Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (6/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

the-melody    posted on 18-08-2009 19:02
Jamaar mijne koevoet mag je enkel lenen als de speler bij mij mag staan heCool
Mathiz    posted on 18-08-2009 19:03
kan je niets klein weggeven tis iets voor iets een pio gebaseerd forum
remco87    posted on 18-08-2009 21:07
Hm het plaatje heb ik net even door photoshop getrokken, en je kunt er niet veel van maken. Als je de brightness en contrast omhoog gooit zie je wel op de achtergrond heel duidelijk een schermpje, met daarop links Folder met daaronder een aantal bestanden. De rechterkant van het schermpje bevat een aantal icoontjes, wat?waatschijnlijk ID3 of iets in die richting is.?

Mijn gok is dat dit OF een standalone timecode juke box wordt (dat bestaat naar mijn weten namelijk dus nog niet, en de teaser laat redelijk duidelijk door de rare stand van het display op de achtergrond zien dat er of gephotoshopt is, of dat het voorste apparaat gewoon een geshopte cdj is en het om de achtergrond gaat Winking my eye)

Of het wordt idd iets in de richting van een CDJ met grote jog (je kunt namelijk op de zijkant de indeukingen van de 1000/800/dvj jog zien) die vanaf USB/bluray/DVD bestanden af kan spelen.?

Mijn laatste en meest onwaarschijnlijke is een speler die via streaming werkt, aangesloten op een soort beatport waarvoor een abonement afgesloten wordt om onbeperkt muziek te?gebruiken binnen die website/instantie, maar dat lijkt me te ambitieus voor een bedrijf dat zo sterk op betrouwbaarheid focust?Cool??
Adrien1989    posted on 18-08-2009 21:14
Oeii ik heb er zin in, ik zit zelf uit te kijken naar een speler die volledig traktor certified is. Een cdj1000mk3 die dat zou kunnen zou vb ideaal zijn voor mij. Een stap deze richting op zou niet eens echt geen onlogische zijn. Beetje midi meuk enzo erop. We gaan het meemaken. Wel jammer van die schuine display, vercracked als je de boel onder een hoek gaat plaatsen.
BTW remco, jou laatste en meest onwaarschijnlijke speculatie. Breng me is ff niet op idee?n zeg, mijn bedrijf zou zo iets gewoon zo kunnen maken :/
Boyd    posted on 18-08-2009 22:48
Ik denk niet dat dit een een mk4 wordt. Als je kijkt naar de verlichting en het scherm is het eerder logisch als het een dvj1000mk2 wordt.?

En dan volledig midi compatible zou mooi zijn.
ThomasVx    posted on 18-08-2009 22:51
jama, kga mij nu CDJ's-400 kopen dus khoop dat ik niet miskocht ga hebben :p
Camino    posted on 18-08-2009 23:12
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op DJResource gepost heb, maar hierbij dus mijn gok. Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het laatste nieuwe snufje van Pioneer een soort van Denon DN-S3700 gaat worden. Op de database van WIPO heb ik van Pioneer heel wat patentaanvragen gezien (in het japans helaas) dat betrekking hebben tot harddiscopname en de creatie van "slimme" playlists waarbij cue-points ook aan bod komen. Het kan uiteraard dat dit van een andere divisie van Pioneer is.... Wat ik zeker en vast verwacht: Volledige MIDI-integratie, USB-aansluiting, en vooral een dik prijskaartje (1500-2000 euro/stuk) - ik verwacht dat de speler qua segment eerder tussen de CDJ 1000 en de VDJ 1000 zal liggen dan de CDJ 400/800). Het enige dat ik voor vrees zo aan de geshopte foto te zien, is dat het display in het centrum van het jogwiel verdwijnt, wat ik erg jammer zou vinden....
User edit by Camino on 18-08-2009 @ 23:49:20 (4%)
Adrien1989    posted on 18-08-2009 23:25
Japans kan je vrij gaar vertalen via google translate Happy, laughing.
Dolivieira    posted on 18-08-2009 23:27
Ik denk niet dat die display in het midden verdwijnt. Ik denk dat die full midi, met een slot in voor cd/dvd,?en usb aansluitingen krijgt. Maar dat?het een soort Mep7000?wordt. maar dan in een maat van een DVJ,
En dat in de type naam de letter M komt. M van Media player.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 19-08-2009 01:00
Het laat me volledig koud wat Pioneer new specie zal zijn, zal zeker en vast overrated en overpriced zijn.
Allez, ik zal maar even mee kuddedier spelen, en ook eens een gok doen, een hybride, een all-in-one, CD-DVD-HD-MIDI-SD card-USB stick-MP3- zoiets als de Reloop RMP3 tabletop . Ik denk dat dit het zal zijn, en ben er verder van overtuigd dat de prijs ervan zo hoog zal liggen, dat deze speler/controler voor zeer weinig dj's weggelegd zal zijn. Mijn idee daarover komt doordat ik net zag hoeveel de djm-5000 moet kosten nl. 879,00 euro.
btw, ontvang het produkt lauw en niet wow, zodat Pioneer inziet dat ze hun prijs low en niet high moeten houden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 19-08-2009 @ 03:59:59 (41%)
Camino    posted on 19-08-2009 01:38
Ik denk dat de grote hype er is omdat veel mensen verwachten dat dit in de toekomst de club-standaard gaat worden. Pioneer heeft wel modellen voor de bedroom-DJ, maar het blijft voornamelijk een merk dat zich richt op het professionele segment. Ik ben wel benieuwd wat ik over een jaartje of 2-3 kan verwachten in de clubs waar ik draai...
Adrien1989    posted on 19-08-2009 02:05
Wanneer een willekeurig A-merk met nieuwe spullen komt blijft het interessant vind ik.
Tekhead    posted on 19-08-2009 04:06
Poster: Lead
17 september... heb ik ergens gelezen Cool

Cool
oeioei, China Lead ? ga je werken voor pioneer in china ? Namaak Pio's uitvoeren naar Europa, of partner zoeken die ze in China gaat assembleren, om ze goedkoper te verhandelen en meer winst te maken ? Grapje Lead (all? hoop ik toch) Cool
Mod edit by Lead on 19-08-2009 23:47 (5%)
Snoey    posted on 19-08-2009 05:45
Poster: DeafDJ
Het enige dat ik voor vrees zo aan de geshopte foto te zien, is dat het display in het centrum van het jogwiel verdwijnt, wat ik erg jammer zou vinden....

Scherp opgemerkt!
www.soundcloud.com/ten-hooven
voltcontrol    posted on 19-08-2009 07:16
[Edit : this start post is constantly update to reflex new information]

Ik neem aan dat je bedoelt:
[Edit : this post is constantly updated to reflect new information]

Poster: DeafDJ
Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het laatste nieuwe snufje van Pioneer een soort van Denon DN-S3700 gaat worden.
 Idd.
User edit by voltcontrol on 19-08-2009 @ 07:19:31 (33%)
TheDutchDecks    posted on 19-08-2009 21:40
ik hoop dat er iets van een record mode op zit dat zou wel heel gunstig zijn,
en zou een mooie toevoeging zijn voor mijn setje.
Sebasz    posted on 19-08-2009 22:00
Wanneer komt hier meer info over?
Bartjens    posted on 19-08-2009 23:25
Zodra Lead een nieuwe foto van zijn "booth" Post?Cool

En anders is het wachten tot volgende maand....
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 19-08-2009 @ 23:25:40 (98%)
Bouncy    posted on 19-08-2009 23:40
Poster: Tekhead
Het laat me volledig koud wat Pioneer new specie zal zijn, zal zeker en vast overrated en overpriced zijn.
Allez, ik zal maar even mee kuddedier spelen, en ook eens een gok doen, een hybride, een all-in-one, CD-DVD-HD-MIDI-SD card-USB stick-MP3- zoiets als de Reloop RMP3 tabletop . Ik denk dat dit het zal zijn, en ben er verder van overtuigd dat de prijs ervan zo hoog zal liggen, dat deze speler/controler voor zeer weinig dj's weggelegd zal zijn. Mijn idee daarover komt doordat ik net zag hoeveel de djm-5000 moet kosten nl. 879,00 euro.
btw, ontvang het produkt lauw en niet wow, zodat Pioneer inziet dat ze hun prijs low en niet high moeten houden.

Ik dacht dat ik de enige was die geen pioneerfanboy is..
UTU    posted on 19-08-2009 23:50
Deze is zeker een nep. Maar ik denk dat het heel dicht bij de waarheid.

Mijn rationalisering achter dit ...
Lead    posted on 19-08-2009 23:51
Poster: Tekhead
oeioei, China Lead ? ga je werken voor pioneer in china ? Namaak Pio's uitvoeren naar Europa, of partner zoeken die ze in China gaat assembleren, om ze goedkoper te verhandelen en meer winst te maken ? Grapje Lead (all? hoop ik toch) Cool

Nope vakantie :

Shanghai Party and Sightseeing in Shanghai1 day City tour & Leisure Beijing1 day tour : Great Wall tour1 day tour : Forbidden City 1 day City tour & Leisure
Xi?an 1 day Terracotta Army1 day sightseeing Shanghai One Day trip to Suzhou with train Party and sightseeing in Shanghai

Poster: UTU

haha, da's een DVJ onderkant, CDJ bovenkant en een gok aan de hand van die advertentie.
Leuke poging, grappig onderbouwd...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-08-2009 23:56 (40%)
UTU    posted on 20-08-2009 00:02
Poster: Lead

haha, da's een DVJ onderkant, CDJ bovenkant en een gok aan de hand van die advertentie.
Leuke poging, grappig onderbouwd...

Ja. Het hele beeld is gewoon gissingen gebaseerd op wat Pioneer heeft op dit moment, en wat zou het zinvol overweegt zij proberen om de volgende industrie forfaitaire speler (wat ik bedoel is ... u niet wijzigen van een be-formule te veel).

Edit: alleen de linkerbovenhoek is van de huidige CDJ-1000 Happy, laughing Het beeld bevat delen van de DVJ-1000 (knoppen die overbodig zijn in de CD-speler werden verwijderd), MEP-7000 (het display en controle) en CDJ-400 (de USB-poort). Vergelijk dit met de kleine veranderingen die zij gemaakt tussen de CDJ-1000 mk1 en mk2, alsmede tussen mk2 en mk3, ik denk eerlijk gezegd kan dit zeer dicht bij de waarheid.
User edit by UTU on 20-08-2009 @ 00:15:30 (100%)
Lead    posted on 20-08-2009 00:25
We zullen het zien, maar soms gaat het niet alleen om uiterlijk, maar functionaliteit Winking my eye
Zo niet slim zijn van Pioneer om te veel af te wijken van hun huidige CDJ concept iig...

[edit] je hebt het back-fourth lampje laten zitten, maar de knop wel weg gehaald :p
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 20-08-2009 00:26 (48%)
Prozei    posted on 20-08-2009 00:27
dit is volgens mij de eerste keer dat pioneer een teaser laat zien.
nu maar hopen dat dit product mijn verwachtingen kan overtreffen.
Tekhead    posted on 20-08-2009 01:14
Poster: UTU

Mijn rationalisering achter dit ...

gezien ook bij tonecontrol websiteshop

253 Users online: AudioRelives & 16 Guests (236 Unknown)
Pages generated today : 9.746
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.487.747