Oorlog bij veronicas sunset grooves (1/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 23-08-2009 10:08
Dode na massale vechtpartij strandfeest
HOEK VAN HOLLAND - Een dancefeest op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond ontaard in een grote vechtpartij, waarbij een 19-jarige jongen om het leven is gekomen en acht anderen gewond raakten. Dat heeft de politie gemeld.
afbeelding vergrotenVideostill uit een filmpje van de vechtpartij op Youtube. In het filmpje zijn duidelijk de waarschuwingsschoten te horen.
Volgens een woordvoerder van de politie klonk er rond 23.30 uur schoten op het terrein van het gratis toegankelijke Veronica Sunset Grooves.Tientallen agenten gingen het strand op en troffen daar mensen met schotwonden aan.?

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis in de ambulance. Of hij is neergeschoten of aan andere verwondingen is bezweken, kon de woordvoerder niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel van de andere gewonden zijn neergeschoten.?

De problemen op het strandfeest verergerden snel doordat een grote menigte zich tegen de politie keerde. Agenten voelden zich dusdanig bedreigd, dat ze waarschuwingsschoten hebben gelost en ??n bezoeker gericht zouden hebben neergeschoten. Zijn toestand is niet levensbedreigend, aldus de woordvoerder.?

De politie heeft na de onlusten verscheidene arrestaties verricht. Vanwege welke vergrijpen is nog onduidelijk. Het programma van het feest is na de pistoolschoten onmiddellijk stilgelegd en het terrein is ontruimd.?

Duizenden mensen waren afgezakt naar het strandfeest, waar diverse bekende dj's op het programma stonden onder wie Roog, Lucien Foort en Sunnery James & Ryan Marciano. Eerder op de avond zorgde de grote toeloop voor lange files op de A20 en de weg van Maasdijk naar de badplaats. Rond 23.30 sloot de politie de A20 van Vlaardingen naar Hoek van Holland af vanwege de drukte.
en hier nog twee filmpjes op, waar je de schoten hoord.
Wie van jullie waren hier nog meer aanwezig?

What do you think about Oorlog bij veronicas sunset grooves ??

Vote :   

Bawb    posted on 23-08-2009 10:19
Jezus zeg, ik was er (gelukkig) niet bij. Hopenlijk hebben ze de daders snel te pakken!
dj-nick    posted on 23-08-2009 10:39
Die krijgen ze nooit te pakken denk ik, waren 50.000 mensen aanwezig terwijl ze maar vergunning hadden
voor 15.000.
Ilja    posted on 23-08-2009 10:50
Wat voor kansloze tokkies zijn het toch, als ze zo graag willen knallen dan moeten ze maar lekker een gat in eigen kop schieten. ;(. Damn wat wordt ik pislink van zulke debielen
lek3ct    posted on 23-08-2009 11:05
die hebben nooit van metaaldecetoren gehoord zeker??
justjustin    posted on 23-08-2009 11:05
Domme mensen jongen!! ik erger me daar echt aan!! Kom we keren ons tegen de politieCool...al de politie er niet geweest was het een stuk erger geweest..IK HAAT DIT SOORT MONGOLEN!!

(edit) Owjah!! rotterdam hooligans...Cool
User edit by justjustin on 23-08-2009 @ 11:09:05 (22%)
niiicola    posted on 23-08-2009 11:05
@ Lek3ct: Die waren er wel, maar sommige liepen er gewoon omheen heb ik gehoord...
Gewoon.
User edit by niiicola on 23-08-2009 @ 11:06:09 (14%)
Stefjuuh    posted on 23-08-2009 11:07
Poster: dj-nick
Die krijgen ze nooit te pakken denk ik, waren 50.000 mensen aanwezig terwijl ze maar vergunning hadden
voor 15.000.

Maar volgens de woordvoerder waren er helemaal niet teveel mensen (Aldus Nu.nl)
Down_Town    posted on 23-08-2009 11:25
Ik ben nooit zo gek van openbare gratis evenementen zoals dit. Daar komen veel te veel mensen binnen die niet voor de muziek komen, zoals die achterlijke hooligans. Al vraag je 5 euro dan kan je het terrein in ieder geval afsluiten en de mensen door detectie poortjes laten gaan. Op de talloze festivals die ergeweest zijn gebeuren ook niet dit soor dingen.

Ik ben blij dat ik niet geweest ben. In Maassluis, zo'n 12 km er vanaf kon je de muziek horen. Dat was een aardig geluids setje dat er stond in ieder geval.
Tekhead    posted on 23-08-2009 12:44
hier word ik stil van. Ik leef mee met de familie van die gast.
Waarom kunnen die randdebielen en die andere kut hangjongeren elkaar niet afknallen. De etnische afkomst zal wel gekend zijn maar dat mag je niet vertellen, anders ben je weer een racist. Dit is een van de redenen waarom ik zo hou van die Techno feestjes, daar kom je ze zo goed als niet tegen. Heb al ontelbare techno festivals clubs en feestjes bezocht, en heb nog nooit sores gehad of gezien, niet in Belgie, en ook niet in diverse buurlanden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sebasz    posted on 23-08-2009 12:48
Poster: Tekhead
hier word ik stil van. Ik leef mee met de familie van die gast.
Waarom kunnen die randdebielen en die andere kut hangjongeren elkaar niet afknallen. De etnische afkomst zal wel gekend zijn maar dat mag je niet vertellen, anders ben je weer een racist. Dit is een van de redenen waarom ik zo hou van die Techno feestjes, daar kom je ze zo goed als niet tegen. Heb al ontelbare techno festivals clubs en feestjes bezocht, en heb nog nooit sores gehad of gezien, niet in Belgie, en ook niet in diverse buurlanden.

dat dus
Tekhead    posted on 23-08-2009 12:49
dat dus Confused?? wat bedoel je ?
the-melody    posted on 23-08-2009 12:52
dat hij het ermee eens is :D
Tekhead    posted on 23-08-2009 12:54
ok, dacht eerst iets anders.
Basrose    posted on 23-08-2009 12:59
Pff ik was erbij gister... wat een avond zeg.. Opzich was het leuk die dag maar toen er ruzie kwam was het snel over.

Iedereen werd achter naar het veld geperst, politie was aan het schieten bahh.

Alles slecht geregeld daar hoor bij binnenkomst kon ik zo doorlopen werd nergens naar gekeken. Nooduitgangen waren slecht aangegeven. De meeste politie kwam pas 30 a 45 min later aan na het incident. Verkeer HELEMAAL vast. Snelweg gedeeltelijk afgesloten. pff wat een Kl*teavond... maar ben blij dat ik weer heelhuids thuis ben.
Down_Town    posted on 23-08-2009 13:01
De etnische afkomst zal wel gekend zijn maar dat mag je niet vertellen, anders ben je weer een racist.

Het lijkt me in dit geval nogal voorbarig om een bepaalde bevolkingsgroep aan te wijzen. Waarschijnlijk komt het uit de hooligan groepen en daar zitten die jongens die jij bedoeld niet bij.

Op het nieuws wordt duidelijk gesproken over aanwijzingen richting hooligans. Beetje jammer om er dan direct een bevolkingsgroep voor aan te kijken.
Tekhead    posted on 23-08-2009 13:10
bekijk alle problemen maar eens, en doe dan die oogkleppen af, 99 van 100 zijn het groepen Noord Afrikanen, diezelfde die altijd en overal voor problemen zorgen en dan bedoel ik in bijna alle Europese landen, ik bedoel ook niet dat alle buitenlandse bevolkingsgroepen voor problemen zorgen, want er zijn er zat die zich perfect integreren, en niet onze samenleving en gedachtengoed willen kapot maken, en onze politiekers lijken dit niet te beseffen.
Dolivieira    posted on 23-08-2009 13:27
Ik vind het slecht geregeld daar, Al is het gratis moet je toch de mensen door een poortje laten lopen. Mongolen zijn het. Ook de organisatie. en zo als Down_town al zei er komen ook mensen die niet echt komen voor de muziek. Anders doe je dit niet. Ben dit jaar gelukkig niet geweest door andere verplichtingen. Was er vorig jaar bij toen hing er al een grimmige sfeer en ik dacht als er maar niks gebeurt er keken gasten zo agresief naar je. Ik keek om me heen en dacht, hoe kunnen ze het festival terrein open houden zonder dat er mongolen met wapens er ook kunnen rondlopen. Dit is toch vragen om problemen. En welke mens neemt nou een wapen mee als die gaat stappen. Dan ben je gewoon een mongool, en die verziekt het voor de andere. Ik ga hier over ophouden want ik wordt er alleen maar Boos en nijdig onder. Condulance en sterkte voor de familie van het slachtoffer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DAW    posted on 23-08-2009 13:29
bekijk alle problemen maar eens, en doe dan die oogkleppen af, 99 van 100 zijn het groepen Noord Afrikanen, diezelfde die altijd en overal voor problemen zorgen en dan bedoel ik in bijna alle Europese landen, ik bedoel ook niet dat alle buitenlandse bevolkingsgroepen voor problemen zorgen, want er zijn er zat die zich perfect integreren, en niet onze samenleving en gedachtengoed willen kapot maken, en onze politiekers lijken dit niet te beseffen.

Zou zeggen doe zelf die oogkleppen eens af. Cool

Kan hier serieus op ingaan, maar dat heeft denk geen zin?. En daar is het zeker ook niet het type forum voor om te doen.
Het is al erg genoeg dat een malloot of meerdere een leuk feest heeft moeten verzieken.

http://EOSfotografie.nl
Tekhead    posted on 23-08-2009 13:36
dit is idd het forum er niet voor,was ook mijn? bedoeling niet om een discussie er over te openen.

btw: Ik heb mijn oogkleppen al lang afgedaan, na diverse onderzoeken i.o.v. universiteit en overheid, net zoals in NL is gebeurd, maar bij ons mochten de resultaten niet openbaar bekend gemaakt worden, en geloof me, het is nog erger dan je ooit kon vermoeden. dat gezegd zijnde, hopen we dat dergelijke malloten opgesloten worden en blijven.
Down_Town    posted on 23-08-2009 13:42

Sorry hoor Tekhead maar dit heeft toch niks met oogkleppen te maken. Jij beschuldigt een bevolkingsgroep die volgens de nieuwsberichten niet genoemd wordt. Dat vind ik erg kortzichtig van je, het spijt me dat ik dat zeggen moet.

Ik ontken niet dat de jongens die jij bedoeld voor veel onrust in de samenleving zorgen. Maar zelfs die ene keer dat het Nederlandse gasten zijn die voor problemen zorgen worden er nog de Marokkanen bij gehaald. Zo'n grote benden waarbij een hele badplaats afgesloten wordt hebben die gasten nog nooit veroorzaakt.

En laten we vooral ophouden met deze discussie? We willen hier toch liever over de leuke dingen praten die met muziek en DJ-en te maken hebben. Dat is wat ons verbind hier ondanks verschil in politieke voorkeur.
Tekhead    posted on 23-08-2009 13:48
laatste antwoord van mij, kijk maar eens wat er de laatste jaren diverse keren is gebeurd in Brussel en Antwerpen, zoek het even op en je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft niks met politieke voorkeur te maken, want dit soort problemen overstijgd alle politieke kleuren.
Maar laten we idd houden bij wat ons bindt, en niet wat ons scheidt.
Alert : Dubbel posting verwijderd, gebruik EDIT ipv REPLY op jezelf te geven.
Mod edit by Lead on 24-08-2009 07:42 (1%)
Down_Town    posted on 23-08-2009 13:58
laatste antwoord van mij, kijk maar eens wat er de laatste jaren diverse keren is gebeurd in Brussel en Antwerpen, zoek het even op en je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft niks met politieke voorkeur te maken, want dit soort problemen overstijgd alle politieke kleuren.
Maar laten we idd houden bij wat ons bindt, en niet wat ons scheidt.

Cool No hard feelings!
Tekhead    posted on 23-08-2009 14:01
Same feelings down town Cool
polly    posted on 23-08-2009 16:04
Poster: Down_Town
Ik ben nooit zo gek van openbare gratis evenementen zoals dit. Daar komen veel te veel mensen binnen die niet voor de muziek komen, zoals die achterlijke hooligans. Al vraag je 5 euro dan kan je het terrein in ieder geval afsluiten en de mensen door detectie poortjes laten gaan. Op de talloze festivals die ergeweest zijn gebeuren ook niet dit soor dingen.

Wat denk je van een jaar of 5 geleden tijdens Dance valley? Dance valley is volgens mij geen gratis evenement. (Of ik moet het verkeerd hebben maar dan hoor ik het wel Cool)

Het is (denk ik) een organisatie fout. Hoe kan het nou dta er zomaar iemand met een wapen rond loppt. Je zou bijna bang worden om naar festivals te gaan omdat er groepen zijn die het verpesten.
Tomazos    posted on 23-08-2009 17:40
Ik was er, naja stonden in de enorme file,

dit feest was een Onderdeel van een Vrijgezellen feest dat ik had.. maar kwamen het terrein niet meer op omdat er meer bezoekers waren dan de vergunning toeliet,

naja, wij balen.. en kregen alleen te horen in de file 'is afgelast'

Het waren ook geen bezoekers die elkaar aanvliegen..
dat dit zou gebeuren was van tevoren bij de organisatie al bekend, alleen hun dachten er beetje laks over..

waren hooligans uit rotterdam en amsterdam die op internet al aankondigde dat ze daar op de vuist zouden gaan
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 23-08-2009 @ 17:43:04 (100%)

141 Users online: 19 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 53.341
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.441.715