Visualisaties/Visuele effecten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 29-08-2009 15:36
Hallo DJR,

Ik heb thuis een 2e beeldscherm liggen en ik zou er graag een visualisatie op willen afspelen. Dus dat ik dat beeldscherm aansluit op m'n laptop en dat ik dan op dat andere beeldscherm een standalone visualistatie aanzet. Wie kent een goeie gratis stand-alone visualisatie/visuele effecten?

EDIT: Ik heb nu een beetje zitten klummelen en er is me iets (half) gelukt. Mijn bcd3000 staat aangesloten via de MASTER OUT?op m'n stereo's TAPE IN. Mijn laptop staat aangesloton via m'n MIC IN op m'n stereo's TAPE OUT. Ik heb bij winamp de optie LINE IN aanstaan. als ik dan geluid via m'n bcd3000 afspeel hoor ik het normaal door de boxen van m'n stereo, maar heeeeel zacht door de boxen van m'n laptop, zo zacht dat winamp het geluid nieteens opvangt maar het is net te horen met het blote oor.

Waar is nu de fout? Op m'n laptop's volumeregeling staat MIC IN op het maximum, dus daar ligt het niet aan. Of is gewoon de TAPE OUT van m'n stereo niet goed? Hij doet het namelijk ook niet via TV IN en TV OUT...

Hopelijk snappen jullie m'n verhaal...

BVD niiicola

Gewoon.
User edit by niiicola on 29-08-2009 @ 19:33:20 (100%)

What do you think about Visualisaties/Visuele effecten ??

Vote :   

Estacy    posted on 29-08-2009 18:00
windows media player?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 29-08-2009 18:25
ten eerste: Dat zijn een beetje standaard visualisaties Tongue
ten tweede: Kan je dat gebruiken als standalone, dus dat ik gewoon met traktor 3 mix en de visualisatie op de muziek reageerd?
Gewoon.
Estacy    posted on 29-08-2009 18:31
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 29-08-2009 18:35
Die had ik ook al gezien maar dat gaat volgensmij alleen via inputs...
Gewoon.
LLCoolP    posted on 29-08-2009 19:10
Uhm gratis niet, maar Resolume is ook wel leuk om mee te kloten!(H)Kun je wat filmpjes op het geluid enz laten bewegen(H)
Hiermee ben ik nu aan het hobbyen op een beamer voor mijn tuinfeest
?www.resolume.nl
Join the party and become famous!
niiicola    posted on 29-08-2009 19:32
Ik heb nu een beetje zitten klummelen en er is me iets (half) gelukt. Mijn bcd3000 staat aangesloten via de MASTER OUT?op m'n stereo's TAPE IN. Mijn laptop staat aangesloton via m'n MIC IN op m'n stereo's TAPE OUT. Ik heb bij winamp de optie LINE IN aanstaan. als ik dan geluid via m'n bcd3000 afspeel hoor ik het normaal door de boxen van m'n stereo, maar heeeeel zacht door de boxen van m'n laptop, zo zacht dat winamp het geluid nieteens opvangt maar het is net te horen met het blote oor.

Waar is nu de fout? Op m'n laptop's volumeregeling staat MIC IN op het maximum, dus daar ligt het niet aan. Of is gewoon de TAPE OUT van m'n stereo niet goed? Hij doet het namelijk ook niet via TV IN en TV OUT...

Hopelijk snappen jullie m'n verhaal... bvd
Gewoon.
niiicola    posted on 29-08-2009 19:46
Bestaat er trouwens een RCA hub of zoiets? Want dan ging het stukken makkellijker...
Gewoon.
zrcl0272    posted on 29-08-2009 22:21
ook niet gratis maar arkaos Vj is ook een leuk visulisatie prog. Helemaal midi programmeerbaar.
niiicola    posted on 31-08-2009 18:32
Niemand meer?

@zrcl0272: Ik hoef geen VJ progje maar gewoon een visualisatie...

Het zou trouwens al goed genoeg zijn hoe ik dus m'n visualisatie werkend krijg (zie startpost)
Gewoon.
Helixon    posted on 31-08-2009 18:52
Poster: niiicola
Ik heb nu een beetje zitten klummelen en er is me iets (half) gelukt. Mijn bcd3000 staat aangesloten via de MASTER OUT?op m'n stereo's TAPE IN. Mijn laptop staat aangesloton via m'n MIC IN op m'n stereo's TAPE OUT. Ik heb bij winamp de optie LINE IN aanstaan. als ik dan geluid via m'n bcd3000 afspeel hoor ik het normaal door de boxen van m'n stereo, maar heeeeel zacht door de boxen van m'n laptop, zo zacht dat winamp het geluid nieteens opvangt maar het is net te horen met het blote oor.

Hopelijk snappen jullie m'n verhaal... bvd

Hallo Niiicola,
graag wil ik je even zeggen dat je winAmp niet op line in moet zetten, omdat je dekabel in MIC in heb? geplugd, dan moet je WinAmp ook op MIC in zetten wil je geluid kunnen opnemen, of is dat niet jouw bedoeling...

zoniet stuur me maar een PM ben op vakantie dus kan een tijdje niet reageren Thumbs Up
niiicola    posted on 31-08-2009 18:57
Ok, maar zou ik misschien een RCA splitter kunnen gebruiken? Dan gaat de ene kabel naar m'n stereo en de ander naar me MIC IN poort op m'n laptop. Dan zet ik het volume van de laptop uit zodat je alleen op de maat de visualisaties ziet! Dan moet ik wel ff een splitter kopen...

splitter
Dan gaan die bovenste in m'n BCD3000, die onderste in de stereo. Dan sluit ik een RCA to Jack 3,5mm aan op de FEMALE van de bovenste en op de laptop LOL
Gewoon.
User edit by niiicola on 31-08-2009 @ 19:02:24 (56%)
DTwisted    posted on 31-08-2009 19:42
wat ik zelf gebruik is Beathearness. hoef je niks aan te doen Winking my eye
http://beathearnes.com
niiicola    posted on 31-08-2009 22:35
Maar ik wilde dus geen VJ progje....
Gewoon.
ccc    posted on 01-09-2009 00:48
Zoek eens op Milkdrop.
Zit geloof ik ook in Winamp. Mijn omgebouwde xbox gebruikt die visualizer ook.

Je zegt je wilt geen VJ Progje. Met dat Beathearnes wat hier boven wordt gepost kun je toch bereiken wat jij wilt?
Down_Town    posted on 01-09-2009 07:24
G-force platinum is ook leuk.
http://www.soundspectrum.com/g-force/

Hij is niet duur en je kan dan een standalone visual aanzetten die je op diverse inputs kan laten werken.
Je kan met de gratis versie alvast kijken hoe het er uit ziet maar daar heb je geen standalone bij dacht ik.
niiicola    posted on 11-10-2009 14:45
Ik had hierboven zo'n kabel gepost, nu weet ik niet meer waar ik die kan vinden op het internet Sad
Weten jullie het?
Gewoon.
LLCoolP    posted on 11-10-2009 15:47
Poster: Electrobeatz
wat ik zelf gebruik is Beathearness. hoef je niks aan te doen Winking my eye
http://beathearnes.com

http://www.beatharness.com/? Zonder die eeeej achter die Haa en met dubbel eSs
Join the party and become famous!

This is an old Topic

No new postings for 5.811 days.
 Post CommentThat would be 193.7 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

152 Users online: 101 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 7.027
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.805