Laten we het hier gezellig houden jongens...
Als je goed kijkt naar de filmpjes en leest in de DJ Topics zie je dat de teksten die ik schrijf gaan over inhoudelijke functionaliteit en dat je mijn mening nergens leest (ookal kost dit moeite deze altijd te onderdrukken). Sommige mensen noemen dit objectief (feit en mening zijn immers niet gekoppeld).
Er bestaat ook een DJ Topic over de DN-S3500, de Technics SL-1200, de Numark CDX, de Technics SL-DZ1200... Probleem is alleen dat niemand zich aanbiedt om inhoud toe te voegen.
Om andere merken toch hun plek te geven op DJResource hebben we de
Gearbase gemaakt. Zowat alle merken en types van alle DJ gear die mensen toevoegen komt daar te staan. Er is zelfs een Gearfreaks member level in het leven geroepen voor de mensen die dit zouden moeten onderhouden.
Lijkt mij dat we mogelijkheiden genoeg hebben voor andere merken om gepromoot te worden. In het forum heb je een heel DJ Gear deel in zowel
Nederland als
Engels over niet-Pioneer gear en de
Equipment Reviews natuurlijk nog.
Ik zou niet weten wat voor info van andere merken dan Pioneer we nog meer een plaats moeten geven. En dat er niemand anders zo lijp is om 3 weken met een filmpje bezig te zijn dat inhoudelijk klopt, duidelijk in beeld brengt wat er precies gebeurt met een simpel uitleg, daar kan ik ook niets aan doen.
Het staat iedereen vrij om inhoud aan te bieden voor publikatie, in overleg kunnen we veel doen hoor.
En waarom Pioneer...? lees dan ook deze topic even :
Lead's Story en een oud
Interview met Jeroen G. Misschien dat je dan weet waarom

(Pioneer is overigens op geen enkele wijze betrokken bij het beleid van DJresource op wat voor wijze dan ook, laat dat duidelijk zijn !)
Maar daar nu genoeg over,
wie problemen heeft met de regeltjes of content mag mij een PM sturen. Ik ligt graag de dingen toe, maar wil er niet hier het forum mee vervuilen....

Zoals al gezegd, de DJM-5000 dus. Geen effect mixer, maar een degelijke mixer voor de mobiele DJ/bar installatie.
Deze mixer is vooral gemaakt met de Amerikaanse markt in gedaxchte. Je hebt daar, anders dan hier, heel veel mobiele wedding-DJs die rondreizen met eigen equipment. Voor hen is een compacte mixer met USB audiocards een uitkomst. Laptop eraan, versterkers op de mixer aansluiten met profi XLR kabels en binnen no-time staat je set opgebouwd.
De DJM-5000, een laptop en een MIDI controller zijn al een booth die je op een PA kunt gebruiken.
Die wedding-DJs praten de hele bende aan elkaar en worden dus regelmatig onderbroken voor voordrachten en toespraken. De Advanced Talkover is hier perfect voor, zo kunen er nog een beetje beats op de dansvloer terecht komen.
In Europa zal deze mixer voornamelijk in de installaties bij kroegen terecht komen en bij de kleinere drive-ins (denk ik). De plaatsen waar veel house-DJs draaien zullen voor ietsje meer de
DJM-700 gaan, voor 100 euro meer de effecten en phone pre-amps.
Met de 2 zones die je onafhankelijk van elkaar van muziek en/of spraak kunt voorzien kun je het voorste gedeelte van een bar achtergrond muziek draaien terwijl er achterin gedanst wordt... met 1 mixer....