Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (25/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

main    posted on 07-09-2009 22:05
als iemand de tijd nou eens neemt om de 24 bladzijden door te lezen en alle special feautures eruit haalt zou ik dat erg op prijs stellen

edit: 25 (mijn post begint een nieuwe paginaCool)
User edit by main on 07-09-2009 @ 22:06:00 (35%)
Estacy    posted on 07-09-2009 22:09
Om maar wat op te noemen: USB, MIDI, touchscreen, laptop ondersteuning, auto loops, groot scherm om tracks op af te lezen, effectjes?, playlists, mischien zelfs nieuwe DJ software of compatible met Traktor, SSL, etc.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 07-09-2009 22:12
Poster: Bouncy

Die behoeftes vind ik maar raar...

Wij leven in een economie, waarbij technologie een hele grote rol speelt. Dat wil zeggen, dat als de technologie ontwikkeld, de behoeftes van de consumenten ook ontwikkelen. Als voorbeeld computers, 5 jaar geleden vonden we toen de nieuwste computers het fijnst, die waren het snelst en hadden de meeste mogelijkheden. Die nieuwste computer raakt gewend bij de consument en de 'standaard' van een degelijke computer wordt hoger. 3 jaar later wilt men dus een nieuwe computer omdat zij de behoefte hebben aan een snellere computer, zo zit de natuur van de mens in elkaar, dingen wennen.?

Daarnaast kunnen computers steeds meer, doordat technologi?n door ontwikkelen, zoals wifi, sd kaartjes, firewire. Maar niet alleen hardware, maar ook software zoals sequencer software of games met hele hoge specs. De consument wilt dat ook, de oude computer bevredigt de behoeftes van de consument niet meer en onstaat er vraag naar de nieuwe computer, die hun bevoeftes wel bevredigt.?

Nu is het geval dat de dj gewend is geraakt aan het draaien met cd's. Tegelijkertijd heeft de technologie niet stil gezeten. Tegenwoordig heeft iedereen een laptop en draagt bijna iedereen een usb stick met zich mee. Ook zijn er software programma's zoals traktor en serato die goed doorontwikkeld zijn, door deze nieuwe technologi?n, die meer voordelen ten opzichte van cd hebben, creeert nieuwe behoeftes bij de consument.

In de economie is de behoefte van de consument heel belangrijk. Zonder die informatie weet je dus niet wat je kan verkopen en hoe groot de vraag is naar het product of dienst.
www.soundcloud.com/ten-hooven
thomasvdd    posted on 07-09-2009 22:19
dan zal ik mijn therorie er ook maar eens op los laten,

waarom ik denk dat het geen mk4 word;

pioneer heeft de cdj 1000 al vaak "geupdate" met kleine verbeteringen, denk aan?betere leds, andere indeling van het scherm ect.. nu de club scene niet meer zo veel met cd's werkt en de laptops sterk aan het toenemen zijn in de clubs ben ik bang dat dit hoofdstuk gewoon afgesloten word. het zou slim zijn om verder te gaan met de 1000 reeks omdat deze zo bekend is maar daar gaat pioneer dus niet voor.
vandaar ook de aankondiging? Dawn of a new Species..

wat ik van de speler kwa vormgeving verwacht;

verder vind ik alle zelf gemaakte versies wel leuk maar mensen pin je hier niet teveel op vast..
het zal echt wel de zelfde indeling hebben als de cdj 1000 deze indeling werkt dus waarom veranderen?
de body van de cdj 1000 is meer dan een leuk uitziend ontwerp ondertussen is er heel veel op afgestemd, denk aan mixers flichtcases ect.. je wil natuurlijk wel dat hij mooi naast je djm 800 staat :P

verder vind ik het wel leuk hoe jullie allemaal denken dat hij er uit komt tezien enzo maar ik denk
dat de prijs echt weer een tegenvaller gaat worden... pioneer kennende zal het wel weer een euro of 1800 worden.. dus dat word weer toekijken voor mij :P

de tijd zal het leren :P
Dolivieira    posted on 07-09-2009 22:20
Poster: Roalin

Goh, dat is juist de truuk.
Geef een tipje van de sluier zodat mensen gaan speculeren en het product nog meer aandacht krijgt.

Maar dat had ik al door, hoor. Bij het eerste paatje al dat boven aan dit topic staat. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 07-09-2009 22:24
verdient het wel al die aandacht ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
polly    posted on 07-09-2009 22:25
dat weet je pas na 17 september Cool
Basrose    posted on 07-09-2009 22:32
Poster: Tekhead

Pioneer kennende wel Happy, laughing
Roalin    posted on 07-09-2009 22:38
Poster: Tekhead

Nee, ze maken er misbruik van dat ze marktleider zijn...
Prozei    posted on 08-09-2009 01:49
ben met bas eens.

ze hebben het in 2001 met de cdj1000 toch voor mekaar gekregen om de dj wereld van vinyl naar cd te krijgen.
andere merken zoals denon en technics haakte hier gewoon te laat op in
en geven de voorkeur aan een waslijst met features die je nooit gebruikt.

er is nog steeds geen cd-speler op de markt die het gebruikersgemak evenaard van een cdj-1000.
dit is voor vele dj's toch het belangrijkste wat er is.
hiermee heeft pioneer hun marktpositie gewoon verdient

vele mensen vinden pioneer duur.
maar goed gereedschap kost gewoon veel geld.
ik verwacht de 17e gewoon van pioneer dat ze weer met een goed product komen.
Mod edit by Prozei on 08-09-2009 01:52 (6%)
Dolivieira    posted on 08-09-2009 05:45
Ik sluit me ook hierbij aan. Door de CDJ 1000 ben ik overgestapt naar volledig CD draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ThijsG    posted on 08-09-2009 13:59
Ik vraag me eigenlijk af of er een loop divide op gaat zitten..
main    posted on 08-09-2009 15:22
ik denk t wel, aangezien ze (denk ik) alle technologie gewoon op 1 speler gestopt hebben ipv verdeeld over 3 spelers. (400, 800 en 1000)
Cyspoz    posted on 08-09-2009 16:38
Poster: main
ik denk t wel, aangezien ze (denk ik) alle technologie gewoon op 1 speler gestopt hebben ipv verdeeld over 3 spelers. (400, 800 en 1000)

Dat is zeker niet het geval. Pioneer zijn producten hebben namelijk allemaal iets unieks wat ze niet delen met andere producten. De DJM-700 heeft een ander en filter dan de DJM-800. De CDJ-800 kreeg auto loops die de CDJ-1000 moet missen. Zelfde geld voor quick return. En zo gaat de lijst verder, kijk maar bij de DJ Topics.
main    posted on 08-09-2009 16:43
ja, en aangezien ze zo suuuuper mysterieus over deze cdj doen denk ik dat ze misschien een hele dure speler maken met al deze functies bij elkaar.
niiicola    posted on 08-09-2009 19:38
Ik denk zelf dat het een CDJ 2000 wordt?omdat er ook pas een HDJ 2000 uitgekomen is...
Gewoon.
TheDutchDecks    posted on 08-09-2009 19:43
Poster: Xitrate

En hoe kom je bij deze theorie als ik vragen mag? Pioneer kennende staat 'prijsverlaging' niet in hun woordenboek!

om nog een keer in te gaan op die opmerking de DJM-800 is trouwens ook sins kort gezakt,
en is in sommige winkels vanaf ?1410,- tot ?1500,- te krijgen
hangt een beetje er vanaf of je goed kunt zoeken.
en de EFX-1000 is ook al voor ?835,- te vinden.
User edit by TheDutchDecks on 08-09-2009 @ 19:46:47 (14%)
montoya    posted on 08-09-2009 21:58
Hey hallo allemaal ben al een tijdje dit forum aan het volgen en ik denk dat ik wel weet welke kant pioneer op gaat . Ik zeg kijk eens naar de concurentie ik noem een xone 4d die via midi bijv serato of traktor scratch pro aanstuurd , elke dj die het zat is om elke keer cdj's te branden , of om tracks te vinden in zijn map ( tenminste dat probleem ondervindt ik wel weekelijks ) Ik weet dat pioneer al ruim 4 a 5 jaar bezig is om software te ontwikkelen die het de dj's makkelijker maakt om platen te vinden hot cue's in te stellen beat mappen enz. Ik denk dus dat pioneer met een soort midi/cd controller komt in combinatie met een computerprogramma zoals serato / traktorscratch pro?( misschien zelfs wel een unit met mixer en 2 cdj####?in 1 ) zal mij trouwens ook niet verbazen als ze met native instruments een deal gemaakt hebben om de techniek te gebruiken

iig het is maar afwachten dus mijn centjes blijven nog h??l even op de bank? ( was al van plan om traktorscratch pro en een macbook pro aan te schaffen )

we wachten de 17e wel af ik denk dat ik wel weet wie m presenteerd Cool
User edit by montoya on 08-09-2009 @ 22:07:44 (6%)
Roov    posted on 08-09-2009 22:30
@ montoya, ik denk dat ze dan eerder hun eigen software DJS gaan upgraden
Dubbel_Fristie    posted on 08-09-2009 23:38
Waarom? dat stukje software is compleet ruk... niemand gebruikt het.
Ik denk dat je dan beter van 'scratch' (A) kunt beginnen...
User edit by Dubbel_Fristie on 08-09-2009 @ 23:57:01 (48%)
Gery    posted on 09-09-2009 11:20
idd, alles valt of staat met welke software je je muziek op de computer kan beheren! ?Voor mij is iTunes integratie van kapitaal belang! Puur aansturen zal je wel via midi kunnen doen hoop ik maar indien de playlist functie ontbreekt sta je daar dan ook weer met je veel te dure pioneer x...
DJ - Producer
Roov    posted on 09-09-2009 11:45
Poster: Dubbel_Fristie
Waarom? dat stukje software is compleet ruk... niemand gebruikt het.
Ik denk dat je dan beter van 'scratch' (A) kunt beginnen...

Ik zeg niet voor niks upgraden...Cool
Xitrate    posted on 09-09-2009 14:54
Poster: TheDutchDecks

om nog een keer in te gaan op die opmerking de DJM-800 is trouwens ook sins kort gezakt,
en is in sommige winkels vanaf ?1410,- tot ?1500,- te krijgen
hangt een beetje er vanaf of je goed kunt zoeken.
en de EFX-1000 is ook al voor ?835,- te vinden.

Klopt, maar die hebben niks met dit verband te maken. Het is niet zo dat hun prijzen zijn gezakt omdat er een nieuw product op de markt verscheen, maar juist vanwege de economische situatie.
walteur    posted on 09-09-2009 15:55
Poster: niiicola
Ik denk zelf dat het een CDJ 2000 wordt?omdat er ook pas een HDJ 2000 uitgekomen is...

mmm, daar zit misschien iets in ja Happy, laughing
TheDutchDecks    posted on 09-09-2009 16:59
Poster: Xitrate

Klopt, maar die hebben niks met dit verband te maken. Het is niet zo dat hun prijzen zijn gezakt omdat er een nieuw product op de markt verscheen, maar juist vanwege de economische situatie.

de EFX is al even geleden gezakt maar de DJM nog niet zolang,
en aangezien er weer een nieuwe mixer op de markt is hebben ze deze in prijs verlaagd.
de tweede reden is ook die eigelijk misschien wel bovenaan had moeten staan is,
omdat de prijs te duur was in verhouding met de DJM-700.

188 Users online: 24 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 48.524
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.785.039