Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (27/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

tairip    posted on 12-09-2009 10:13
Poster: Snoey
Zie ik nou een loop of een effect knop van een djm rechts onder in beeld?

Ja, en ik vind de jog er niet anders uit zien hoor.
main    posted on 12-09-2009 10:39
maar de play en cue knoppen, waar zijn die gebleven?
Bouncy    posted on 12-09-2009 11:11
Poster: main
maar de play en cue knoppen, waar zijn die gebleven?

Die zitten nu aan de onderkant? weetikveel, misschien hebben ze ze wel helemaal weggehaald ofzo?
Mathiz    posted on 12-09-2009 12:22
misschien touchscreen playknoppen die er in verwerkt zijn
main    posted on 12-09-2009 12:22
betekent dus dat geen een van de plaatjes hierboven kan kloppen
RAS    posted on 12-09-2009 12:47
offff, pioneer heeft de video gewoon zelf geblurred. Ik ze een waas op de jogwheel en ernaast. Alleen de ring is enigzins duidelijk te zien. Bij de DJM zit nergens zo'n waas.
User edit by RAS on 12-09-2009 @ 12:52:54 (100%)
Lucalicious    posted on 12-09-2009 13:10
volgensmij zijn die plaatjes die elookuta gemaakt haaft nog niet eens zo gek.
Bouncy    posted on 12-09-2009 13:41
touchscreen zit giga vertraging in, lijkt me sterk.. En hoe overleefd touchscreen bij de hardstylers en mij?
Ik denk dat ze inderdaad iets geblurred hebben ofzo...
MAar een playknop knippert toch.. en als een cdj niet op z'n cue punt staat, dan staat het cue lampje toch ook niet aan?
Dolivieira    posted on 12-09-2009 14:54
Die knoppen zitten op elke CDJ aan de zelde kant, Is?al jaar een dag zo dat die knoppen lings zitten. Waarom zal pioneer daar ineens van afstappen.?En het is net wat RAS zeg dat er dingen zijn waar een waas over is om? het niet duidelijk te maken
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Nood    posted on 12-09-2009 15:13
Of het heeft een soort midi functie en als die aanstaat branden er geen lampjes
Estacy    posted on 12-09-2009 16:08
Wat Bouncy al zei, als geen cue punt hebt, en en de CDJ op pauze zet, knippert het lampje, als je dan op het goede moment filmt, dan zijn de knoppen niet verlicht. Aan de andere kant, die knoppen zijn zilverkleurig, dus dan zou je ze nog zien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 12-09-2009 16:16
slash, gephotoshopt (de film dan, geen idee hoe dat heet. gefilmshopt?)
tairip    posted on 12-09-2009 16:28
Poster: Estacy
Wat Bouncy al zei, als geen cue punt hebt, en en de CDJ op pauze zet, knippert het lampje, als je dan op het goede moment filmt, dan zijn de knoppen niet verlicht. Aan de andere kant, die knoppen zijn zilverkleurig, dus dan zou je ze nog zien.

Jongens, Pioneer maakt zelf de filmpjes denk je dat zij niet in staat zijn om softwarematig in een cdj-1000 uit te zetten.
DJBas    posted on 12-09-2009 16:37
het kan toch ook dat er geen cd inzit of geen nummer is geselecteerd, dan branden de knopen namelijk nooit..
Dniz    posted on 12-09-2009 19:08
Nog 5 dgn speculeren en dan weten we het echt :D
Gery    posted on 12-09-2009 19:20
Poster: Bouncy
touchscreen zit giga vertraging in, lijkt me sterk..?
 ooit al met een iPhone gewerkt ?
DJ - Producer
main    posted on 12-09-2009 19:48
Poster: Gery
ooit al met een iPhone gewerkt ?

ooit op een iphone lopen raggen alsof t een cue was?
Gery    posted on 12-09-2009 19:57

ooit op een iphone lopen raggen alsof t een cue was?
 verschillende games, en zelf een dj app jaja! play cue blijft uiteraard een gewone knop, maar ik had het meer op de manier van door muziek bladeren ed Happy, laughing
DJ - Producer
Bouncy    posted on 12-09-2009 20:17
ja (heb zelf een 3G), maar dannog, iphone is van glas, en als die plastic knoppen al niet overleven....
main    posted on 12-09-2009 20:20
ja (heb zelf een 3G), maar dannog, iphone is van glas, en als die plastic knoppen al niet overleven....

idd, dj gear moet nou eenmaal tegen een stootje kunnen. dat betekent dus geen touch screen e.d. aangezien dat makkelijk kapot kan
Meks    posted on 12-09-2009 22:55

Effect knop van DJM...

Idd zeker en vast een effect knop. Bij mijn weten zitten die loopknoppen waarover je het hebt enkel op de CDJ/DVJ-spelers en niet op de mixers ( tog niet op mijn DJM 800)
main    posted on 13-09-2009 11:24
nog 4 dagen!
nils7    posted on 13-09-2009 11:46

Zolang je alleen je vinger gebruikt is er geen probleem natuurlijk he Winking my eye
Zou wel een idee zijn... een speler met alleen een jog en de rest een groot touchscreen wat je zelf in kan delen (wel een default setting ofzo). Kan je zelf effecten toevoegen of de groottes van knoppen etc. Happy, laughing Thumbs Up
Maar of zo iets werkt... omdat je met een touchscreen de respons kwijt bent van een knop in drukken!
main    posted on 13-09-2009 12:56
of de respons van een knop draaien..

edit: ze hebben al een keer geprobeerd zoiets te maken (touchscreen) en daar kwam de da scratch uit, uiteindelijk hebben ze voor een hard oppervlak gekozen ipv echt touchscreen en hebben ze de play/pauze e.d. wel als normale knop gelaten dus ik denk dat dit veel te ver gedacht is
User edit by main on 13-09-2009 @ 12:57:42 (100%)
Cyspoz    posted on 14-09-2009 07:34
idd, dj gear moet nou eenmaal tegen een stootje kunnen. dat betekent dus geen touch screen e.d. aangezien dat makkelijk kapot kan

De SVM-1000 heeft een Touch Screen. Een Touch Screen heeft vaak meer als nadeel dat er geen duidelijke feedback is met betrekking tot het indrukken. Een CDJ-1000 play knop kun je aanraken zonder in te drukken, bij Touch Screens wordt dat lastiger. Bij het indrukken van de play knop voel je ook een duidelijke klik (feedback moment).
Voordeel van Touch Screen interfaces is dat je gebruik kan maken van de 2D input. Veel effecten zijn tegenwoordig zo gemaakt waardoor je makkelijk twee parameters kan bewerken. Korg heeft dat in een Kaos Pads gedaan, maar er zullen nog wel veel meer soortgelijke producten zijn. In Ableton zie ik het ook terug voor vele effecten.

153 Users online: 16 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 31.240
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.767.755