Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (23/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Thomassz    posted on 06-09-2009 09:37
Aangezien Pioneer niet al te vaak iets nieuws uitbrengt, denk ik dat ze alles 1 voor 1 zullen doen.
Bijv. eerst dit en dan over een paar maanden een nieuw cdj-800 achtige speler.
Estacy    posted on 06-09-2009 11:39
Poster: Xtremer
Hmmm ik weet het niet, weer zo'n photoshop CDJ.

klopt, DJR lid UTU heeft die gemaakt. En als er een nieuwe CDJ-800 achtige speler gaat komen, dan worden hoop ik de 2e hands CDJ's goedkoper, en dat vindt ik niet erg! (ik wil wel 800s als ze betaalbaar voor mij zijn)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bambamstudio    posted on 06-09-2009 11:44
OF het wordt een ding ala de Numark SN7
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
main    posted on 06-09-2009 12:23
ik hoop t niet, 2 cdj's aan elkaar met een djm 400 in t midden...
DjAirroy    posted on 06-09-2009 13:02
Poster: Winston
Hmmm, ik denk dat ik weet welke DJ in Nederland de introductie demo van de new species x zal doen.

Er zullen nog ongeveer 2-3 teasertjes komen op DJsounds.com. Welke pioneer pro DJ's zullen ze nog meer hebben gestrikt?

Lead?Cool
Gery    posted on 06-09-2009 17:36
ben ik de enige die gehord heeft dat Roger Sanchez zegt "those new CDJ's"
DJ - Producer
Estacy    posted on 06-09-2009 17:40
iedereen heeft dat gehoord. Of ze ook echt zo gaan heten... Mischien noemt hij het automatisch CDJ's? OF, het is een trucje van Pioneer?
Lawrenz    posted on 06-09-2009 17:47
Valt me nu pas op bij de plaatjes in de openingspost. Mijn photoshop staat er ook tussen, die heb ik toen ook iets van dawnofnewspecies.jpg genoemd geloof ik. Lead heeft alle plaatjes als benaming en beschrijving Pioneer Cdj1000mk4 gegeven. Of hij vond het makkelijk om ze zo even te noemen, of heet de nieuwe speler echt zo?
edit: Hmm Prozei heeft de openingspost ook bewerkt. Dus hij kan ze ook zo genoemd hebben :P
User edit by Lawrenz on 06-09-2009 @ 17:48:19 (30%)
Estacy    posted on 06-09-2009 17:48
Nu je het zegt... Lead?
Basrose    posted on 06-09-2009 17:58
Poster: Lawrenz
Valt me nu pas op bij de plaatjes in de openingspost. Mijn photoshop staat er ook tussen, die heb ik toen ook iets van dawnofnewspecies.jpg genoemd geloof ik. Lead heeft alle plaatjes als benaming en beschrijving Pioneer Cdj1000mk4 gegeven. Of hij vond het makkelijk om ze zo even te noemen, of heet de nieuwe speler echt zo?

edit: Hmm Prozei heeft de openingspost ook bewerkt. Dus hij kan ze ook zo genoemd hebben :P

Denk eerder omdat het meerendeel de speler zelf zo heeft genoemd. Ik betwijfel het of hij zo gaat heten... Ben trouwens benieuwd wat de mensen bij de Quizz ingevuld hebben Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 06-09-2009 18:35
Poster: Bouncy

... DJM800 komt d'r hier niet (meer) in..

Wauw! Iemand die nadenkt!
Mforge    posted on 06-09-2009 18:40
@ Gery : goed opgemerkt the S-man zegt toch echt : the brand new cdj....
User edit by Mforge on 06-09-2009 @ 18:41:36 (6%)
Basrose    posted on 06-09-2009 18:42
Poster: Mixt-Ape

Hoezo?? iedereen kan toch een andere voorkeur hebben of niet soms? Of suggereer je dat mensen met een djm-800 niet na kunnen denken?

User edit by Basrose on 06-09-2009 @ 19:03:44 (3%)
Dolivieira    posted on 06-09-2009 18:59

Ik denk dat UTU toch een beetje gelijk gaat krijgen met zijn photoshop. In de linker glas(van deze kant gezien dan voor hem de rechter) is daadwerkelijk wat te zien. ik zie een hele djset staan met 2 nieuwe Spieces. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 06-09-2009 @ 19:00:11 (7%)
Estacy    posted on 06-09-2009 19:18
Ik weet niet. Het zou allemaal wel eens heel anders uit kunnen pakken
Dolivieira    posted on 06-09-2009 19:29
Ze laten hem toch iedere keer zien. In die bril zie ik ze toch duidelijk staan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bouncy    posted on 06-09-2009 19:56
Poster: Mixt-Ape

Ja... wat moet ik anders? oogkleppen op doen?

Poster:?djdolivieira

Ik denk dat UTU toch een beetje gelijk gaat krijgen met zijn photoshop. In de linker glas(van deze kant gezien dan voor hem de rechter) is daadwerkelijk wat te zien. ik zie een hele djset staan met 2 nieuwe Spieces. ??

Ik denk al een tijdje dat UTU voorkennis heeft ofzo, omdat het er allemaal wel heel afgewerkt uitziet...
User edit by Bouncy on 06-09-2009 @ 19:57:54 (100%)
Roalin    posted on 06-09-2009 22:24
Poster: djdolivieira
In die bril zie ik ze toch duidelijk staan.

Goh, dat is juist de truuk.
Geef een tipje van de sluier zodat mensen gaan speculeren en het product nog meer aandacht krijgt.

Ik heb de quiz iets te vroeg ingevuld... Cool
Illusion    posted on 07-09-2009 00:41
Ik ga niks raden, zie het vanzelf. Ben natuurlijk wel heel erg nieuwschierig.Smile
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
UTU    posted on 07-09-2009 01:39

Ik denk al een tijdje dat UTU voorkennis heeft ofzo, omdat het er allemaal wel heel afgewerkt uitziet..

Sorry. No hidden information on my part. I'm waiting for the release as anxious as the next guy. I did a bit of more research when the Sanchez-video was released, because there is one light visible I can't understand where it's coming from. I still don't know what it is (even determining how the player sits on the table is a bit hard to say because it is seen as a reflection on a convex surface).

On the level of detail ... I've always thought that if you're going to pretend something, the least you can do is make it look good enough to be real. Has worked for my DJ-career for almost two decades now :D

User edit by UTU on 07-09-2009 @ 01:39:57 (1%)
Gery    posted on 07-09-2009 11:10
what saddens me is that you can not see the jog display in the refection...
DJ - Producer
Cyspoz    posted on 07-09-2009 12:14
De lichtgevende ring moet je volgens mij ook zien als de vervanger daarvan.

Hmmm, straks moet Lead zijn avatar nog aanpassen.
User edit by Cyspoz on 07-09-2009 @ 14:10:07 (68%)
cross-over    posted on 07-09-2009 12:39
Had het net met een collega uit india over de nieuwe pioneer teaser.....,
komt hij met deze http://www.youtube.com/watch?v=xSd9y8xY5To

Mischien komt pioneer wel met hun versie....?? Cool? een cdj800?vermomde?als muis-console
http://soundcloud.com/lau-daniels
Hardshort    posted on 07-09-2009 15:09
Ik hoor vanuit diverse bronnen iets over cdj2000 Cool en dat zijn bronnen die ''zeggen'' dat ze dicht bij pioneer staan. en waarvan er eentje beweerde dat het een 700 serie werd Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
SjorsZ    posted on 07-09-2009 16:39
Als je gewoon op de Pioneer DJ Pro site kijkt staat de deadline op 17 September dus gewoon even wachten tot dan :P ben benieuwd!

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

156 Users online: 19 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 67.265
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.803.779

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use