Oorlog bij veronicas sunset grooves (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 23-08-2009 10:08
Dode na massale vechtpartij strandfeest
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waarbij een 19-jarige jongen om het leven is gekomen en acht anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
afbeelding vergrotenVideostill uit een filmpje van de vechtpartij op Youtube. In het filmpje zijn duidelijk de waarschuwingsschoten te horen.
Volgens een woordvoerder van de politie klonk er rond 23.30 uur schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Veronica Sunset Grooves.Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.?

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.?

De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en ??n bezoeker gericht zouden hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.?

De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.?

Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
en hier nog twee filmpjes op, waar je de schoten hoord.
Wie van jullie waren hier nog meer aanwezig?

What do you think about Oorlog bij veronicas sunset grooves ??

Vote :   

Laidback    posted on 24-08-2009 20:02
schieten doen ze niet zo-maar..

veel te veel papier werk.

vind het trouwens te triest voor woorden .. politie hoor je te respecteren .. als de heren met blauwe petten er niet waren geweest dan was jouw woonplaats (en de rest van nederland) een grote dump geweest..?

het mag heel hard klinken maar?ik geef ze gelijk voor het schieten.. als je meerdere malen niet wilt luisteren, gewoon door gaat met dingen gooien en van die pauper leuzen gaat lopen schreeuwen, tsja?dan moet je maar een nachtje of 2 aan de beademing, stelletje Lutsers 1e klas.?

dit neemd niet weg dat ik het een treurig incident vin, zeker voor de famillie van de overleden jongen.. toch denk ik niet dat de politie gericht schiet zonder reden, de 19 jarige jongeman zal best wel niet braaf zijn geweest.

User edit by Laidback on 24-08-2009 @ 20:02:54 (5%)
Xtremer    posted on 24-08-2009 20:27
Poster: Laidback
het mag heel hard klinken maar?ik geef ze gelijk voor het schieten..

Geef ik je best gelijk in. Als je zag wat er allemaal rond liep op die dag, Hooligans en andere debielen. Vind de organisatie dan ook bijzonder slecht, er word niet eens gekeken naar wapens ofzo.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RAS    posted on 24-08-2009 20:28
Poster: MaximDJ

Ik heb het met hem erover gehad op MSN. Hij stuurde me dit stukje via een link naar zijn Hyves...

Ik heb een keer met hem samen gedraaid, vandaar dat ik af en toe contact heb met hem...

Namedropping is sowieso niet zo slim Cool:
http://www.managersonline.nl/nieuws/8229/name-dropping-maakt-u-niet-populairder.html
MaximDJ    posted on 24-08-2009 20:49
Poster: RAS

Dit snap ik niet?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Basrose    posted on 24-08-2009 20:50

Ik heb het met hem erover gehad op MSN. Hij stuurde me dit stukje via een link naar zijn Hyves...

Ik heb een keer met hem samen gedraaid, vandaar dat ik af en toe contact heb met hem...

Poster: RAS

http://www.managersonline.nl/nieuws/8229/name-dropping-maakt-u-niet-populairder.html

Helemaal mee eens... Het is zoizo niet verstandig om er te koop mee te lopen omdat je dan snel als noob gezien wordt. Vaak wordt dit dus ook gebruikt door mensen die stoer willen doen, en omzichzelf in een beter daglicht te zetten.?Ik?kom vaker mensen tegen met "grote praat".?En meestal kan ik het?niet zo goed met dit soort mensen vinden.

Maar zoals?aangegeven werkt dit vaak andersom. En over bekende artiesten... Het zijn ook gewoon mensen en het gaat de buitenwereld verder nix aan wat de onderlinge relatie is. Of dit nou vriendschappelijk of zakelijk is.. Ik hou dit voor mezelf.

Maar ff ontopic. Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.. Maar ik vind het wel raar dat de minister heeft gezegt dat ze blij is met hoe het gelopen is. (was op rtl nieuws) Het had erger kunnen zijn maar misschien ook voorkomen kunnen worden.
User edit by Basrose on 24-08-2009 @ 20:52:45 (9%)
Dolivieira    posted on 25-08-2009 09:36
De 2de kamer, Kabinet, deelgemeente, B&W komen nu de zogenaamde put dempen op hun manier. Laten zich uit op alle manieren dan de goede, Omdat een 50 man maloten (+300man meelopers) het feest kwamen verzieken. En zoals ik al zei: Ik ben het niet eens met hoe de politie sommige zaken hier in Nederland aanpakt. Neemt het niet weg dat je deze mensen moet aanvallen. Politie mensen schieten niet zomaar. Ze zullen zich zo in het nou gedreven hebben gevoelen dat het enige wat help dan is schieten. Dan moet het wel heel erg zijn geweest. En zover ik de diverse beelden heb gezien ook daadwerkelijk zeer dreigend uitzag. Al heb je je krietiek op het functuneren van de politie. Dan nog moet je wel enig respect hebben voor deze mensen. Ze staan er voor jou en mij veiligheid. Dag en nacht zo moet je het wel zien. Nogmaals, Hoe haal je het in je hoofd om deze mensen aantevallen. Dan ben je voor mij gewoon een maloot.

Ik heb ook een voorkeur voor een voetbalclub. Want ik hou wel van voetbal. Maar aan mij zal je het op geen eene feest of club/disco zien welke voorkeur van voebalclub ik heb. Voetbal en muziek of uitgaan hebben niets met mekaar te maken. ik zie soms sukkels lopen met hun voetbalshirts op festivals, Deze sukkels moeten we ook gaan weren. Dat roept agressie op. ik ga al 20jaar naar grote feesten overal in Nederland, Belgie en Duitsland en heb nog nooit een voetbalshirt aangehad. Is gewoon Not done.?
Zelf mijn vaantjes die ik weleens in de auto heb hangen?haal ik?weg.?

En zoals Lucien Foort al zei. House music is about love, not war.?

Ik begrijp de politie wel, als ik in hun schoenen heb gestaan had ik het ook gedaan als je door een menigte wordt aangevallen. En dat daar?een dooie is gevallen?is triest. Maar het schijnt dat deze persoon ook bij de Hooligans/Maloten groep hoorde. Luister goed wat ik nu schijf: mocht het zo zijn dat deze persoon die?nu dood is bij die groep hoorde. Dan is het wel?zijn eigen schuld had die maar niet meemoeten doen. ?Onderzoek zal uitwijzen of het wel of niet zo is. Maar als je er niks mee te maken had dan had je genoeg tijd om de duinen in te rennen. Als jij de politie aanvalt dan hoor jij voor mij bij die groep.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dolivieira    posted on 26-08-2009 00:45
Ik hoorde dat die gozer deel uitmaakte van de White Terror groep. kan iemand mij uitleggen wat die groepering inhoud. ?
Jorrit    posted on 26-08-2009 11:44

Dit snap ik niet?

Dat je tof liep te doen met Lucien vertelde mij dit en dat, alsof het je beste vriend is, en dat je je daar niet populair mee maakt. Lees het artikel in de link van RAS is, dan had je meteen begrepen wat er bedoeld werd... ?(en het is nog leerzaam ook!)
Estacy    posted on 26-08-2009 11:49
ik hoorde net op de radio dat er eigenlijk ME'ers op het feest moesten zijn, maar het zou te duur zijn
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Basrose    posted on 26-08-2009 11:54
Poster: Estacy
ik hoorde net op de radio dat er eigenlijk ME'ers op het feest moesten zijn, maar het zou te duur zijn

ja dat zijn wel onze belastingcenten :P
justjustin    posted on 26-08-2009 12:31
Poster: Estacy

Er zou helemaal geen ME aanwezig hoeven zijn...idioot dat dat nodig is!!
ccc    posted on 26-08-2009 13:57
Alweer een punt dat het onnozele voetbal moet worden afgeschaft of aan banden moet worden gelegd.

Ik vind het wel eens leuk om een voetbal wedstrijd op tv te zien, maar als ik dan de dag erna in de krant lees wat voor een zeik er weer is geweest, dan denk ik rot toch op met dat voetbal.
RAS    posted on 26-08-2009 14:08
Ik denk dat dit voorval toch wel bewijst dat het niks met voetbal te maken heeft. Het zijn gewoon groepen die uit zijn op een confrontatie met andere groepen. Voor het gemak noemen ze zich aanhangers van een voetbalclub, zodat ze zich kunnen onderscheiden van een andere groep. Maar als er geen voetbal was geweest dan hadden ze wel wat anders gevonden. Bovendien is er dus ook geen voetbalwedstrijd voor nodig om met elkaar op de vuist te gaan of om te gaan relschoppen. Die wedstrijden zijn alleen handig zodat ze iemand anders hebben die hun knok-agenda bijhoud en locaties aanduid: de KNVB
User edit by RAS on 26-08-2009 @ 14:10:55 (26%)
Sound-Division    posted on 26-08-2009 14:46
Hahaha, dus hierdoor zou het voetbal moeten worden afgeschaft hahaha, sorry maar dat gaat wel erg ver, dan zou ik elke vrijdagavond gewoon niet meer naar Fortuna Sittard kunne gaan Cool
Prozei    posted on 26-08-2009 16:20
Poster: justjustin

Er zou helemaal geen ME aanwezig hoeven zijn...idioot dat dat nodig is!!

op de outdoor?feesten van q-dance wordt?tijdelijk een heel politiebureau gebouwt?van portocabins.
kan je gewoon op het feest aangifte doen als je wat verliest of opgesloten worden als je vecht,drugs wapens bezit of handelt.

als organisatie moet je gewoon goed aan de veiligheid van je bezoekers denken.
dat is hier dus niet gebeurd.
ccc    posted on 26-08-2009 16:42
Poster: Sound-Division
Hahaha, dus hierdoor zou het voetbal moeten worden afgeschaft hahaha, sorry maar dat gaat wel erg ver, dan zou ik elke vrijdagavond gewoon niet meer naar Fortuna Sittard kunne gaan Cool

Ja bij Fortuna Sittard is ook altijd veel stress. Cool
Tizio    posted on 26-08-2009 17:13
Ik heb net gehoord van een vriend van me z'n vader (hij is hersenchirurg) dat de doodgeschoten jongen, Robbie, in het hoofd is geschoten en dat de kogel zelfs een gat heeft gemaakt in de achterkant van zijn schedel.
Vreemd als deze jongen dan geraakt is door een politie kogel, dit zou dus aantonen dat de politie niet gericht heeft geschoten en maar gewoon wat heeft gedaan.
Stagiar    posted on 26-08-2009 18:08
Poster: Tizio
Ik heb net gehoord van een vriend van me z'n vader (hij is hersenchirurg) dat de doodgeschoten jongen, Robbie, in het hoofd is geschoten en dat de kogel zelfs een gat heeft gemaakt in de achterkant van zijn schedel.

Vreemd als deze jongen dan geraakt is door een politie kogel, dit zou dus aantonen dat de politie niet gericht heeft geschoten en maar gewoon wat heeft gedaan.

Je moet nooit teveel aannemen van een 'vriend van' en daar je conclusies uit trekken. Daardoor ontstaan juist de wildste verhalen. Je draagt niets bij aan het onderzoek of de algemene discussie. Laat de Rijksrecherche hun werk maar doen, zij weten het uiteindelijk toch beter.
En om je eigen theorie maar even te ontkrachten:
Kogels leiden een eigen leven nadat ze een pistool hebben verlaten, kunnen afketsen op metaal en botten. Een waarschuwingsschot of gericht schot op een persoon kan zomaar afgeketst zijn en een heel andere onbedoelde weg af gaan leggen. (in dit geval dus door het hoofd van die robbie heen).
RemcoV    posted on 26-08-2009 18:34

Als je in de problemen komt (en er zijn wetten voor) mag je als agent je vuurwapen trekken en het zogeheten "noodweervuur" gebruiken.
Hierbij word op de borst gericht, maar je kunt je natuurlijk voorstellen dat als je in een reflex van 1 seconde je wapen moet trekken in een stressvolle situatie dat het dan ook fout kan gaan en je diegene op een plek raakt waar je dat liever niet zou doen.

In principe is het namelijk zo dat je als agent altijd gericht schiet, bij aanhoudingsvuur is dit in de benen. En bij noodweervuur is dit op de borst.
Dit is namelijk allemaal in de wet voorgeschreven en als je je als agent niet aan de wet houd heb je hele grote problemen (zeker als je iemand doodschiet, want dit is gewoon doodslag).

Er zijn natuurlijk strafuitsluitingsgronden, zoals noodweer.
Dit houd in: Als je in een situatie komt die levensbedreigend is voor jou of derden, dat je dan als agent je vuurwapen mag gebruiken. Als het dan gebeurd dat je de boef doodschiet zul je hoogstwaarschijnlijk niet veroordeeld worden en vrijgesproken worden door deze strafuitsluitingsgrond.

Dus dat jij zegt dat de politie dan zomaar wat gedaan heeft is echt de allergrootste onzinCool

De politie handeld niet 'gewoon? maar'.

Agenten krijgen een 4 jarige opleiding waar ze keihard getraint worden op o.a. dit soort situaties, daar komt bij kijken dat gemiddeld slechts 1 op de 15 van alle sollicitanten de keuringen doorstaat om uberhaupt aangenomen te worden.
THE-DON    posted on 26-08-2009 19:55
ff beetje offtopic; weet iemand welke track dit is http://www.youtube.com/watch?v=FmwSqcPCs7M is ook op sunset!
Tizio    posted on 26-08-2009 19:57
Ik vind het toch vrij knap dat een jongen die nergens iets mee te maken heeft gehad 'zomaar' in z'n hoofd geraakt is.. margoed. ik hou er verder maar over op, niet echt een pretti onderwerp
@Stagiar: geloof me, die vader vertelde het zelf en heeft de foto's gezien..
Tomazos    posted on 26-08-2009 20:03
mensen moeten niet zeiken over die politie agent,
er is er 1 dood.. naja, dat is spijtig..

maar dit moet je bijv eens doen bij buitenlandse politie zoals in Spanje bij mossos of cardia civil...

die gaan dan gewoon met machine geweren in de rondte schieten..

Tuurlijk mocht die ene jongen nooit dood,
maar in zo'n situatie waar paar 1000 man politie aanvalt, en dan 1 komt te overleiden.. *vind ik* kan gebeuren.

groffe fout, maar ik zou het nog fouter vinden als deze politie agent een dikke straf zou krijgen.. want hij stond er wel, en andere niet.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
RemcoV    posted on 26-08-2009 20:03
Ik vind het toch vrij knap dat een jongen die nergens iets mee te maken heeft gehad 'zomaar' in z'n hoofd geraakt is.. margoed. ik hou er verder maar over op, niet echt een pretti onderwerp

@Stagiar: geloof me, die vader vertelde het zelf en heeft de foto's gezien..

Ik snap wat je bedoeld, maar hij kan net zo goed door een hooligan/onruststoker neergeschoten zijn.

voor zover is er nog helemaal niets bekend over die de mogelijke schutter zou zijn.

Ik denk dat we af moeten wachten en dat we dan maar onze conclusies moeten gaan trekkenCool
dj-nick    posted on 26-08-2009 23:21
Ben niet de enigste die het opgemerkt heeft, er is waarschijnlijk nog een dode.
en nog heel veel andere gewonden.
Wie net naar Hart van Nederland heeft gekeken, heeft het ook gezien.
Dolivieira    posted on 27-08-2009 00:17
Ik heb gehoord dat die 3 man die een wapen trokken en met een ruggen tegen over mekaar stonden ook politie agenten waren. En nog wat dat hel feest is gewoon verkeerd ingeschat. Geen ME, Te weinig paticulieren beveiligers, Politie in burger die zich met rellen gaan bemoeien, Terrein overal betreedbaar,?enz enz. Maar een ding staat als een paal boven water. Waarom moet er gevochten worden als je komt om te dansen en feesten. We kunnen wel krietiek op de politie en de organisatie hebben. En ik geef toe dat ze steken hebben laten valen. Maar als we als publiek zich op een fatsoenlijke manier gedragen, en normaal omgaan met drugs en/.of alcohol dan had dit gewoon en leuk feestje kunnen wezen. Maar wij hollanders kunnen zich niet normaal gedragen als we een slokje ophebben. Hier niet en in het buitenland niet. We denken dat we kunnen drinken. Als?je niet normaal kan gedragen met een slok op laat?het dan in de fles of vat zitten. kan er ook niks gebeuren ook ??
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

227 Users online: 53 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 26.316
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.504.317

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use