Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (43/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Snoey    posted on 17-09-2009 22:34
Poster: TheDutchDecks

nou er zijn 2 type pacemaker, 1tje met 60 gb en de ander met 120.
dat is net iets meer and een 64 gb usbstick Cool

Dan heb je nog portable hd's van het zelfde formaat. Die dat weer overtreffen met een veel lager prijskaartje.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Xitrate    posted on 17-09-2009 22:38
Komt nog eens bij dat er misschien 4 mensen op deze planeet zijn die de Pacemaker gebruiken :P
Woudtje    posted on 17-09-2009 22:42
Poster: Xitrate
Komt nog eens bij dat er misschien 4 mensen op deze planeet zijn die de Pacemaker gebruiken :P

Ik heb er een van 120gb. en gebruik hem ook nooitCool. Was meer van hebbe hebbe hebbeCool. Een goede rede om dan een cdj2000 te kopen, gebruik ik hem welCool. Nu nog mijn vriendin overtuigen.
User edit by Woudtje on 17-09-2009 @ 22:44:42 (44%)
Prozei    posted on 17-09-2009 22:44
Poster: Woudtje

Ik heb er een van 120gb. en gebruik hem ook nooitCool. Was meer van hebbe hebbe hebbeCool.

gefeliciteerd je bent 1 van de 4 ongelukkige Cool
Mod edit by Prozei on 17-09-2009 22:44 (4%)
Snoey    posted on 17-09-2009 22:45
Heb hem geprobeert op het ADE vorig jaar, tijdens die demo hele uitleg dit dat, ik zo laat me gewoon dat ding uitproberen. Ik testen en proberen te mixen, lukte me niet goed. Dus ik zeggen wat ik niet goed vond, werd dat ding uit me handen getrokken, kreeg hem ook niet meer om te testen.
UTU    posted on 17-09-2009 22:55
Poster: juhteduh

You did a great job UTU, you made a picture of a CDJ-900 and CDJ-2000 in 1 drawing!

Do I win any prizes? Cool

Actually... I'm hoping that next time Pioneer comes up with something nice like this, they'll send me them for some "pre-release spinning"... just so that they can get my name on a NDA and shut my mouth from revealing any kind of secrets (or from making educated guesses, as might be the case) Cool
TimmyV    posted on 17-09-2009 22:58
Poster: Prozei

er zijn ook al 256gb usb sticks dus ik begrijp je punt niet.

En die zijn nog behoorlijk snel ook ?20mb/s lezen, 10mb/s schrijven.
Alleen het nadeel is:?632 euro
Let's go f*cking mental
Delcone    posted on 17-09-2009 23:06
Ik snap niet echt wat iedereen nou loopt te zeuren over de prijs,ik bedoel bekijk de dvj 1900 euro
Hier zit zelf ook dvd op je mag echt niet klagen voor 1700 euro.dat Het is wel zo dat als je het met andere merken gaat vergelijken dat pioneer duur is ja..
Bartjens    posted on 17-09-2009 23:40
Ja, leuk dat er dvd mee afgespeeld kan worden maar ik vind nergens terug dat er ook een video out op de speler zit. Dus de vergelijking tussen de DVj en de nieuwe CDJ slaat eigenlijk nergens op...?Cool

Ik snap trouwens het hele nut niet van dvd's afspelen op de nieuwe CDJ als je ook gewoon met een usb stickje of sd kaartje aan kan komen
www.djbrowbeat.com
tek-zotic    posted on 18-09-2009 00:46
Poster: Bartjens
Ja, leuk dat er dvd mee afgespeeld kan worden maar ik vind nergens terug dat er ook een video out op de speler zit. Dus de vergelijking tussen de DVj en de nieuwe CDJ slaat eigenlijk nergens op...?Cool

Ik snap trouwens het hele nut niet van dvd's afspelen op de nieuwe CDJ als je ook gewoon met een usb stickje of sd kaartje aan kan komen

tjah zak onderzoek naar gedaan zijn en niet veel meer gekost hebben om deze functie te integregen dus waarom niet dan?? gewoon compatibel met alles :d
Snoey    posted on 18-09-2009 02:00
zowiezo moeten we het nog minimaal tot en met december het nog met cd's doen.
niiicola    posted on 18-09-2009 07:15
Wordt hij dan pas verkocht in december?
Gewoon.
Stefjuuh    posted on 18-09-2009 08:05
Ja hoor, er komen gewoon 2 CDJ's! Voorzover ik heb gezien zit op het goedkope model ook gewoon hotcues, alleen geen SD...

Pioneer: WOW!

Edit; ik keek te scheel, de 900 heeft weer geen hotcues.. dat wordt sparen!
User edit by Stefjuuh on 18-09-2009 @ 08:08:47 (59%)
main    posted on 18-09-2009 08:46
waar blijft het nieuwe topic leadConfused??
TimmyV    posted on 18-09-2009 08:49

In het filmpje wordt aangegeven dat een dvd alleen gebruikt kan worden voor muziek files als ik het goed heb. Opzich wel handig want op een dvd kan je meer kwijt, zo'n 4,7 gig.
Let's go f*cking mental
tairip    posted on 18-09-2009 08:56
Poster: Stefjuuh
Ja hoor, er komen gewoon 2 CDJ's! Voorzover ik heb gezien zit op het goedkope model ook gewoon hotcues, alleen geen SD...

Pioneer: WOW!

Edit; ik keek te scheel, de 900 heeft weer geen hotcues.. dat wordt sparen!

En geen wave vorm en geen needle search en een minder uitgebreid en mooi beeldscherm.
Prozei    posted on 18-09-2009 09:09
ik denk dat de needle search toch mist op de cdj900.
de needle search strip is ook je toetsenbord.
dus er zit dan ook geen search functie opCool.

dus de cdj900 is eigenlijk compleet onbruikbaar met grote hardeschijven.
bambamstudio    posted on 18-09-2009 09:10
Poster: Snoey
zowiezo moeten we het nog minimaal tot en met december het nog met cd's doen.

nee hoor, er zijn meer cd spelers die al lang usb hebben.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
bambamstudio    posted on 18-09-2009 09:11
Poster: Snoey

Dan heb je nog portable hd's van het zelfde formaat. Die dat weer overtreffen met een veel lager prijskaartje.

idd, 1.5 tb draagbare HD kost nu 99 euro bij de makro Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Bouncy    posted on 18-09-2009 09:14
Poster: bambamstudio

nee hoor, er zijn meer cd spelers die al lang usb hebben.....

Echt, het is definitief voor mij... DJ's zijn geblindeerd door pioneer...
K vind het nog steeds niet echt wat.. die nieuwe spelers...
Xtremer    posted on 18-09-2009 09:35
Ik vind het hele gemak van USB of SD erin, tracks makkelijk zoeken en gaan een goed idee. BPM aanpassen enzo in de software gaat wat tever, hier heb je jezelf voor en wellicht hulp van je BPM meter.

Prijs valt me opzich nog mee, zelfde hoogte als toen de CDJ-1000 MK3 uitgebracht werd. Ik ben een gadget freak en hou van gemak, dus wellicht zit er volgend jaar nog wat in het budget voor een setje 2000'sSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bouncy    posted on 18-09-2009 09:45
okee, tijd voor nieuwe speculaties! Wat word de 2000MK2?
DJTimothyDutchh    posted on 18-09-2009 09:57
Ik vind eigenlijk de prijs van de nieuwe CDJ 2000 echt wel meevallen of ligt dat aan mij:P
Bartjens    posted on 18-09-2009 10:09
Poster: Bouncy
okee, tijd voor nieuwe speculaties! Wat word de 2000MK2?

Nieuwe DJM?
www.djbrowbeat.com
Bouncy    posted on 18-09-2009 10:11

Nieuwe DJM?

Wat mis jij nog op een DJM dan?
Behalve de hufterproofheid?

197 Users online: 121 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 78.036
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.346.009