latency verlagen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lek3ct    posted on 24-08-2009 21:24
Sins een paar dagen ben ik actief bezig met Ableton. Lukt best maar ik vroeg me af als er manieren zijn om de latency van mijn korg nanokey te doen verlagen?? Zonder iets te moeten kopen wel is waar...?Hij werkt via USB poort.
Ik zit nu aan 340 ms. Terwijl ik met de zelfde set-up op Logic aan 19ms kom...
Ik heb mijn Maudio profire 610 firewire audio interface er aan aangesloten, maar helpt niet veel

Greetz,
Lek3ct
User edit by lek3ct on 24-08-2009 @ 21:24:40 (2%)

What do you think about latency verlagen ??

Vote :   

remco87    posted on 24-08-2009 21:36
In het kort: Een asio driver!

De normale geluidskaartfabrikanten hebben eigenlijk nooit asio drivers. Je kunt dan gebruik maken van ASIO4all, al zul je dan nooit het resultaat halen wat je met een kaart hebt waar speciaal een driver voor gemaakt is. Asio4all kun je hier downloaden

Edit: Ik zie nu dat je een professionele kaart hebt. Dan heb je de verkeerde driver geselecteerd. Waarschijnlijk werk je in ableton op de WDM driver. Je kunt het beste even in de opties kijken welke audiodevice je gebruikt.
User edit by remco87 on 24-08-2009 @ 21:37:49 (79%)
lek3ct    posted on 24-08-2009 22:02
Dat heb ik al allemaal geprobeerd maar veranderd niet veel. Maar ik zie net dat die driver redelijk outdated is voor pc xD Ik zal eens een nieuwere proberen te vinden op google.?

Van die ASIO4all heb ik nog nooit iets gehoord...Zou ik mijn kaart en die asio4all eens combineren? :p Zal zien wat het geeft...

EDIT: Wow, bedankt! Ik heb net ASIO4ALL gebruikt en ik heb gewoon bijna geen latency! Maar mijn audio interface werkt gewoon weg niet op mijn pc Unhappy wel op mijn imac Happy, laughing
User edit by lek3ct on 24-08-2009 @ 23:14:26 (55%)
Lead    posted on 25-08-2009 00:58
Als je gewoon de drivers bij M-Audio van de website haalt kun je in je software waarschijnlijk ook je Asio drivers activeren en selecteren. Ik zou altijd meer vertrouwen op officiele drivers.

Ook de Mac drivers Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 25-08-2009 00:59 (12%)
remco87    posted on 25-08-2009 12:49
Poster: Lead
Als je gewoon de drivers bij M-Audio van de website haalt kun je in je software waarschijnlijk ook je Asio drivers activeren en selecteren. Ik zou altijd meer vertrouwen op officiele drivers.

Ook de Mac drivers Winking my eye
 Idd wat lead zegt Happy, laughing Ik had in eerste instantie de indruk dat je geen professionele interface had. Vandaar dat ik asio4all aanhaalde. Voor m-audio kun je het beste de asio drivers van M-audio zelf gebruiken Happy, laughing Dan heb je (waarschijnlijk) nog minder latency, en minder systeembelasting.

This is an old Topic

No new postings for 5.849 days.
 Post CommentThat would be 195 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 162 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 21.318
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.863