Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (24/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Didier82    posted on 07-09-2009 16:44
Nog 10 dagen dus... Ik ben benieuwd! Heb onlangs nog een extra CDJ-400 besteld. Misschien had ik beter kunnen wachten?... Cool
Roalin    posted on 07-09-2009 16:59
Nee, zo'n nieuwe kost 3 keer zoveel!!! Cool
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 17:05
Poster: Didier82
Nog 10 dagen dus... Ik ben benieuwd! Heb onlangs nog een extra CDJ-400 besteld. Misschien had ik beter kunnen wachten?... Cool

ik heb nog geen 3de besteld precies om dezelfde reden Cool
Roalin    posted on 07-09-2009 17:14
Je kunt 3! CDJ-400's kopen van ??n zo'n ding!
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 17:17
Poster: Roalin
Je kunt 3! CDJ-400's kopen van ??n zo'n ding!

dan heb ik er 5 staan daar heb ik lekker veel aan Cool
User edit by TheDutchDecks on 07-09-2009 @ 17:18:06 (6%)
Roalin    posted on 07-09-2009 17:18
Cool
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 17:23
Cool

ik heb 2 CDJ-400 + die 3 die ik erbij kan kopen of die nieuwe CDJ-x
Roalin    posted on 07-09-2009 17:28
Ja, dat snap ik.
Maar hij zal duur worden!
Snoey    posted on 07-09-2009 17:30
Verbaast me dat er nog steeds niks is uitgelekt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Roalin    posted on 07-09-2009 17:32
Er is al genoeg uitgelekt. Cool
Bouncy    posted on 07-09-2009 17:44
Er is al genoeg uitgelekt. Cool

Dat is gissen, niet lekken!
Roalin    posted on 07-09-2009 17:47
Niet van mijn kant!
Dus wel lekken!
Snoey    posted on 07-09-2009 18:31
Ik kan geen bron vinden, behalve die djsound geproduceerde PR filmpje, waar offici?le informatie over de speler te vinden is.?

Dus als je informatie hebt, dat gelekt is, moet het dus van het bedrijf zelf als bron komen. Denk aan foto's, offici?le specs om maar wat te noemen.

En zo ja, post dan de bron! :D
Gery    posted on 07-09-2009 19:43
en juist dat denk ik dat niemand zal doen die via via iets te weten komt want niemand wil echter zijn vriendjes in gevaar brengen, dus gewoon maar wachten zeker. en hopen dat ik dan na de 17e goedkoop mk3's kan kopen :P
DJ - Producer
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 20:37
Poster: Gery
en juist dat denk ik dat niemand zal doen die via via iets te weten komt want niemand wil echter zijn vriendjes in gevaar brengen, dus gewoon maar wachten zeker. en hopen dat ik dan na de 17e goedkoop mk3's kan kopen :P

je hoeft je bron natuurlijk niet te geven,
maar het is natuurlijk niet geloofwaardig als je zegt dat je dingen weet en dan niks laat
zien waaruit het blijkt dat je meer weet als de rest hier op het forum.
Delcone    posted on 07-09-2009 20:41
Als het ding net zo duur word als de dvj kan je het wel vergeten en blijven de mk3,s de zelfde prijs.
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 20:50
Poster: Delcone
Als het ding net zo duur word als de dvj kan je het wel vergeten en blijven de mk3,s de zelfde prijs.

de mk3's gaan in prijs zakker dat kan ik je wel vertelle,
maar of dat gelijk met de uitkomst van de nieuwe CDJ wort betwijfel ik
Xitrate    posted on 07-09-2009 21:08
Poster: TheDutchDecks

de mk3's gaan in prijs zakker dat kan ik je wel vertelle,

En hoe kom je bij deze theorie als ik vragen mag? Pioneer kennende staat 'prijsverlaging' niet in hun woordenboek!
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 21:16
Poster: Xitrate

En hoe kom je bij deze theorie als ik vragen mag? Pioneer kennende staat 'prijsverlaging' niet in hun woordenboek!

logiese volgorde, als je het verleden een beetje kent Cool
Xitrate    posted on 07-09-2009 21:26
Poster: TheDutchDecks

logiese volgorde, als je het verleden een beetje kent Cool

Kan je een voorbeeld noemen uit het verleden wat met deze volgorde te maken heeft?
User edit by Xitrate on 07-09-2009 @ 21:26:58 (25%)
Snoey    posted on 07-09-2009 21:39
Lijkt mij logisch dat wanneer een merk een nieuw product uitbrengt, dat voldoet aan de huidige behoeftes van de consument, de oudere producten (die dus niet meer volledig voldoen aan de huidige behoeftes van de consument) in prijs zakken.?

De consument wil dus het nieuwe product hebben, dat meer bij de behoefte past. De vraag daalt dan naar het oudere product en zal normaal gesproken dus in prijs zakken.

Is de normaalste zaak van de wereld, kijk naar auto's, computers en tv's bijvoorbeeld. In deze branches zie je dat iets wat 2 jaar geleden nieuw was en duur, nu een stuk in prijs gedaald is.

Andere optie is, dat de cdj1000mk3 uit de productie gehaald gaat worden. Nadeel van een nieuw product, dat in de zelfde prijsklasse komt van het oude product, is dat de vraag van het oude product afneemt en van het nieuwe product toeneemt. Wil je je oude product dus nog kunnen verkopen, zal je met de prijs omlaag moeten gaan. Echter zie ik dit niet snel gebeuren, want dat zou betekenen dat de midrange producten (cdj800mk2 en cdj400) hun waarde ook automatisch gaan verliezen. Want het verschil tussen mid en high range wordt kleiner, met als gevolg meer cdj1000mk3 over de toonbank inplaats van cdj800mk2's.?
Dus mij lijkt het vanzelfsprekend dat als de nieuwe speler net zoveel geld gaat kosten als de mk3 nu, dat de mk3 uit productie genomen wordt.?
Als dat gebeurt, is het prijs verschil tussen cdj800mk2 en de nieuwe speler gelijk als met de 800 en de mk3. Dat is waarden verlies voor de cdj800mk2, voor de 600 euro extra koop je bij het zelfde merk, als het aparaat op de markt is, een 'betere' speler dan nu.?

Het addertje onder mijn specutalieve theorie is, dat de nieuwe speler geen vervanger wordt van de cdj1000mk3, dan gelden voor beide spelers andere behoeftes die de consument aanspreken. Het is aan hen te beslissen wat beter bij de persoon zelf past en zal dan beslissen wat ie koopt.

Kortom de mogelijkheden die ik verwacht samengevat

1) De prijs van de speler is net zo hoog als de huidige cdj1000mk3, waardoor de mk3, 800mk2 en 400 in prijs dalen.

2) De prijs van de speler is net zo hoog als de huidige cdj1000mk3, waardoor de mk3 uit productie gaat, cdj800 vervangen wordt of in prijs daalt en de cdj400 in prijs zakt.

3) De prijs van de speler wordt hoger dan de cdj1000mk3, de prijs van de mk3 zal gelijk blijven, zelfde geld voor voor de 800mk2 en 400
4) De speler is geen vervanger van de monopoly van de mk3 in de clubs, maar slechts aanvullent aan de dj booth, de prijs kan alle kanten op van de nieuwe speler, de rest van de spelers blijft de prijs behouden.
Bouncy    posted on 07-09-2009 21:40
Poster: Snoey
Lijkt mij logisch dat wanneer een merk een nieuw product uitbrengt, dat voldoet aan de huidige behoeftes van de consument, de oudere producten (die dus niet meer volledig voldoen aan de huidige behoeftes van de consument) in prijs zakken.?

Die behoeftes vind ik maar raar...
TheDutchDecks    posted on 07-09-2009 21:45
@ Snoey ik denk dat het 4 wort. en de CDJ-400 moet je buiten beeld houden.
die gaat niet in prijs dalen verwacht ik, omdat die niet in het rijtje club spelers horen
maar meer gezien worden voor thuis, en Lead al zij dat deze daar niet voor is.
polly    posted on 07-09-2009 21:49
1 ding is zeker.
als de 800?in prijs zal gaan zakken ga ik er serieus over nadenken om die hier in huis te halen Cool

@ snoey
optie 2 word het denk ik niet
User edit by polly on 07-09-2009 @ 21:50:40 (35%)
Roalin    posted on 07-09-2009 22:04
Poster: Gery
en juist dat denk ik dat niemand zal doen die via via iets te weten komt want niemand wil echter zijn vriendjes in gevaar brengen, dus gewoon maar wachten zeker.

Precies, ik ga m'n vriendjes niet in gevaar brengen... Winking my eye
Maar m'n bron is HEEL erg betrouwbaar! Ik zal het na de 17de wel vertellen Cool

En ik kan ook vertellen dat hier in dit topic de juiste special features al genoemd zijn Cool

En nu stop ik, voordat ik te ver ga... Cool
User edit by Roalin on 07-09-2009 @ 22:05:10 (3%)

179 Users online: 27 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 58.739
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.795.254