Oorlog bij veronicas sunset grooves (5/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 23-08-2009 10:08
Dode na massale vechtpartij strandfeest
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waarbij een 19-jarige jongen om het leven is gekomen en acht anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
afbeelding vergrotenVideostill uit een filmpje van de vechtpartij op Youtube. In het filmpje zijn duidelijk de waarschuwingsschoten te horen.
Volgens een woordvoerder van de politie klonk er rond 23.30 uur schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Veronica Sunset Grooves.Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.?

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.?

De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en ??n bezoeker gericht zouden hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.?

De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.?

Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
en hier nog twee filmpjes op, waar je de schoten hoord.
Wie van jullie waren hier nog meer aanwezig?

What do you think about Oorlog bij veronicas sunset grooves ??

Vote :   

Tekhead    posted on 29-08-2009 02:47
Amai jongens, heb ff een paar dagen niet gereply'd op dit topic en ff alles rustig gelezen, en er zijn enkele dingen die me zijn opgevallen. Dat de wat oudere Nederlanders hier op DJR, ?graag bij ons in vlaanderen komen feesten, en dat jullie toch wel lovend zijn over de vlaming of belg in het algemeen, dat jullie graag bij ons bezoekje komen brengen en niet alleen voor feesten of festivals.

Ik als inwoner van de stad die de meeste Nederlanders op bezoek krijg, heb het er dikwijls moeilijk mee, met het gedrag van sommige (soms heel vele) groepjes, die stoer willen doen, en ff willen laten zien hoe goed ze kunnen zuipen !
Na 2 of 3 van deze biertjes (zelfs jupiler of stella) ?loopt het fout en worden ze volledig onhandelbaar, erger nog,... onuitstaanbaar. Ik vind dit zo jammer als ik dan denk aan mijn vele Nederlandse vrienden die niet zo zijn, en zoals bvb djdolivieira zich schamen voor hun landgenoten. Dat zelfde stelletje amokmakers, heb je geen problemen mee als ze ergens op een of ander festival zijn, ook niet als ze gedronken hebben, wat toch wil zeggen dat het anders kan en moet.

Over de politie ben ik medestander van jullie, als een of meerdere malloten de agenten ernstig en gemeend bedreigen, mogen ze die van mijn part neerknallen, en dat die oelewappers van amokzoekers niet afkomen met het smoesje, hij was geeneens gewapend, want dat zijn ze meestal wel. Ze hebben voor niks of niemand respect, kennen geen gedragscode ivm wapens en afspraken, trekken messen, en pistolen bij het minste, en hebben er achteraf zelfs geen spijt van. Verwachten die gekken dan dat een agent respect voor hun heeft ? Nooit zal dat gebeuren !
Vroeger zou politie hoogstwaarschijnlijk nooit geschoten hebben, maar het is die malloten hun eigen fout, want zij zijn ermee begonnen, ge oost wat ge gezaaid hebt he.
Ik begrijp echter niet goed hoe sommige politie officieren met grote evenementen hun veiligheid en van de bezoekers omgaan, of met hun ondergeschikte agenten hun nood verzoeken voor versterking weglachen, ongeloofelijk dat is niet meer van deze tijd. Leren deze heren dan nooit ? Was er dan niemand van hen aanwezig met het nodige gezag, en inzicht in mogelijk gevaar, om de ME op te eisen ?
Dat er allang geen respect meer is voor de agenten is geen Nederlands fenomeen, dat is bij ons ook zo.
Bij ons had je vroeger ook massa's zichtbare politie op grote evenementen, wat voor maar veel meer nadelen had.

1- ?de wachttijden aan de ingang een parking liepen onaanvaardbare vertragingen op.
2- Amokmakers bleven wel weg daar, maar zochten andere oorden in de stad op, waar ze snel amok maakten, en???? dan terug weg waren, omdat ze wisten dat de meeste agenten op de evenementen aanwezig waren.

Nu pakt men dit anders aan, enkele maar achter de inkom, en vele in burger, op het festival. Zo kon men discreter oppereren om zo potentieele amokmakers, dealers, dieven, en andere malloten al preventief verwijderen. en dat werk echt wel.

Bij ons heb je ook idd, van die puberale voetbal hool's die afspreken om elkaar te lijf te gaan, maar deze spreken wel af op grote parkings, voor voetbalstadions, treinstations e.d. en gelukkig niet op festivals.
Er zijn in Belgie ook meerdere gratis muziek evenementen die gratis zijn, heel veel volk ontvangen en waar hevige voetbalsupporters van allerlei ploegen aanwezig zijn, en elkaar niet aanvallen. In Belgie wordt de wet op hooliganisme na elk incident verstrengt, en worden strenge straffen uitgesproken door het gerecht, bij ons word er niet mee gelachen met hooliganisme.

Bij ons worden house party's ook altijd gelinkt aan drugs,drank en xtc. Ik zeg dan : ga naar de pop festivals, daar zal je veel meer drugs vinden dan op house party's.

Recht op feesten is een erkend recht voor jullie, geef niet toe aan alle dreigementen ivm verbieden van o.a. house party's.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 29-08-2009 @ 10:26:55 (13%)
DAW    posted on 29-08-2009 09:03
ik heb je teskt niet gelezen !!

Belangrijkste deel je tekst eens in, in duidelijke alinea?s.

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 29-08-2009 @ 09:09:08 (75%)
Bloedworst    posted on 29-08-2009 11:26
Ik lees toch dingen hier,?dat mensen hier nog slechtere gedachte hebben dan die rel schoppers
het zou je kind maar wezen die daar rondloopt (ah ze hadden er meer dood moeten schieten)
En ik geloof ook, dat een stille een stille is om niet herkend te worden (maarja als je een wapen trekt en vervolgens je insigne om je nek hangt tussen a 40.000 mensen waarvan miss 200 relschopers en in?het?wild gaat rond?schieten, zou je bij mij gepromoveerd worden tot parkeerwachter bij de bijlmerbajes nadat je flinke straf heb uitgezeten, de paniek die je op zo'n moment veroorzaakt had veel meer onschuldige levens kunnen kosten, en het is immers hun taak ons te dienen, en niet om op onschuldige burgers te schieten omdat ze in paniek raken.
Wat de relschoppers bedreft geef ze en taakstraf van 4 jaar in uruzgan bermbommen en mijnen opruimen, kunnen ze flink zijn, en met hun eigen leven spelen.
En drank en drugs de schuld geven ja lekker makkelijk in de 60' werd er meer gebruikt dan nu, ik denk dat het en extreem sociaal probleem is van dit moment met heel wat stads jeugd in nederland.
PEACE?2 ALL OF YA
Tekhead    posted on 29-08-2009 11:47
Poster: Bloedworst
Ik lees toch dingen hier,?dat mensen hier nog slechtere gedachte hebben dan die rel schoppers
het zou je kind maar wezen die daar rondloopt (ah ze hadden er meer dood moeten schieten)
En ik geloof ook, dat een stille een stille is om niet herkend te worden (maarja als je een wapen trekt en vervolgens je insigne om je nek hangt tussen a 40.000 mensen waarvan miss 200 relschopers en in?het?wild gaat rond?schieten, zou je bij mij gepromoveerd worden tot parkeerwachter bij de bijlmerbajes nadat je flinke straf heb uitgezeten, de paniek die je op zo'n moment veroorzaakt had veel meer onschuldige levens kunnen kosten, en het is immers hun taak ons te dienen, en niet om op onschuldige burgers te schieten omdat ze in paniek raken.
Wat de relschoppers bedreft geef ze en taakstraf van 4 jaar in uruzgan bermbommen en mijnen opruimen, kunnen ze flink zijn, en met hun eigen leven spelen.
En drank en drugs de schuld geven ja lekker makkelijk in de 60' werd er meer gebruikt dan nu, ik denk dat het en extreem sociaal probleem is van dit moment met heel wat stads jeugd in nederland.
PEACE?2 ALL OF YA

Of het zal je vader, of zoon zijn die aangevallen wordt door een paar honderd relschoppers, en doodgeschopt worden, of afgemaakt door messen, boksbeugels, ijzeren staven enz..., dat is even erg om te gaan vertellen, als tegen de ouders van een schuldige of onschuldige.
Met verschil dat die stille geen mensen heeft aangevallen, en zijn wapen heeft moeten trekken, omdat er geen 200 of meer agenten achter hem stonden met relgedachte, en allerlei slag en steek attributen.
Je klinkt echter als een advokaat, de slachtoffers worden dadersn en daders slachtoffer, en dat lag aan hun kansarme buurt, slechte jeugd, en blablabla.
Het ligt idd niet aan drank en drugs maar aan de persoon himself, want hijzelf beslist of hij al dan niet drinkt, en snuift,slikt of rookt.
Woudtje    posted on 29-08-2009 12:05
PEACE?2 ALL OF YA

Dus wat de politie had moeten doen is zeggen van " oke jongens het is over!! Jullie allen een rij maken twee aan twee, ons volgen het terrein af, waar jullie een voor een worden ingerekend"Confused? laat me niet lachen!!! de politie schiet niet zo maar op onschuldige burgers. Als je voor aan zo'n groep staat ben je nooit onschuldig. Onschuldige mensen hadden hem allang gesmeerd.

Waarom die stille worden herkent is dat omdat die mensen waarschijnlijk bij een eenheid horen die dagelijks bezig zijn met het observeren van hooligans. Die politie kent die jongens van de harde kern bijna bij naam, dus zullen die jongens van de harde kern die mensen ook wel herkennen denk? Iedere week hebben ze met elkaar te maken. Ook vallen die oortje die de politie draag behoorlijk op. Lopen met z'n drie?n en zijn meestal een stuk ouder als de meeste feestgangers daar.
Estacy    posted on 29-08-2009 12:18
nee, dat undercover is niet bijzonder goed aangepakt, alsof ze een briefje op hun rug hebben 'undercover'
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bloedworst    posted on 29-08-2009 12:24
Poster: Tekhead

Of het zal je vader, of zoon zijn die aangevallen wordt door een paar honderd relschoppers, en doodgeschopt worden, of afgemaakt door messen, boksbeugels, ijzeren staven enz..., dat is even erg om te gaan vertellen, als tegen de ouders van een schuldige of onschuldige.
Met verschil dat die stille geen mensen heeft aangevallen, en zijn wapen heeft moeten trekken, omdat er geen 200 of meer agenten achter hem stonden met relgedachte, en allerlei slag en steek attributen.
Je klinkt echter als een advokaat, de slachtoffers worden dadersn en daders slachtoffer, en dat lag aan hun kansarme buurt, slechte jeugd, en blablabla.
Het ligt idd niet aan drank en drugs maar aan de persoon himself, want hijzelf beslist of hij al dan niet drinkt, en snuift,slikt of rookt.

Zoals je kan lezen heb ik geen goed woord voor de relschoppers.
Het verschil is en agent is getraind op zulke situaties, en hoort in mijn ogen daarop te reageren.
Je eerste zin sta ik helemaal achter moet niet kunnen mag niet gebeuren.
En het slaghtoffer is inderdaad en jonge jongen die niets met de relschoppers te maken had voor zover bekend dus ik draai het niet echt om wel??.
En over slechte jeugd en kansarme jongeren?heb ik geen woord over gezegt (het woord sociaal is je plek in de samenleving) en die word ook ingevuld door je ouders je school de overheid.
Maargoed dit is ook de rijkdom van de samenleving het verschil van mening
Bloedworst    posted on 29-08-2009 12:36
Poster: Woudtje

Dus wat de politie had moeten doen is zeggen van " oke jongens het is over!! Jullie allen een rij maken twee aan twee, ons volgen het terrein af, waar jullie een voor een worden ingerekend"Confused? laat me niet lachen!!! de politie schiet niet zo maar op onschuldige burgers. Als je voor aan zo'n groep staat ben je nooit onschuldig. Onschuldige mensen hadden hem allang gesmeerd.

Waarom die stille worden herkent is dat omdat die mensen waarschijnlijk bij een eenheid horen die dagelijks bezig zijn met het observeren van hooligans. Die politie kent die jongens van de harde kern bijna bij naam, dus zullen die jongens van de harde kern die mensen ook wel herkennen denk? Iedere week hebben ze met elkaar te maken. Ook vallen die oortje die de politie draag behoorlijk op. Lopen met z'n drie?n en zijn meestal een stuk ouder als de meeste feestgangers daar.

Onschuldigen hadden hem al lang gesmeerd Hmm waar naar toe met 40.000 man om je heen, en alsof de onschuldigen wisten dat er drie stillen stonden die op het punt waren hun wapen te trekken.
En als deze stillen die hooligans bijna bij naam kennen waarom kwamen ze dan uberhaubt binnen ??.
En nog wat ik ben geen stille maar wel 44 jaar en kom geregeld op feesten!!!
Dolivieira    posted on 29-08-2009 13:04
Jongens het feit is wel dat de politie zelf begon met schieten. En niet de relschoppers. Waarom omdat ze het helemaal verkeerd hebben aangepakt. Maar dat neemt niet weg dat er moetwilligen die onrust kwamen stoken daar ook waren. Die herkende de politie in burger en toen liep het aardig uit de hand.

Afgelopen jaar was ik er zelf bij en toen had je ook lui die liepen problemen te zoeken. En door dat?soort lui wordt wel de sfeer verziekt. En mensen van de echte harde kern zijn daar niet geweest, Omdat ik er zelf een aantal van die lui ken. De hel opzet van het feest rond de veiligheid is gewoon verkeerd aan gepakt. dat is gewoon een feit. Toen de eind feesten van de Danceparede nog gratis waren was er ook altijd gezeik. Door mensen die zich niet kunnen gedragen wordt?de sfeer altijd verziekt.

Maar dat neemt niet weg dat politie en justitie ook steken nheb laten vallen. Dat sommige het nog voor onze politie opnemen vind ik ook raar. Hun eigen vakbonden hebben gezegt dat de politie het helemaal verkeerdt heeft ingeschat. Ook de organisatie van Sunset Grooves heeft het verkeerd ingeschat om maar 50man publieke beveiliging neer te zetten. neemt niet weg dat er mensen komen die de sfeer komen verzieken de echte boosdoeners zijn .

Verlede jaar liepen er ook mensen met flessen drank onder hun kleren ?rond. Met eigen ogen gezien. Nou met een fles drank kan je iemand zwaar verwonden als je kwaad wil. Als je er rondom hekken om doet dubel met een meter of 6 tussen de hekken. en een entree dat iedereen op wapens, drank en drugs ?en andere matriaal dat niet op het festival hoort te zijn controleert dan heb je al een hoop shit minder een een hoop omzet meer. Maar ja hier kunnen we toch over blijven debatteren. Dit is mijn mening en ik vind dat er gewoon fout na fout is gemaakt en daar is dit het resutaat van.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bloedworst    posted on 29-08-2009 13:10
Poster: djdolivieira
Jongens het feit is wel dat de politie zelf begon met schieten. En niet de relschoppers. Waarom omdat ze het helemaal verkeerd hebben aangepakt. Maar dat neemt niet weg dat er moetwilligen die onrust kwamen stoken daar ook waren. Die herkende de politie in burger en toen liep het aardig uit de hand.

Afgelopen jaar was ik er zelf bij en toen had je ook lui die liepen problemen te zoeken. En door dat?soort lui wordt wel de sfeer verziekt. En mensen van de echte harde kern zijn daar niet geweest, Omdat ik er zelf een aantal van die lui ken. De hel opzet van het feest rond de veiligheid is gewoon verkeerd aan gepakt. dat is gewoon een feit. Toen de eind feesten van de Danceparede nog gratis waren was er ook altijd gezeik. Door mensen die zich niet kunnen gedragen wordt?de sfeer altijd verziekt.

Maar dat neemt niet weg dat politie en justitie ook steken nheb laten vallen. Dat sommige het nog voor onze politie opnemen vind ik ook raar. Hun eigen vakbonden hebben gezegt dat de politie het helemaal verkeerdt heeft ingeschat. Ook de organisatie van Sunset Grooves heeft het verkeerd ingeschat om maar 50man publieke beveiliging neer te zetten. neemt niet weg dat er mensen komen die de sfeer komen verzieken de echte boosdoeners zijn .

Verlede jaar liepen er ook mensen met flessen drank onder hun kleren ?rond. Met eigen ogen gezien. Nou met een fles drank kan je iemand zwaar verwonden als je kwaad wil. Als je er rondom hekken om doet dubel met een meter of 6 tussen de hekken. en een entree dat iedereen op wapens, drank en drugs ?en andere matriaal dat niet op het festival hoort te zijn controleert dan heb je al een hoop shit minder een een hoop omzet meer. Maar ja hier kunnen we toch over blijven debatteren. Dit is mijn mening en ik vind dat er gewoon fout na fout is gemaakt en daar is dit het resutaat van.

Goed verhaal, altijd met en open vizier blijfen?kijken.
Dolivieira    posted on 29-08-2009 13:21

Goed verhaal, altijd met en open vizier blijfen?kijken.

Tnkx Bloedworst,
Woudtje    posted on 29-08-2009 13:42

Onschuldigen hadden hem al lang gesmeerd Hmm waar naar toe met 40.000 man om je heen, en alsof de onschuldigen wisten dat er drie stillen stonden die op het punt waren hun wapen te trekken.
En als deze stillen die hooligans bijna bij naam kennen waarom kwamen ze dan uberhaubt binnen ??.
En nog wat ik ben geen stille maar wel 44 jaar en kom geregeld op feesten!!!

Kijk en nu komen we bij het werkelijke probleem. Als zo'n relschopper bijv. een stadion verbod heeft kan je die jonge/man niet zomaar oppakken bij zo'n feest. De politie gaat niet over er wie er wel en niet binnen komt op dat feest. Daar gaat de beveiliging van dat feest over. Er liepen stille over het terrein omdat ze al aanwijzingen hadden dat er misschien zo iets kon gaan gebeuren.
Niemand wist dat zeker. Als de politie op een gegeven moment een bekend relschopper ziet lopen wisten ze al, dat wanneer hij aanwezig, is het uit de hand gaat lopen.

Kort gezegd betekend het dat ook die mensen rechten hebben en ook door wetten worden beschermd. Als je nu daad werkelijk meer controle wil krijgen over de relschoppers moet de wet worden aangepast en die relschoppers niet alleen veroordelen met een stadion verbod maar ook meteen een evenementen etc. verbod er boven op doen. Dan kan de politie die gasten meteen afvoeren voordat er problemen ontstaan.

Ik weet niet of je een keer bij een rel betrokken bent geweest maar zo'n rel ontstaat langzaam en voelt gewoon dat je de verkeerde plek bent en ik neem de benen meteen ik gaan dan gewoon 100m. verderop staan.

Ik wil hier niet de discussie openen over er wie er gelijk heeft of niet het blijft gewoon zeer kwalijk wat er is gebeurd en we zullen in de toekomst de gevolgen er van gaan ondervinden.

Dat je 44 bent en nog steeds naar feesten gaat vind ik top en veel meer oudere mensen zouden dat moeten doen. Zo krijg je toch meer een sociale controle van de oudere over de jongeren, denk ik. En ik bedoel ook niet dat wanneer je wat ouder bent je meteen een stille bent hoor.
Bloedworst    posted on 29-08-2009 14:57
Poster: Woudtje

Kijk en nu komen we bij het werkelijke probleem. Als zo'n relschopper bijv. een stadion verbod heeft kan je die jonge/man niet zomaar oppakken bij zo'n feest. De politie gaat niet over er wie er wel en niet binnen komt op dat feest. Daar gaat de beveiliging van dat feest over. Er liepen stille over het terrein omdat ze al aanwijzingen hadden dat er misschien zo iets kon gaan gebeuren.

Niemand wist dat zeker. Als de politie op een gegeven moment een bekend relschopper ziet lopen wisten ze al, dat wanneer hij aanwezig, is het uit de hand gaat lopen.

Kort gezegd betekend het dat ook die mensen rechten hebben en ook door wetten worden beschermd. Als je nu daad werkelijk meer controle wil krijgen over de relschoppers moet de wet worden aangepast en die relschoppers niet alleen veroordelen met een stadion verbod maar ook meteen een evenementen etc. verbod er boven op doen. Dan kan de politie die gasten meteen afvoeren voordat er problemen ontstaan.

Ik weet niet of je een keer bij een rel betrokken bent geweest maar zo'n rel ontstaat langzaam en voelt gewoon dat je de verkeerde plek bent en ik neem de benen meteen ik gaan dan gewoon 100m. verderop staan.

Ik wil hier niet de discussie openen over er wie er gelijk heeft of niet het blijft gewoon zeer kwalijk wat er is gebeurd en we zullen in de toekomst de gevolgen er van gaan ondervinden.

Dat je 44 bent en nog steeds naar feesten gaat vind ik top en veel meer oudere mensen zouden dat moeten doen. Zo krijg je toch meer een sociale controle van de oudere over de jongeren, denk ik. En ik bedoel ook niet dat wanneer je wat ouder bent je meteen een stille bent hoor.

Hey Woudtje kan me nu en stuk beter in je verhaal verplaatsen.
Ik maakte en post door het feit dat er door personen op djr geschreven werd ze hadden er meer neer hadden moeten knallen, dat vind ik en erg ondoordachte opmerking omdat geweld geweld uitlokt en ik denk dat wij met zijn allen niet in zo'n land willen wonen.
Regels zijn volgens mij als volgd Burgermester-politie-beveiliging, en de politie is ten aller tijden bevoegt om en persoon die verdacht wordt van het voorbereiden van en strafbaar feit in te rekenen op zijn minst prevetief uitkleden,
en dat maak ik uit je verhaal ook op dat ze op de hoogte waren van de komst van hooligans, en dan rijst me ook de vraag als ze dat weten waarom?staan er dan maar drie stillen??.
Ik denk zo, leuk dat je en lowbudget feest wil organiseren omdat het gratis is, maar zorg wel voor personeel en beveiliging en hekken, hebben we dit niet al zo vaak meegemaakt dat ze beter zouden moeten weten.
En wat bedreft rellen woon 33 jaar in amsterdam dus die ken ik heel goed en weet ook dat elke rel op en andere manier ontstaad langzaam zoals je zegt maar ook heel explosief en plotseling.
Dus begrijp me niet verkeerd ik verdedig absolut niet de relschoppers, ik wil alleen me eigen niet beperken in mijn kijk op deze gebeurdenis.
User edit by Bloedworst on 29-08-2009 @ 15:13:43 (6%)
Woudtje    posted on 29-08-2009 15:23
Je hebt helemaal gelijk. ik was trouwens die geen die dat over het neer knallen had geschreven en dat was meer een emotionele opmerking dan dat ik dat ook werkelijk zou willen natuurlijkCool. Word gewoon gek van die kl**tzakken die alles proberen te verpesten.
Al die regels die het de politie moeilijk maken om die gasten preventief aan te pakken beschermen de normale burger ook. De politie moet leven onder een hele boel regels en wetten om er voor te zorgen dat OOK de politie niet te macht krijgt. De politie moet ons beschermen en zorgen dat wij de wet nakomen en de politiek moet aan de andere kant er voor zorgen dat we geen politie staat worden. Het is allemaal zeer ingewikkeldCool.
Maar wat ik wel vind over het hele voorgeval is dat er in de kern van onze samenleving/politiek er ernstig wat mis is. De samenleving is al jaren aan het verharden en de politiek is veel te laconiek omtrent het oplossen van dit probleem. Dit soort voorvallen staan niet op zich, het is gewoon een voorborduursel uit meerdere dingen. De politiek moet nu anders naar dit soort dingen gaan kijken en niet straffen met belachelijk lage straffen die niks voor stellen. maar die mensen net zo lang laten werken ( lees dwangarbeid ) tot ze de kosten hebben terug verdien die ze aan vernielingen,politie/ME hebben gekost. Zijn we jaren van de gasten verlost.
ArCee    posted on 29-08-2009 17:22
Jongens het feit is wel dat de politie zelf begon met schieten. En niet de relschoppers. Waarom omdat ze het helemaal verkeerd hebben aangepakt.

Wel ff alles lezen wat er in de media beschikbaar is graag. De politie heeft de hele dag zowat op knieen gelegen bij de korpsleiding omdat ze al signalen hadden opgevangen dat het feest aangegrepen zou worden om herrie te trappen door een ,vast bekend zijnde, stelletje idioten die niet weten wat ze met hun leven aanmoeten. Tip, loop de volgende keer een paar meter door de zee in en kom niet meer terug, maar da's een tip op persoonlijke titel.
De korpsleiding heeft het verkeerd ingeschat, waardoor de dienstdoende agenten zwaar in de problemen zijn gekomen. Waar ik oppasselijk van word, is dat iedereen het over de aanpak van de politie heeft in de media, politie zou helemaal niet nodig moeten zijn op een feest!! Cool
Het is gewoon zwaar debiel dat de politie onder vuur ligt, terwijl de oorzaak bij anderen ligt!!
ArCee    posted on 30-08-2009 08:57
?WAPENVELD (ANP) - Tijdens het piratenfestijn in Wapenveld hebben enkele tientallen mensen zich tegen het beveiligingspersoneel en de politie gekeerd. Een beveiliger werd mishandeld en ook agenten kregen rake klappen.

Het opstootje had plaats in de nacht van vrijdag op zaterdag. De politie heeft elf mensen aangehouden, zo maakte zij zaterdag bekend. Het tumult ontstond aan het eind van het feest, toen de feestgangers de tent moesten verlaten. Bezoekers kregen ,,om nog onduidelijke redenen problemen met het beveiligingspersoneel'', meldde de politie. Toen de agenten ter plaatse kwamen, richtten de gasten zich ook tegen hen. Volgens de politie werd er gespuwd en met dingen gegooid. Hoewel de agenten hun wapenstok ter hand hadden genomen en honden bij zich hadden, zochten mensen de confrontatie op. Sommigen werden gebeten en liepen kneuzingen op. De politie hield elf mensen aan, die in de loop van zaterdag weer op vrije voeten kwamen. De rest van het feest verliep, afgezien van twee incidentjes, heel erg goed, zei een politiewoordvoerder. Duizenden mensen waren op het muziekfestijn afgekomen. De bezoekers die het aan het eind van de avond aan de stok kregen met de agenten en de beveiligers, hadden iets te diep in het glaasje gekeken. ?Dit soort opstootjes komen wel vaker voor?, zei de woordvoerder. Volgens hem is een vergelijking met Hoek van Holland, waar vorige week een muziekfeest volledig uit de hand liep, dan ook niet op zijn plaats.

Meteen alle piratenfeesten ook verbieden voor minimaal 2 jaar!!!!!!!!!!!!!
User edit by ArCee on 30-08-2009 @ 08:58:07 (3%)
Dolivieira    posted on 30-08-2009 09:59
Droog leggen maar, Ik hoef niet perse Alcohol. Dat is meestal de boosdoener. Al moet ik zeggen dat de persoon die jet drink en er niet tegen kan de boosdoener is. Zo zie je maar weer dat als sommige personen Alcohol gebruiken, Kunne ze zich ineens niet meer gedragen.
Tekhead    posted on 30-08-2009 13:06
Blijven ze nu oerdom daar in Nederland, hoeveel ongelukken en doden zijn er nog nodig voor m'n gaat beseffen dat men preventief echt moet ingrijpen. Laten we deze gekken ff naar siberie sturen, ff afkoelen.
ArCee    posted on 01-09-2009 12:33
Politie en particulire bewaking onder leiding van de politie meer bevoegdheden en instrumenten geven om alles in de kiem te smoren en ik grote getallen aanwezig zijn!!
dj-nick    posted on 01-09-2009 22:51
Ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek...
Dolivieira    posted on 01-09-2009 23:46
Wie niet! ik ook. Maar ik denk niet alles kenbaar wordt gemaakt.
Tekhead    posted on 02-09-2009 00:12
Poster: dj-nick
Ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek...

wait & see zou ik zeggen
voltcontrol    posted on 02-09-2009 00:19
Poster: Tekhead
Blijven ze nu oerdom daar in Nederland, hoeveel ongelukken en doden zijn er nog nodig voor m'n gaat beseffen dat men preventief echt moet ingrijpen. Laten we deze gekken ff naar siberie sturen, ff afkoelen.
 De vraag is altijd, in hoeverre beschermt de wet burgers met rechten. Rechten gelden voor iedereen, ook voor degenen die er niet mee om kunnen gaan.....
User edit by voltcontrol on 02-09-2009 @ 00:21:00 (5%)
Tekhead    posted on 02-09-2009 00:30
idd, al ben ik het niet eens dat ten allen tijde iedereen, wat hij ook mispeuterd heeft, zijn 100% rechten blijft houden. Voor sommige zou men beter doen je krijgt zoveel rechten, als dader rechten gerespecteerd heeft van slachtoffer.
Snoey    posted on 02-09-2009 03:51
Ik lees hier veel stantpunten dat er beter en preventief moeten ingrijpen. Hiervoor zijn dus meer agenten en ander personeel dat door de overheid betaald moet worden. Aangezien tegenwoordig op veel dingen bezuinigd wordt, is dit dus niet mogelijk. Ook zou het geven van nieuwe of andere bevoegdheden aan de politie een langdurig proces worden omdat in de wet aan te passen.?

Ik zou liever zien, dat de Nederlandse overheid meer gebruikt durft te maken van de huidige technologie. Alle mensen een nieuwe pas of chipkaart (denk aan een soort ID, een staatsdocument dus), laten we het een digitale pas van goed gedrag noemen.

Wanneer men aanwezig wil zijn bij een openbaar evenement, moet hij of zij de pas aan de entree kunnen tonen. Deze gaat langs een scanner, met deze scan kan gecontroleerd of die persoon zich in het verleden de openbare orde heeft verstoord of een andere misdrijf met een potentieel gevaar voor het publiek dat aanwezig is.

Zo ja, dan is hij of zij niet bevoegt zich binnen het terein aanwezig te zijn en pleegt hij of zij een misdrijf wanneer deze toch aanwezig is (mocht de geweigerde dus toch nog op de een of andere manier het terein binnen komen'.

Zo nee, dan is deze persoon bevoegt om het terein te betreden.?
Mocht deze persoon zich toch misdragen, de openbare orde verstoren of op een andere manier een gevaar vormen voor het aanwezige publiek, zal na aanhouding van de politie, een registratie op de pas worden aangebracht, met als sanctie dat hij of zij niet meer bevoegt is om aanwezig bij bijvoorbeeld openbare evenementen.

Nog een voordeel is, dat je geen ID meer hoeft mee te nemen naar festivals (waar je die toch makkelijk kwijt kan raken).

Echter zal dit nog al wat tijd en geld kosten aan de jaren onderzoek en ontwikkeling die er bij komt kijken. En dan heb ik de etische discussie over privecyschendig nog niet genoemd. Ik denk toch dat deze investering een hoge efficientie met zo?n controle systeem toch erg goed is, zeker wanneer de burger bewust is van het feit, dat hij of zij verantwoordelijkheid draagt om bevoegt te blijven de festivals te bezoeken.?

www.soundcloud.com/ten-hooven

161 Users online: 13 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 50.334
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.438.708