Onvoorstelbaar toch(betalen voor hobbyradio) (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 29-08-2009 18:21
Laatste Nieuws van 29/08/2009 http://www.hln.beDit gaat over een kennis van mij...Radio-amateur moet na Sabam nu ook betalen voor rechten muziekproducentenEen Brugse radio-amateur die welgeteld 16 luisteraars heeft, moet daarvoor jaatrlijks 1.300 euro aan muziekrechten betalen.<<Dat is 80 euro per luisteraar. Zijn ze nu helemaal gek geworden?>> vraagt Steve Deklerck zich af.

<<Een jaar geleden ben ik gestart met mijn internetradio www.bhotradio.be. Mijn computer speelt 24/24 dancemuziek, en ik presenteer ook tussen 19 en 20 uur. Om mijn hobby te mogen uitoefenen, betaal ik elke 3 maanden 191 euro auteursrechten aan Sabam, tot daar toe, maar deze week kreeg ik ook een brief in de bus van Simim. Zij rekenen mij nog eens 500 euro per jaar aan per jaar aan. Ik doe dit puur voor het plezier en verdien er geen cent aan. Pure geldklopperij!>>BHotradio is niet de enige amateurzender die zo'n brief ontving. <<We hebben die brief ook gekregen. Als dit zo doorgaat, is elke webradio in Belgi? genoodzaakt zijn uitzendingen te staken>>, luidt het bij Accent FM.Dat laatste is al het geval bij 2bfm. <<Door een nieuwe regeling zijn wij verplicht om naast Sabam een vergoeding betalen aan Simim. Dit kunnen wij niet blijven betalen. Daarom hebben wij besloten om onze uitzendingen stop te zetten. Bedankt voor het trouwe luisteren>>, luidt het op de site.Petitie
<<Wij zijn inderdaad bezig met het aanschrijven van een 50-tal kleine internetradio's voor de zogenaamde 'nevenrechten'(die aanverwant zijn aan de auteursrechten van Sabam, red.)>>, bevestigt Mark Catseels van Simim. <<Alleen beheren wij de rechten voor muziekproducenten. Dit is gebaseerd op internationale wetgeving en bovendien ligt het tarief in Belgi? lager dan in het buitenland. Ik kan het ongenoegen begrijpen, maar andere radio's moeten hiervoor al jaren betalen. Voor lokale radio's is het tarief min of meer hetzelfde bedrag, voor grote zenders ligt dit uiteraard veel hoger.>>
De amateur-webruimte nemen dit niet en op internet loopt zelfs een petitie.
<<Hoe meer handtekeningen wij verzamelen, hoe sterker we staan tegen die profiteurs>>, luidt het.(JR)

What do you think about Onvoorstelbaar toch(betalen voor hobbyradio) ??

Vote :   

BboyV    posted on 01-09-2009 20:12
Poster: TranceXX

De mijne heb je nu.Cool

thnxCool
BboyV    posted on 01-09-2009 20:13
Poster: wico
das dom hij verdient er te kloten aan
hij verliest alleen maar geld

idd
is echt puur hobby gericht!
tek-zotic    posted on 01-09-2009 21:04
petitie getekend
tek-zotic    posted on 01-09-2009 21:04
petitie getekend
ianroma    posted on 01-09-2009 21:09
Getekend
ArCee    posted on 02-09-2009 07:06
Getekend, en as jullie er onderuit komen verhuizen wij alles van TotaalFM met een bloedgang naar Belgie Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

256 Users online: 126 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 85.195
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.232