Poster: Snoey
Ik weet van mezelf, vroeger bij tournooitjes, met een gevalletje deuce, wat dan lang duurde, mij me kon maken of breken. Als ik die game verloor door me eigen fout (bal uit slaan of in het net) dat ik zo opgefokt raakte, dat ik vaak de match verloor, omdat ik uit me ritme raakte en de games daarna veel ballen uitsloeg enz.
Maar als ik die deuce winde, ik echt in me ritme kwam en de ballen goed terug mepte en 8 van de 10 keer de match won. Inmiddels ben ik ruim 6 jaar gestopt met lessen en heb zo nu en dan een baantje gehuurd om te kijken of ik er nog wat van bakte.
Zo'n langdurige deuce geeft eigenlijk psychologisch aan wie de betere speler is.
Inderdaad. Op prof niveau neem je aan dat spelers beter voorbereid hierop zijn. Maar toch merk ik dat het niet zo is. Bij de meeste sporten speelt psychologie of de emoties ook een belangrijke rol.
Poster: Snoey
Ik heb vorige week me oma uitgedaagd, die me denk ik vet gaat inmaken xD, al roep ik keihard dat ik haar alle hoeken van de baan ga laten zien.
Sportieve oma. Succes.
Poster: Tekhead
Leuk op TV, 2 Belgische meiden in de halve finale US Open, Kim Clijsters en yanina Wickmayer, Proficiat meisjes.
Wickmayer heb ik niet eerder zien spelen, wist niet eens dat ze belgisch was.
Gisteren heb ik gekeken naar Melanie Oudin (USA) vs Caroline Wozniacki (Denemarken). Er waren een paar spannende momenten maar Oudin speelde teleurstellend, dus Wozniacki ging makkelijk langs haar met 6-2, 6-2.
Oudin is psychologisch niet goed in spelen op achterstand. Je kon aan haar gezicht zien dat ze wanhopig was. Terwijl Wozniacki vastberaden keek, wel gemakkelijk als je een lichte voorsprong hebt.
Maar tegen Svetlana Kuznetsova was ze ook vastberaden en dat was wel een heel spannende match.
Volgens verwachting is Serena Williams langs Flavia Pennetta gegaan. Dus krijgen we in de semi finale Serena Williams tegen Kim Clijsters spannend. Beide heb ik nog niet zien spelen tijdens dit tournooi. Ik kraak voor Clijsters.
En Wozniacki neemt het op tegen Wickmayer in de halve finale. Ik weet niet voor wie ik zal kraken, vermoedelijk Wozniacki.
Dan wordt de finale Wozniacki tegen Clijsters.