Kenwood vs Harman Kardon (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CoenBaas5300    posted on 22-08-2009 22:59
Beste leden,

Ik ben opzoek naar een geluidsset voor in mijn kamer en dat moet tevens mijn monitoren worden voor te draaien.
Nou was ik er enigzins uit alleen nou zit ik enorm te twijfelen tussen een 5.1 Kenwood set met bijbehorende receiver of een 2.1 Harman Kardon set met een receiver.

En ik had laatst slechte dingen gehoord over een 5.1 set, of dat waar is laat ik aan jullie over.

Nou is mijn vraag: Wat raden jullie mij aan?
(Alternatieven zijn welkom!)

Bedankt!
Ciao!

What do you think about Kenwood vs Harman Kardon ??

Vote :   

Winston    posted on 22-08-2009 23:17
Beide topmerken. Ik weet niks slechts over 5.1.

Maar 5.1. is meer voor films die surround sound hebben. Terwijl 2.1 voor muziek het beste is, omdat muziek toch gewoon stereo is opgenomen.
Tic Toc
skyline643    posted on 22-08-2009 23:21
2.1 nemen, of gewoon een hifi versterker en bijhorende hifi luidsprekers (basis Denon of Onkyo versterker met luidsprekers van Pioneer of zo...)
Ik heb het hier ook zo gedaan en het geluid klinkt prima! Handig als je ook nog een extra pc hebt en tuner aangezien die versterkers meerdere ingangen hebben.
Tekhead    posted on 23-08-2009 01:22
Harman Kardon kopen, niet twijfelen, H-K is gewoon een topmerk, ultimate sound, zitten met al hun producten in het hoogste kwaliteit segment. VRAAG MAAR aan de audiofielen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Woudtje    posted on 23-08-2009 09:51
Een maat van me heeft een 2.1 set van Harman Kardon als monitors om te draaien en om eerlijk te zijn vind ik het niks!!
Er zit namelijk een vertraging tussen je de koptelefoon uitgang op de mixer en het geluid over de speakers. Het is bijna niks maar toch net te irritant voor mijn doen. Ook mis je behoorlijk wat mid en is zo'n set erg bass heavy.
Voor het zelfde geld kan je ook een Syrincs set kopen. Je hebt dan geen aparte versterker of receiver nodig en heb je een zeer goede 2.1 set die je als je dat zou willen in de toekomt kan upgraden naar een 5.1 set.
Zelf zou ik voor een paar KRK's gaan, of andere monitors, omdat ik geen aparte sup wil en het geluid goed strak vind, wat belangrijk is met draaien.
@ Tekhead, harman Karon is niet zo'n duur merk hoor en Audiofielen kopen dat zeker niet!! Die gaan voor Denon, Marantz, Vincent etc. Van die merken waar je echt op leeg loopt bij aanschafCool
DAW    posted on 23-08-2009 10:33
Poster: Tekhead
Harman Kardon kopen, niet twijfelen, H-K is gewoon een topmerk, ultimate sound, zitten met al hun producten in het hoogste kwaliteit segment. VRAAG MAAR aan de audiofielen.

Die zijn het denk ik niet met je eens... zou zeggen kijk eens op Tweakers... Harman Kardon is zeker een goed merk maar zit niet in het top segment Winking my eye

En zo duur is H/K ook niet ...
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 23-08-2009 @ 11:45:13 (41%)
Stefjuuh    posted on 23-08-2009 11:11
Poster: Woudtje
Een maat van me heeft een 2.1 set van Harman Kardon als monitors om te draaien en om eerlijk te zijn vind ik het niks!!
Er zit namelijk een vertraging tussen je de koptelefoon uitgang op de mixer en het geluid over de speakers. Het is bijna niks maar toch net te irritant voor mijn doen. Ook mis je behoorlijk wat mid en is zo'n set erg bass heavy.

Voor het zelfde geld kan je ook een Syrincs set kopen. Je hebt dan geen aparte versterker of receiver nodig en heb je een zeer goede 2.1 set die je als je dat zou willen in de toekomt kan upgraden naar een 5.1 set.

Zelf zou ik voor een paar KRK's gaan, of andere monitors, omdat ik geen aparte sup wil en het geluid goed strak vind, wat belangrijk is met draaien.

@ Tekhead, harman Karon is niet zo'n duur merk hoor en Audiofielen kopen dat zeker niet!! Die gaan voor Denon, Marantz, Vincent etc. Van die merken waar je echt op leeg loopt bij aanschafCool

Ja, als je de bassspeaker niet goed afstelt.....
Estacy    posted on 23-08-2009 11:56
Harman/Kardon is geen audiofiel merk, wel is het een goed merk. Mijn vader heeft een 5.1 setje (welliswaar met andere Links en Rechts speakers) en knalt er lekker op los! die sub die dreunt, niet normaal! Wat wel heel jammer is aan HK is dat je absoluut een handleiding nodig heb wil je ook maar iets van de afstandsbediening snappen. Of van de instelling, of van alles eigenlijk. Tis net een Denon DN-S5000, allemaal dubbele functies enzo. Overigens moet je wel zorgen dat het wordt aangesloten door iemand met verstand van audio. Voor muziek zou ik wel een 2.1 setje aanraden, Winston zei het al, muziek is niet in Surround opgenomen. Als je een 5.1 setje neemt, is het niet onverstandig om te kijken of de rear speakers ook uit kunnen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 23-08-2009 12:06
Wat vinden jullie eigenlijk over B&O want dat hoor ik nooit op DJR! Ik heb namellijk hele oude B&O boxen (BeoVox S75). Die doen het echt super! Zo'n 200w en echt een pracht geluid, geen gekraak of andere dingen! Dus ik vraag me wel af of dat goeie boxen zijn!
Gewoon.
User edit by niiicola on 23-08-2009 @ 12:13:35 (100%)
Estacy    posted on 23-08-2009 12:27
B&O is in mijn ogen vooral plat. En duur. en goed (dat wel :p) en of het goeie boxen zijn? thats up to you! alleen jij kunt zeggen (horen) of het goede boxen zijn.
Tekhead    posted on 23-08-2009 12:35
Als jullie het zeggen, ga maar ff langs m'n broer z'n winkel, heeft winkel met enkel audio voor audiofielen, en hij heeft de echte te koop, gemaakt in Ierland, ga luisteren en vraag de prijs, en geef dan jullie mening nog eens. als je de high end speakers van H/D gaat vergelijken met hun multimedia en andere hifi speakers heb je gelijk.

@niicola: B&O, of Bang & Olufsson, is een merk dat altijd oog voor uiterlijke schoonheid heeft gehad, soms een beetje futuristisch, maar altijd verbonden aan een superieure geluid en gebruikskwaliteit, wat uiteraard een hoog prijskaartje aan vasthing en hangt. Dit is echt wel goed spul man.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
niiicola    posted on 23-08-2009 12:35
Hoe bedoel je met plat? Want mij boxen zijn behoorlijk kubusachtig!
Gewoon.
niiicola    posted on 23-08-2009 12:38
Poster: Tekhead

@niicola: B&O, of Bang & Olufsson, is een merk dat altijd oog voor uiterlijke schoonheid heeft gehad, soms een beetje futuristisch, maar altijd verbonden aan een superieure geluid en gebruikskwaliteit, wat uiteraard een hoog prijskaartje aan vasthing en hangt. Dit is echt wel goed spul man.

Best wel grappig, ik heb dus die 2 boxen van?2x200w,?plus een mooie reciever, cd speler en dubbele tape recorder gekocht voor 80 euro op marktplaats! Hij kon het niet meenemen naar z'n nieuwe huis dus verkocht het voor een goedkoop prijsje! Alles doet het nog!
Gewoon.
User edit by niiicola on 23-08-2009 @ 12:40:06 (2%)
Estacy    posted on 23-08-2009 12:42
ik denk dat je daar best een mooi setje hebt gekocht voor die prijs, en wat bedoel ik met plat?
Woudtje    posted on 23-08-2009 16:08
Poster: Stefjuuh
Poster: Woudtje

Ja, als je de bassspeaker niet goed afstelt.....

Nou ik praat niet over de bass vriend maar over de hoge frequenties! Er zit een delay van een paar tienden sec. in het geluid over de speakers ten op zichte van je koptelefoon.

CoenBaas5300    posted on 23-08-2009 17:23
Ik ben er nog steeds niet uit, kijk die Kenwood set bestaat uit 5 speakers van 120 watt en een woofer van 100 watt, lijkt me niet verkeerd!

Maar aan de andere kant Harman Kardon met 2 speakers van 120 watt en een woofer van 200 watt.?

Wat lijkt jullie het slimste?
wannes951    posted on 23-08-2009 17:27
harman kardon als ik jou was
Estacy    posted on 23-08-2009 17:40
geloof me, die Harman Kardons gaan echt hard zat, gebruik zelf ook 2 sattelietjes van ze (samen met een paar hq power speakers voor meer bass)
neem aan dat je zoiets bedoelt?
CoenBaas5300    posted on 23-08-2009 17:44
Poster: Estacy
geloof me, die Harman Kardons gaan echt hard zat, gebruik zelf ook 2 sattelietjes van ze (samen met een paar hq power speakers voor meer bass)

neem aan dat je zoiets bedoelt?

Ja die bedoel ik, alleen dan de versie waar je de sattelieten op kunt hangen en waar die versterker niet bij zit, die moet ik dan wel los kopen (zal waarschijnlijk een Kenwood worden)

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=ASIA&Country=CN&Language=ENG&cat=HCS&prod=HKTS%2011/230&sType=C?deze alleen dan maar met 2 sattelieten. (en in het zwart ofcourse)
skyline643    posted on 23-08-2009 18:58
B&O, Bose, Harman Kardon, ... klinkt 'huge' maar zijn voor mij geen pro-merken. Ik vind deze sets gewoon niet klinken. Geef mij dan liever een setje Canton, Quadral, B&W speakers met Onkyo of Denon versterker/receiver en dat voor dezelfde prijs!
CoenBaas5300    posted on 23-08-2009 20:20
Poster: skyline643
B&O, Bose, Harman Kardon, ... klinkt 'huge' maar zijn voor mij geen pro-merken. Ik vind deze sets gewoon niet klinken. Geef mij dan liever een setje Canton, Quadral, B&W speakers met Onkyo of Denon versterker/receiver en dat voor dezelfde prijs!

Dan blijf ik toch bij een NAD versterker
Reind    posted on 23-08-2009 22:30
Poster: skyline643

Dat je Bose niet in het rijtje plaatst kan ik snappen maar B&O en HK horen er naar mijn mening toch wel in thuis. Voor mijn huidige Onkyo TX-SR806 had ik ook een HK staan en die heeft jaren lang prima gepresteert. Het is dat ik HDMI in en uitgangen nodig had op mijn receiver maar anders had de HK er nu waarschijnlijk nog wel gestaan.
CoenBaas5300    posted on 23-08-2009 22:36
Waarschijnlijk worden het B&W?boxen en een NAD versterker
Tomazos    posted on 24-08-2009 03:11
als jij serieus gaat twijfelen tussen Kenwood of Harmann kardon... Cool

weet ik niet waar je verstand zit:P, maargoed,

harmann kardon vind ik persoonlijk kwa geluidskwaliteit echt Super!!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
HouseArrest    posted on 24-08-2009 12:12
Poster: CoenBaas5300
Ja die bedoel ik, alleen dan de versie waar je de sattelieten op kunt hangen en waar die versterker niet bij zit, die moet ik dan wel los kopen (zal waarschijnlijk een Kenwood worden)

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=ASIA&Country=CN&Language=ENG&cat=HCS∏=HKTS%2011/230&sType=C deze alleen dan maar met 2 sattelieten. (en in het zwart ofcourse)

Jullie bedoelen de HKTS-2 (BQ=Zwart) Happy, laughing
User edit by HouseArrest on 24-08-2009 @ 12:13:10 (12%)
Estacy    posted on 24-08-2009 12:32
met B&W en NAD zit je wel goed! zijn allebei prima spullen! heb altijd een zwak voor B&W gehad, terwijl ik nooit B&W boxen heb gehad...

274 Users online: 253 Guests (21 Unknown)
Pages generated today : 16.087
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.500.026