Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (5/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Bartjens    posted on 17-08-2009 21:32
Dat bedoel ik?Cool
www.djbrowbeat.com
Twello    posted on 17-08-2009 21:34
Trouwens, zeer goede marketing van pioneer dit soort teasersCool
Bootstrap    posted on 17-08-2009 22:15
Poster: Twello
Trouwens, zeer goede marketing van pioneer dit soort teasersCool

Haha ja inderdaad Cool Iedereen gaat nu de dagen af zitten te tellen tot de officiele release. Ik ben zelf ook wel erg benieuwd nu moet ik zeggen. Ik hoop in ieder geval dat hij een firewire aansluiting heeft en goede MIDI functies, waaronder ook de optie om te syncen met bijvoorbeeld ableton.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Arii    posted on 17-08-2009 22:26
Als het een opvolger wordt van de CDJ1000MK3 zal Pioneer echt met iets heel goeds komen, want ik zie niet zomaar eventjes de CDJ1000MK3 verdwijnen uit de clubscene.
Ben wel heeeel benieuwd! En het zal wel heel goed zijn, want van Pioneer ben ik niet anders gewend!?Cool
Dolivieira    posted on 17-08-2009 22:34
Ik denk dat de nieuwe speler verder ook alle funktie van de MK3 bezit buiten de funktie die er bij krijgt. dat als je als dj alles toch makkelijk kan vinden. dat was toen de MK3 op de markt kwam ook. die bevatte ook alle funktie van de MK2. Zelf de?MME kaartjes kan de MK3 gewoon lezen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJBernd    posted on 17-08-2009 23:11
ik dennk dat het een FULL MIDI controller gaat zijn
Basrose    posted on 17-08-2009 23:19
Poster: DJBernd
ik dennk dat het een FULL MIDI controller gaat zijn

Ik?DENK dat het een automatische mixer/combi-oven wordt die alle djs overbodig maakt.
User edit by Basrose on 17-08-2009 @ 23:20:28 (10%)
Ilja    posted on 17-08-2009 23:58
En LEADkan je een schatting geven van waneer wij iets te weten komen ??Cool
Lead    posted on 18-08-2009 00:01
17 september... heb ik ergens gelezen Cool

De dag 's avond terug kom van vakantie in China... Voor mij makkelijk te onthouden :D
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-08-2009 00:02 (100%)
RAS    posted on 18-08-2009 00:36
CDJ-1200 zou zo'n mooie naam zijn voor dit ding. Kan ik in de toekomst cdj-1200mk2's naast m'n SL's zetten. En cdj is een ijzersterk handelsmerk van Pioneer.

Maar wellicht wordt het iets met MEP (Multi Entertainement Player) zoals de MEP 7000. DMP zullen ze wel links laten liggen aangezien de DMP 555 geflopt is. Of krijgen we w??r een nieuwe afkorting?
Pulse    posted on 18-08-2009 04:05
I know what it is!? It's a UFO!
bambamstudio    posted on 18-08-2009 09:08
Poster: Lead
17 september... heb ik ergens gelezen Cool

De dag 's avond terug kom van vakantie in China... Voor mij makkelijk te onthouden :D

waarom een dag na de Plasa09? Zo te zien staat Pioneer er niet?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 18-08-2009 09:51
Poster: bambamstudio
waarom een dag na de Plasa09? Zo te zien staat Pioneer er niet?

Dit is een wereldwijde lancering die overal ongeveer tegelijk plaats vinden. Pioneer staat inderdaad niet op Plasa, als Pioneer op een beurs gaat staan zal het de BPM show worden (heb ik begrepen).
Let the BASS be louder
mentheman88    posted on 18-08-2009 14:31
Hmm zou het handig zijn om mijn mk3's alvast op marktplaats te zetten, nu de meeste nog niet van deze nieuwe speler afweten? Ik verwacht eigenlijk dat dit gewoon een cdj-1000 versie van de cdj-400 is met de usb features erbij.

Opzig heel erg prima want heb net mijn ipod weten te repareren en wilde voor de helft over gaan op serato.

Wat ik al heel lang op mijn verlanglijstje staat cdj feature is een audio input in de cdj welke vervolgens gemanipuleerd kan worden zoals je van een cdj gewend bent. Met serato kan dit gelukkig al behoorlijk.
Dolivieira    posted on 18-08-2009 14:39
Poster: mentheman88
Hmm zou het handig zijn om mijn mk3's alvast op marktplaats te zetten, nu de meeste nog niet van deze nieuwe speler afweten? Ik verwacht eigenlijk dat dit gewoon een cdj-1000 versie van de cdj-400 is met de usb features erbij.

Opzig heel erg prima want heb net mijn ipod weten te repareren en wilde voor de helft over gaan op serato.

Wat ik al heel lang op mijn verlanglijstje staat cdj feature is een audio input in de cdj welke vervolgens gemanipuleerd kan worden zoals je van een cdj gewend bent. Met serato kan dit gelukkig al behoorlijk.

Ik zou ze nog niet te koop zetten als je nog niks weet.
mentheman88    posted on 18-08-2009 14:46
Poster: djdolivieira

Ik zou ze nog niet te koop zetten als je nog niks weet.

kun je er dan noujuist niet meer geld voor krijgen? T gaat hier vrijwel zeker om pioneers nieuwe flagship players, bij andere nieuwe producten hebben ze het naar mijn weten nog niet echt zo aangepakt.

Dolivieira    posted on 18-08-2009 15:06
Ik wil eerst de prijs zien en kijken wat die nou precies voor meer waarde gaat bieden. Ik heb pas nog een CDJ1000mk2 gekocht voor 650,- Maar er zijn nog steeds verkopers die 750,-- of meer vragen en ze worden nog verkocht ook.
dondanielo    posted on 18-08-2009 17:07
ik denk dat ik blokjes naast m'n bed ga zetter en er elke dag eentje weghaal, tot het zover is Cool

indeed, in mijn ogen is het denk ik ook geen 1000mk4, anders zouden ze niet "dawn of a new species" erbij zetten. jogwheel lijkt een soortvan "belicht" in de teaser, mss ook wel een zilvere, en aan de hints die geveven worden denk ik ook dat het meer een MIDI/USB/HD player gaat worden. bovendien zie je op de gephotoshopte versie links boven een grote knob, en bij de 1000mk3 zijn er wel wat meer knoppen die?ook dichter op elkaar zitten.
Lead    posted on 18-08-2009 17:41
Zal ik eens een nieuwe foto toevoegen van mijn Booth ?
Is wel weer een tijd geleden Thumbs Up
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 18-08-2009 17:43
Ja doe maar, wie weet staat de nieuwe er wel bij ^^
ArTy    posted on 18-08-2009 17:44
doe eens lead Cool
Bartjens    posted on 18-08-2009 17:47
Poster: Lead
Zal ik eens een nieuwe foto toevoegen van mijn Booth ?
Is wel weer een tijd geleden Thumbs Up

Damn it Lead, jij weet de boel ook wel gek te maken eh!!?Cool??Drop nou maar meteen die link naar de nieuwe playerT! ?Cool

Ik kan niet wachten!
www.djbrowbeat.com
Snoey    posted on 18-08-2009 18:47
Iemand het adres van Lead, kunnen we misschien via het raam naar de booth gluren :D
www.soundcloud.com/ten-hooven
the-melody    posted on 18-08-2009 18:51
Poster: Snoey
Iemand het adres van Lead, kunnen we misschien via het raam naar de booth gluren :D
 Ik dacht eerder aan inbreken?
Estacy    posted on 18-08-2009 18:56
als we dan toch bezig zijn, ook die speler meenemen natuurlijk! sjezus Lead, je brengt jezelf wel in gevaar zo!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

156 Users online: 13 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 51.262
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.636