gemotoriseerde faders
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

lek3ct    posted on 21-08-2009 21:27
Iets wat ik me al heel lang afvroeg: waarom gebruikt men gemotoriseerde faders? Wat is het nut daarvan?
User edit by lek3ct on 22-08-2009 @ 23:58:11 (2%)

What do you think about gemotoriseerde faders ??

Vote :   

Winston    posted on 21-08-2009 21:30
Dat was eerst toegepast bij grote recording consoles. Dan hoefde de sound engineer niet alles weer zelf te gaan schuiven.

Nu heeft de controller van Stanton dat ook, om instellingen van de pitch van het nummer gelijk te stellen met de pitchfader.
Tic Toc
djjh    posted on 21-08-2009 21:32
volgens mij word dit vooral gebruikt op digitale systemen, waarbij je via een andere manier de instellingen kan wijzigen. dan gaan de faders in de positie staan die je ingesteld hebt.
Boyd    posted on 21-08-2009 21:39
Stel ik heb in ableton een synthesiser, en die heb ik gemapped aan mijn faders. Als ik dan een preset laad, dan schuifen mijn faders automatisch in de goede stand.
Winston    posted on 21-08-2009 22:07
Bv. Pietje neemt een nummer op in de studio vandaag, en maakt een afspraak om morgen terug te komen.

Hierna komt Pukkie een nader opnemen en die maakt een afspraak om morgen na Pietje verder te gaan met de opname.

De soundengineer is dan zo blij dat hij dan niet weer 128 faders voor de beide kerels telkens weer precies moet instellen.
Tic Toc
bambamstudio    posted on 21-08-2009 22:26
Motorfaders is voor de show. Dure ssl en neve mixers hebben VCA faders, zelfde principe, instellingen worden onthouden alleen gaan de faders niet mee.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Yorick    posted on 22-08-2009 02:03
Poster: bambamstudio
Motorfaders is voor de show. Dure ssl en neve mixers hebben VCA faders, zelfde principe, instellingen worden onthouden alleen gaan de faders niet mee.

Vind het best handig als ik van layer/scene swich op een digico dat me fader mee veranderen.

Dan heb ik gelijk een duidelijk overzicht hoe alles staat,
User edit by Yorick on 22-08-2009 @ 12:07:42 (3%)
JuniorDDP    posted on 22-08-2009 08:55
Gemotoriseerde faders worden ook gebruikt in de postproductie bij film! Wanneer ik een film aan het afmixen ben en ik laat hem spelen, dan zie ik mooi de faders meegaan! Is makkelijk om te zien welk geluid een verkeerd niveau heeft! Daarnaast is het ook leuk als je gedaan hebt en de dag daarachter weer wilt beginnen, dan staan uw faders weer op de plek waar je ze gezet hebt en je kunt weer voort!
Camino    posted on 22-08-2009 11:48
Ik heb ook nog een mackie gebruikt met gemotoriseerde faders voor een theater productie - alle faders dus op het juiste niveau voor elke scene, en makkelijk live aan te passen.
Nvie    posted on 22-08-2009 12:37
Poster: DeafDJ
Ik heb ook nog een mackie gebruikt met gemotoriseerde faders voor een theater productie - alle faders dus op het juiste niveau voor elke scene, en makkelijk live aan te passen.

Precies, en je ziet het ook steeds meer in digitale live systemen (A&H iLive/Roland M400/enz.) om scenes te programmeren of de bands van een ingebouwde EQ in te stellen.
Voor DJ's lijkt het me erg overbodig...
Winston    posted on 22-08-2009 13:44
Behalve als je een playback DJ bent Cool
Tic Toc

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

251 Users online: 182 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 31.448
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.924.993