht.

Poster: DAW

.. Klopt sommige delen van China is Engels een probleempje. Maar handen en voeten babbelen is vaak ook erg leuk. ...

En al kun je chinees, dan ben je nog niet overal goed verstaanbaar. Want je hebt het mandarijns plus nog 1 of 2 grote dialecten.

Tic Toc
User edit by Winston on 31-08-2009 @ 21:34:33 (4%)
niiicola    posted on 31-08-2009 19:15
Wat is babi PangangConfused

Dat is lekkerTongue Vooral zoals mijn moeder het maakt LOL

@Lead: Veel plezier in China!
Gewoon.
Tekhead    posted on 31-08-2009 21:01
Wat is Bami PangangConfused</quote
Oosters vergif, zoals de rest van hun walgelijk eten, bahhh jakkes.

Lead    posted on 01-09-2009 03:28
ik zit nu in Shanghai, da's de plaats waar veel mensen naartoe zullen gaan. Dit is een van china's meest ontwikkelde steden de laatste jaren. Geloof dat de bevolking hier in 10 jaar verdubbelt is en er nu al meer mensen in Shanghai wonen dan in Nederland.

De taal is wel een seriueze uitdaging, engels spreken hier alleen mensen die contacten met het westen hebben... Winkels kun je veelal wel terecht met engels... De gemiddelde taxi chauffeur spreekt het echter niet. Nou, dan probeer je wat chinees uit, maar dat is er in vele dialecten die elkaar weer niet of nauweluks begrijpen. Voor alleen de munteenheid zijn al minimaal 4 benamingen.

Met engels kom je hier dus niet zover. Het chinees wat ze hier in Shanghai spreken wordt Shanghai-nees genoemt door de blanken hier. Da's een dialect waarmee je je in Shanghai kunt redden, maar een chinees die Kantonees of Manderijn (2 dialecten) spreekt snapt daar weer niets van. En zo zijn er nog een aantal kleinere dialecten. Om het makkelijk te maken zijn er dus vele spreek variaties van de chinese taal, maar alles wordt dan wel weer hetzelfde geschreven.

Oh, die engelse ondertitels op borden zijn hier toen aangebracht met de afgelopen olympische spelen, dus dat is nog maar pas (3 jaar geleden ofzo). Maar als je aan iemand de weg vraag kom je er niet met de engelse naam (hebik geprobeert).

Gisteren (nu dinsdag 09.19) na aankomt dus Sushi gegeten en daarna maar een sportcafe opgezocht (Big Bamboo) waar we konden tafelvoetballen en baco's drinken. In dat cafe komen veel ex-pets (europeanen die hier tijdelijk werken) komen. Lekker engels praten.

Na de nodige versnaperingen maar even een voetmassage gehaald in een van de vele salons hier. Er kon ongetwijfeld meer gemasseerd worden, maar dat heb ik maar even afgeslagen Winking my eye

De avond eindigde om half 2 in de Joy bar, een bar die in de buurt van het hotel zit. De eigenaresse spreekt goed engels, dus da's makkelijk.

Vandaag net het ontbijt gemist, maar ga zo maar op zoek naar iets eetbaars. Geen gebrek aan fastfood ketens (pizza hut, kfc, mcDonals en burger king), maar liever niet als ontbijt.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-09-2009 03:40 (99%)
Snoey    posted on 01-09-2009 03:43
Klinkt cool!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Cyspoz    posted on 01-09-2009 09:37
Poster: Lead
Er kon ongetwijfeld meer gemasseerd worden, maar dat heb ik maar even afgeslagen Winking my eye

Nice Happy, laughing

Je bent toch wel optijd terug om het nieuwe Pioneer product hier in volle glorie en aller detail online te plaatsen?
Lead    posted on 01-09-2009 09:58
@cypoz: don't worry, die teaser onthulling (is ander topic overigens) komt goed... Als het goed is. Ik ben de 17e op terug reis naar nederland....
Let the BASS be louder
Winston    posted on 01-09-2009 13:24
Als je nog in Shanghai zit zou ik de meglev trein proberen.
Tic Toc
Stagiar    posted on 01-09-2009 16:32
Je bedoelt expats denk ik, Lead. Winking my eye
Wel tof, vriend van mij komt er net vandaan, ander gaat net toevallig de 17e naar china ?Happy, laughing
Probeer eens een nachtclub, ik ben heel erg benieuwd hoe er daar gefeest wordt in het weekend. Muziekstijlen, aankleding enzo Happy, laughing
Winston    posted on 01-09-2009 16:43
Ja, dat lijkt me ook interessant. In films zie je vaak dat chinezen en japanners het liefste dansen op heel snelle commercieel klinkende (foute) happy house. Checke of dat echt zo is.

Want bv. Yoji Biomehanika draait beslist niet fout. En bekende westerse DJ's bezoeken china ook regelmatig voor gigs.
Tic Toc
Lead    posted on 01-09-2009 17:41
de nachtclub, daar moet je hier naar zoeken. House parties zoals in nederland kennen ze hier niet.. Sowieso is de house muziek hier veruit in de minderheid.

Westerse toko's zijn hier genoeg, eten was vandaag een 'continental' breakfast zoals ze in engeland zouden zeggen: scrambled eggs en cornflakes. Alleen door het tijdverschil merk ik dat mijn lichaam qua eten nog in een europees ritme zit, kon weinig eten. De fake-market is te gek. Een 4 verdiepingen grote toko met alleen maar nep merken, van Rayban zonnebrillen, louise vutton tassen, adobe CS4 (250 yuan = ongeveer 30 euro).... En zo 4 verdiepingen vol met redelijk aggresieve verkopers. Sommige shit is beter nagemaakt dan andere, maar alles is er nep. Logo's en labels zijn wel natuur getrouw en voor een leek zeker niet van echt te onderscheiden.

Je neemt hier ook een soort van pre-paid kaart waarmee je openbaar vervoer en taxi ritjes kunt betalen. Scheelt een dot gedoe in de taxi. En aangezien je hier voor zowat alles een taxi neemt scheelt ook in de kosten (je geeft die onaardige chauffeurs lang niet altijd fooi Winking my eye

De supermakt bezoeken is een belevenis op zich. Ze verkopen hier in de supermakt levende kikkers, aalen, vissen etc. Die krijg je mee in een plastic zakje en kun je 'gebruiken' wanneer je het gaat eten. Naast de levende beesten liggen varkenspoten (inclusief hoef), hele kippen (incl. Kop) en bloederige stukken ribbekast...

Na dat gezien te hebben zijn we maar naar de tai geweest om te eten, die was goed te doen overigens.

's avonds een beetje clubbing opgezocht maar weinig soeps kunnen vinden. In de Tongren Lu (lu = weg/straat) zitten wel wat 'clubs' maar dat zijn club in typische 'asian-style'. Dan weten de mensen die dit snappen genoeg Winking my eye de muziek is meestal chinees of een cover band. Niet iets om uitzinnig over te worden overigens... Maar ja, in welke tens is er wel iets zinvols te doen op dinsdag avond....
Let the BASS be louder
Lead    posted on 01-09-2009 17:55
ik las net nog wat reacties hierboven :

Babi pangang is net zoals bami een indonesisch schotel, dat kennen de chinese hier echt niet.

Japan ben ik ook geweest, de mensen spreken daar net zoveel/weinig engels als hier, de taxi chauffeurs in Japan kennen wel veel meer engels, genoeg voor goed gesprek. Japan is veen duurder dan china, hier kost een taxi rit van een half uur ongeveer 100 yuan, da's iets meer dan een tientje, in japan minimaal het dubbele. Japan is ook brandschhoon (Tokyo iig) en veel meer georganiseerd en ontwikkeld. Ze hebben hier in china dus bijv. Mensen in uniform met fluitje die voetgangers begeleiden met oversteken (of tegenhouden als je door rood loopt), dat soort functies zie je in japan veel minder (ookal hebben ze daar minder zinvolle beroepen).

Gadgets ben ik nog niet zoveel tegen gekomen, wel veel namaak.... Ok en een winkel waar je op de computer je eigen Nikes kunt maken (kleur en materiaal kiezen voor alle stukken die gebruikt worden) maar dit is volgens mij bij ons ook mogelijk.

Ik bedoelde inderdaad expats.... Ik las iemand die hier 2 jaar heeft gezeten, dat hoeft van mij niet. Er is weinig frisse lucht in Shanghai, redelijk wat zon, maar die zorgt voor een heledrukkende en benauwd weertje. Niet echt iets wat mij 2 jaar hier zou kunnen houden iig. Het leven is hier voor een westerling redelijk te betalen, een BaCo kost gemiddeld 40-50 yuan (5 euro). Wat frisdrank gewoon kost weet ik niet LOL een avondje bij de tai kost voor 2personen incl. Drinken zo'n 30 euro (2 baco's de man en helemaal volgevreten)
Let the BASS be louder
DonBasco    posted on 01-09-2009 20:43

Bedankt voor jullie reacties over Babi Panggang? Cool
Dat wist ik ook wel.. maar blijkbaar leest iedereen?in de openingspost over de Bami heen...

Anyway, mooie verhalen Jeroen.
Tekhead    posted on 01-09-2009 21:11
Poster: Winston
Ja, dat lijkt me ook interessant. In films zie je vaak dat chinezen en japanners het liefste dansen op heel snelle commercieel klinkende (foute) happy house. Checke of dat echt zo is.

Want bv. Yoji Biomehanika draait beslist niet fout. En bekende westerse DJ's bezoeken china ook regelmatig voor gigs.

Ne chinees of ne japanner danst even goed als elke andere oosterling, om je kapot te lachen, die hebben totaal geen gevoel voor ritme, echt gieren is dat. Laat ze maar in hun karaoke bars, weederom gieren Cool

274 Users online: 171 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 89.104
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.886.141