Oorlog bij veronicas sunset grooves (2/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 23-08-2009 10:08
Dode na massale vechtpartij strandfeest
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waarbij een 19-jarige jongen om het leven is gekomen en acht anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
afbeelding vergrotenVideostill uit een filmpje van de vechtpartij op Youtube. In het filmpje zijn duidelijk de waarschuwingsschoten te horen.
Volgens een woordvoerder van de politie klonk er rond 23.30 uur schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Veronica Sunset Grooves.Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.?

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.?

De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en ??n bezoeker gericht zouden hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.?

De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.?

Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
en hier nog twee filmpjes op, waar je de schoten hoord.
Wie van jullie waren hier nog meer aanwezig?

What do you think about Oorlog bij veronicas sunset grooves ??

Vote :   

Snoey    posted on 23-08-2009 18:01
Dit is waarom ik evenementen als City Moves enz vermijd.?

Daarnaast als dj ook kut als je naam gekoppeld wordt aan vechtpartijen.?
En dan ook nog de muziek van Chuckie en Afrojack op de achtergrond.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 23-08-2009 19:46
Ja vervelend. maar ook triest dat dit soort figuren het verpest voor wel goedwillende. Ook de jongens die aan het draaien waren vind ik het ook sneu voor. Ken verschillende van hun. Ook om voetbal weer in? het feesten te brengen. Ga jullie Ajax feyenoord problemen lekker aan het de overkant van het water uitvechten. Op de Maassvlakte BV. Triest meer kan ik er niet over zeggen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Basrose    posted on 23-08-2009 19:59
Poster: Snoey
Dit is waarom ik evenementen als City Moves enz vermijd.?

Daarnaast als dj ook kut als je naam gekoppeld wordt aan vechtpartijen.?
En dan ook nog de muziek van Chuckie en Afrojack op de achtergrond.

Citymoves vind ik altijd een stuk beter geregeld. Daar is controle en het is niet zo massaal groot. Vandaag naar citymoves in zoetermeer geweest en daar was echt een goede sfeer. De opzet is ook totaal anders dan bij de sunset.
djrichard-56    posted on 23-08-2009 21:31
ik was er zelf bij De?detector poortjes waren er wel maar daar naast was een gat van ongeveer 40 meter waar je door kon lopen
xd die hadden ze blijkbaar al aan het begin omgegooid ! bedoel als dat gebeurt moet je toch al ingrijpen ?

Veder wel helemaal los gegaan op Sunnery James and Ryan tot die ellende begon.
ze hebben een leuk feest naar de klote geholpen

Mod edit by Lead on 24-08-2009 07:39 (9%)
Tekhead    posted on 23-08-2009 23:35
ze hebben al 3 relschoppers kunnen aanhouden, hopelijk is dit nog maar een begin.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Hardshort    posted on 23-08-2009 23:42
Wederom heeft het TUIG het weer voor elkaar om iets leuks waarin mensen juist hecht en gezellig met elkaar samen horen te zijn en plezier te maken, weer omgetovert tot een slachtpartij en drama. Ik werd ook echt weer WAANZINNIG pissig toen ik het zag op tv. Een aantal vrienden van me zijn ook geweest en hebben gelukkig niet veel van het drama mee gekregen. Een kennis via via is in zn been geschoten en was ook een fanatieke relschopper en dus leg ik er niet meer wakker van. Ik baal alleen waanzinnig van het feit dat er gewoon ALTIJD wat verkloot moet worden. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik persoonlijk NIET van voetbal houd. Het gaat namelijk niet meer om voetbal alleen maar om haatzaaien en kweken.

Achterlijk VEE.

Van mij mag je ze allemaal nog 1x in een stadion zetten het het dan volgieten met water.

Dit moest ik even kwijt.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Tekhead    posted on 24-08-2009 03:45
en gratis toegang voor de kijklustigen !
Snoey    posted on 24-08-2009 05:03
Eigenlijk moet dit net zoals bij Bloomingdale, bij elk evenement streng gecontroleerd worden wil een organisatie een vergunning krijgen, dat houdt in:

Iedereen die naar binnen wilt heeft bij zich:

*Geldige legitimatie binnen (Zonder geen toegang)
*Draagt geen petjes of andere voorwerpen die je onherkenbaar maken
*Moet gefoulleerd worden, dus zakken leeg, tassen leeg.

En wil je relschoppers echt weren (ik denk dat 99% man is)

Moet het mannelijke geslacht minimaal 1 persoon van het vrouwelijke geslacht mee nemen. Anders geen toegang.

Ik denk dat een goede stap in de richting zal zijn om dit soort rellen te weren op festivals als dit. Vooral omdat het zoveel mensen zijn en de handhaving op het festival zelf moeilijk onder controle te houden is, moet je het gevaar bij de deur al kunnen weren.?

Dat er af en toe een vechtpartij plaats, niet dat dat leuk is, maar dat gebeurt nou eenmaal. Maar rellen als dit gaat negatieve aandacht aantrekken, met de uitkomst dat festivals als dit straks niet meer georganiseerd mogen worden. En ik zit er echt niet op te wachten dat zo Minister Klink figuur een verbod er doorheen jaagt bij de 2e kamer.?

Edit,

Het kan nog een stap verder zelfs, een digitale verklaring van goed gedrag. Een pas met een barcode, die gescant moet worden voor je naar binnen wilt. Gedraag je je netjes op festivals heb je toegang, doe je dit niet en je wordt gepakt, is het een registratie op je pas en kom je voor een bepaalde tijd niet meer binnen bij andere festivals.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 24-08-2009 @ 05:07:00 (30%)
Tizio    posted on 24-08-2009 09:22
Vanmorgen in de Volkskrant: "er kan niet worden uitgesloten dat de dode is gevallen door een kogel van de politie." Dus even, na een dag bezig te zijn geweest, kan niemand nog vertellen of een agent die 19 jarige jongen heet doodgeschoten of iemand anders.. Knap hoor?! Dat kan er bij mij gewoon niet in, ?f je schiet in de lucht ?f je schiet gericht zoals op ??n van die gewonden, maar kom dan niet aanzetten met dat het allemaal onduidelijk en vaag is. Bovendien, er zal toch echt enig verschil zijn tussen kogels uit een politie wapen en die van ?;en van de bezoekers.
Dolivieira    posted on 24-08-2009 10:00
Poster: Snoey
Eigenlijk moet dit net zoals bij Bloomingdale, bij elk evenement streng gecontroleerd worden wil een organisatie een vergunning krijgen, dat houdt in:

Iedereen die naar binnen wilt heeft bij zich:

*Geldige legitimatie binnen (Zonder geen toegang)
*Draagt geen petjes of andere voorwerpen die je onherkenbaar maken
*Moet gefoulleerd worden, dus zakken leeg, tassen leeg.

En wil je relschoppers echt weren (ik denk dat 99% man is)

Moet het mannelijke geslacht minimaal 1 persoon van het vrouwelijke geslacht mee nemen. Anders geen toegang.

Ik denk dat een goede stap in de richting zal zijn om dit soort rellen te weren op festivals als dit. Vooral omdat het zoveel mensen zijn en de handhaving op het festival zelf moeilijk onder controle te houden is, moet je het gevaar bij de deur al kunnen weren.?

Dat er af en toe een vechtpartij plaats, niet dat dat leuk is, maar dat gebeurt nou eenmaal. Maar rellen als dit gaat negatieve aandacht aantrekken, met de uitkomst dat festivals als dit straks niet meer georganiseerd mogen worden. En ik zit er echt niet op te wachten dat zo Minister Klink figuur een verbod er doorheen jaagt bij de 2e kamer.?

Edit,

Het kan nog een stap verder zelfs, een digitale verklaring van goed gedrag. Een pas met een barcode, die gescant moet worden voor je naar binnen wilt. Gedraag je je netjes op festivals heb je toegang, doe je dit niet en je wordt gepakt, is het een registratie op je pas en kom je voor een bepaalde tijd niet meer binnen bij andere festivals.

Ben ik het niet compleet met je eens. Ze moeten gewoon zorgen dat er geen wapens binnen komen. ik draag regelmatig een pet. 80% van waar ik naar toe gaat heb ik een petje op. En waarom moet elke man een vrouw meenemen. Vind ik toch een beetje onzin want zo kan je de slechte toch niet van de goede?scheiden. Vrouwen worden nog steeds slecht gecontoleerd, moet ook wat aangedaan worden. Je geeft je wapen aan een vrouw en hij komt ook binnen. Gewoon iederen door zo`n poortje en iedereen van top tot teen controleren. Dan maar schiphol praktijken daar kom ik ook met me petje binnen. Onzin altijd over die petjes of je daar een gun onder kan dauwen. Er draaien ook veel dj met petjes op.?En dan nog kan de?vlam in de pan slaan.?Er lopen hier veel te?veel zieken rond, die zijn ziek in een kop. ?
User edit by Dolivieira on 24-08-2009 @ 13:20:52 (7%)
dj-nick    posted on 24-08-2009 11:07
Er zijn volgens mij meer doden gevallen, zag gister een lijkwagen door de duinen rijden.
Hier in capelle heb ik ook een tijd geleden Pre-party georganiseerd, de 2e keer ging het ook helemaal mis.
de 3e keer moesten we extreem veel maatregelen nemen om een vergunning te krijgen:
dubbele rij hoog gezeilde hekken
fouleren
blaastest (wie al teveel had gedronken kwam niet binnen
evenementenbier
Kortom het werd een grote gevangenis, dat was ook wat bezoekers zeiden daar willen we toch niet heen gaan.
Dolivieira    posted on 24-08-2009 11:29
Nee maar je moet wel door dat soort maloten die de sfeer komen verzieken. En dan vinden ze het gek dat je dan zoveel moet betalen om binnen te komen. Ik denk dat de veiligheid op betaalde feesten ook een groot deel van de kosten zijn. Niet alleen de DJs en Act`s of in geval van een popconcert of festival ?de bands of decor zijn een druk op je begroting. Maar de veiligheid ook.?Als je ziet dat er op?BV Dance valley en Mystery land dubbel en soms driedubbel hekken hebben.?en dan hebben we het nieteens over de beveiliging gehad. soms staat er bij een groot evenement meer dan 2000man security. Ik denk dat deze festivals niet meer in deze vorm kunnen plaats vinden dan deze in?Hoek v?holland. het terrien moet echt helemaal dicht en de mensen moeten gecontoleerd worden. Dat is in Rotterdam al bewezen?bij het standje bij de Erasmusbrug. Toen iedereen gecontolleerd werd aan de deur waren er ineens minder problemen. Zonde dat dit moet maar het is niet anders. Er zitten mensen tussen ons, die kunnen zich gewoon niet gedragen. En daar moet iedereen voor boete helaas.
EDIT:
Ik vind ook dat dit soort maloten als eenmaal gepakt zijn en hun naam is bekend nooit meer op dit soort evenmenten toe gelaten moeten worden. Dan moet je je maar legitimeren aan de deur. maar dan houd je dit soort maloten buiten. Je kan problemen niet helemaal voorkomen, Maar dan heb je de wapens in iedergeval buiten het festivalterrien. Ik heb het niet zo op de politie maar hoe haal je het in je hooft om deze mensen aan te vallen. Die staan daar voor jou veiligheid.
User edit by Dolivieira on 24-08-2009 @ 12:22:41 (44%)
MaximDJ    posted on 24-08-2009 12:49
Ik heb het er net even over gehad met Luci?n. Hij zei zelf ook, dat zulke dingen nou weer moeten gebeuren...

Dit stukje schreef hij:

Lucien foort

I've never felt so appalled by what I saw last night when I started at Sunset Grooves. Memru and myself had sorted an intro that would've been a firm YouTube favorite. When I started tho, I must admit, I felt a strange energy but thought to see what I could do to get the vibe back from crabby to happy.

It lasted some short of 3 records before the police shut down a 50.000 head house event!

I got the shock of my life tho when I heard what I thought was fireworks but turned out to be gunshots.

My sincerest condolences go out to the family who've lost a loved one and also for the injured I wish you all a speedy recovery!

In my career I've never had someone loose their life during my sets as I think violence is amongst the last things I hope my music invokes!

Thing is...

It's not cool to walk around with guns much less bring them to a party! If you do you're just giving in to what conservative countries think of Holland. That we're a people who are too liberal in about everything and are proud of being a Sodom & Gomorra country and that's just not the case is it?

We throw the biggest gigs and haul the most forreign dj's of any country with Dance Valley, Sensation, New Years Eve, Mysteryland, Extrema, Loveland etc. and are in doing so one of the main engines in the Dance & Electronic Music industry...

I'm lucky to say I was part of paving the road most of you folks are walking on right now and it breaks my heart to see that something a sparse few in the beginning have built up so diligently, fighting stigmas, fighting the non believers, fighting the politicians who claimed that it was nothing more than an excuse to use drugs and reek havoc, is being torn down like it's nothing.

You are killing the industry and murdering the scene! If that is you're aim than know you have a profound enemy in me.

Housemusic is about love, not war people!

Party Sensations. Excellence in entertainment.
Mod edit by Lead on 24-08-2009 16:03 (3%)
Dolivieira    posted on 24-08-2009 13:04
Ik wordt hier erg ontroerd van wat die zegt, en hij heeft gelijk. Want mensen die tegen electronische muziek zijn die hebben nu een stuk hout om mee te slaan. van kijk die lui die kunnen zich niet?gedragen. want dat is dat drugs gebruik op dit soort feesten. Dit soort maloten maken de scene kapot. Ik ken Lucien al jaren. Heb met hem in Carrera gedraait. En ik weet hoeveel liefde deze man in zijn muziek zet en hoeveel deze man van House muziek houd. Ik baal hier van. want wat we met ze alleen hebben opgebouwd als house DJs wordt nu in een keer afgebroken. Hier baal ik enorm van. ?
_Ivan_    posted on 24-08-2009 14:19
Echt te triest voor woorden....
Feel&.Celebrate.Life!
Bouncy    posted on 24-08-2009 14:57
kommop, effe positief, we laten gvd toch niet de elektromuziek kapot maken door een paar malloten!?
Dit is echt te ziek!
Lead    posted on 24-08-2009 16:05
Poster: MaximDJ
Ik heb het er net even over gehad met Luci?n. Hij zei zelf ook, dat zulke dingen nou weer moeten gebeuren...

Da's gewoon een quote van Lucien's website. Niet zeggen dat hij het er met jouw over gehad heeft als je zijn website quote aub.
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 24-08-2009 16:05
Poster: Tizio
Vanmorgen in de Volkskrant: "er kan niet worden uitgesloten dat de dode is gevallen door een kogel van de politie." Dus even, na een dag bezig te zijn geweest, kan niemand nog vertellen of een agent die 19 jarige jongen heet doodgeschoten of iemand anders.. Knap hoor?! Dat kan er bij mij gewoon niet in, ?f je schiet in de lucht ?f je schiet gericht zoals op ??n van die gewonden, maar kom dan niet aanzetten met dat het allemaal onduidelijk en vaag is. Bovendien, er zal toch echt enig verschil zijn tussen kogels uit een politie wapen en die van ?;en van de bezoekers.

Komaan dat is geen probleem om dat uit te vissen, een balistisch onderzoek brengt dat snel aan het licht, kan men zelfs perfect achterhalen hoe het wapen werd gehouden, of het gericht, of een verdwaalde kogel was.

Aan jouw uitleg lijkt het wel of de Politie de oorzaak is van de rellen en de doden en gewonden. Over enkele dagen weet m'n de uitslag vh onderzoek.
dj-nick    posted on 24-08-2009 16:21
Schijnt nu dat er helemaal niet is geschoten door bezoekers, maar enkelt door politie zelf.
Denk dat de politie aardig de lul is als ze die jongen hebben neergeschoten.
Basrose    posted on 24-08-2009 16:29
LLCoolP    posted on 24-08-2009 17:51
Poster: Basrose
zie ook:

http://www.nu.nl/algemeen/2067408/alle-kogels-op-strandfeest-afgevuurd-door-politie.html

http://www.nu.nl/algemeen/2067297/geen-strandfeesten-meer-in-hoek-van-holland.html

Nu afwachten tot wat er naar buiten komt.
Als zij alleen de gene zijn die hebben geschoten is dit wel schokkend,maar zij zullen zeker niet zomaar hebben geschoten!

Is natuurlijk echt voor die mensen wat voor de muziek komen ipv te knokken!Ik erger me hier ook dood om!
Join the party and become famous!
Basrose    posted on 24-08-2009 18:17
Ik twijfel er niet aan dat ze niet zonder reden geschoten hebben.
Mforge    posted on 24-08-2009 19:26
tis allemaal heel erg wat er is gebeurd, maar al wil de politie in nederland schieten, dan moet het wel erg uit de hand gelopen zijn, en dat?was het dan ook, maar als je de politie dan eenmaal zover heb, moet je als relschopper niet gaan zeuren dat er is geschoten door politie, want de heren relschoppers hebben er kennelijk zelf om gevraagd, en dat er dan tussen de relschoppers gewonden vallen...eigen schuld! Voor de mensen die er niks mee te maken, vind ik het zeer triest dat dit gebeurd is.

Deze mensen voortaan gewoon weren, strengere straffen instellen, snel recht toepassen etc,
het is tijd dat er hardere maatregelen worden genomen..
THE-DON    posted on 24-08-2009 19:34
Ik was ook aanwezig en heb letterlijk geen beveiliging(poortjes) en dergelijke gezien Cool
MaximDJ    posted on 24-08-2009 19:56
Poster: Lead
Da's gewoon een quote van Lucien's website. Niet zeggen dat hij het er met jouw over gehad heeft als je zijn website quote aub.

Ik heb het met hem erover gehad op MSN. Hij stuurde me dit stukje via een link naar zijn Hyves...
Ik heb een keer met hem samen gedraaid, vandaar dat ik af en toe contact heb met hem...
Party Sensations. Excellence in entertainment.

249 Users online: 10 Guests (239 Unknown)
Pages generated today : 7.493
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.485.494