Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (45/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

PaulBrugel    posted on 18-09-2009 14:03
@Bouncy: de man met?the skills die Pioneer gaat boykotten?ajaj.... Ik ben bang dat Pioneer zich nu ernstige zorgen moet gaan maken
User edit by PaulBrugel on 18-09-2009 @ 14:04:33 (90%)
MaximDJ    posted on 18-09-2009 14:04
Kappen jullie!! Anders gewoon een topic report!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Stephanie    posted on 18-09-2009 14:09
Poster: Bouncy

dan heb je skils...

Gaaaaaaaaaaaap?Cool
Bouncy    posted on 18-09-2009 14:17
je hebt skils en je hebt skils....
geweldig trouwens dat gelijk 10000 man zich op de teentjes getrapt voelen als 1 iemand zegt: dan heb je skils.... Ik bedoel daarmee niet dat ik de enige ben met skils, ik bedoel daarmee dat als je overal op kan draaien dat je skils hebt!
PaulBrugel    posted on 18-09-2009 14:20
We zijn gewoon teveel verwend. Vroeger draaide je platen. Je had dan een SL1200 staan of een 1210 en voor de ceedeetjes stond er een dubbele Denon. En dat was het. Nu iedereen DJ wil worden is er zeer veel aanbod van DJ gear en Pioneer is daar de marktleider in. Daarom staat er overal een MK1/2/3 en nu Pioneer komt met een nieuwe feature kan hij zichzelf niet uit de markt prijzen. En is?de prijs hoog.?En dat is het. Wat een commotie om niks zeg.
User edit by PaulBrugel on 18-09-2009 @ 14:28:06 (100%)
Gerhard    posted on 18-09-2009 14:25
Waarom met dvd draaien als je ook gewoon met cd's kunt. Vindt het maar overbodig.
MaximDJ    posted on 18-09-2009 14:25
Ik ook, tenzij je of VJ wilt doen, of meer opslag wilt! DVD heeft veeeeel meer opslagcapaciteit dan een CD!!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
KingDing3ling    posted on 18-09-2009 14:26
En ik vind de nieuwe features wel kont schoppen. Display is ook super geil! Er zijn?maar weinig extra opties die er nog op kunnen.
Woudtje    posted on 18-09-2009 14:26
@Paulbrugel ; Dat zal niet gebeuren, ja. Pioneer drukt het er gewoon door heen door alle grote dj's een cdj2000 te geven en iedere keer zo'n cdj op een feest naast een cdj1000 in de booth te zetten.

De rest volgt vanzelfCool.

User edit by Woudtje on 18-09-2009 @ 14:36:19 (70%)
TimmyV    posted on 18-09-2009 14:34
Poster: Gerhard
Waarom met dvd draaien als je ook gewoon met cd's kunt. Vindt het maar overbodig.

cd>700MB

dvd>4,7 gb
Wel fijn als je iemand bent die gewoon zoveel mogelijk muziek bij zich wilt hebben zonder een heleboel cd's mee te hoeven nemen. (buiten usb om)
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 18-09-2009 @ 14:36:55 (95%)
Gerhard    posted on 18-09-2009 14:38
Dat is waar maar moet je ook kijken hoeveel je er voor betaald heel veel extra functies heb je ook weer niet. Dan liever wat meer cd's mee dan 600 meer uitgeven.
PaulBrugel    posted on 18-09-2009 14:41
Het is wat je zelf wilt.?Met een CDJ 200 is net zo goed mee te draaien als een CDJ1000 of 800. Je betaald gewoon voor iets nieuws.
Winston    posted on 18-09-2009 14:42
Poster: Gerhard

Omdat denon en cortex dat hebben, moet Pioneer dat zeker ook hebben. Je wilt toch niet dat de denon freaks zeggen dat de Pioneer iets niet kan wat op hun decks wel mogelijk is? Cool
Tic Toc
Woudtje    posted on 18-09-2009 14:43
Welke Denon speler speelt DVD's danCool Alleen Numark en Pioneer hebben dat toch?
User edit by Woudtje on 18-09-2009 @ 14:44:34 (100%)
Winston    posted on 18-09-2009 15:03
Poster: Woudtje
Welke Denon speler speelt DVD's danCool Alleen Numark en Pioneer hebben dat toch?

Haha, i.d.d. alleen Numark en Pioneer hebben een eigen slot die ook dvd's aankan. De Cortex heeft geen slot, maar kun je wel een externe dvd rom op aansluiten. En waarschijnlijk op de denon ook.

Tic Toc
KingDing3ling    posted on 18-09-2009 15:03
Hij is bijna?pcies hetzelfde als de CDJ-1000MK3.

Heeft als extra's of verbeteringen
-?WQVGA 6.1 480x234 LCD Scherm (Voor titels, Wave data, Album Art, Gedetaileerde Trackinfo)
- Needle search
- 4-Beat Loop
-?MP3, AAC, WAV, AIFF?vanaf USB, SD, DVD (tnx Winston)
-?Verlicht slot (tnx Winston)
- 4 Extra jog lights (tnx Winston)

- 1 Muziek bron verdelen over 4 CDJ's
- Zit een geluidskaart in. (Dus je hebt volgens mij dan een?geluidskaart voor je PC via USB aan de achterkant)
- HID Control voor andere software pakketten aan te sturen.
- Verbeterde DAC Processor
- Jog Feeling Adjust is nog beter geworden
- Recordbox software en Quantiz (tnx Winston)

That's it volgens mij. Is dat die extra 400 euro waard?
Ik zie hem al staan voor 1699 Eurootjes. Is een smak geld hoor. Als je het niet waard vind kan je gewoon de MK3 nemen zonder de extra's
Dat is hetzelfde dat de ??n een CDJ 400 neemt en die CDJ 800 mk2 weer te duur vind. Iedereen heeft een bepaald budget en daar haal je je gear voor. Of het nu Pioneer, Denon, JB, Numark, American, Cortex, Marantz, Reloop, Stanton enz...is

Op ieder potje past een deksel en dat geld ook voor de aankoop van DJ shit. Cool
User edit by KingDing3ling on 18-09-2009 @ 16:43:10 (16%)
Xitrate    posted on 18-09-2009 15:07
Waar blijft het offici?le announcement topic van Lead?
Winston    posted on 18-09-2009 15:08
Je vergat de recordbox software en Quantiz.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-09-2009 @ 15:08:49 (34%)
soundcollector    posted on 18-09-2009 15:19
men eerste comment over de cdj 2000...

Het snelle zoeken (needle search) hebk al nie nodig, omdat op de meeste tracks die ik speel, weet ik waar cuepunte moete komen en die hebk snel genoeg gezocht met de jog in combinatie met de doorspoelknop...

De sd, usb enzo zijn handig, maar ik zal het nooit gaan gebruiken... Vond de overstap van vinyl naar cd al niks omdat je dan bijna geen muziek meer bij hebt, als je nu usb hebt blijft er helemaal niks meer over (dit is puur persoonlijk).

Pioneer heeft gewoon gedaan wat denon al lang heeft gedaan !!! en denon staat nog altijd een stap verder !!! beetje jammer eigenlijk.

Het design is echt niet mooi, vind de cdj 1000 mk3 mooier. ik vind zelfd de dvj mooier....

De prijs is alweer (duurder !!!) ze hadde deze cdj gewoon de mark 4 kunnen noemen vindk... (sinds de nieuwe hdj 2000 noemt, moeste ze dit ook volgen)

Alleen qua input is de cdj verandert, De alluminating jog is volgens mij ook niks waart, zeker niet wanneer hier jaren aan een stuk op gespeeld wordt in een club ofzo...

Persoonlijk: Ik had eerder gehoopt op een efx 500 mark2 in de richting van kaos pad 3 fzo...

Vind het nieuwe product niet voldoende om mij ervan te overtuigen er een te kopen...

btw: Je kan er beter nu een kopen anders gaat ie binnekort weer 100 of 150 euro duurder zijn (zoals ze bij de cdj 1000 mk3 hebben gedaan.)
User edit by soundcollector on 18-09-2009 @ 15:20:05 (3%)
KingDing3ling    posted on 18-09-2009 15:20
Je vergat de recordbox software en Quantiz.

Wheheh...aangepast
KingDing3ling    posted on 18-09-2009 15:28
Poster: soundcollector
men eerste comment over de cdj 2000...

Het snelle zoeken (needle search) hebk al nie nodig, omdat op de meeste tracks die ik speel, weet ik waar cuepunte moete komen en die hebk snel genoeg gezocht met de jog in combinatie met de doorspoelknop...

Vind ik wel handig. Ziet er controleerbaar uit via de Wave Form

De sd, usb enzo zijn handig, maar ik zal het nooit gaan gebruiken... Vond de overstap van vinyl naar cd al niks omdat je dan bijna geen muziek meer bij hebt, als je nu usb hebt blijft er helemaal niks meer over (dit is puur persoonlijk).

Scheelt weer een keer lopen naar de auto. Cool?en ook minder benzine voor de auto. Is een milieu keuze!!! Whehehe

De prijs is alweer (duurder !!!) ze hadde deze cdj gewoon de mark 4 kunnen noemen vindk... (sinds de nieuwe hdj 2000 noemt, moeste ze dit ook volgen)

Maar Cie Die Jie Two Thousand klinkt wel lkkr hoor
KingDing3ling    posted on 18-09-2009 15:32
Poster: Xitrate
Waar blijft het offici?le announcement topic van Lead?

Pioneer CDJ 2000
Winston    posted on 18-09-2009 15:56
@ KingDing3ling: als je het vermelden waard vindt van de verbeterde jog adjust, is het ook de moeite waard om de verbeterde reverse switch te vermelden. Cool

En wat dacht je van de verlichte slot, zodat je iets beter in het donker een disc in kunt mikken, plus de extra jog lights?

Trouwens niet alleen mp3 vanaf usb, maar vele formats.

Is dat pakketje je nu dan 400 euro meer waard?
Tic Toc
User edit by Winston on 18-09-2009 @ 16:05:52 (100%)
Basrose    posted on 18-09-2009 16:12
mooi om al die mensen zo te horen...? Ik hoop dat ik m binnenkort kan testen! voor thuis zal ik m niet kopen maar hoop wel dat ie in de clubs komt te staan. Mooi spul Happy, laughing
KingDing3ling    posted on 18-09-2009 16:40
@ KingDing3ling: als je het vermelden waard vindt van de verbeterde jog adjust, is het ook de moeite waard om de verbeterde reverse switch te vermelden. Cool

En wat dacht je van de verlichte slot, zodat je iets beter in het donker een disc in kunt mikken, plus de extra jog lights?

Trouwens niet alleen mp3 vanaf usb, maar vele formats.

Is dat pakketje je nu dan 400 euro meer waard?

Wheheheh....je blijft bezig. Ik heb weer ff geedit. Cool

Dan 400 Euro meer waard. Hell Yeah...ik vind dat scherm?zo?cool!!! Cool

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

145 Users online: Lead & 14 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 86.878
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.475.252

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use