Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (15/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

Snoey    posted on 29-08-2009 03:00
Een grote roterende knop direct boven de pitchfader.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Xtremer    posted on 29-08-2009 09:31
Het ziet eruit als een CDJ-1000 met een LED rand in de Jog. Veel lampjes in iedergevalCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
mentheman88    posted on 29-08-2009 10:15
Poster: Stefjuuh
En ik ruik autoloop..

Zoiets ving ik ook op. Beetje triest dat dit op een professionele speler zou moeten. Een proffessionele dj kan toch echt wel zijn eigen loops maken. Dit is naar mijn mening net zo gay als auto sync.
Jorrit    posted on 29-08-2009 10:37
Poster: mentheman88

Zoiets ving ik ook op. Beetje triest dat dit op een professionele speler zou moeten. Een proffessionele dj kan toch echt wel zijn eigen loops maken. Dit is naar mijn mening net zo gay als auto sync.

Dat iemand het kan, wil nog niet zeggen dat hij het moet doen. Een piloot van het vliegtuig waar jij mee op vakantie gaat weet ook zelf wel hoe hij moet vliegen, maar het is toch wel verdomd makkelijk als de computer dat van 'm over kan nemen.
Waarom zou ik me moeten concentreren op simpele dingen als loops maken, als de CD speler het voor me over kan nemen, waardoor ik me bezig kan houden met de volgende stap?
Bouncy    posted on 29-08-2009 10:39
Poster: Xtremer
Het ziet eruit als een CDJ-1000 met een LED rand in de Jog. Veel lampjes in iedergevalCool

oftewel: een discoknipperlichtbak!
Dolivieira    posted on 29-08-2009 10:47
Volgens zijn verhaal kan je de loops in je computer maken met de bijgeleverde software. En deze met je tracks organiseren en importeren naar je de player via je Usb connectivety. Dus op harddisk of usbstick.

En nog maals over die rand ik denk niet dat het een led is schijn jij maar een plauwe spot op je jog van een 1000 en je krijgt dat zelde effect. De jog blijft volgens mij exact hetzelde. Als de bestande players zoals de CDJ1000 DVJ1000 en CDJ800 maar met zilvere ring. En de Display in het midden blijft ook.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 29-08-2009 @ 12:33:26 (100%)
Down_Town    posted on 29-08-2009 11:02

Ik blijf dit soort reacties kinderachtig vinden.

De mix pioniers van vroeger dagen moesten mixen ZONDER pitchcontrol op de draaitafels. Ik heb het hier over de vroege jaren 70. Van quarts gestuurde draaitafels had ook nog niemand gehoord.

De DJ's die toen de eerste stappen zetten naar beat mixen moesten de draaitafels met hun vingers bij blijven draaien of tegenhouden om de beats een beetje gelijk te laten lopen.

Niets dan respect voor deze gasten!

Maar als ik jou redenering hier op los laat dan is pitchcontol ook niet nodig voor een professionele DJ. Wat dacht je dan van mastertempo? Dat is dan met jou redenering pas ?ber gay.

Ik geeft deze reactie niet om je te dissen maar zo kan je alle nieuwe technieken wel belachelijk maken.
Vroeger ging men ook met paard en wagen van stad naar stad......vul de rest zelf maar in.
Rodje    posted on 29-08-2009 14:08
Zag DE speler in het filmpje met Eddie te voorschien komen, dus hier ff een screenshot. Je ziet niet echt veel, maar het is een begin...
main    posted on 29-08-2009 14:11
goed gevonden! ik zie een blauwe led op de jog!
Winston    posted on 29-08-2009 15:04
Poster: Nood
Ik gok op een CDJ 2000 met een USB/HDD functie waarbij je maar 1 usb stick nodig hebt voor al je cdj's te voorzien van mp3's

Poster: Prozei
maar dit is wel iets dat technisch?bijna onmogelijk is.
een usb apparaat is ontworpen om met 1 ander host apparaat te communiceren.
wil?pioneer dat dus mogelijk maken moet je met kabels tussen de cdj's gaan werken die data versturen.

Dit is al mogelijk op de Denon DN-HS5500. Dit gebeurd met de D-sync, waarop je 2 players op elkaar kan aansluiten via een kabel. Beide players hebben onafhankelijk van elkaar toegang tot een usb hard drive die op 1 van de players is gekopeld.

De new species Pioneer heeft natuurlijk P-sync Cool

Denon DJ Music Manager Computer Software komt overeen met of laat me in ieder geval denken aan wat in de teaser wordt omschreven als de nieuwe software voor het organiseren van je nummers.

Vooral de laatste teaser heeft mijn verwachtingen weer terug gebracht tot niet een new species, maar de Pioneer versie van de Denon DN-HS5500 en DN-S3700. Misschien dat het idee wel iets beter is uitgedacht door Pioneer, een paar features erbij en een paar eraf, en het CDJ-1000 platform is natuurlijk de meest gekozen layout voor de controle over muziek.

Als je alvast een goed idee wil krijgen wat de Pioneer-x zal kunnen, kun je beter de manual van de DN-HS5500 downloaden en doornemen i.p.v. te gokken en de vage verhaaltjes van de eerste "schapen" over de Pioneer dam.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-08-2009 @ 15:19:11 (18%)
mentheman88    posted on 29-08-2009 15:17
Poster: Down_Town
Maar als ik jou redenering hier op los laat dan is pitchcontol ook niet nodig voor een professionele DJ. Wat dacht je dan van mastertempo? Dat is dan met jou redenering pas ?ber gay.

-Met de toen uitgevonden pitchcontrol doe je het zelfde als met je handen de plaat tegenhouden maar alsog MANUEEL.
-Mastertempo corrigeert de pitch en maakt tonaal mixen op verschillende tempo's mogenlijk (neemt totaal nul "skills" weg)

-autoloop daar in tegen neemt het werk wel voor je over en wel de belangrijkste dingen die een dj "hoort" te kunnen beheersen: timing. + dit is geen nieuwe techniek en zeker niet bij pioneer.

-De kracht van de cdj 1000's heeft hem naar mijn mening in de simplicity gezeten. alles wat je ermee doet of kan, doe je zelf.

Dit laatste merk je ook bij het zien en horen van livesets, ze leven (dit is bij ableton livesets wijnig te zeggen).?

Heb hier nog wel meer over te zeggen maar post wordt wel lang zo.

Winston    posted on 29-08-2009 15:21
Er is niks tegen lange posts als je je punt kunt maken.

Maar bij een auto loop werk je volgens jou redenering ook nog steeds met je handen. Je moet de loop lengte nog steeds zelf aangeven, 1-2-3 of 4 beats, en het starten en stoppen.
Tic Toc
mentheman88    posted on 29-08-2009 15:25
Er is niks tegen lange posts als je je punt kunt maken.

Maar bij een auto loop werk je volgens jou redenering ook nog steeds met je handen. Je moet de loop lengte nog steeds zelf aangeven, 1-2-3 of 4 beats, en het starten en stoppen.

Er zit een verschil in manueel en met je handen.
Winston    posted on 29-08-2009 15:29
Ooh, je bedoelt met manueel dat het je skills niet wegneemt.

Op die manier ziet de toekomst wel slecht uit. Want ik voorspel in de toekomst dat je als DJ alleen de te draaien nummers kiest, de mix start en end punten van de nummers, en de bpm en de players doen alles verder automatisch.

edit: oja je moet iets zelf met de eq en fading doen, dat zie ik de players nog niet snel doen.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-08-2009 @ 15:32:44 (35%)
Woudtje    posted on 29-08-2009 15:38

Er zit een verschil in manueel en met je handen.

Nee, manueel en met je handen is precies het zelfde. De betekenis van Manueel is "met de handen"
User edit by Woudtje on 29-08-2009 @ 15:39:02 (2%)
dp_    posted on 29-08-2009 15:39
Op die manier ziet de toekomst wel slecht uit. Want ik voorspel in de toekomst dat je als DJ alleen de te draaien nummers kiest, de mix start en end punten van de nummers, en de bpm en de players doen alles verder automatisch.

Dat zie ik niet gebeuren. De computer gaat wel een aantal taken uit handen nemen zodat je meer met andere dingen bezig kan gaan bezig houden.
wannes951    posted on 29-08-2009 15:53
Poster: dp_

Dat zie ik niet gebeuren. De computer gaat wel een aantal taken uit handen nemen zodat je meer met andere dingen bezig kan gaan bezig houden.

dit gebeurt nu al bijna, sommige dj's draaien met een midi paneel en er zijn er volgens mij die live uit gemakzucht of uit schriuk om iets verkeerd te doen gewoon op de sync knop duwen om alles mooi samen te laten lopen. dit heeft niet zo veel meer met dj'en te maken, dan moet je alleen de goede nummers kiezen, maar daar heb je dan tog tijd genoeg voor.
Down_Town    posted on 29-08-2009 15:59

-Met de toen uitgevonden pitchcontrol doe je het zelfde als met je handen de plaat tegenhouden maar alsog MANUEEL.
-Mastertempo corrigeert de pitch en maakt tonaal mixen op verschillende tempo's mogenlijk (neemt totaal nul "skills" weg)

-autoloop daar in tegen neemt het werk wel voor je over en wel de belangrijkste dingen die een dj "hoort" te kunnen beheersen: timing. + dit is geen nieuwe techniek en zeker niet bij pioneer.

-De kracht van de cdj 1000's heeft hem naar mijn mening in de simplicity gezeten. alles wat je ermee doet of kan, doe je zelf.

Dit laatste merk je ook bij het zien en horen van livesets, ze leven (dit is bij ableton livesets wijnig te zeggen).?

Heb hier nog wel meer over te zeggen maar post wordt wel lang zo.

Ik heb geen zin in een welles nietes spelletje maar mastertempo is juist een ding wat niet al te strakke DJ's in hun voordeel kunnen laten werken. Met MT is er via de platter bij te draaien/sturen zonder dat het vals klinkt. Dus het is in mijn ogen wel degelijk iets dat de DJ helpt om zijn overgangen seopeler kunnen laten verlopen.

Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen Cool
Ik zie dat je 20 bent. Mijn ervaring met het draaien van muziek gaat bijna 30 jaar terug. Ik heb veel nieuwe technieken zien komen en heb jaren lang met tassen vinyl lopen sjouwen naar gig's.
Pas een paar jaar geleden is de cd speler massaal verwelkomt in de DJ wereld, mede door de CDJ1000 is het een geaccepteerd instrument geworden. De CD spelers daarvoor waren het net niet voor de DJ's.
Als je de CDJ 1000 vergelijkt met een Technics SL1200 dan zit er in de CDJ vele technieken om de DJ te helpen bij zijn skills. Jij zegt dat de kracht van de CDJ 1000 in zijn simlicity zit?!?!?! Kijk eens naar een draaitafel, dat is pas simplicity.

Deadmau5 wordt met zijn Ableton sets toch als DJ gezien en een populaire ook....

Ik sta als ouwe zak open voor nieuwe technieken. Persoonlijk ben ik niet bang dat iedereen kan draaien met de nieuwe spullen. Je kracht als DJ zit in je creativiteit, je platenkeuze en het aanvoelen van het publiek. En daar bedoel ik niet hoe goed je op de maat van de muziek mee kan zwaaien en mooi kan lachen naar de dansvloer Cool
dp_    posted on 29-08-2009 15:59
Er zijn idd een hoop luie dj's die alleen de sync knop gebruiken en 'traditioneel' blijven doormixen. Maar er zijn zeker ook genoeg dj's die gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden, die wel met meer als 2 decks draaien, loopjes en veel cue point gebruiken. Dat is zeker een verbetering!
Heb zelf ook een xone3d en digitaal draaien is gewoon echt meesterlijk!

En de sync knop is totaal niet heilig, ik moet eerst alle nummers goed 'beatgridden' voordat ik echt de sync knop kan gebruiken.
mentheman88    posted on 29-08-2009 16:32
Poster: Down_Town

Ik heb geen zin in een welles nietes spelletje maar mastertempo is juist een ding wat niet al te strakke DJ's in hun voordeel kunnen laten werken. Met MT is er via de platter bij te draaien/sturen zonder dat het vals klinkt. Dus het is in mijn ogen wel degelijk iets dat de DJ helpt om zijn overgangen seopeler kunnen laten verlopen.

Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen Cool
Ik zie dat je 20 bent. Mijn ervaring met het draaien van muziek gaat bijna 30 jaar terug. Ik heb veel nieuwe technieken zien komen en heb jaren lang met tassen vinyl lopen sjouwen naar gig's.
Pas een paar jaar geleden is de cd speler massaal verwelkomt in de DJ wereld, mede door de CDJ1000 is het een geaccepteerd instrument geworden. De CD spelers daarvoor waren het net niet voor de DJ's.
Als je de CDJ 1000 vergelijkt met een Technics SL1200 dan zit er in de CDJ vele technieken om de DJ te helpen bij zijn skills. Jij zegt dat de kracht van de CDJ 1000 in zijn simlicity zit?!?!?! Kijk eens naar een draaitafel, dat is pas simplicity.

Deadmau5 wordt met zijn Ableton sets toch als DJ gezien en een populaire ook....

Ik sta als ouwe zak open voor nieuwe technieken. Persoonlijk ben ik niet bang dat iedereen kan draaien met de nieuwe spullen. Je kracht als DJ zit in je creativiteit, je platenkeuze en het aanvoelen van het publiek. En daar bedoel ik niet hoe goed je op de maat van de muziek mee kan zwaaien en mooi kan lachen naar de dansvloer Cool

Hoop dat je wel begrijpt waar ik vandaan kom, autoloop is mischien niet zo erg als autosync maar ik ben er gewoon niet blij mee omdat het, het eigen werk van de dj weer een beetje weg neemt. Is dit nu echt zo raar?

En hoe populair Deadmau5 dan mag zijn, je kunt niet ontkennen dat het een enorm andere feel heeft dan het "normale" djen.

En de simplicity van een cd speler bedoelde ik natuurlijk niet tegenover een draaitafel, snap je mijn punt niet?

Maar iedereen zijn eigen mening toch? ik blijf bij de mijne.

User edit by mentheman88 on 29-08-2009 @ 16:34:06 (1%)
Down_Town    posted on 29-08-2009 17:28

Hoop dat je wel begrijpt waar ik vandaan kom, autoloop is mischien niet zo erg als autosync maar ik ben er gewoon niet blij mee omdat het, het eigen werk van de dj weer een beetje weg neemt. Is dit nu echt zo raar?

En hoe populair Deadmau5 dan mag zijn, je kunt niet ontkennen dat het een enorm andere feel heeft dan het "normale" djen.

En de simplicity van een cd speler bedoelde ik natuurlijk niet tegenover een draaitafel, snap je mijn punt niet?

Maar iedereen zijn eigen mening toch? ik blijf bij de mijne.

We moeten op passen hier geen persoonlijke chat sessie van te maken want het is nu aardig off topic aan het worden. Ik kan uren met je praten over het draaien van muziek en welke technieken wel of niet OK zijn. Anders zouden we een eigen draadje moeten nemen om onze meningen uit te wisselen. Smile
Snoey    posted on 29-08-2009 17:31
Mij intereseert het geen reed of een dj autosync, pro dj in 2 minuten software gebruikt of de Hans Kazan kwa skills met Ableton. Als ik uit ga of een feestje bezoek, wil ik gewoon vette muziek horen en eventueel vette tricks, hoe ze het doen intereseert me niet, het moet gewoon cool zijn.?

Goed voorbeeld een zondag op bloemendaal, even naar Woodstock om te eten. Staan daar 2 verstofte dj's met platen te draaien. Allemaal gare muziek, ruis door de muziek, skippende naalden. Ging nergens over. Door naar Vroeger (andere strandtent), draait Luci?n Foort met een Macbook erbij. Maar het verschil zat hem in dat Luci?n heel goed aan het draaien was, goede tracks, lekkere overgangen.?

Paar weken terug, mocht ik voor zijn set draaien. Hij komt toen zonder macbook, en mixte mijn plaat weg en ik stond met een bek vol tanden hoe goed hij dat deed. Wilt eigenlijk al zeggen, de dj's die overstappen op nieuwe technologi?n, draaien al een tijdje mee en beheersen de skills al van het draaien. Zij streven er alleen naar om hun skills naar 'the next level te brengen' door middel van het gebruik van nieuwe technologie.

Ik verlang ook al maanden naar een nieuwe speler, waarbij ik geen zware cd map hoef mee te nemen of op het laatse moment nog een cd moet branden, of dat ik denk: shit, die track wil ik nu draaien maar ben ik vergeten. Of dat ik erachter kom dat ik een cd heb laten liggen ergens tijdens een set.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 29-08-2009 @ 17:33:29 (27%)
Lawrenz    posted on 29-08-2009 17:57
Snoey, ik ben het gewoon helemaal met je eens Cool
Op het introductiekamp waar ik was afgelopen week waren er ook een aantal DJ's die alleen met een Macbook en een MIDI controllertje draaiden. De muziek was gewoon vet dus ik en met mij niemand anders hadden niet te klagen!

Ik denk ook dat de USB functie veel gebruikt gaat worden met tracks die net gedownload of gebakken uit de studio zijn. De cd's zullen niet zo 1 2 3 verdwijnen denk ik. Ik zou zelf niet heel snel verlangen naar alleen een of twee externe HDD's mee en dan turen op een klein schermpje op de speler. Op 1 hdd gaan al duizenden tracks, ik heb het idee dat ik meer overzicht heb als ik een CD map voor me heb. Maar een USB stickie met wat nieuwe net gebakken tracks erop gebruiken zou ik zeker doen.
Dolivieira    posted on 29-08-2009 19:34
Poster: dp_
Er zijn idd een hoop luie dj's die alleen de sync knop gebruiken en 'traditioneel' blijven doormixen. Maar er zijn zeker ook genoeg dj's die gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden, die wel met meer als 2 decks draaien, loopjes en veel cue point gebruiken. Dat is zeker een verbetering!
.

Dat met meerdere decks draaien deden we ook al met draaitafels, Vraag aan Down-Town en wie je het ook kan vragen is aan Tekhead. Draaien met meerdere deck is zeker niet iets nieuws. Ik sta wel kompleet achter de mening van Down_Town. heb met die jongen vele feestjes tot een goede sfeer gebracht. En ook met vele toppers uit die tijd zien komen en gaan op onze feestjes.?

Maar ja ON TOPIC Maar weer.???

Poster: Snoey
Mij intereseert het geen reed of een dj autosync, pro dj in 2 minuten software gebruikt of de Hans Kazan kwa skills met Ableton. Als ik uit ga of een feestje bezoek, wil ik gewoon vette muziek horen en eventueel vette tricks, hoe ze het doen intereseert me niet, het moet gewoon cool zijn.?

Goed voorbeeld een zondag op bloemendaal, even naar Woodstock om te eten. Staan daar 2 verstofte dj's met platen te draaien. Allemaal gare muziek, ruis door de muziek, skippende naalden. Ging nergens over. Door naar Vroeger (andere strandtent), draait Luci?n Foort met een Macbook erbij. Maar het verschil zat hem in dat Luci?n heel goed aan het draaien was, goede tracks, lekkere overgangen.?

Paar weken terug, mocht ik voor zijn set draaien. Hij komt toen zonder macbook, en mixte mijn plaat weg en ik stond met een bek vol tanden hoe goed hij dat deed. Wilt eigenlijk al zeggen, de dj's die overstappen op nieuwe technologi?n, draaien al een tijdje mee en beheersen de skills al van het draaien. Zij streven er alleen naar om hun skills naar 'the next level te brengen' door middel van het gebruik van nieuwe technologie.

Ik verlang ook al maanden naar een nieuwe speler, waarbij ik geen zware cd map hoef mee te nemen of op het laatse moment nog een cd moet branden, of dat ik denk: shit, die track wil ik nu draaien maar ben ik vergeten. Of dat ik erachter kom dat ik een cd heb laten liggen ergens tijdens een set.?

Hier heb je wel felijk in snoey.

Poster:Lawrenz

ik ook Snoey,bent het ook met je eens.??Dit vind ik wel een goed verhaal wat je hebt getypt. Ik denk dat als die nieuwe speler er is dit ook tot het verleden hoort.

Ik denk ook dat de USB functie veel gebruikt gaat worden met tracks die net gedownload of gebakken uit de studio zijn. De cd's zullen niet zo 1 2 3 verdwijnen denk ik. Ik zou zelf niet heel snel verlangen naar alleen een of twee externe HDD's mee en dan turen op een klein schermpje op de speler. Op 1 hdd gaan al duizenden tracks, ik heb het idee dat ik meer overzicht heb als ik een CD map voor me heb. Maar een USB stickie met wat nieuwe net gebakken tracks erop gebruiken zou ik zeker doen.

Ik denk ook dat dit verhaal in het begin van de nieuwe speler ook het beste bij mijn past. Heb niet gelijk het geld om de nieuwe speler te kopen. Heb het geld niet op mijn rug groeien namelijk.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 29-08-2009 @ 19:46:18 (100%)
ThijsG    posted on 29-08-2009 19:50
Geen zin om alles terug te lezen maar is er al vermeld dat Dawn of a new species 3 ook al weer bestaat?

138 Users online: 12 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 125.131
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.603.132