Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (17/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Bouncy    posted on 30-08-2009 17:31
Gokje:
Gemotoriseerde Pitch Fader?
Tizio    posted on 30-08-2009 18:28
Ik denk het niet Bouncy, voor DJ's toch niet het meest praktische..
Roov    posted on 30-08-2009 18:46
Poster: Tizio
Ik denk het niet Bouncy, voor DJ's toch niet het meest praktische..

Naja als je dat kan combineren met een USB o.i.d waarop de pitch vast staat ingesteld dat je alleen maar een nummer inlaad en dat de pitch dan meteen goed gaat staan om in te mixen? Happy, laughing
Zal wel jammer zijn maarja...
TranceXX    posted on 30-08-2009 18:51
Cool
Poster: Down_Town

De prijzen van Pro gear zullen altijd hoog blijven vooral als je het uit thuis perspectief bekijkt. Pioneer gaat er van uit dat jij je boterham er mee verdiend dus willen zij daar een graantje van mee pikken door een bepaalde prijs te hanteren. Dat ligt niet aan Pioneer want dat is heel gebruikelijk. Dat doen allerlei fabrikanten of het nou DJ gear is of computer software.

Bedroom gear richt op een andere doelgroep die de spullen niet als broodwinning zal gebruiken ( voor het grootste gedeelte ).

Er zijn ook branches waar de entertainment waarde gehanteert wordt voor de berekening van de verkoop prijs. Kijk naar films en games bijvoorbeeld.
Een film kost ruim het dubbele van een game. Die prijs wordt gemaakt aan de hand van hoeveel uur plezier beleef je er aan. Een film kijk je een keer en in de loop der jaren kijk je misschien nog 1 of 2 keer. Hooguit 6 uur entertainment. Een game speel je uren en uren dus die is meer waard.

Das waar daar ben ik het mee eens, voor kwaliteit moet je betalen.
Maar de prijzen zijn gewoon te hoog neem nu de Denon DN-S3700 die is volgens mij zeker zo goed als de Pioneer CDJ-1000mk3 (en dit door een Pioneer freak gezechtCool?zoals ik) maar kost 500? minder.
Ik blijf maar dromen dat alles goedkoper wordt maar zal waarschijlijk nooit gebeuren.

dJORD    posted on 30-08-2009 18:54

First try Pioneer CDJ-1000mk4

?? komt tog erg dicht in de buurt van wat er te zien is in de screenshot

TranceXX    posted on 30-08-2009 19:02
Poster: dJORD

Daar gaat hij het beste op lijken denk ik.
Mathiz    posted on 30-08-2009 19:49
ik vermoed dat dat em gewoon is. maar tis afwachten geblazen
Winston    posted on 30-08-2009 21:05
Poster: wannes951

dit gebeurt nu al bijna, sommige dj's draaien met een midi paneel en er zijn er volgens mij die live uit gemakzucht of uit schriuk om iets verkeerd te doen gewoon op de sync knop duwen om alles mooi samen te laten lopen. dit heeft niet zo veel meer met dj'en te maken, dan moet je alleen de goede nummers kiezen, maar daar heb je dan tog tijd genoeg voor.

Time code werd overbodig, omdat de controllers beter en gemakkelijker werden.
Nu is gewone DJ software al helemaal overbodig, omdat je direct van een hard drive kunt werken. Bv. met de Cortex HDTT-5000, Denon DN-HS5500 en Pioneer x.
Ooit, en dat zal binnen 5 jaar zijn, zullen ook de mogelijkheden van ableton gewoon in de players worden verwerkt.

Poster: mentheman88
Hoop dat je wel begrijpt waar ik vandaan kom, autoloop is mischien niet zo erg als autosync maar ik ben er gewoon niet blij mee omdat het, het eigen werk van de dj weer een beetje weg neemt. Is dit nu echt zo raar?

En hoe populair Deadmau5 dan mag zijn, je kunt niet ontkennen dat het een enorm andere feel heeft dan het "normale" djen.

Alleen vergelijken van de technologie met vroeger is een beetje dom. Want het gaat niet alleen om technische ontwikkelingen. Ook de muziekwereld heeft belangrijke veranderingen ondergaan.

Financieel is muziek goedkoper geworden. Dus het aanleggen van een "discotheek" is voor een ieder weggelegd en niet alleen maar voor beroeps plaatjesdraaiers.

Ook werd vroeger alleen top 40 gedraaid. Nu is er veel meer muziek, zeker 600 nummers komen nieuw uit per week. Vroeger waren het er misschien maar 20.

DJ gear is ook goedkoper geworden. Nu zijn er ook meer mensen die willen deejayen als hobby. Vroeger had men voldoende aan een hifi toren thuis.

De electronische dansmuziek geeft ook veel meer remix mogelijkheden dan de gewone popmuziek van vroeger. Het aantal muziekstijlen is ook toegenomen, in ieder geval het aantal substromingen.

Alles bij elkaar (kosten voor gear, muziek en status) waren vroeger minder DJ's dan nu.

Om je nu te onderscheiden moet je meer doen dan gewoon beatmixen.

En daarbij helpt de autoloop. De laatste tijd heb ik naar veel mixjes geluisterd van bekende DJ's. Wat ik heb gemerkt is dat er veel loops, soms bijna continu, worden gebruikt. Dit doen ze om lange mixen te doen, of vloeiende overgangen te maken (i.p.v. eq wegdraaien, beter een loopje van de beat of de theme), en soms voor efx. Een element van een track, draait soms wel 6 minuten voordat de track zelf wordt gedraaid bv gewoon dwars door 2 andere nummers.

Vroeger moest je als DJ een mix hebben van technische skills, feeling voor muziek, en het creeren van chemistry met je publiek. Omdat nu een ieder DJ kan worden zijn technische skills minder belangrijk geworden t.o.v. feeling voor muziek met een heleboel creatieve tricks en chemistry met je publiek.

Doordat nu bepaalde dingen zoals beatmatchen, gain gelijkstellen en loops door de players wordt gedaan, heb je meer tijd voor de muziek en tricks.

Het punt wat ik wil maken dat er nu meer is dan het traditionele Deejayen. En de pioneer x is voor elke DJ, dus ook die autoloop nodig heeft om meer tijd te hebben voor tricks, om zich als top DJ te kunnen (blijven) profileren.

En door de ontwikkelingen op gebied van financien, muziekhandel, muziekstijlen is de technologische ontwikkeling (van o.a. beatsync en autoloop) heel welkom en onvermijdbaar. En als de pioneer x dat kan vindt ik het heel goed.

Poster: mentheman88
Maar iedereen zijn eigen mening toch? ik blijf bij de mijne.

Tuurlijk, maar je mag ook van mening veranderen als blijkt dat je bepaalde aspecten nog niet zag. Cool
Tic Toc
Gery    posted on 30-08-2009 21:28
Poster: TranceXX
de Denon DN-S3700 die is volgens mij zeker zo goed als de Pioneer CDJ-1000mk3 (en dit door een Pioneer freak gezechtCool zoals ik)?
 Ik vind van niet! het grote nadeel aan denon vind ik dat de play cue knoppen uit rubber zijn gemaakt! Ik heb graag de meer gevoelerige play cue knoppen v pioneer!
DJ - Producer
Winston    posted on 30-08-2009 21:30
Poster: Gery
Ik vind van niet! het grote nadeel aan denon vind ik dat de play cue knoppen uit rubber zijn gemaakt! Ik heb graag de meer gevoelerige play cue knoppen v pioneer!

Nee toch, als je een draaiende platter hebt, start je met de platter (vasthouden en loslaten) Cool
Tic Toc
Gery    posted on 30-08-2009 21:33
Poster: Winston

Nee toch, als je een draaiende platter hebt, start je met de platter (vasthouden en loslaten) Cool
 hoe graag ik ook met vinyl draai ergens vind ik de play cue knoppen toch een stuk handiger. (ben btw ook niet zo'n fan van de vinyl modus op pioneer)
DJ - Producer
Winston    posted on 30-08-2009 21:36
Nou ik denk dat die vertrouwde Pioneer knoppen ook weer zullen worden geplaatst op de Pioneer x.

Sommige mensen wilden extra stevige, omdat er veel mensen zijn die erop timmeren. Dat is lastig voor de clubs en verhuur, want de knoppen gaan dan sneller stuk.
Tic Toc
Estacy    posted on 30-08-2009 21:39
hopelijk leert pioneer, en verbeteren ze de Cue button (betere kwaliteit microswitch) dat als DJ's als zotten op de cue rammen, die het nog ff volhoudt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
UTU    posted on 30-08-2009 22:01
Poster: Estacy
dat als DJ's als zotten op de cue rammen

Stop. Hammer time... duu-du-du-duh, du-duh, du-duh...
main    posted on 30-08-2009 22:03
Poster: dJORD

zie ik nou op het 2e balkje van rechts (net boven de display) effect staan?
User edit by main on 30-08-2009 @ 22:04:15 (1%)
JollyJunkie    posted on 30-08-2009 22:05
Poster: main

Ja dat zie je :P
Gery    posted on 30-08-2009 22:08
Poster: TranceXX

Daar gaat hij het beste op lijken denk ik.
 uiteraard dat het op zoiets zal lijken, of toch in hetzelfde genre als de huidige CDJ's, maar 't gaat hem hier niet om de looks maar wel wat de revolutionaire nieuwe feature is!
DJ - Producer
User edit by Gery on 30-08-2009 @ 22:08:31 (1%)
Estacy    posted on 30-08-2009 22:15
Poster: UTU

Stop. Hammer time... duu-du-du-duh, du-duh, du-duh...

Lol, just the CAN'T touch this part isnt right...
UTU    posted on 31-08-2009 00:26

Yes. The reason for this is that I copied the buttons directly from MEP-7000 because the button layout and user interface of screen appear to be the same in the teaser advertisement. Though the idea that a player I believe would be targeted for the current CDJ-1000 audiences should have effects built in is quite disturbing, but I just couldn't figure out what the "fourth button" would have behind it - other than effects.

Though - that could be the place where the "software/hardware integration" happens (if it is something other than effects; at the time I made the picture, we hadn't heard about the software portion yet).
ScottB    posted on 31-08-2009 01:19
Misschien zit er iets van touchscreen op de nieuwe Pioneer x, dat zit nu ook al op de SVM-1000. 't Zou me niets verbazen Happy, laughing Makkelijk in functionaliteit en revolutionair(toch?)
Prozei    posted on 31-08-2009 01:24

bij het maken van de screensaver zag ik op?de nieuwe speler het woordje info staan op de 3e knop
Mod edit by Prozei on 31-08-2009 01:26 (1%)
UTU    posted on 31-08-2009 02:01
All right... since so far nothing contradicts what I've visioned (including the short view of the jogwheel on Eddy Halliwells video), I spent a while with Google Sketchup and Paint Shop Pro and came up with a 3D representation of how I think the player will look like. Still, remember that I have no hidden information and I definetly have not seen the player (but would be eager to if someone does have any piece of info ... strictly confidential, of course). The reason the image is so damn dark is that that way I can hide the little imperfections a lot easier Happy, laughing

Woudtje    posted on 31-08-2009 06:16
Looks very Nice!!! Maybe you can make it with a bigger jogweel. If you look at the movie it looks like it's going to have a nine inch jog.
User edit by Woudtje on 31-08-2009 @ 06:20:39 (100%)
Winston    posted on 31-08-2009 14:06
Poster: Gery
uiteraard dat het op zoiets zal lijken, of toch in hetzelfde genre als de huidige CDJ's, maar 't gaat hem hier niet om de looks maar wel wat de revolutionaire nieuwe feature is!

Ik hoop dat de nieuwe feature is dat meerdere pioneer x met een laptop kunnen werken om music files over te zetten naar de players tijdens een live set i.p.v. alleen van een externe hard drive.
Tic Toc
Estacy    posted on 31-08-2009 14:08
UTU, that must be one of the best speculations till now!

143 Users online: Lead & 13 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 86.279
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.653