Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (4/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

djmamo    posted on 17-08-2009 18:13
Poster: Snoey
Dit is geen dvj, want die dingen zijn te duur en niemand heeft der serieuse interesse in. }

Ik weet anders genoeg clubs waar ze staan

Het is wel een opvolger van de cdj1000mk3, want:
* Op het jog vind je de ribbeltjes langs de gaatjes die op de 800 en 1000 ook zitten (dit maakt het geen 400mk2)

Deze ribbeltjes zitten ook op de dvj serie

* Op de foto links boven zijn er hot cues te zien (dit maakt het geen cdj800mk2)
  dvj heeft ook hot cues

* Op het filmpje verteld James over de speler (de man die de cdj1000mk3's als standaard gebruikt)
* James heeft het over cd's branden en over het draaien met laptop (er wordt er dus van uit gegaan dat het om de clubstandaard gaat -> geen dvj opvolger)

elke pro dj heeft (zo goed als) de mk3 als standaart staan op de rider

Iets minder logisch, maar ik hoor James zeggen dat ie zijn laptop voor effecten gebruikt, en op het eind van het filmpje zegt hij dat deze speler de laptop de deur uit gooit. Dus misschien zit er ook iets van een effecten unti op of is het een controller voor de laptop en de effecten.

In het filmpje zegt hij nergens dat hij de laptop de deur uit doet, hij zegt wel dat hij nu niet meer cds hoeft te branden, en meer op het publiek kan richten door dat hij alles vanuit zijn speler kan bekijken.

En oowja:

Het heeft geen interne HD, want als dit de nieuwe clubstandaard word, heb je niks aan die HD, omdat je je eigen speler nooit mee neemt. Ik denk eerder aan een USB ingang, ik hoop op een Firewire aansluiting, zodat de buffer wat sneller is.?

verwisselbare HDConfusedConfused??

word denk ik de opvolger van de 1000, ivm new species en omdat ze james zabiela hebben gevraagd voor de teaser. hij test heel veel pioneer spullen en laat ook veel zien wat er mee kan (soort lead, maar dan iets bekender)
Maar hoe ze het gaan noemen?
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 17-08-2009 @ 18:17:27 (14%)
Snoey    posted on 17-08-2009 18:29
Ik kom in flink wat clubs en ik zie ze nooit. Om bijvoorbeeld wat te noemen -> Escape, Marcanti, Bobs, Bloomingdale, Vroeger, BLM9. Bij evenementen staan ze er vaak ook niet en ik ken weinig artiesten die er mee draaien. Alleen TMF in de mix staat bij mij bekend die de dvj als standaard gebruikt.?
Daarnaast hoor ik van collega's dat zij dvd mixen wel leuk lijkt, maar veel te duur is. Vervolgens kom je met de moeilijkheid, waar haal jij je videoclips??
En een mooi substituut voor de dvj is een VJ, die een stuk goedkoper is en een stuk meer creatieve vrijheid met zijn laptop.?

Heel knap dat je zegt dat een dvj ook ribbeltjes heeft, maar je kan uit mijn zin opmaken dat ik dat niet uitsluit. Ik sluit alleen uit dat het geen cdj400mk2 is.?

Heel knap dat je weet dat er hotcues op een dvj zit, echter sluit ik alleen uit dat het geen cdj800mk3 is, vanwege het feit dat de cdj800 serie geen hot cues heeft.?

Over die standaard bij de pro's heb je gelijk, echter hoor je hem klagen over het feit dat hij cdtjes moet branden en dat hij dat best zat is. Dus wat ik daarmee wil suggureren is, dat de nieuwe clubstandaard met een medium werkt.?

Verwisslebare HD, volgens mij lijkt het er meer op dat je lekker zin hebt om ff lekker ergens tegen aan te schoppen. Elke idioot snapt natuurlijk dat USBstick ook prima geschikt zijn voor USB poorten. En voor de Firewire kan mischien een externe HD worden aangesloten, die zijn tegenwoordig ook niet meer zo groot.

Volgende keer niet zo flauw gaan reageren, want dit slaat natuurlijk nergens en kost mij tijd terwijl het niks toevoegd.
www.soundcloud.com/ten-hooven
djmamo    posted on 17-08-2009 18:41
Ik kom in flink wat clubs en ik zie ze nooit. Om bijvoorbeeld wat te noemen -> Escape, Marcanti, Bobs, Bloomingdale, Vroeger, BLM9. Bij evenementen staan ze er vaak ook niet en ik ken weinig artiesten die er mee draaien. Alleen TMF in de mix staat bij mij bekend die de dvj als standaard gebruikt.?
Daarnaast hoor ik van collega's dat zij dvd mixen wel leuk lijkt, maar veel te duur is. Vervolgens kom je met de moeilijkheid, waar haal jij je videoclips??
En een mooi substituut voor de dvj is een VJ, die een stuk goedkoper is en een stuk meer creatieve vrijheid met zijn laptop.?

Heel knap dat je zegt dat een dvj ook ribbeltjes heeft, maar je kan uit mijn zin opmaken dat ik dat niet uitsluit. Ik sluit alleen uit dat het geen cdj400mk2 is.?

Heel knap dat je weet dat er hotcues op een dvj zit, echter sluit ik alleen uit dat het geen cdj800mk3 is, vanwege het feit dat de cdj800 serie geen hot cues heeft.?

Over die standaard bij de pro's heb je gelijk, echter hoor je hem klagen over het feit dat hij cdtjes moet branden en dat hij dat best zat is. Dus wat ik daarmee wil suggureren is, dat de nieuwe clubstandaard met een medium werkt.?

Verwisslebare HD, volgens mij lijkt het er meer op dat je lekker zin hebt om ff lekker ergens tegen aan te schoppen. Elke idioot snapt natuurlijk dat USBstick ook prima geschikt zijn voor USB poorten. En voor de Firewire kan mischien een externe HD worden aangesloten, die zijn tegenwoordig ook niet meer zo groot.

Volgende keer niet zo flauw gaan reageren, want dit slaat natuurlijk nergens en kost mij tijd terwijl het niks toevoegd.

Ow sorry ik wist niet dat jij van het soort was dat zich meteen beledigd voelt als er iemand ook iets constateerd.

ik vul je hierin alleen aan, zodat het beeld van wat het zou kunnen zijn misschien iets duidelijk word.
Dat je dan meteen op je pik getrapt bent is wel heel erg jammer.

en de clubs die je opnoemt hebben ze vaak wel, alleen ik zeg niet dat deze worden gebruikt om te draaien........

volgende keer ff normaal reageren.
www.moonentertainment.nl
TheDutchDecks    posted on 17-08-2009 18:51
dit wort niet een vervanging van iets, het wort iets wat je erbij zult zetten in de plaats van je laptop.
of anders gezegd dit komt naast je mk3's testaan in de plaat van dat hij ze vervangt.
een laptop?wort voor 2 dingen gebruikt de geheugen en de effecten(traktor).
als zij zegt dat hij zijn laptop er niet meer bij hoeft zal dit "ding" ze bijde vervangen.
Snoey    posted on 17-08-2009 18:56
@ Mamo

Ik vind nog al iritant als ik dezelfde boodschap 2 keer moet verwoorden, terwijl het op het zelfde neer komt. En door je eerste quote op mijn eeste punt kreeg kwam je aanvullen over als negatieve kritiek. Dus ja dan ben ik wel op mijn pik getrapt ja.
User edit by Snoey on 17-08-2009 @ 18:56:29 (3%)
Dolivieira    posted on 17-08-2009 19:01
Poster: TheDutchDecks
dit wort niet een vervanging van iets, het wort iets wat je erbij zult zetten in de plaats van je laptop.
of anders gezegd dit komt naast je mk3's testaan in de plaat van dat hij ze vervangt.
een laptop?wort voor 2 dingen gebruikt de geheugen en de effecten(traktor).
als zij zegt dat hij zijn laptop er niet meer bij hoeft zal dit "ding" ze bijde vervangen.

Het is een Hij , Hij kan wel lang haar hebben maar het nogsteeds een hij Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 17-08-2009 19:03
@ Mamo

Ik vind nog al iritant als ik dezelfde boodschap 2 keer moet verwoorden, terwijl het op het zelfde neer komt. En door je eerste quote op mijn eeste punt kreeg kwam je aanvullen over als negatieve kritiek. Dus ja dan ben ik wel op mijn pik getrapt ja.

vrij sneu vind je niet?
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 17-08-2009 19:13
Geen ruzie jongens 17 september is het zo ver en dan weten we hoe hij er precies uitkomt te zien.
Snoey    posted on 17-08-2009 19:21
Zal voor 17 september vast wel het een en ander uitlekken over het aparaat.

@ Mamo

Ik heb verteld hoe het op mij overkwam, wat jij daar van vindt zal me verder een worst wezen. Als je hier nog op wilt antwoorden, of het laatste woord wil hebben, prima, maar dan wel via de pm. Dan blijft het topic teminste nog ontopic.
Estacy    posted on 17-08-2009 19:22
Dawn of a New Species: ?het wordt een Denon! DN-SCool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
skyline643    posted on 17-08-2009 19:24
Ik gok op een CDJ-900 of iets dergelijks... In ieder geval een kruising tussen CDJ en MEP volgens mij en geavanceerder dan de CDJ-400, zoals reeds gezegd een speler die nieuw is en tussen iets anders komt te staan.

De CDJ-1000mk3 is een prima toestel, dus waarom deze updaten? Een uitgebreid model van de CDJ-400 had Pioneer nog niet in zijn gamma, logisch om er een te lanceren, en zeker nu Denon de DN-S3700 heeft... Moielijk om hiermee te concurreren voor Pioneer, vooral op gebied van MIDI, harddisks, usb sticks,?enz... De CDJ-400 moet ook onderdoen voor de DN-S1200 (op midigebied dan) Hopelijks maakt Pioneer niet nogmaals diezelfde fout.
Esmee    posted on 17-08-2009 19:24
hoe het er uit komt te zien djdolivieira Cool geen hij
tenzij jij ooit mannelijke geslachtsdelen aan je cdj hebt gezien...

Ik denk dat het geen update wordt van een cdj-1000 of 400
maar meer een compleet nieuw apparaat.
iets van een cdj-1200
en dat de cdj-1000mk3 gewoon blijft bestaan of in de toekomst compleet wordt vervangen door dit nieuwe apparaat.

TheDutchDecks    posted on 17-08-2009 19:24
Poster: djdolivieira

Het is een Hij , Hij kan wel lang haar hebben maar het nogsteeds een hij Cool

foutje van de zaak terug on topic Cool
Dolivieira    posted on 17-08-2009 19:39
Poster: Esmee
hoe het er uit komt te zien djdolivieira Cool geen hij
tenzij jij ooit mannelijke geslachtsdelen aan je cdj hebt gezien...

Ik denk dat het geen update wordt van een cdj-1000 of 400
maar meer een compleet nieuw apparaat.
iets van een cdj-1200
en dat de cdj-1000mk3 gewoon blijft bestaan of in de toekomst compleet wordt vervangen door dit nieuwe apparaat.

dan heb jij dat filmje niet gezien daar komt James Zambiela in voor. Dat is nog steeds een hij. daar hadden we het over.
Dav3    posted on 17-08-2009 19:41
interessant, zeer interessant !
www.everybeat.nl
Dolivieira    posted on 17-08-2009 19:41
!7 september weten we wat het is. Punt
Ferrox    posted on 17-08-2009 20:15
Wat wordt het formaat van de speler? Even groot als de CDJ-1000?
En zo ja, kun je er 3 aansluiten op 1 laptop (A)Confused
Wat moet ie kosten??
Dan weet ik genoeg!! (neemt niet weg dat ik deze info waarschijnlijk niet krijgt Happy, laughing)
Sebastianson    posted on 17-08-2009 20:23
Goed nieuws, volgens James Zabiela z'n Twitter komt er morgen al meer info.
Winston    posted on 17-08-2009 20:40
Dat bericht was de aankondiging van de video. Cool En het nieuws is in de video zelf. Nu weer afwachten dus.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 17-08-2009 20:55
Kan je nagaan hoe pioneer toch weer iedereen weer bezig houdt.
Winston    posted on 17-08-2009 21:00
Ik gok toch dat de nieuwe deck niet CDJ-1000MK4 zal heten. Anders was het plots geintroduceerd zoals gebruikelijk en niet met een teaser.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 17-08-2009 21:04
Wie weet wie weet. ik weet het niet in iedergeval
Twello    posted on 17-08-2009 21:19
Poster: skyline643

De CDJ-1000mk3 is een prima toestel, dus waarom deze updaten?
Een uitgebreid model van de CDJ-400 had Pioneer nog niet in zijn gamma, logisch om er een te lanceren, en zeker nu Denon de DN-S3700 heeft... Moielijk om hiermee te concurreren voor Pioneer, vooral op gebied van MIDI, harddisks, usb sticks, enz... De CDJ-400 moet ook onderdoen voor de DN-S1200 (op midigebied dan) Hopelijks maakt Pioneer niet nogmaals diezelfde fout.

Omdat die flink outdated is misschien? Het mist MIDI control en bijvoorbeeld USB aansluitingen en een geluidskaart wat andere Cd spelers al wel hebben.

Maar ik denk dat er komt:

Een MIDI controller in de vorm van een deck, dus laat ik maar zeggen een CDJ-1000 met MIDI control en zonder CD's.

Hopelijk met software zoals bijvoorbeeld Serato Itch (of iets soortgelijks van Pioneer), zodat alles naadloos samenwerkt en de DJ alleen op de unit en niet op het scherm hoeft te kijken.

Of je kan er een harddisk op aansluiten ofzo? Iets in die geest denk ik...
Bartjens    posted on 17-08-2009 21:29
Poster: Twello
?en zonder CD's.

dat denk ik niet gezien de teaser. Daarin is duidelijk een cd lade te zien.?
www.djbrowbeat.com
Winston    posted on 17-08-2009 21:31
Of slot-inCool
Tic Toc

217 Users online: Lead & 157 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 29.193
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.417.567