Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (13/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

wannes951    posted on 26-08-2009 22:56
Poster: Tekhead

Natuurlijk zal hij boven de 1600,00 euro zijn, als de nieuwe djm-5000? al bijna 900,00 kost, en men hun nieuw (vlaggeschip ?) produkt angstvallig geheim houdt, en iedereen de lippen stijf opeen doet houden, zal het volgens mijn gedacht een zeer dure speler zijn.

om de speler boven de 1600 euro te laten mag hij toch wel zeer goed zijn wat hij ongetwijfeld zal zijn, maar zal hij kunne concurreren met de denon dn-s3700 die maar +- 950 euro kost?
tairip    posted on 26-08-2009 23:01
Poster: Bouncy

Mwha, misschien moet ik die dag naar school, maar ik denk dat school het maar goed heeft te vinden (k doe notabene sound&vision!)..

ik ga met gearjunkies/dj2dj

Ik ben ook van de partij!

TheDutchDecks    posted on 26-08-2009 23:10
Poster: wannes951

om de speler boven de 1600 euro te laten mag hij toch wel zeer goed zijn wat hij ongetwijfeld zal zijn, maar zal hij kunne concurreren met de denon dn-s3700 die maar +- 950 euro kost?

pioneer staat ver boven denon als je het mij vraagt.
dit jaar kwam de met denon 3700, wat eindelijk een goede cuncurrend
is van de 1000mk3 die al 3 jaar uit is...
dus voor mij is het alleen nog de vraag hoe goed de nieuwe speler wort,
in dat opzicht heb ik dus wel hoge verwachtingen.
User edit by TheDutchDecks on 26-08-2009 @ 23:11:16 (2%)
Adrien1989    posted on 26-08-2009 23:12
de 3700 is 20 stappen verder dan de mk3. Midi etc.
wannes951    posted on 26-08-2009 23:16
Poster: Adrien1989

inderdaad, ik denk niet dat de pioneer cdj 1000 mk 3 vergelijkbaar is met de 3700
TheDutchDecks    posted on 26-08-2009 23:17

daar heb ik het niet over want dat was er nog niet 3 jaar trg..
ik heb het meer over het ding als cd speler zelf,
en trouwens pioneer heeft dat ook al bewezen in 2007 met de CDJ-400 die heeft op midi en usb.

@wannes951?ik zou nog steeds voor een 1000mk3 kiezen en niet voor de 3700.
User edit by TheDutchDecks on 26-08-2009 @ 23:21:15 (26%)
Bouncy    posted on 26-08-2009 23:31
Poster: tairip

Mwha, misschien moet ik die dag naar school, maar ik denk dat school het maar goed heeft te vinden (k doe notabene sound&vision!)..

Ik ben ook van de partij!

Ik hoop ik ook... hopen dat school het goed vind...
Dolivieira    posted on 26-08-2009 23:56
Ik zeg altijd dat je voor de 17de toch niks te zien krijgt. En Lead, mooie interview
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 27-08-2009 00:14
Poster: Winston

Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.
...

Ik heb je tikwerk even in de openingspost opgenomen, mooi stukje info Winking my eye
Let the BASS be louder
Adrien1989    posted on 27-08-2009 00:26
Poster: TheDutchDecks

en trouwens pioneer heeft dat ook al bewezen in 2007 met de CDJ-400 die heeft op midi en usb.

@wannes951 ik zou nog steeds voor een 1000mk3 kiezen en niet voor de 3700.

Waarom zou je functies op zich vergelijken, dingen als hot cue's enzo zitten ook al op gierige spelers die je voor een appel en een eitje koopt. En ?bewezen met de 400? Bewezen dat ze er niets van bakken, het werkt alles behalve bevredigent. En nu ga je ook nog eens twee decks vergelijken met ??n deck?
Prozei    posted on 27-08-2009 01:12
verveelde me eigen en heb voor de geintreseerde ff een screensavertje gemaakt.
dawn of a new species screensaver

Mod edit by Prozei on 27-08-2009 10:59 (1%)
Tekhead    posted on 27-08-2009 03:07
Alle het geruzie tussen Pio-fans en Denon is weer aan de gang, OLE, we hbben het nu wel gehad zeker.

Pioneer heeft eerste belofte weeral moeten veranderen ! De 17de zou het bekend gemaakt worden, nu is het de 21ste, nog maar pers voorstelling.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 27-08-2009 05:34
Poster: TheDutchDecks

@wannes951 ik zou nog steeds voor een 1000mk3 kiezen en niet voor de 3700.

Pioneer was al eerder de pionier op het gebied van mp3's op flash media, maar de dmp-555 is behoorlijk geflopt. Ze hebben de concurrentie nu wat aan laten klooien (en daardoor echt wel wat marktaandeel uit handen gegeven). Uiteindelijk heeft pioneer het beter aangepakt door de usb/midi functies eerst voor de huis-tuin-en-keuken dj's beschikbaar te maken (cdj-400). Nu dat enkele jaren na de dmp-555 eindelijk succes vol is gebleken durven ze de stap te maken naar de opvolger van de cdj-1000mk3.

Het is geen toeval dat ze het eerst hebben uitgeprobeerd met de slaapkamer/drive-in DJ's. Die DJ's zijn veel flexibeler omdat ze niet afhankelijk zijn van wat er in de discotheek beschikbaar is. Als je al je nummers op mp3 hebt kun je het op dit moment in een discotheek wel vergeten, maar als je drive-in (of op je slaapkamer) 2x cdj-400 hebt, dan red je je wel.

Ze zijn nu wel laat met een high-end midi/usb cd-speler (de cdj-400 is toch niet echt high-end te noemen), maar ze hebben geleerd van hun fout met de dmp-555. Je kunt beter niet te vroeg zijn. Mp3's en USB-harddisks moeten voldoende ingeburgerd zijn om het tot een succes te brengen. Nu is het moment en deze nieuwe speler zal zeer waarschijnlijk een succes worden. Uiterraard onder voorbehoud dat pioneer niet afwijkt van het concept van de cdj-1000, maar ze zouden wel gek zijn als ze dat doen.
User edit by RAS on 27-08-2009 @ 05:41:46 (46%)
Dolivieira    posted on 27-08-2009 05:48
Idd dat denk ik nou ook RAS. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 27-08-2009 09:25
Poster: Prozei

linkje werkt niet.... Ik zet die file wel op DJR vanavond... maar dan moet ik hem wel eerst hebben Winking my eye

Poster: Tekhead
Pioneer heeft eerste belofte weeral moeten veranderen ! De 17de zou het bekend gemaakt worden, nu is het de 21ste, nog maar pers voorstelling.

Aangezien jij bijlkbaar geen uitnodiging hebt gehad/krijgt voor de 21e is dit niet voor je van toepassing. De 21e is er een introductie/demo voor genodigde en dealers. Op de 17e zal wereldwijd het persbericht worden verstuurd, maar daarmee zie je nog niet in levende lijve wat dat ding kan.

Op de 17e weet je dus wat er in het pers bericht staat, de 21e zien sommige mensen het ding uitgelegd en gedeomnstreert worden. Daarna ga ik ermee het land door en kun je hem tegen komen.

Leverbaar zal dat ding later worden, maar zal niet meer dan een maand of wat mogen duren, zie hiervoor het verleden van Pioneer en hun productlanceringen.
Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 27-08-2009 11:00 (100%)
main    posted on 27-08-2009 10:16
@ lead: waar ga je heen met dat ding? want ik wil hem best wel een keer tegenkomenCool
Prozei    posted on 27-08-2009 11:01
Poster: Lead

linkje werkt niet.... Ik zet die file wel op DJR vanavond... maar dan moet ik hem wel eerst hebben Winking my eye

link is aangepast
mentheman88    posted on 27-08-2009 11:16
Poster: Lead

Ik heb je tikwerk even in de openingspost opgenomen, mooi stukje info Winking my eye

Verander bij Armin alleen even vynil in vinyl.
TheDutchDecks    posted on 27-08-2009 17:44
@ een aantal mensen
ik had natuurlijk kunne weten dat ik weer uitgemaakt zou worden voor pio fan enz..
wat jullie dan alleen dan weet niet weten is dat ik lang overwogen heb om voor denon te kiezen in plaats van pioneer. alleen vind ik pioneer degelijkeren dingen dat is gewoon een mening dat kan voor iedereen anders zijn. en denon spelers hebben meer mogelijkheden maar als je ze niet gebruikt hoef ik ze er ook niet bij. de doorslag voor mij dat ik voor pioneer koos is omdat ze overal staan en van denon kom je alleen dubbele spelers buiten de deur tegen.

@ denon fan ik wil niet 2 spelers met 1 vergelijken.
mijn punt is alleen dat je nieuwe spelers niet kunt vergelijken met die van een paar jaar terug.
ik bedoel jullie hebben toch ook beter leren draaien de afgelopen jaren of niet dan Cool
Adrien1989    posted on 27-08-2009 17:49
Denon Fan bedoel je mij mee? Ik ben niet in het speciaal fan van een bepaald merk, maar in tegenstelling tot veel andere sta ik wel open voor andere merken en kijk ik het allemaal vanuit een wat ander perspectief.
Je trekt de vergelijking in prinicipe zelf ook en de vergelijking word zo vaak getrokken, dus het kan zeker wel. Of de vergelijking krom of niet is, dat is een tweede vraag. Ja de mk3 is ouder, maar ook ja, het is het top model qua cd speler van Pioneer.
dJORD    posted on 27-08-2009 17:56
Poster: Prozei

lijkt me zeer gaaf

op mijn vista(Cool) pc komt hij niet tussen het lijstje screansavers te staan kan iemand mij helpen, want ik zou hem wel graag willen hebben.
grts,

jord
TheDutchDecks    posted on 27-08-2009 17:58
Denon Fan bedoel je mij mee? Ik ben niet in het speciaal fan van een bepaald merk, maar in tegenstelling tot veel andere sta ik wel open voor andere merken en kijk ik het allemaal vanuit een wat ander perspectief.

Je trekt de vergelijking in prinicipe zelf ook en de vergelijking word zo vaak getrokken, dus het kan zeker wel. Of de vergelijking krom of niet is, dat is een tweede vraag. Ja de mk3 is ouder, maar ook ja, het is het top model qua cd speler van Pioneer.

ja kwam 1 2 3 ff niet op je naam srry als et verkeerd viel hoor.
maar ik st a ook open voor anderen merken dat heb ik net uitgelegd dus dat ga ik niet weer doen.
ik had er trouwens ook nog bij moeten zette net dat ik de jog van een denon niet echt prettig vind.
maar ik vind A&H ook hele goeden mixers en die raad ik ook mense aan in andere forum delen.
als mijn DJM-700 er ooit uit gaat wort die vervangen door een xone + efx.
maarja we dwalen weer af van de topic dus we gaan weer terug on topic Cool
Bouncy    posted on 27-08-2009 19:03
ik hoop echt zo dat ik de 21ste vrij krijg van school!!
Prozei    posted on 27-08-2009 19:28
Poster: dJORD

lijkt me zeer gaaf

op mijn vista(Cool) pc komt hij niet tussen het lijstje screansavers te staan kan iemand mij helpen, want ik zou hem wel graag willen hebben.
grts,

jord

ik heb hem getest op vista en xp bijde werkt ie
zal straks ff een losse .scr file online zetten.
incl.?een?installatie handleiding.
Mod edit by Prozei on 27-08-2009 19:32 (22%)
tek-zotic    posted on 27-08-2009 19:56
op mijn vista ( zelfs 64bit dus heeft me sommige dingen problemen ) werkt ie gewoon ze

109 Users online: 16 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 114.301
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.592.302