Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (9/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Tekhead    posted on 21-08-2009 20:42
Poster: Gery
You can see pioneer as the "Apple" of DJ Gear! Happy, laughing

However with their latest teaser they didn't quite got the concept of the steve-note..

Dat is een belediging voor Apple !!!? Steve Jobs zal eens goed lachen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ThijsG    posted on 21-08-2009 22:05
Poster: UTU

I guess it was in the jogwheel of this picture where you could see the name of the author.
However, did anyone notice the buttons on the left of the display in the add? What will that be for?
And that the title of the playlist in the display is Folder 3 btwCool
@UTU, I guess your idea is realy getting quite close
TimmyV    posted on 22-08-2009 15:00
Het schuine display doet me aan deze denken. DVJ-X1
edit: verschilt niet heel veel met de DVJ-1000
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 22-08-2009 @ 15:12:32 (91%)
TranceXX    posted on 22-08-2009 16:56
Ik ben echt benieuwd hoe het er gaat uitzien.Cool
Nood    posted on 22-08-2009 16:58
Ik gok op een CDJ 2000 met een USB/HDD functie waarbij je maar 1 usb stick nodig hebt voor al je cdj's te voorzien van mp3's
Winston    posted on 22-08-2009 22:50
Dat zou pas echt vooruitgang zijn.
Tic Toc
Prozei    posted on 22-08-2009 23:23
Poster: Nood
Ik gok op een CDJ 2000 met een USB/HDD functie waarbij je maar 1 usb stick nodig hebt voor al je cdj's te voorzien van mp3's

maar dit is wel iets dat technisch?bijna onmogelijk is.
een usb apparaat is ontworpen om met 1 ander host apparaat te communiceren.
wil?pioneer dat dus mogelijk maken moet je met kabels tussen de cdj's gaan werken die data versturen.

beter is een systeem waarbij de mixer als media server functioneerd.
de mixer wordt uitgerust met 2 usb poorten en 5 ethernet poorten.de speler wordt aangesloten via een ethernet kabel/wifi

op de speler zit een connect knop waarneer deze ingedrukt wordt zal de speler verbinding gaan zoeken met de mixer.
op de mixer zit boven elk kanaal ook een connect knop.
als je op de connect knop drukt boven het kanaal wordt de speler aan dat kanaal gekoppelt.

er wordt een usb harddisk/stick in de mixer geplaatst.
de speler haalt de media van de mixer dmv upnp of dlna.
op de speler kan men door de database van bestanden heen bladeren.
als een bestand gekozen wordt zal deze in de buffer van de speler geladen worden.
doordat er gebruik gemaakt wordt van ethernet 100/1000 mbps zal het bestand binnen enkele seconden in de buffer geladen zijn.

waarneer de speler de media afspeelt zal hij de audio dmv audio over ethernet via de zelfde kabel terug naar de mixer sturen.

op de extra ethernet poort kan een upnp media server aangesloten worden.
drive-in's en discotheken kunnen via deze server de media bestanden naar de speler versturen.
hierdoor hebben dj's toegang tot een grote muziek bibiotheek.

ik zie dit alleen?niet snel?gaan?gebeuren.
maar zou wel de oplossing zijn

maar mischien dat een er ooit?een bedrijf met mijn beste idee van nl aan de haal gaat Cool

Mod edit by Prozei on 23-08-2009 15:20 (100%)
polly    posted on 22-08-2009 23:52
Poster: Prozei

maar mischien dat een er ooit?een bedrijf met mijn beste idee van nl aan de haal gaat :p

Ik?zou zeggen werk het uit en probeer bij dta programma op sbs (ben even de naam kwijt)?te komen haha Cool
User edit by polly on 22-08-2009 @ 23:53:11 (2%)
Woudtje    posted on 23-08-2009 10:22
Ik ben best benieuwd wat ze gaan uitbrengen. Ik denk (hoop) zelf dat het wat gaat worden met een harde schijf die uit wisselbaar is zodat je geen cd's meer hoeft mee te nemen maar alleen je harde schijven. Dan kun je met wat software, net als dat van Denon, je muziek beheren en op die hardeschijven zetten. Zal ook wel midi op zitten want dat wordt toch wel standaard op spelers. Misschien al meteen native support voor Serato en Traktor omdat ze nu al dat HID van de cdj400 ondersteunen. En een kleuren scherm natuurlijk zodat Pioneer daar weer een Worlds first aan kan hangen. Kwa uiterlijk en werking zal het we een vrij basic speler blijven die in de lijn van de huidige cdj1000 past. Moet niet te radicaal veranderen anders worden de dj's een beetje bang ( de meesten houden al niet van zoveel veranderingen ).
We zullen wel zienCool
Down_Town    posted on 23-08-2009 11:31
Dan gooi ik ook maar een duit in het zakje van de fantasie.

Mij lijkt het handiger om een mixer te maken met een groot display. Op de mixer USB aansluitingen voor USB sticks of harde schijven en USB aansluitingen voor de spelers. Zoals je op dit moment een CDJ 400 kan gebruiken. Dan gebruik je de mixer als centraal beeheer punt.

Anders zit je met 2 spelers waar je 2 dingen op moet aansluiten. Qua kosten maakt het niet zoveel uit om 2 harddisks mee te nemen met dezelfde inhoud maar makelijk is anders.

Als je een mixer als centraal punt gebruikt dan kan je ook een beter overzicht maken met playlists maken.

Dan wordt het eigenlijk net zo iets als een computer met een midi controller maar dan geheel dedicated.
Dolivieira    posted on 24-08-2009 10:17
Nog 24?dagen en we weten het.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-08-2009 @ 10:18:32 (14%)
Mixt-Ape    posted on 24-08-2009 11:05
Vraag me ook wel af wat het nu wordt...maar ik zal er nu ook niet echt wakker van liggen...
ArTy    posted on 24-08-2009 11:49
Nieuw Filmpje!

http://www.djsounds.com/08/24/dawn-of-a-new-species-2/

Edit:

-Verder noemt hij in het begin players, zouden er dan misschien meerdere types komen (zoals de 800 en 1000)

-Word dus een speler met cd + midi + usb.
User edit by ArTy on 24-08-2009 @ 11:52:05 (100%)
Lead    posted on 24-08-2009 12:04
Players : Je hebt 2 spelers nodig om te mixen, dat bedoelt hij met meervoud....

btw, starttopic aangepast met het nieuwe linkje erbij
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-08-2009 12:05 (72%)
TranceXX    posted on 24-08-2009 12:20
Veel wordt er weeral niet gezegd.Cool
Dolivieira    posted on 24-08-2009 12:28
Beetje bij beetje weet je toch iets, als je goed luisterd. Je weet nu dat je dingen kunt voorbereiden, dat je Cd kunt draaien, Dat die Midi/Usb heeft. En dat je geen labtop meer nodig heeft, maar het kan wel.

En dat je tot 17-9-2009 moet wachten voor dat je het echt weet wat het is.
Estacy    posted on 24-08-2009 12:28
uitgaand van het filmpje wordt het een soort midi controller, die je gebruikt in samenwerking met (speciale) dj software. Armin noemde het maken van playlisten bevoorbeeld, en na vinyl, cd, de next revolution. MIDI in mijn ogen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Woudtje    posted on 24-08-2009 12:37
Hij zegt dat ie van vinyl naar cd's is gegaan en nu stapt ie over op de volgende revolutie, dus ik denk toch dat de cd niet meer wordt ondersteund door deze speler. Deze zal wel alleen HD's gaan slikken en is niet bedoeld om meteen de cdj1000 te vervangen maar om er bij te zetten in de booth. Pas later zal de cdj1000 vervallen denk ik. En met het voorbereiden waar hij het over heeft zal wel te maken hebben met software om je muziek te beheren op de pc, zodat je die later op je HD kan zetten. Kan je van te voren loops cue point etc. voorbereiden.
Dolivieira    posted on 24-08-2009 12:44
Poster: Woudtje
Hij zegt dat ie van vinyl naar cd's is gegaan en nu stapt ie over op de volgende revolutie, dus ik denk toch dat de cd niet meer wordt ondersteund door deze speler. Deze zal wel alleen HD's gaan slikken en is niet bedoeld om meteen de cdj1000 te vervangen maar om er bij te zetten in de booth. Pas later zal de cdj1000 vervallen denk ik. En met het voorbereiden waar hij het over heeft zal wel te maken hebben met software om je muziek te beheren op de pc, zodat je die later op je HD kan zetten. Kan je van te voren loops cue point etc. voorbereiden.

Dan heb jij niet goed geluisterd. Hij heeft er over dat je nog staads oude cd kan draaien. Der rest heb je wel gelijk in.
User edit by Dolivieira on 24-08-2009 @ 12:48:06 (14%)
Woudtje    posted on 24-08-2009 14:55
Oeps!! SorryCool ,had ik ff over heen geluisterd. Cd's worden inderdaad nog wel ondersteund.
User edit by Woudtje on 24-08-2009 @ 14:55:59 (13%)
dp_    posted on 24-08-2009 14:58
Dit wordt dus gewoon een CDJ1000 met usb poort en wat groter schermpje, big deal Cool
Lead    posted on 24-08-2009 15:15
Poster: dp_
Dit wordt dus gewoon een CDJ1000 met usb poort en wat groter schermpje, big deal

Zo'n kleine verbetering daar wordt niet zo'n hype voor opgezet hoor... Zit een gecompliceerde gedachtengang achter... Zoals jij het omschrijft is er weinig nieuwe Species Winking my eye
Let the BASS be louder
Woudtje    posted on 24-08-2009 15:16
En wat is die gedachtengang danConfusedConfusedConfused?Cool
User edit by Woudtje on 24-08-2009 @ 15:45:51 (7%)
dp_    posted on 24-08-2009 15:26
Nu maak je me benieuwd haha Cool

Yorick    posted on 24-08-2009 15:27
Lead weet het denk alWinking my eye!

220 Users online: 12 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 73.285
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.551.286