Ouders geloven er niet in! (8/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 08-08-2009 20:37
Zelf heb ik er al veel ervaring mee.
Ouders die er niet in geloven dat je ?cht wilt gaan draaien.

Heb jij er ook ervaring mee?
Vertel er hier over, hoe ben je er dan toch door gekomen, heb je alles uiteindelijk zelf gekocht?

[MOD Edit] was hidden message :
Zonder hulp van mijn ouders gaat het echt heel moeilijk hoor als 14-jarige!
Dan begin je uit wanhoop domme aankopen te doen enzo...
Mod edit by Lead on 08-08-2009 21:42 (74%)

What do you think about Ouders geloven er niet in! ??

Vote :   

XMatiC    posted on 13-12-2009 17:02
Dus bij mij gaat dat zo :

Ik heb al veel verschilende dingen gedaan dus me ouders dachten van ja
dat is 2maanden en het is weer wat anders , maar bij Djing had ik het echt gevonden
en bleef dit doen , dus kregen me ouders er geloof in.

Ik moet wel mijn spullen zelf betalen (behalven met kerstmis of verjaardag krijg ik een hoofdtelefoon of usb of een cd). Zo lang ik geen buizen haal. (mijn punten goed zijn) Mag ik gaan draaien op feestjes , Zoniet mag ik ook niet.

Bij aankoopen op een jonge leeftijd??moet je het best naar de verkoper gaan en?zeggen : "Hallo ik ben jong en niet zo een groot buget, wat zou u mij aanraden voor zo'n budget"?
Zij zullen je verder helpen en je tips geven en je wat bijleren ,
& Zo duur zijn de dingen ook weer niet ;
Een hp heb je voor 20euro b.v Jbsystem 1500
Een mengpaneel?heb je voor?80 euro?
Alleen je Cdspelers/Tl's gaan wat duurder zijn (150 - 2000euro)
& denk er om?, om nog jong te zijn hoef je geen?super gear te hebben?
wat goedkopen en nog kwaliteit is ook goed Winking my eye?
www.youtube.com/LennertDJ
LilQuint    posted on 13-12-2009 18:15
Klopt Happy, laughing Het gaat niet om de gear maar om de Skills!
Stefjuuh    posted on 13-12-2009 19:33
M??r, gear kan je uiteindelijk wel gaan tegenhouden, ik heb redelijk vaak een moment dat ik een track op mn crappy dual-deck draai, en ik baal dat ik geen loop daarop heb zitten!
LilQuint    posted on 13-12-2009 19:51
Dat is dan wel weerWinking my eye
Esmee    posted on 13-12-2009 19:52
nja van mn pa mag ik nu ook wel mn 2e cd speler kopen Happy, laughing (+ mn koptelefoon heb ik al van hun gehad voor sinterklaas....) oftewel... mn ouders zien nu wel in dat ik dit erg leuk vind Happy, laughing (hoop ik...)
mn moeder zit nog wel een beetje van ja... je kan nu toch ook draaien...
maar mn pa ziet wel in dat met een iPod draaien een beetje rot gaat Happy, laughing
DjVictorF    posted on 13-12-2009 20:45
Voordat ik mijn 800 mk2's had gekocht vroegen mijn ouders ookaltijd waarom iets vervangen moest worden en waarom het nou zo duur moest. Maar nu kijken ze niet echt meer om naar de hoge bedragen. (Dat noemt men met een mooi woord: GewenningCool)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
dacuba    posted on 13-12-2009 22:25
Mijn ouders steunen me helemaal. Ze hebben zelfs heimwee naar mijn housebeatjes nu ik niet meer thuis ben Happy, laughing
Xurion    posted on 14-12-2009 17:48
Mijn ouders (mijn moeder in ieder geval (ouders zijn gescheiden)) steunen me wel maar ik moet wel al mijn stuff zelf betalen. Ik heb niet zoveel geld, zeg maar geen geld en het is moeilijk om een baan te vinden als 13 jarige. Krantjes rondbrengen vindt ik echt een rot baan.

Kan iemand me helpen?
XMatiC    posted on 14-12-2009 17:51
Poster: DJJS
Mijn ouders (mijn moeder in ieder geval (ouders zijn gescheiden)) steunen me wel maar ik moet wel al mijn stuff zelf betalen. Ik heb niet zoveel geld, zeg maar geen geld en het is moeilijk om een baan te vinden als 13 jarige. Krantjes rondbrengen vindt ik echt een rot baan.

Kan iemand me helpen?

Er zijn veel jonge?deejays met dat soort probleem.

Zakgeld, verjaardagen, kerstmis?en al die feesten.
Kan je gewoon geld vragen,..?
& op termijn heb je??
een heel mooi setje hoor?Winking my eye
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 14-12-2009 @ 17:57:07 (8%)
LilQuint    posted on 14-12-2009 18:28
Me ouders altijd al staan we bij feedback: Maar heb je dit echt nodig? En waarom dan? Je hebt toch al een mixer(al wil ik een mixer kopen)En waarom zo duurCool Maar uiteindelijk mag ik het kopen Happy, laughing
User edit by LilQuint on 14-12-2009 @ 18:28:47 (2%)
Estacy    posted on 14-12-2009 18:32
Poster: LilQuint
?En waarom dan? Je hebt toch al een mixer,En waarom zo duurCool Maar uiteindelijk mag ik het kopen Happy, laughing

Dat ken ik, maar ik geef ze altijd voorbeelden terug.?

ik wijs een ecler aan, moeder een Koolsound. ?'Maar die is goedkoper'?

Ik : ?'paardrijden ofzo doe je toch ook liever op een goed paard?'?

werkt gegarandeerd. Vooral als je ze zegt dat je nu wel genoeg hebt, en gewoon lekker doorkoopt.?

Verder vinden ze het prima wat ik doe. Als de muziek maar niet ALTIJD te hard staat.?

Edit: als er iets is wat ik (en vele van jullie waarschijnlijk) vaak gehoord heb dan is het wel:
Waarom 2 cd spelers? En leg ze dat maar eens uit.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 14-12-2009 @ 18:33:54 (29%)
Bouncy    posted on 14-12-2009 19:01
Poster: Estacy
Edit: als er iets is wat ik (en vele van jullie waarschijnlijk) vaak gehoord heb dan is het wel:

Waarom 2 cd spelers? En leg ze dat maar eens uit.?

Omdat anders de mixer nergens meer voor dient!Cool CoolCool
Dolivieira    posted on 14-12-2009 19:59
Poster: XMatiC

Er zijn veel jonge?deejays met dat soort probleem.

Zakgeld, verjaardagen, kerstmis?en al die feesten.
Kan je gewoon geld vragen,..?
& op termijn heb je??
een heel mooi setje hoor?Winking my eye

Het is ook geen goedkoope hobby natuurlijk. Ook wordt het veel?in verband gebracht met uitgaan.?(Alcohol/drugs gebruik). Ouders zijn daar niet zo happig op natuurlijk.?

Kan allemaal mee spelen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 14-12-2009 20:04
de gulden middenweg zoeken is belangrijk, ouders snappen meestal niet waarom het ene veel meer kost dan het andere, alhoewel ze meestal wel begrijpen waarom een Mercedes veel duurder is dan bvb een Lada
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
BboyV    posted on 17-12-2009 20:09
Poster: DJJS

Kan iemand me helpen?

ramen wassen, afwassen,
ofeuh
help eens een oudje, die zijn vaak vrijgevigCool
User edit by BboyV on 17-12-2009 @ 20:12:08 (1%)
Estacy    posted on 17-12-2009 21:39
Poster: Bouncy

Omdat anders de mixer nergens meer voor dient!Cool CoolCool

ze vroegen me laatst nog waar de cd's ingaan in mn mixert...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Meks    posted on 17-12-2009 23:41
Poster: Estacy

Dat ken ik, maar ik geef ze altijd voorbeelden terug.?

ik wijs een ecler aan, moeder een Koolsound. ?'Maar die is goedkoper'?
Ik : ?'paardrijden ofzo doe je toch ook liever op een goed paard?'?
werkt gegarandeerd. Vooral als je ze zegt dat je nu wel genoeg hebt, en gewoon lekker doorkoopt.?
Verder vinden ze het prima wat ik doe. Als de muziek maar niet ALTIJD te hard staat.?

Dat ken ik volledig Cool
Heb dat ook altijd gedaan.

Maar nu ze beginnen door te hebben dat ik stilletjes aan mijn gear terug begin te verdienen door te draaien, beginnen ze het minder erg te?vinden.

Ook zit ik in een familie die wel wat van elekronica afweet. Ik ,mijn vader, nokel,... Hebben allemaal elektronica gestudeerd. En dat helpt ook echt supper. Gewoon eff hun intrisse op de proef stellen met uit te leggen waar de verschillen zitten qwa kwaliteit. Cool
User edit by Meks on 17-12-2009 @ 23:44:10 (3%)
Bvanleeuwen    posted on 18-12-2009 13:27

Hoi, Ben hier, lees regelmatig hier maar dan nu toch maar eens een eigen bijdrageThumbs Up

Poster: Esmee
nja van mn pa mag ik nu ook wel mn 2e cd speler kopen Happy, laughing (+ mn koptelefoon heb ik al van hun gehad voor sinterklaas....) oftewel... mn ouders zien nu wel in dat ik dit erg leuk vind Happy, laughing (hoop ik...)
mn moeder zit nog wel een beetje van ja... je kan nu toch ook draaien...
maar mn pa ziet wel in dat met een iPod draaien een beetje rot gaat Happy, laughing

Ik snap een aantal dingen niet? Jullie vragen aan jullie ouders of je dat spul mag kopen? Bedoel je dan of zij dat willen kopen of of je dat van je eigen geld MAG kopenConfused

Ik heb vooral gezeik met geluidoverlast als ik thuis bij m'n ouders draai.
Op mn studentenkamer heb ik kleine KRK's en m'n buurman medebewoner kan mijn muziek wel waarderen jeehee!!

BTW: respect voor het draaien met een cd speler en een ipod, kan niet makkelijk zijn!
MaximDJ    posted on 18-12-2009 13:33
Poster: Tekhead
de gulden middenweg zoeken is belangrijk, ouders snappen meestal niet waarom het ene veel meer kost dan het andere, alhoewel ze meestal wel begrijpen waarom een Mercedes veel duurder is dan bvb een Lada

Haha, onthoud het als je zoontje ooit zijn eerste DJ Gear gaat uitzoeken!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 18-12-2009 22:42
Poster: MaximDJ

Haha, onthoud het als je zoontje ooit zijn eerste DJ Gear gaat uitzoeken!Cool
 Daar ben ik op voorbereid, hij gebruikt mijn gear deels ook.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
LilQuint    posted on 19-12-2009 09:50
Hoe oud is jou zoontje/dochter tekhead?
BennoRevelli    posted on 14-01-2010 10:06
Grappig om te lezen dat iedereen tegen deze problemen aanloopt (of aanliep),
Heb het zelf ook gehad en nog steeds wel een beetje, het is inderdaad een feit dat veel mensen zich al snel een DJ noemen, en het is ook meer iets van deze generatie denk ik..

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Nood    posted on 14-01-2010 11:53
Bij mij duurt het ook altijd een eeuw voor ze het goed vinden dat ik iets koop. De laatste keer was mijn axis 9 kapot. kheb een paar weken met 1 cd-speler en de echo op mijn efx-500 gemixt voor ik mijn nieuwe cd-speler mocht kopen.
Ywe    posted on 14-01-2010 15:18
Toen ik nog jong was kocht ik de spullen stiekem, was bang dat het anders niet mocht... Komt natuurlijk altijd uit. (Lastig verstoppen 2 draaitafels en een mixer) En dan na gesprek kom ik erachter dat ze met liefde SAMEN hadden willen kijken naar gear. Miss nietr het allerduurste maar wel iets waarmee ik wat kan.

Nu ik op mezelf woon heb ik leuke studio, die straks verbouwd gaat worden omdat mijn vriendin bij me intrekt. In ruil voor het afstaan van mijn ruimte mag ik dan wel op zoek naar een set CDJ1000's om te upgraden
niiicola    posted on 14-01-2010 15:22
M'n ouders zijn uit elkaar, bij m'n vader mag ik kopen wat ik wil (wel van m'n eigen geld natuurlijk). Maar mijn moeder is meer zoals de ouders hierboven Tongue
Gewoon.

105 Users online: 16 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 28.157
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.030.608