Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (28/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 14-09-2009 08:30
Nog 3 dagen en we weten het !?!?!?!?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
stewy    posted on 14-09-2009 11:46
the-melody    posted on 14-09-2009 11:56
Staat daar nu een nieuwe mixer?
Even printscreentje genomen van dichtbij, ik zie maar 3 faders...?

User edit by the-melody on 14-09-2009 @ 11:59:27 (100%)
MaykFroix    posted on 14-09-2009 12:04
Poster: the-melody
Staat daar nu een nieuwe mixer?

Even printscreentje genomen van dichtbij, ik zie maar 3 faders...?

Dat is gewoon een DJM-800.?Cool

Wat me trouwens wel opvalt is dat het jogwheel van dat nieuwe apparaat erg ver naar beneden geplaatst is. Dus er moet wel een groot scherm opzitten aan de bovenkant.
User edit by MaykFroix on 14-09-2009 @ 12:06:12 (96%)
the-melody    posted on 14-09-2009 12:05
Cool whoeeeeps, nu zie ik het idd pas beter, naja heb je toch een glimpje van de cdj erbijCool
Cyspoz    posted on 14-09-2009 12:14
Prachtig, Laidbake Luke staat het ook echt te vertellen met een gezien van: "Yes, ik mag jullie teasen met het nieuwe Pioneer product en vind dat erg leuk Happy, laughing"
stewy    posted on 14-09-2009 12:15
ik denk dat de fader van?het 1e kanaal?net buiten beeld valt, want je ziet dat er ruimte is waar het?
1e?kanaal zit en het midden van de crossfader zit recht onder kanaal 2 en 3
nils7    posted on 14-09-2009 12:49
Ik zal 'm alvast inkoppen... ik denk dat ie zwart is Winking my eye
sharkdjj    posted on 14-09-2009 13:31
it's djm 700 watch the blue led...
FouConcept    posted on 14-09-2009 14:05
Ik gok op een grote broer van de cdj-400, vooral omdat luke op het einde daar die usb-stick in de lucht steekt met een big smile.

Lijkt mij wel logisch ergens. Pioneer heeft zowat de standaard op het vlak van cd-spelers. Nu alles digitaal wordt willen ze daar ook de standaard worden. Omdat ze moeilijk direct een "perfect" high-end product kunnen afleveren (geen enkel bedrijf kan dit, er is altijd wel iets), hebben ze volgens mij gewoon de cdj-400 in het leven geroepen om te experimenteren met het hele digitale gebeuren. Ondertussen hebben hun programmeurs wat ervaring kunnen opdoen met implementatie v midi, usb-onderteuning, etc. en kregen ze te horen wat de goeie en slechte punten waren om te verbeteren/behouden.

Dus men neemt een beetje cdj-400, een beetje cdj-1000, men voegt een snuifje DJS toe en samen met een gezonde dosis creativiteit en ervaring krijgt men de nieuwe speler van Pioneer Happy, laughing
http://soundcloud.com/fouconcept/
UTU    posted on 14-09-2009 16:09
Poster: stewy
ik denk dat de fader van?het 1e kanaal?net buiten beeld valt

Yes, it definetly looks that way; ch1 fader is "up" while the other 3 faders are "down"... btw, looking at the screenshot's resolution... how small are you people watching these videos, really? Winking my eye

TimmyV    posted on 14-09-2009 16:14
Poster: FouConcept
Ik gok op een grote broer van de cdj-400, vooral omdat luke op het einde daar die usb-stick in de lucht steekt met een big smile.

Ik betwijfel het. Denk toch eerder dat het de grote broer van de cdj-1000 zal worden omdat Lead volgens mij heeft laten weten dat het echt om een professionele speler gaat(dus meer gericht op clubs).
Let's go f*cking mental
FouConcept    posted on 14-09-2009 16:21
Poster: TimmyV

Ik betwijfel het. Denk toch eerder dat het de grote broer van de cdj-1000 zal worden omdat Lead volgens mij heeft laten weten dat het echt om een professionele speler gaat(dus meer gericht op clubs).

Sowieso zal ie bedoeld zijn om de 1000 te vervangen in het high-end segment.

Ik zeg grote broer van de 400 omdat in het laatste filmpje op het einde duidelijk een usb stick zichtbaar is. Waarschijnlijk geen interne hdd dus maar wel usb-opslagmedia mogelijk net als bij de 400 maw een pro variant van de 400 (of zoals ik het verwoord: de grote broer van Winking my eye ).
Kenai    posted on 14-09-2009 16:23
Poster: FouConcept
Omdat ze moeilijk direct een "perfect" high-end product kunnen afleveren (geen enkel bedrijf kan dit, er is altijd wel iets),

Wat pioneer wel goed doet is de kat uit de boom kijken.
Denon en Numark hebben al een hele tijd wat er op lijkt. Maar het net niet is.
Pioneer heeft hier waarschijnlijk eerst goed naar gekeken Happy, laughing

Zijn volgens mij nu ook play en cue knop te zien in het filmpje. weliiswaar niet verlicht.
User edit by Kenai on 14-09-2009 @ 16:26:44 (25%)
FouConcept    posted on 14-09-2009 17:40
Tja zolang ze maar goed hebben gekeken en een super product afleveren maakt het mij allemaal niet uit Happy, laughing
Cyspoz    posted on 14-09-2009 18:00
Poster: Kenai
Wat pioneer wel goed doet is de kat uit de boom kijken.
Denon en Numark hebben al een hele tijd wat er op lijkt. Maar het net niet is.
Pioneer heeft hier waarschijnlijk eerst goed naar gekeken Happy, laughing

Dat vraag ik me nog maar af, de ontwikkeling hiervan kan best een hele tijd hebben geduurt. Zeker als er een heel stuk software bij zit en de hardware op een aantal gebieden revolutionaire vernieuwingen brengt dan kan daar heel wat tijd over heen gaan.
Twizz    posted on 14-09-2009 18:35
Ik zeg; niks geen hardware. Het is gewoon software!
Nvie    posted on 14-09-2009 18:37
Poster: Twizz

Ik krijg sterk de indruk dat het een combi van beide is, als je die teasers zo eens gaat bekijken...
main    posted on 14-09-2009 18:39

waarom is er dan een nieuwe cdj ontworpen...
Twizz    posted on 14-09-2009 18:40
Poster: main

waarom is er dan een nieuwe cdj ontworpen...

Waar zijn die tekeningen op gebaseerd?
User edit by Twizz on 14-09-2009 @ 18:41:12 (3%)
FouConcept    posted on 14-09-2009 18:44
Inderdaad dan zouden ze geen compleet nieuwe cdj ontwerpen.

Ik denk dat ze de software gebruiken om bv. makkelijk cuepunten en loops in te stellen. De kracht van de pc gebruiken ze dan ook om pakweg een gedetailleerde waveform te generen a la Traktor. Al deze data kan je opslaan naar een soort database-achtig bestand. Dit bestand gooi je samen met je tracks op een opslagmedium (of een dedicated database op een flash card zoals nu al het geval is voor cuepunten op de 1000) et voila je kan direct beginnen performen, zodner dat de speler eerst vanalles en nog wat moet beginnen berekenen.
Convert    posted on 14-09-2009 18:47
Ik ben eerder toe aan een nieuwe Technics SL turntable!Happy, laughing
Bartjens    posted on 14-09-2009 18:49

Waar zijn die tekeningen op gebaseerd?

Roger Sanchez heeft het over "a brand new CDJ" dus ik denk niet dat het alleen maar software zal zijn.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 14-09-2009 @ 18:50:19 (43%)
Estacy    posted on 14-09-2009 18:56
Sanchez zegt duidelijk "cdj's"
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bouncy    posted on 14-09-2009 18:58
Ik hoop echt zooo hard dat het ding traktor certified is...... Of DVS moet echt veeeeel beter zijn geworden... (iTunes support.. anyone? uberhaupt... is DVS er voor de mac? (nooit in verdiept Cool))
User edit by Bouncy on 14-09-2009 @ 18:59:05 (41%)

125 Users online: 27 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 15.183
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.698