Tractor Scratch Pro tbv remixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Happinezz    posted on 18-08-2009 10:39
Hey Dj's,

Kan iemand mij vertellen of je met tractor S.P. bestaande tracks kan remixen d.m.v. knippen & plakken.

Is het ook mogelijk tijdens het recorden van mijn sets de gemixede tracks kan nummeren, waarna bij het afspelen direct kan doortikken naar de volgende tracks ipv de fastforward te gebruiken!

Greetz

Benny Nolan

What do you think about Tractor Scratch Pro tbv remixen ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 18-08-2009 10:45
Nee remixen kan niet daar heb je Ableton, Cubase, FL studio?en dat soort programmas voor nodig.

De 2de vraag berijp ik niet zo.??

Edit nu begrijp ik hem, Nou ik gebruiik altijd Wavelab en als de mix helemaal is opgenomen dan ga ik de tracks knippen. wel moet je de 2 sec peuae bij elke track uit zetten. maar er zijn meer programmas die dat kan. Welke programma gebruik jij om te recorden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-08-2009 @ 10:48:59 (100%)
Happinezz    posted on 18-08-2009 11:42
Poster: djdolivieira
Nee remixen kan niet daar heb je Ableton, Cubase, FL studio?en dat soort programmas voor nodig.

De 2de vraag berijp ik niet zo.??

Edit nu begrijp ik hem, Nou ik gebruiik altijd Wavelab en als de mix helemaal is opgenomen dan ga ik de tracks knippen. wel moet je de 2 sec peuae bij elke track uit zetten. maar er zijn meer programmas die dat kan. Welke programma gebruik jij om te recorden.

Ik heb mijn eerste set opgenomen met tractor...........een set van bijna twee uur. Ben nog niet zolang bezig met het mixen...........maar krijg goede feedback over deze set.

Wil graag ervaringen van DJ's ontvangen die de expertise in huis hebben m.b.t. technieken met de mixer, en het remixen van bestaande tracks.

Welke clubs draai jij ?

Greetz

Benny Nolan
Dolivieira    posted on 18-08-2009 11:47
Ik draai als resident in Notre dame Maassluis en in Cafe Ourosburos vlaardingen en heb hier en daar wel eens een leuke boeking in clubs, Zoals Club Vie heb ik wel eens gestaan, Maassilo, Laast nog in beachclub Vroeger. Vlaardingen Festival enz enz. Het stelt niet zo veel voor wat ik doe. Ben wel weer bezig om nog iest drukker te krijgen, maar ja moeilijke tijd met zo veel concurentie.

Back on topic. Wat voor format is het. MP3 Of Wave wat je in Tractor opneemt.
Happinezz    posted on 18-08-2009 12:03
Ik draai als resident in Notre dame Maassluis en in Cafe Ourosburos vlaardingen en heb hier en daar wel eens een leuke boeking in clubs, Zoals Club Vie heb ik wel eens gestaan, Maassilo, Laast nog in beachclub Vroeger. Vlaardingen Festival enz enz. Het stelt niet zo veel voor wat ik doe. Ben wel weer bezig om nog iest drukker te krijgen, maar ja moeilijke tijd met zo veel concurentie.

De opname is een wave format, echter heb ik deze omgezet op mp3 om de set op cd te kunnen branden.

Weet jij of ik deze set kan uploaden, bij interesse zou je de set kunnen beluisteren!

Wat is trouwens je voornaam?

MarcoD    posted on 18-08-2009 12:41

Das ook grappig...degene die bij Club Vie promotie doet voor Life Element (Cannabiss drink) die ken ik.
Mijn baas (hond heeft een baas zeggen ze haha) maar goed hij is importeur van het drankje.
Ben tijdje terug in Club Vie geweest op maandag Vie Monday..was echt super..mooie tent hoor.

maar over opname ik neem meestal gewoon via virtual Dj op.

Down_Town    posted on 18-08-2009 12:47
Zoals Dolivieira zegt moet je voor remixen andere programma's gebruiken. Met Traktor maak je hoogstens een live mash-up.

Je hoeft je mixtrack niet los te knippen. Met brandprogramma's zoals Nero kan je voordat je gaat branden cue punten aangeven voor het skippen. Ik doe dat nooit want ik wil dat ze naam mijn mix luisteren en niet naar losse nummers Cool
Dolivieira    posted on 18-08-2009 13:47
Poster: Happinezz

Wat is trouwens je voornaam?

Dennis
Dolivieira    posted on 18-08-2009 13:51

Poster: MarcoD

Das ook grappig...degene die bij Club Vie promotie doet voor Life Element (Cannabiss drink) die ken ik.
Mijn baas (hond heeft een baas zeggen ze haha) maar goed hij is importeur van het drankje.
Ben tijdje terug in Club Vie geweest op maandag Vie Monday..was echt super..mooie tent hoor.

maar over opname ik neem meestal gewoon via virtual Dj op.

Een maatje doet daar de onderhoud van de licht en geluid en zodoende heb ik er een paar keer gestaan. Mestaal was het invallen voor iemand. Maar ja die boekingen moet je ook mee pakken anders kom je nergens, ben ook niet?bekend of zo.??

Sorru voor die dubbel post ging ff fout hier
User edit by Dolivieira on 18-08-2009 @ 13:52:46 (6%)
MarcoD    posted on 18-08-2009 14:46

Een maatje doet daar de onderhoud van de licht en geluid en zodoende heb ik er een paar keer gestaan. Mestaal was het invallen voor iemand. Maar ja die boekingen moet je ook mee pakken anders kom je nergens, ben ook niet?bekend of zo.??

Sorru voor die dubbel post ging ff fout hier

precies wat je zegt pak je mooi mee en zo wordt je steeds meer bekend en willen ze je steeds vaker boeken...ik moet zelf vrijdag voor het eerst voor publiek (bruiloft) draaien. lijkt me echt super...
volgende maand ook weer... Thumbs Up
Dolivieira    posted on 18-08-2009 15:01
Ik heb 9 september een bruiloft waar ik House moet draaien, Heb al eerder zo`n house bruiloft gehad in de het kralingse bos in een Restaurant daar. En het ging toen aardig los zelf oude ooms en tantes van het bruidspaar gingen los. Leuk om te zien dat. Nu hopen dat dat 9sept ook het geval is.
Adrien1989    posted on 18-08-2009 21:01
Voor remixen beter ableton gebruiken Happy, laughing.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

212 Users online: 96 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 36.441
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.832