Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (44/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Xtremer    posted on 18-09-2009 10:57
DJM met netwerkaansluitingen en bediening vanaf de mixer zou wel ideaal zijn. Dat je je tracks als het ware vanaf je DJM kunt selecteren ofzo. DJM-2000 zou er goed bij passen dan.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
nils7    posted on 18-09-2009 11:00
Poster: Xtremer
Ik vind het hele gemak van USB of SD erin, tracks makkelijk zoeken en gaan een goed idee. BPM aanpassen enzo in de software gaat wat tever, hier heb je jezelf voor en wellicht hulp van je BPM meter.

Prijs valt me opzich nog mee, zelfde hoogte als toen de CDJ-1000 MK3 uitgebracht werd. Ik ben een gadget freak en hou van gemak, dus wellicht zit er volgend jaar nog wat in het budget voor een setje 2000'sSmile.

Heb het filmpje ofzo niet echt gezien maar kan je serieus de BPM aanpassen van tracks op voorhand?
Bartjens    posted on 18-09-2009 11:05
Poster: Bouncy

Wat mis jij nog op een DJM dan?

Behalve de hufterproofheid?

Jij wou tog speculeren?Cool Om te nu te gaan speculeren over de opvolger van een cdj die nog niet eens uit is lijkt me een beetje voorbarig. Kun je beter speculeren over een nieuwe DJM Cool

Maar ik zou wel een DJM willen ala de Xone 4D, zodat je misschien via de DJM je CDJ kan doorscrollen Zoals Extremer ook al aangeeft. En zo heb je ook wat meer knoppen die je kunt toewijzen aan midi.
www.djbrowbeat.com
Dolivieira    posted on 18-09-2009 11:08
Poster: Stefjuuh
Ja hoor, er komen gewoon 2 CDJ's! Voorzover ik heb gezien zit op het goedkope model ook gewoon hotcues, alleen geen SD...

Pioneer: WOW!

Edit; ik keek te scheel, de 900 heeft weer geen hotcues.. dat wordt sparen!

Stef waar zie jij die hotcue`s dan?. dat zijn loop knopjes net als de CDJ800
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
bambamstudio    posted on 18-09-2009 11:18
Poster: DJTimothyDutchh
Ik vind eigenlijk de prijs van de nieuwe CDJ 2000 echt wel meevallen of ligt dat aan mij:P

ligt aan jou. 1800 euro voor een cd speler? kom op.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bartjens    posted on 18-09-2009 11:22
De prijs van de CDJ-1000 MK3 lag tog ook aardig in de richting toen ie net was uitgebracht?
www.djbrowbeat.com
bambamstudio    posted on 18-09-2009 11:27
Poster: Bartjens
De prijs van de CDJ-1000 MK3 lag tog ook aardig in de richting toen ie net was uitgebracht?

ja en die vond ik toen ook duur, nu nog overigens
nils7    posted on 18-09-2009 11:27
Poster: Bartjens

Geen 1800 euro!
Ik heb 'm gekocht een jaar nadat ie was uitgebracht (in mei 2007) en toen was ie 1250.
Wel geinig want de afgelopen maanden was ie veelal duurder!
Xtremer    posted on 18-09-2009 11:30
Poster: nils7
Wel geinig want de afgelopen maanden was ie veelal duurder!

Komt doordat ze toen algemene prijsstijging hadden. Had toen ook mazzel met me DJM-800, heb ik net op tijd kunnen regelenCool.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DAW    posted on 18-09-2009 11:33
Iedereen zijn eigen ding, als jij iets te duur vind dan hoeft een ander dat nog niet te vinden toch. Ik vind de prijzen ook nog redelijk mee vallen... ?Niet iedereen heeft het zelfde budget of heeft de zelfde voorkeur door haar of hem gebruikte materiaal. Het is dan ook aan ieder om zelf te bepalen wat hij of zijn van de nieuwe Pio's vind en natuurlijk van de prijzen Thumbs Up
http://EOSfotografie.nl
Bouncy    posted on 18-09-2009 11:37
Poster: DAW
Het is dan ook aan ieder om zelf te bepalen wat hij of zijn van de nieuwe Pio's vind en natuurlijk van de prijzen Thumbs Up

Mooi, ik vind dat ik pioneer blijf boycotten (A)
Dolivieira    posted on 18-09-2009 11:59
wat zijn we weer kinderachtig bezig hier. Je hoeft van mij niet van pioneer te houden maar kappen met dat gezeik over die prijzen. Iedereen weet dat pio duur is.?en je kan boycotten wat je wil er zijn mensen die het wel waard vinden om hem te kopen. maar dat geziek over de prijzen moet maar eens een keer afgelopen zijn. je vind wel of niet waard?om te kopen. Door hier te zeiken over de prijzen krijg je toch niks van de prijs af.?Ga pioneer mailtjes sturen.
?
Snoey    posted on 18-09-2009 12:06

Veel plezier met je carriere als Dj, iedere keer als je een leuke boeking krijgt, sta je voor Pioneers. Ga je dan serieus zeggen dat je niet wilt draaien omdat er Pioneers staan?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bouncy    posted on 18-09-2009 12:08
Poster: Snoey

Veel plezier met je carriere als Dj, iedere keer als je een leuke boeking krijgt, sta je voor Pioneers. Ga je dan serieus zeggen dat je niet wilt draaien omdat er Pioneers staan?

Op locatie mag van mij best pioneer staan, maar thuis hoef ik het echt niet te hebben... en dannog, op locatie neem ik bijna altijd m'n eigen spul mee (drive-in hea)
bambamstudio    posted on 18-09-2009 12:21

dit slaat nergens op. Je gaat echt niet beter draaien met Pioneer voor je neus.
De meeste cd spelers hebben dezelfde functiies, op dezelfde plaats en hetzelfde gevoel. Dis Pioneer in huis is niet verplicht om een goede dj te zijn/worden

bambamstudio    posted on 18-09-2009 12:23
Poster: djdolivieira
wat zijn we weer kinderachtig bezig hier. Je hoeft van mij niet van pioneer te houden maar kappen met dat gezeik over die prijzen. Iedereen weet dat pio duur is.?en je kan boycotten wat je wil er zijn mensen die het wel waard vinden om hem te kopen. maar dat geziek over de prijzen moet maar eens een keer afgelopen zijn. je vind wel of niet waard?om te kopen. Door hier te zeiken over de prijzen krijg je toch niks van de prijs af.?Ga pioneer mailtjes sturen.

wtf? je mag toch best zeggen dat je de nieuwe cd spelers duurt vindt? vrij land vrije mening vriend, en daar is een forum voor: disussie, niet om pioneer een veer in hun reet te steken.
Dolivieira    posted on 18-09-2009 12:27
Poster: bambamstudio

wtf? je mag toch best zeggen dat je de nieuwe cd spelers duurt vindt? vrij land vrije mening vriend, en daar is een forum voor: disussie, niet om pioneer een veer in hun reet te steken.

Ja maar het gaat nu wel een beetje alleen over die prijs. dat weten we nu toch al dat pioneer duur is. Om dat 100.000 keer te zeggen/schrijven/typen?wordt tie echt niet goedkoper.
DAW    posted on 18-09-2009 12:35
Bambam voel je niet zo aangevallen :P Zelf ben je ook zo uitgesproken over je menig dat iemand de prijs niet acceptabel mag vinden? (zo komt jou eerdere post over) Pot verwijt de ketel lijkt mee dan.... Dus waar hebben we het over. Ieder heeft zijn of haar mening over de prijzen. Laten we het lekker ontopic houden en elkaars menig weer respecteren alvorens elkaar zo aan te vallen (geschreven tekst komt soms net even anders over dan bedoeld is (en dat lijken we in deze nog wel eens te vergeten)) Thumbs Up

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 18-09-2009 @ 12:38:47 (70%)
bambamstudio    posted on 18-09-2009 12:39
Poster: djdolivieira

Ja maar het gaat nu wel een beetje alleen over die prijs. dat weten we nu toch al dat pioneer duur is. Om dat 100.000 keer te zeggen/schrijven/typen?wordt tie echt niet goedkoper.

klopt ook wel, maar niet iedereen leest dit topic van begin tot einde door. En het is toch wel een discussie punt kennelijk.

Poster: DAW
Bambam voel je niet zo aangevallen :P Zelf ben je ook zo uitgesproken over je menig dat iemand de prijs niet acceptabel mag vinden? (zo komt jou eerdere post over) Pot verwijt de ketel lijkt mee dan.... Dus waar hebben we het over. Ieder heeft zijn of haar mening over de prijzen. Laten we het lekker ontopic houden en elkaars menig weer respecteren alvorens elkaar zo aan te vallen Thumbs Up

Ik voel me niet aangevallen, integendeel. Maar ik vind dat iedereen mag zegge wat hij vindt/denkt.
En je leest mijn post verkeerd.
Bouncy    posted on 18-09-2009 12:48

Daar komt trouwens nog bij dat ik vrijwel de ENIGE DJ ben die niet gaat klagen zodra er geen pioneers staan, of zodra er "maar" MK2's staan, k heb op locatie's gedraait waar ik het moest doen met een brakke studio mengtafel en een brakke numark dubbelaar, vervelend? misschien, Je moest effe je koppie er bij houden, maar denk je dat ook maar 1 in het publiek heeft gemerkt dat ik geen pioneer voor m'n neus had? k denk het niet...

dan heb je skils...

amen
Lawrenz    posted on 18-09-2009 13:14
@ Bouncy, ik vind je nou net effe te veel op Jean lijken met je "skills". Ik heb ook zo vaak gedraaid op locaties waar geen mk3's stonden. Erg? Nee, was even wennen maar je moet gewoon je ding doen. Het kan je performance in het begin even be?nvloeden maar als je er eenmaal aan gewend bent kun je gewoon een goeie set neerzetten. Je bent heus niet de enige met je "skills".
MaykFroix    posted on 18-09-2009 13:30
Bleh, dit loopt uit de hand. Wat een gezeur allemaal. Pioneer is gewoon goed spul! PUNT
Woudtje    posted on 18-09-2009 13:47
Dat Pioneer super spul is bestaat geen twijfel. Ik denk dat de meeste mensen teleurgesteld zijn met wat Pioneer heeft neer gezet. Er zit namelijk niks nieuws op en de prijs vind ik zelfs te duur.

Het valt me ook op dat er bijna op ieder forum ( alleen die Pioneer zelf niet ) erg negatief wordt gepraat over de nieuwe spelers.
User edit by Woudtje on 18-09-2009 @ 13:48:36 (2%)
Jorrit    posted on 18-09-2009 13:48

Tof, dus jou hoef ik niet te boeken op m'n feestjes??Cool
In ieder geval, laten we een beetje ontopic blijven, en vooral lief tegen elkaar blijven doen!
Mod edit by Jorrit on 18-09-2009 13:48 (67%)
Winston    posted on 18-09-2009 13:54
Haha, heel goed Winston. Dat programma verschijnt zowiezo wel op internet. Alleen waarom een Pacemaker, als een 64gb usbstick hetzelfde kunstje doet?

Ja goh, ik ben niet bekend met pacemaker. Maar ik dacht meer aan de extra's zoals hotcues, loops, waveforms die je kunt opslaan in recordbox.

Als het aparte files zijn (apart van de eigenlijke muziek files) is er niks aan de hand en kun je alle usb devices gebruiken op zowel new species als andere usb players van bv denon, numark, reloop, CDJ-400.

Maar als het gekoppelde files of samengevoegde enkele files zijn geworden (van track data en muziek)
kan het alleen op de pacemaker en de new species CDJs worden afgespeeld. En niet meer op de usb players van denon, reloop, numark, cortex, gemini en de CDJ-400.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-09-2009 @ 14:00:01 (1%)

191 Users online: W.i.M & 22 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 56.697
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.664.448