Pioneer Teaser: The dawn of a new Species (11/46)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Lead    posted on 17-08-2009 09:45
Wat vinden jullie van Pioneer's nieuwste advertentie, vers van de pers Winking my eye ?
What do you think about Pioneer's new advertisment, just got it in Winking my eye ?

Enlarge: Pioneer 2009 Teaser Ad

[Edit : this start post is constantly updated to reflect new information]

There is a lot of speculations going on, also by artistic people with photoshop and a creative mind. They come op with the most outrages designs. Here are some of them which I've been able to find sofar :

First tryFirst Try, added the Pioneer logo to make it look real. Only added hotcue visible.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Second guess, mainly optical stuff and some copying of buttons.
First try Pioneer CDJ-1000mk4Try by a swedish member of djforums.com for his degree
First try Pioneer CDJ-1000mk4Elookuta Explains (UTU)
First try Pioneer CDJ-1000mk4by Lawrenz

Elookuta Explains (UTU)

There is also a Dawn of a new Species Screensaver for download.

17 September 2009 official reveiling

Poster: Winston
Dawn of a new species
EXCLUSIVE! James Zabiela hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species

Up until now the kind of option of deejaying is, you write all your music out on a post-it note and burn a cd and after a while it gets kind of tedious. The other option ofcourse is to play of DVS, if you want to stick with the traditional deejaying method, so you can use your laptop and do it like that.

But I'm not really a massive fan of like staring at the laptop screen so much. So, what I'd still use my laptop in my sets for effects and things like that. It's really great to know, be able to just look at the player and go through my tracks on that and not have to burn those to cd's or have to stare at the laptop screen.

So it's kind of bringing the deejay back towards the crowd a little bit and putting the element of traditional deejaying and the performance of it all.

Up to date really with modern techology its a, I think it's a nice mix of the two things and yeah it's kind of super convenient and also you know, pretty advanced.

I really can't wait to get it stuck in.

Dawn of a new species #2

EXCLUSIVE! Armin van Buuren hints at what you can expect next from Pioneer.

Watch the dawn of a new species . . .

Hey what's up! I'm Armin van Buuren. As you guys know I've switched from vinyl to cd and now the next revolution is here. The new players are absolutely fantastic.

This is really revolutionary for me because I, you normally play longer sets, eight hours. So now I can really prepare my set you know, in advance in the computer and get every thing ready in my books, but still be able to be on the fly, play some odd cd or a guy that comes in with a usb stick with a track he's just finished.

You can prepare your deejay set, your whole box and everything on your laptop in your hotel room, and on the airport.

And guys, I seriously can't wait to start playing with these new Pioneer things.

http://www.djsounds.com/08/28/dawn-of-a-new-species-3/ Eddy Halliwell

Let the BASS be louder
Mod edit by Prozei on 11-09-2009 17:19 (100%)

What do you think about Pioneer Teaser: The dawn of a new Species ??

Vote :   

juhteduh    posted on 25-08-2009 11:08
En hoe gaat de nieuwe speler hetenConfused Wat denken we..... aangezien het een revolutionair nieuwe speler wordt en geen update van de CDJ1000mk3 (=mk4) denk ik CDJ-2000.
Ook de nieuwe?HDJ heet 2000, dus CDJ-2000 lijkt me voor de hand liggend.?
Stefjuuh    posted on 25-08-2009 11:24
2000 gaat t zeker worden, ik twijfel nog of het CDJ wordt..
Mathiz    posted on 25-08-2009 11:39
mdj misschien
Bouncy    posted on 25-08-2009 11:46
CDJ 1200!
UTU    posted on 25-08-2009 15:06
I highly doubt Pioneer would touch number 2000; because labeling anything with "2000" went out of fashion many years ago Happy, laughing I think 1200 is also out of the question Cool
Lead    posted on 25-08-2009 17:41
Poster: djdolivieira
Lead, jij weet het gewoon dat moet. Jij werkt daar en mag niks uitlekken en dat begrijpen we wel. Althans ik wel,?en?daar staan hoge sanctie op. ik zou BV ook geen betrouwbare info van de RET op straat mogen gooien. Kan je ontslagen door worden. Maar we wachten het volgende filmpje wel weer af. Ik denk wel dat ze voor 17sept echt niks laten zien dat wie nu al weten.....

Filmpje komt NIET op de 17e... ik ga zondag op vakantie en ben al druk genoeg om het DJ topic volledig en af te krijgen. Wordt een behoorlijke lap tekst... geloof niet dat ik ooit zo'n lang topic geschreven heb Winking my eye
Let the BASS be louder
Winston    posted on 25-08-2009 18:54

Posted by :
Lead dummy
Admin

Gear :

? Pioneer CDJ-400
? Pioneer DVJ-1000
? Pioneer DJM-700
? Pioneer x
? Pioneer HDJ-2000

Het heet nu dus "Pioneer x"

Poster: Lead
... geloof niet dat ik ooit zo'n lang topic geschreven heb Winking my eye

Gaat dus om iets compleet nieuws voor de DJ wereld en niet de usual usb/midi controller zoals op de 400 en MEP. Cool

Ik gok dat er ook een kansje is dat de "Pioneer x" ook dvd compatible zal zijn.
Tic Toc
User edit by Winston on 25-08-2009 @ 18:59:53 (20%)
Tekhead    posted on 25-08-2009 19:53
laat lead nu ff rustig op vakantie gaan, om wat energie op te slaan, die hij nodig zal hebben voor het schrijven van de Topic.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Winston    posted on 25-08-2009 20:02
Hij gaat juist uitrusten van het schrijven tijdens zijn vakantie: helemaal niet denken aan Pioneer
Tic Toc
User edit by Winston on 25-08-2009 @ 20:02:58 (2%)
Basrose    posted on 25-08-2009 20:28
ik denk dat hij helemaal niet uit gaat rusten :P
ianroma    posted on 25-08-2009 21:01
Poster: UTU
I highly doubt Pioneer would touch number 2000; because labeling anything with "2000" went out of fashion many years ago Happy, laughing I think 1200 is also out of the question Cool

HDJ 2000?
nils7    posted on 26-08-2009 00:17
Een DVJ met USB en midi mogelijkheid... voor een schappelijke prijs...
Ben benieuwd of ik er ver naast zit...
Of een DVJ met HD/BR mogelijkheid (met wellicht ook USB-Midi aansluiting)...
Dolivieira    posted on 26-08-2009 00:36
Poster: Lead

Filmpje komt NIET op de 17e... ik ga zondag op vakantie en ben al druk genoeg om het DJ topic volledig en af te krijgen. Wordt een behoorlijke lap tekst... geloof niet dat ik ooit zo'n lang topic geschreven heb Winking my eye

Je hoeft voor mij niet te zeggen wat het is. maar hier uit maak jij voor mij duidelijk dat jij meer weet. Waar moet die topic dan anders overgaan? Maak niet uit begrijp het voorkomen, en iedereen heeft recht op vakantie. In ieder geval een prettige vakantie toegewenst. Wanneer ben je terug?

Maar ik bedoel dat 17sept pioneer laat weten wat het is. En ik denk dat wij er allemaal maar rustig op moeten wachten. Ik laat verder niets uit over type nummers of letters ik wacht gewoon rustig af.

Jongens en Meisjes geduld is een schone zaak.

Zit gewoon niks anders op dan wachten tot de 17de
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Basrose    posted on 26-08-2009 00:42
Poster: djdolivieira

Je hoeft voor mij niet te zeggen wat het is. maar hier uit maak jij voor mij duidelijk dat jij meer weet. Waar moet die topic dan anders overgaan? Maak niet uit begrijp het voorkomen, en iedereen heeft recht op vakantie. In ieder geval een prettige vakantie toegewenst. Wanneer ben je terug?

Maar ik bedoel dat 17sept pioneer laat weten wat het is. En ik denk dat wij er allemaal maar rustig op moeten wachten. Ik laat verder niets uit over type nummers of letters ik wacht gewoon rustig af.

Jongens en Meisjes geduld is een schone zaak.

Zit gewoon niks anders op dan wachten tot de 17de

volgens mij ben jij juist degene die niet rustig af kan wachten Happy, laughing
Lead    posted on 26-08-2009 00:44
Interview Jeroen 'Lead' Groenendijk verklaart wellicht iets voor je Olivieira Winking my eye
Oh, en de 17e in de avond land ik weer... die dag zit ik dus grotendeels in het vliegtuig.
Ik zie alle commotie pas als ik thuis ben... :D

...
Het heet nu dus "Pioneer x"...

Of 'x' is Unknown, blanco, etc Winking my eye

Hij gaat juist uitrusten van het schrijven tijdens zijn vakantie: helemaal niet denken aan Pioneer

Dat ga ik wel proberen in ieder geval... kan daarna weer vollop.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 26-08-2009 00:46 (34%)
UTU    posted on 26-08-2009 00:47
Poster: ianroma

HDJ 2000?

As I wrote earlier, I highly doubt that Pioneer would use number 2000 in their product. Reason for this is that the number has connotations, of which not all are exactly good (Y2K, number of "other manufacturers' products that have the number in them (possibility of misidentifying a product), etc.) ... for example, we've seen how Intel skipped over the 666MHz Pentium at their time.

If I were to hazard a guess at the numbering (assuming they are to divert from CDJ-1000 -line) is that if my assumptions are anywhere near correct, the new player will be an amalgam of the best features in the 1000-line and the 400-line and thus it could be something like CDJ (or maybe MEP) 1400 ...

Edit: and now I realise that they actually have the product in their line that you mentioned Cool
User edit by UTU on 26-08-2009 @ 01:03:45 (26%)
UTU    posted on 26-08-2009 00:53
Of course - having written that ... my assumptions are based on the very fragile thought that my other assumptions come quite close to hitting the nail in the head. It seems that I've dug a nice trap for myself... if the initial assumption is incorrect, that crumbles my house of cards Winking my eye
Dolivieira    posted on 26-08-2009 08:41
Poster: Basrose

volgens mij ben jij juist degene die niet rustig af kan wachten Happy, laughing

Na nee hoor ik lig er niet echt wakker van. Ik denk dat ik meer geduld heb dan vele van jullie.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
mentheman88    posted on 26-08-2009 12:13
Poster: nils7
Een DVJ met USB en midi mogelijkheid... voor een schappelijke prijs...

Ben benieuwd of ik er ver naast zit...

Of een DVJ met HD/BR mogelijkheid (met wellicht ook USB-Midi aansluiting)...

Het lijkt mij niet handig van pioneer om nog een DVJ uit te brengen. Volgens mij hebben ze de video markt (kwa media players niet mixers) al verloren aan serato.

als het om een dvj zou gaan, ben ik ook een stuk minder geinteresseerd. Als ik voor video zou gaan lijkt me een cdj-1000, 800 of 400 icm serato video sl een stuk betere en zeker goedkopere optie. Dit in ieder geval al tegenover de huidige dvj's

zie: http://www.youtube.com/watch?v=A3IOc8Hx5KA

erg goede review van de svm-1000, dvj-1000 en video sl

User edit by mentheman88 on 26-08-2009 @ 12:32:08 (1%)
Prozei    posted on 26-08-2009 12:53
Poster: mentheman88

als het om een dvj zou gaan, ben ik ook een stuk minder geinteresseerd. Als ik voor video zou gaan lijkt me een cdj-1000, 800 of 400 icm serato video sl een stuk betere en zeker goedkopere optie. Dit in ieder geval al tegenover de huidige dvj's

dus jij zegt dat sl video set?2x cdj1000 en een rane sl3 + sl video?incl macbook?een goedkopere optie is dan 2 dvj's

Mod edit by Prozei on 26-08-2009 12:55 (3%)
mentheman88    posted on 26-08-2009 13:17
Poster: Prozei

dus jij zegt dat sl video set?2x cdj1000 en een rane sl3 + sl video?incl macbook?een goedkopere optie is dan 2 dvj's

Macbook is hier helemaal niet voor nodig, de meeste laptops met 2 gb ram zullen er gewoon mee werken. Denk er dan ook nog bij na dat je aan een laptop veel meer hebt dan alleen djen. En die laptop zul je dus in veel gevallen (vooral studenten) al hebben.

Bekijk vooral de video even die ik gelinkt heb en zie hoe lang het laden alleen al duurt bij dvj's.

. Daarbij werkt video sl zelf ook nog eens intern als video mixer m?t effecten. wil je er een edirol of pioneer video mixer die je in het geval van dvj-s nodig hebt ben je ZEKER duurder uit. "Zelfs" tegenover een macbook. En dan hebben we het nog niet over het gebruik van cdj-400's of 800's tegenover de 1000

Keuze lijkt me nog steeds duidelijk. Hopelijk geen nieuwe dvj
User edit by mentheman88 on 26-08-2009 @ 13:23:46 (60%)
main    posted on 26-08-2009 14:32
wat ik denk (aan de hand van de filmpjes e.d.) is dat het idd een cdj word (geen idee van de naam) waar je een laptop op kunt aan sluiten (misschien via mengpaneel) en dat je op je cdj kunt browsen door je muziek (in je computer/laptop)
dus dat je niet uren hoeft te zoeken? en geen gekloot meer met cd's of je nummers aan klikken op de computer maar gewoon alles op de cdj zelf.

gaat er uit zien als het 2e plaatje van onder (denk ik zelf)

edit: het kan ook zijn dat het een cdj is emt de mogelijkheden van een dvj. (alles in een dus)
User edit by main on 26-08-2009 @ 14:57:40 (22%)
Winston    posted on 26-08-2009 14:52
Ik vermoed ook video, omdat het opstaande display en blue slot-in light het kenmerk zijn van de Pio dvd players.
Tic Toc
kuituhh    posted on 26-08-2009 15:31

Dit kwam ik btw op internet tegen maar ook hiervan is niet zeker of het hem is.
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 26-08-2009 @ 15:33:51 (100%)
Bartjens    posted on 26-08-2009 15:33
Poster: kuituhh
Dit kwam ik btw op internet tegen

Kijk eens in de openingspost..... Cool
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 26-08-2009 @ 15:34:02 (100%)

102 Users online: 23 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 103.066
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.581.067