Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (7/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Camino    posted on 20-08-2009 01:18
Ik geloof er trouwens geen reet van dat pioneer effecten gaat zetten op hun nieuwe speler omdat ze toch 95% van de tijd aangesloten zullen zijn aan een effectmixer als de DJM800 oid.
Tekhead    posted on 20-08-2009 01:27
@lead: amai, zoveel gaan bezichtigen op zo een korte tijd, wordt geen uitrust vakantie (btw twas een grapje van die namaak in china hoor) je gaat on holliday in china, doing it the Japan way Cool.

btw, ik denk dat ik het dichtst bij de oplossing zit wat betreft de Pioneer Specie.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 20-08-2009 09:08
Hehe, is zeker een korte tijd... Behalve de vlucht is er niets geregeld, we weten alleen wat we graag willen doen. Zelfs nog geen hotel geboekt, wordt dus nog spannend Winking my eye
***maar da's niet iets voor in dit topic overigens***

Er zullen meer mensen zijn die een gokje wagen met een voorspelling. Die webshop is nu niet echt een zaak om op te bouwen. Welke seriueze webshop plaatst een nep product... dat ging trouwens volgens mij niet over deze schets, maar over de vorige waar nog veel minder op te zien was.
Let the BASS be louder
Camino    posted on 20-08-2009 13:32
Poster: Lead
dat ging trouwens volgens mij niet over deze schets, maar over de vorige waar nog veel minder op te zien was.

welke schets bedoel je hier mee?
mentheman88    posted on 20-08-2009 16:41
Oke Lead, verwacht dat jij hem al in je booth hebt staan. Wanneer kunnen we een demo video verwachten van je? Pioneer teased al vroeg me het JZ filmpje, kun jij ook niet gelijk een demo af hebben? Zou super zijn!
MoXeGy    posted on 20-08-2009 16:51
dat zal niet mogen denk ik Winking my eye dit is hun strategie.
tairip    posted on 20-08-2009 17:20
Poster: MoXeGy
dat zal niet mogen denk ik Winking my eye dit is hun strategie.

Idd, lekker naar een hoogtepunt toewerken!
Dolivieira    posted on 20-08-2009 17:26
Ik denk dat Lead het al weet, maar dat er absuluut niet gelekt mag worden, ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Camino    posted on 20-08-2009 18:59
Trouwens heeft hij al een teaser geplaatst (denk ik):
Jorrit    posted on 20-08-2009 19:00
Nee die hoort bij de DJM-5000 Winking my eye
TheDutchDecks    posted on 20-08-2009 19:09
Poster: DeafDJ
Ik geloof er trouwens geen reet van dat pioneer effecten gaat zetten op hun nieuwe speler omdat ze toch 95% van de tijd aangesloten zullen zijn aan een effectmixer als de DJM800 oid.

de kleine broer van de 1000 de 400 dus heeft ook effecten,
waarom zou het dan niet op deze nieuwe speler kunnen ?
User edit by TheDutchDecks on 20-08-2009 @ 19:09:55 (2%)
Adrien1989    posted on 20-08-2009 19:11
Pioneer spelers hebben al heel lang effecten, CDJ100, CDJ200
TheDutchDecks    posted on 20-08-2009 19:13
Poster: Adrien1989
Pioneer spelers hebben al heel lang effecten, CDJ100, CDJ200

ik had het over de mk3 en de 400 omdat er 1 jaar tussen zit.
de mk3 is van 2006 en de 400 van 2007 beteren vergelijking dus.
maar je hebt wel gelijk de kleineren verzie die voor thuis bedoelt is
heeft al heel lang effecten op de cd spelers zitten
UTU    posted on 20-08-2009 19:28
Ik denk dat de nieuwe speler zal hebben de vier knoppen van MEP-7000 boven het scherm, maar ik ben niet zeker over "Mix" en "Effect" (de functie-labels) ... "Mix" want ik neem aan dat dit wordt verondersteld een enkeldeks-speler, en "Effect" omdat effecten toe te voegen in de speler is een beetje vreemd (immers, geen van de eerdere versies hadden ze niet in de eigenlijke "professioneel" modellen CDJ-500, CDJ-800 en CDJ-1000) ... maar dat is slechts mijn mening.
Mathiz    posted on 20-08-2009 19:51
een cdj-500 noem jij proffesioneel en een 400 dan niet...... foute opmerking vind ik datCool
UTU    posted on 20-08-2009 20:08
U moet zoeken in de geschiedenis van het perspectief... CDJ-500 was de eerste speler die echt heb geaccepteerd als een professionele tool op dezelfde wijze als 800 & 1000 vandaag. CDJ-400, aan de andere kant, is een "test gebied" van nieuwe functionaliteit.

Ik erken dat de 400 is een stuk verder gevorderd op vele manieren ten opzichte van de andere modellen, maar op het einde van de dag is het niet precies gerichte voor professioneel gebruik. Het is de prijs laag genoeg te krijgen voet met "slaapkamer djs", om zo te krijgen zo veel mogelijk van de feedback van hoe alles gegooid in het in de praktijk werkt. Pioneer leerden hun les met DMP-555 en niet willen doen dezelfde fout tweemaal.
mentheman88    posted on 20-08-2009 20:50
Poster: tairip

Idd, lekker naar een hoogtepunt toewerken!

No shit, maar hij zou hem nu toch al kunnen maken en op de 17e op de site zetten Cool
Dan hoeven we ook daar niet ook nog weer op te gaan wachten. Geloof dat de meeste mensen hier daar ook niet zo van houden.
Dolivieira    posted on 20-08-2009 20:57
Poster: mentheman88

No shit, maar hij zou hem nu toch al kunnen maken en op de 17e op de site zetten Cool
Dan hoeven we ook daar niet ook nog weer op te gaan wachten. Geloof dat de meeste mensen hier daar ook niet zo van houden.

Dit hoort allemaal bij de nieuwe verkoopmarketing van Pioneer. Mensen gek maken. Maar dan moet tie 17sept niet tegen vallen. Maar aangezien dat ze er al een tijdje mee bezig zijn gaat dit?Apparaaat denk toch hoge ogen gooien bij de?profs. ?
TheDutchDecks    posted on 20-08-2009 20:59
Poster: mentheman88

dat is hetzelfde als dat je nieuwe gear gekogt hebt en je daar nog op moet wachten,
dan houd niemand van w8ten denk ik.
Dolivieira    posted on 20-08-2009 21:03
Kijk ik bij djsounds rechts onder in staat nu een Countdown counter.

http://www.djsounds.com/category/dawn-of-a-new-species/
TheDutchDecks    posted on 20-08-2009 21:11
Poster: djdolivieira
Kijk ik bij djsounds rechts onder in staat nu een Countdown counter.

http://www.djsounds.com/category/dawn-of-a-new-species/

niet lullig bedoeld ofzo maar die stond er gister al Cool
Dolivieira    posted on 20-08-2009 21:12
Niet gezien, gister niet gekeken. Srry ik dacht dat die er vandaag pas stond. Cool
User edit by Dolivieira on 20-08-2009 @ 21:13:09 (1%)
Tekhead    posted on 20-08-2009 21:24
ik denk dat lead hard lacht met de overdreven nieuwsgierigheid van vele hier.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 20-08-2009 21:37
Ik denk het ook.
TheDutchDecks    posted on 20-08-2009 21:58
Poster: Tekhead
ik denk dat lead hard lacht met de overdreven nieuwsgierigheid van vele hier.

dat geloof ik meteen maar we kunne er niks aan doen.

237 Users online: 48 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 29.401
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.507.402