Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (26/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Kenai    posted on 09-09-2009 22:30
Ik heb ook ergens de cdj-2000 horen vallen.
Het word volgens mij meer een hybrid tussen de huidige 1000mk3 en de MEP7000 beetje in de stijl zoals Denon dat heeft geprobeert met HS5500.
Kwa prijs vermoed ik dat hij net boven de 1000mk3 komt te liggen. en daarmee zo'n beetje tussen de CDJ en DVJ in.
Er zal ongetwijfelt wel een mp3 database beheer programma aan vast zitten. Daar ontkom je bijna niet aan. Hopelijk is dit wel redelijk goed doorontwikkelt.

montoya    posted on 09-09-2009 23:03
Poster: Kenai
Ik heb ook ergens de cdj-2000 horen vallen.
Het word volgens mij meer een hybrid tussen de huidige 1000mk3 en de MEP7000 beetje in de stijl zoals Denon dat heeft geprobeert met HS5500.
Kwa prijs vermoed ik dat hij net boven de 1000mk3 komt te liggen. en daarmee zo'n beetje tussen de CDJ en DVJ in.
Er zal ongetwijfelt wel een mp3 database beheer programma aan vast zitten. Daar ontkom je bijna niet aan. Hopelijk is dit wel redelijk goed doorontwikkelt.

dat lijkt me niet dan is het toch niet dawn of a new spieces meer copie of an existing?spieces lijkt mij ik gok nog steeds op het midi verhaal?gewoon dj komt aan prikt laptop r in en gaaan !!?
Sandr    posted on 09-09-2009 23:15
Poster: Roalin

Precies, ik ga m'n vriendjes niet in gevaar brengen... Winking my eye
Maar m'n bron is HEEL erg betrouwbaar! Ik zal het na de 17de wel vertellen Cool

Denk jij dat je na de 17de je vriendjes niet meer in gebaar brengt? Als ik als pioneer achteraf zou horen dat bedrijf X voor de release datum toch al gelekt heeft dan krijgt bedrijf X de volgende keer geen informatie en komt het waarschijnlijk op een of andere zwarte lijst te staan....
Play that funky music white boy....
tairip    posted on 10-09-2009 00:18
Niemand weet iets van het product, teminste mag ik aannemen. Aangezien wij ook PRO+ dealer zijn en ook niet meer info als jullie krijgen.

Alleen mensen die er meer van weten zijn de DJ's die meedoen in het promo gebeuren. (Volgens mij hebben zij een zwijgplicht moeten tekenen!)
Didier82    posted on 10-09-2009 09:02
Ik hoop dat het de "professionele" variant (annex grote broer) wordt van de CDJ-400.
Adrien1989    posted on 10-09-2009 12:51
@tairip:
Die mensen moeten ongetwijfeld een NDA tekenen ja Happy, laughing.
borisdekloris2    posted on 11-09-2009 06:36
Inmiddels is ook deel 5 er ...

can't wait , for leaving my cd - wall at home ...
Dav3    posted on 11-09-2009 07:14
Link voor deel 5 :

http://www.djsounds.com/09/11/dawn-of-a-new-species-5/
EXCLUSIVE! Paul Woolford hints at what you can expect next from Pioneer.
Watch the dawn of a new species . . .
www.everybeat.nl
User edit by Dav3 on 11-09-2009 @ 07:18:08 (100%)
Kenai    posted on 11-09-2009 08:02
Volgens mij zijn al die filmpjes in de dezelfde booth opgenomen. Bij Pioneer zelf waarschijnlijk. Ik zie altijd de zelfde monitors op de achtergrond staan.
Goed mogelijk dat nog geen een DJ ze heeft staan en dat ze alemaal naar Pioneer worden gevlogen voor een review praatje.

En ik mag hopen dat er nog wel CD's inkunnen Happy, laughing
User edit by Kenai on 11-09-2009 @ 08:03:18 (18%)
Cyspoz    posted on 11-09-2009 09:02
Ik kan je zelfs verzekeren Kenai, dat ze gewoon allemaal daar tegelijkertijd zijn geweest. Die opnames zijn allemaal in ??n dag gedaan. Gewoon gezellig, een aantal grote namen bij elkaar die na uitleg een aantal uur er mee mogen spelen. En daarna beginnen ze met de interviews.
Cyspoz    posted on 11-09-2009 09:06
Geen laptop dus, maar je gaat wel draaien zonder dat je nog je cd's moet mee nemen...

Zouden ze met een SSD werken, om kwetsbare HD's toch te vermijden..?
User edit by Cyspoz on 11-09-2009 @ 09:07:12 (82%)
Bouncy    posted on 11-09-2009 09:41
Volgens mij zit er een flinke buffer in die spelers voor als de laptop uitvalt...
tairip    posted on 11-09-2009 09:57
Poster: Cyspoz
Geen laptop dus, maar je gaat wel draaien zonder dat je nog je cd's moet mee nemen...

Zouden ze met een SSD werken, om kwetsbare HD's toch te vermijden..?

Solid State lijkt me idd de beste oplossing op dit moment.
Dav3    posted on 11-09-2009 12:39
denk SD kaarten, die zijn tegenwoordig in grote GB's.
www.everybeat.nl
KingDing3ling    posted on 11-09-2009 12:57
Hi Speed USB, SD Kaarten
Solid State zou misschien wel eens intern kunnen zitten 64 Gb kost nog maar?110 - 120 Eurootjes
Denk ook nog wel een interne DVD Drive.
Aarvik    posted on 11-09-2009 14:30
Meks    posted on 11-09-2009 15:41
Ik heb zelf deze originele foto verhelderd met paint shop pro en van mij mag je gerust aannemen dat ik ook een soort van nieuwe CDJ of?DVJ in tezien krijg. Ik denk dat het eerder een DVJ zal zijn. Omdat de display eerder iets mee heeft van de DVJ. Omdat de display ook schuin naar het jog wheel?staat.

Aan de andere kant lijkt een nieuwe CDJ commersieel gezien beter omdat de aankoopprijs een heel stuk lager is en voor sommige dj's nog net betaalbaar is.

Voor de gene die de foto van lawrenz niet geloven: Probeer het zelf eens, het klopt.

Grtz Dj Meks
niiicola    posted on 11-09-2009 15:43
Het is een CDJ dat is vertelt bij de 4e teaser!
EDIT: Ik had deze gemaakt, daar is het beter te zien:
cdj
Klik HIER voor de vergroting!
Gewoon.
User edit by niiicola on 11-09-2009 @ 15:48:59 (100%)
justjustin    posted on 11-09-2009 15:56
Nog 6 Daagjes!! OOOwww...
Meks    posted on 11-09-2009 16:28
Ik heb juist de pioneer site gecheckt en zal een filmje inverbant dit topic!!!
Het is een kort filmpje waar ze het "laptop djen " aanhalen.

http://www.djsounds.com/
Zie het meest resente filmje : Dawn of a new species #5

Waarschijlijk zoals veel dj's onder ons dachten zal het een CDJ zijn waar?je ook?extern (?zonder cd)?muziek mee kan?afspelen. Dan denk ik aan USB, midi, opslag capaciteit.

Ik kan niet wachten tot de releas.
Grtz
Mathiz    posted on 11-09-2009 17:31
je zietem trouwens veel staan, juist de onderkant.
main    posted on 11-09-2009 18:26
pio x

dit heb ik uit het 5e fiilmpje weten te halen, die jog ziet er heel anders uit dan van de cdj 1000, soort van cdj 400 stijl. blauwe led + een randje die je niet kunt zien. voor de rest ziet de speler er ook heel glad uit
Dubbel_Fristie    posted on 12-09-2009 00:20
En ik mis ook de oranje groene knoppen links onderin...
Snoey    posted on 12-09-2009 04:20
Zie ik nou een loop of een effect knop van een djm rechts onder in beeld?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bouncy    posted on 12-09-2009 10:08
Poster: Snoey
Zie ik nou een loop of een effect knop van een djm rechts onder in beeld?

Effect knop van DJM...

176 Users online: 19 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 38.755
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.775.270