Oorlog bij veronicas sunset grooves (4/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 23-08-2009 10:08
Dode na massale vechtpartij strandfeest
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waarbij een 19-jarige jongen om het leven is gekomen en acht anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
afbeelding vergrotenVideostill uit een filmpje van de vechtpartij op Youtube. In het filmpje zijn duidelijk de waarschuwingsschoten te horen.
Volgens een woordvoerder van de politie klonk er rond 23.30 uur schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Veronica Sunset Grooves.Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.?

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.?

De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en ??n bezoeker gericht zouden hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.?

De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.?

Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
en hier nog twee filmpjes op, waar je de schoten hoord.
Wie van jullie waren hier nog meer aanwezig?

What do you think about Oorlog bij veronicas sunset grooves ??

Vote :   

djmamo    posted on 27-08-2009 00:50
neem eens een voorbeeld aan belgie.
Grote feesten kun je nog gewoon met je glazen trapist glas in een menigte van 20.000 man staan, en na afloop geen glas te zien.
Alles word netjes terug gebracht naar de bar.

Zelden dat er iets gebeurd op een belgies evenement, of er moeten nederlanders zijn geweest....
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 27-08-2009 05:45
Inderdaad mamo, je voorkomen gelijk. Daarom zeg ik ook. ik ga graag naar onze zuiderburen. Die gaan echt naar een evenement om te feesten En daar gaat het meestal nog vroeg los ook, maar dan op een positieve?manier. Toen ik?pak een beet?10 jaar terug naar I Love techno ging BV. Om 10uur?staat iedereen die aanwezig was al te dansen, en dat?ging door tot in de vroege ochtend. Hier in naderland moeten ze zich eerst thuis of in de kroeg volgieten voor?dat ze naar de club gaan. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ArCee    posted on 27-08-2009 08:08
Er zijn gewoon een stel rand debielen uit op rottigheid met de politie en deze idioten pakken elke gelegenheid aan omdat voor elkaar te krijgen. Begon met voetbalwedstrijden, maar nu is elk festijn een reden om met de politie te knokken. Dat noemt zich Hooligan??Deze gasten hebben volgens mij een vreselijke rare kronkel in hun kop? Heb je nou niks beters te doen als zoiets? Damn, dan ben je hopeloos zeg als dat jouw manier van tijdverdrijf is. Wel is het zo, als zo'n groep jouw feest komt verzieken dat er bijna geen redden aan is. De politie verzocht de gehele dag al om de inzet van mobile eenheid, maar dat werd genegeert door de korpsleiding. Ik zeg, geef de politie ruimer bevoegtheden om te schieten!! Zo snel er bij elke gelegeheid, dat die gasten aangrijpen, 2 dooie vallen door een politiekogel, dan is het snel over met die eikels. Neerschieten, opruimen en de rust herstellen!! Te bizar voor woorden dat een kleine club kansloze het voor een hele grote groep kan verkloten!! Dan word nu alles nog weer erg goed onderzocht? Welnee, geef die politiemensen een lintje, promotie en doorgaan op deze wijze!! Mep met een gummilat, but pepperspray in z'n reet leeg spuiten, kogel er doorheen, oppakken en begraven. Next!!
User edit by ArCee on 27-08-2009 @ 08:10:10 (10%)
Dolivieira    posted on 27-08-2009 08:34
Daar heb je natuurlijk wel een punt. Omdat de politie hier in nederland haast niks mag doen. Lopen ze over die gaten heen. Ze stralen niks uit. En als ze ingrijpen kunnen ze nog straf verwachten ook. mocht er blijken dat het een politiekogel is dat die gozer heeft getroffen. Wordt die politieagent nog gestraft ook. Die?politie?die schieten niet zomaar. En ik vindt dat ze de straffen ook eens hoger mogen maken, en dit soort debielen die de boel komen verzieken ook nog eens laten opdraaien voor de kosten. Kijk is in het buitenland dan bedoel ik de landen om ons heen, daar stalt die politie iets uit en daar hebben ze ook bevoegheden. Daar flik je het niet zomaar om de orde te verstoren. En als dan eemaal bekend bij de politei dan moet je maar iedere keer als een voetbalwedstrijd of evenement is melden bij de politie waar je bent.
Ik zie bij ons bij RET ook ik mag niks doen al wordt ik geslagen, geschopt of bespugt dan nog mag ik die persoon niks aan doen. Nu probeer maar ik zal gewoon terug slaan, dan maar mijn baan kwijt. Je kan hier je nog geeneens verdedigen. Is toch bizar voor woorden.
ArCee    posted on 27-08-2009 09:18
Noodweer exes Cool?Daar heb ik een macLight voor dude Cool
voltcontrol    posted on 27-08-2009 11:31
Poster: djmamo
neem eens een voorbeeld aan belgie.
Grote feesten kun je nog gewoon met je glazen trapist glas in een menigte van 20.000 man staan, en na afloop geen glas te zien.
Alles word netjes terug gebracht naar de bar.

Zelden dat er iets gebeurd op een belgies evenement, of er moeten nederlanders zijn geweest....

Inderdaad.. Erg jammer zo'n rampzalige gebeurtenis (ook voor mij) keihard bevestigd waarom ik liever ga feesten bij onze zuider- (iig vlaanderen, de waalse festivals vind ik ook weer niet echt je-van-het) of oosterburen.
Zoiets zou op bijvoorbeeld de Loveparade, met een bezoekersaantal boven het miljoen, NOOIT kunnen gebeuren.

Het stemt me triest dat er uberhaupt agressie op housefeesten kan voorkomen..
Voor mij houdt het heel iets anders in.
User edit by voltcontrol on 27-08-2009 @ 11:39:01 (34%)
Mathiz    posted on 27-08-2009 11:41
hoow maar in belgie durft er ook eens gevochten worden hoor maar meestal spreken die dan ergens af of soms gewoon 1 tege 1 in de tent maar de security gaat daar echt niet zacht mee om en de rest van het feest blijft daar meestal buiten en merkt er zelfs niets van.
voltcontrol    posted on 27-08-2009 11:50
Het gaat over de sfeer op openbare feesten, excessen zoals waar dit topic over gaat komen in BE of DE echt niet zo snel voor op een muziekevenement, vechtpartijtjes op een feest met secuity zijn overal meestal zo "opgelost".
Ik ga iig volgend jaar zeker weer naar de Gentse Feesten/Marktrock Leuven en hopelijk wordt de Loveparade weer gehouden.
Down_Town    posted on 27-08-2009 11:54
Te gek voor woorden maar ik ben min of meer ook slachtoffer van het strand drama.
Volgend weekend is er een podium feest bij ons in Maassluis ( vlak bij Hoek van Holland ). Op de vrijdag avond zou ik de afterparty van 22:00 tot 01:00 uur doen.
Nu wilde de politie de afterparty cancelen vanweg HvH!!!
Alsof ik als local DJ zulke aantallen mensen trek?? Ik trek niet eens volle zalen?Cool
Na flink onderhandelen via de burgemeester mag ik tot 0:00 draaien.?Cool
Zo zie je dat nu in ??n keer de gehele dance scene en DJ scene in heel ander daglicht staat als een paar weken geleden.
Heel triest deze ontwikkeling.?Cool
ArCee    posted on 27-08-2009 13:10
Jep, in een vlaag van paniek worden dit soort feesten 2 jaar verbannen door de Burger Vader van Rotterdam, maar het college is m al aan het terug fluiten omdat zij het er niet mee eens zijn. Handelen in emotie heet dat? Slaat ook nergens op, dat soort gasten vinden wel weer iets anders om maar rotzooi te kunnen trappen, ist geen voetbal dan word het een housefeest. Is dat er niet, dan pakken ze een concert. Kan dat niet meer, dan gaan ze de gasten van de Euromast wel lastig vallen.
PaulBrugel    posted on 27-08-2009 14:56
Mensen, geen gratis feest meer geven. Laat iedereen 80 euro betalen voor een kaartje en?dit zal minder of niet zo snel meer voorkomen. Mensen die rotzooi trappen komen niet voor de muziek en gaan dan ook geen 80 euro voor een kaartje betalen. dus die blijven wel weg. Heb de beelden gezien, wordt je toch gewoon misselijk van. Hele de dag was het blijkbaar al een grimmige sfeer, niet raar. Was gewoon een ontmoedingsplaats voor al dat gajes die van plan waren om lekker alles in elkaar te trappen.
User edit by PaulBrugel on 27-08-2009 @ 14:59:19 (31%)
Snoey    posted on 27-08-2009 15:04
Dus ook geen FFWD de komende 2 jaar?
www.soundcloud.com/ten-hooven
PaulBrugel    posted on 27-08-2009 15:13
Mag van mijn wel, maar dan met een paar busjes ME dat ze meteen op dit soort dingen in kunnen grijpen. Gewoon lik bij stuk. Net als een discotheek als de Zenith. Gedraag je je niet, eruit. Klaar. Omdat het een gratis feest was had je dit eigenlijk al een beetje kunnen verwachten.
Ik werd echt misselijk van die beelden op TV. Kreeg gewoon een rotgevoel.
Al dat gajes op die hekken, en de politie in een hoekje drijven met leusden. Dit mag gewoon niet meer voorkomen.
Dolivieira    posted on 27-08-2009 15:29
Poster: Down_Town
Te gek voor woorden maar ik ben min of meer ook slachtoffer van het strand drama.

Volgend weekend is er een podium feest bij ons in Maassluis ( vlak bij Hoek van Holland ). Op de vrijdag avond zou ik de afterparty van 22:00 tot 01:00 uur doen.

Alsof ik als local DJ zulke aantallen mensen trek?? Ik trek niet eens volle zalen?Cool

Zo zie je dat nu in ??n keer de gehele dance scene en DJ scene in heel ander daglicht staat als een paar weken geleden.

Meen je dat nou, Pat. bizar verhaal. Kromme gemeente maassluis. ??
Tekhead    posted on 28-08-2009 01:05
Poster: djdolivieira

BELACHELIJKE POLITIEKERS.
Is me al meermaals opgevallen dat de Nederlandse politiek gruwelt van de house nation gedachtengoed en muziek. Feesten voor jan met de pet Confused? o nee, toch mooi maar niet, liever hun eigen degoutante hoeren feestjes, met gangbang's, en hun belachelijke hoempapa en andere idioten muziek. Feesten vinden zij niet voor het gepeupel maar voor de upperclass. Cool

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 28-08-2009 06:17
Let's go underground again. Back to that beginning when house was love, peace and happyness. Yeah, those were the days Cool
Down_Town    posted on 28-08-2009 07:40
Poster: djdolivieira

Ja Dennis helemaal waar.
Weet je wat nou ook zo erg is.

De vrijdagavonden in dit weekend worden altijd druk bezocht en de kroegen op de markt draaien dan een leuke omzet. De zaterdagavond daarna met de klasieke muziek wordt door een handje vol bejaarden bezocht en is voor de horeca totaal niet van toegevoegde waarde.

Wat is nou het geval...de succesvolle vrijdagavond wordt door niemand serieus genomen maar voor de klasieke avond wordt alles geregeld. In de krant las je voorgaande jaren ook alleen maar een verslag van de zaterdagavond. Best frustrerend voor de balletstudio die geheel belangenloos de vrijdagavond in vult met een avondvullend optreden met breakdance en moderne dansuitvoeringen. Aansluitend op dat optreden verzorg ik dan sinds een tijd de afterparty.

Sorry dat ik nu een beetje of topic ben gegaan maar het komt voort uit de gevolgen van het HvH debacle.
Dolivieira    posted on 28-08-2009 14:05

Ja Dennis helemaal waar.
Weet je wat nou ook zo erg is.

De vrijdagavonden in dit weekend worden altijd druk bezocht en de kroegen op de markt draaien dan een leuke omzet. De zaterdagavond daarna met de klasieke muziek wordt door een handje vol bejaarden bezocht en is voor de horeca totaal niet van toegevoegde waarde.

Wat is nou het geval...de succesvolle vrijdagavond wordt door niemand serieus genomen maar voor de klasieke avond wordt alles geregeld. In de krant las je voorgaande jaren ook alleen maar een verslag van de zaterdagavond. Best frustrerend voor de balletstudio die geheel belangenloos de vrijdagavond in vult met een avondvullend optreden met breakdance en moderne dansuitvoeringen. Aansluitend op dat optreden verzorg ik dan sinds een tijd de afterparty.

Sorry dat ik nu een beetje of topic ben gegaan maar het komt voort uit de gevolgen van het HvH debacle.
 Dus dat is weer K*t om maar ff kort door de bocht te gaan.
ArCee    posted on 28-08-2009 15:25
Men, het oudere volk, associeert house altijd en eeuwig met drugs en dat is per definitie slecht in de ogen van onze brave volksvertegenwoordigers, die vroeger nooit een blow hebben gerookt of eens een keer bezopen zijn geweest. Allemaal trouwe kerkgangers, allemaal braaf. Dus, house feesten, of het nu house, techno, hardcore of trancefesten zijn maakt niet uit, dikke boem is house en verder komen ze niet, is per definitie slecht en elke scheet die je op de dansvloer laat is een reden om het te verbieden of aan banden te leggen.

Bij een piratenfestijn waar de hele tent affikt door illegaal vuurwerk word het afgedaan als incident (ff verzinseltje hoor). Als bij een housefeest iemand per ongeluk in een scherf glas valt dan is een een slachtpartij aan de gang geweest. Zo kortzichtig zijn de dames en heren wel, dus we hebben een reden om het te verbieden, of om het via regels onmogelijk te maken. Tjah gaat dat in het kortzichtige Nederland. Aan de ene kant kan veel, aan de andere kant helemaal niks.
dj-nick    posted on 28-08-2009 19:55
Lees even dit verhaal van de agenten:

User edit by dj-nick on 28-08-2009 @ 19:55:29 (4%)
Estacy    posted on 28-08-2009 20:09
over dat house is slecht gedoe: je zult zien dat als zoiets gebeurt tijdens een popfestival dat het niet veel verdere gevolgen heeft, hooguit wat strengere beveiliging, en kijk naar dit house feest, er mogen niet eens meer van dit soort feesten worden gehouden in HvH!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Woudtje    posted on 28-08-2009 20:10
Dit is inderdaad bizar!! Gelukkig is het zo,n relschopper die dood is en niet een onschuldige omstander. Mis je niks aan!!!!!!. Ze hadden er eigenlijk nog veel meer dood moeten schieten!

Ik vind het knap hoe die agenten het hebben gedaan, ik zelf zou dood angsten hebben gehad. Moet je ondanks dat je zo bang bent toch logisch blijven nadenken en handelen.?Cool voor de agenten.

( onder het voorbehoud dat de dode jongen werkelijk een hooligan was )
User edit by Woudtje on 28-08-2009 @ 20:18:25 (19%)
Estacy    posted on 28-08-2009 20:12
Poster: Woudtje
. Ze hadden er eigenlijk nog veel meet dood moeten schieten!

al die relschoppers flink beurs laten slaan door ME'ers, ok?, maar om ze nou dood te schieten...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 28-08-2009 @ 20:12:15 (5%)
the-melody    posted on 28-08-2009 20:16
Stel jij bent daar, ze komen met honderen, 1000'en op je af, wapenstok heeft geen zin, je hebt enkel je wapen nog. Ga jij dan zeggen, nee mannen laat ze ons maar doodslaan wij gebruiken onze wapens niet!
Nee ze hebben juist gehandeld, zo'n mense die zorgen voor ambras moeten ze allemaal in een database stoppen en levenslang huisarrest(ook niet werken en geen financiele tegemoetkoming!) Laat ze maar zeggen. Als die herrieschoppers later kinderen gaan hebben, wat gaat daar van komen... Je zou maar eens zo'n zoon moeten hebben die in de hardcore kern zit van de hooligans. Bestraf hem eens maar als ouder, zou ni goedkomen.
Afschieten die handel!
Woudtje    posted on 28-08-2009 20:16
Andere maatregelen werken blijkbaar niet! Jaarlijks kosten die gasten ons kapitalen aan belastingscenten. Misschien is dood schieten kort door de bocht, maar ik vind dat nu die gasten als ze worden gepakt wel zeer hard moeten aangepakt worden. Dat soort gasten verpesten het voor iedereen.

132 Users online: 14 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 85.715
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.089