Ouders geloven er niet in! (7/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 08-08-2009 20:37
Zelf heb ik er al veel ervaring mee.
Ouders die er niet in geloven dat je ?cht wilt gaan draaien.

Heb jij er ook ervaring mee?
Vertel er hier over, hoe ben je er dan toch door gekomen, heb je alles uiteindelijk zelf gekocht?

[MOD Edit] was hidden message :
Zonder hulp van mijn ouders gaat het echt heel moeilijk hoor als 14-jarige!
Dan begin je uit wanhoop domme aankopen te doen enzo...
Mod edit by Lead on 08-08-2009 21:42 (74%)

What do you think about Ouders geloven er niet in! ??

Vote :   

Esmee    posted on 10-09-2009 21:30
70% schoolresultaten... is dat uuh iets begls want daar heb ik echt nog nooit van gehoord Cool
is dat dat je 70% goed moet hebben et je toetsen? das niet zo moeilijk toch? das ong gelijk aan een 7 hier.
the-melody    posted on 10-09-2009 21:41
Poster: Esmee
70% schoolresultaten... is dat uuh iets begls want daar heb ik echt nog nooit van gehoord Cool
is dat dat je 70% goed moet hebben et je toetsen? das niet zo moeilijk toch? das ong gelijk aan een 7 hier.
 Neen je hebt hier in belgie schalen van 0 tot 100 Procent, omgerekent 0 tot 10. 70 is dus een 7/10?Cool Belgen willen graag moeilijk doen qua school
Esmee    posted on 10-09-2009 21:52
oh! dan vat ik m Happy, laughing
maarja, 7 is wel netjes cijfer toch? voor mezelf heb ik liever een 8... maar t is maar gewoon wat je kan, als je echt je best doen en een 5 (50%) haalt, is t toch ook goed?
Tekhead    posted on 10-09-2009 22:13
Poster: Esmee
oh! dan vat ik m Happy, laughing
maarja, 7 is wel netjes cijfer toch? voor mezelf heb ik liever een 8... maar t is maar gewoon wat je kan, als je echt je best doen en een 5 (50%) haalt, is t toch ook goed?

Dit is toch een simpel en voor iedereen verstaanbare weergave van je schoolresultaten (behalve voor de Nederlanders mss LOL).
In Belgie hanteren niet alle scholen dezelfde punten waardering, een 5/10 is in sommige scholen geslaagd, in andere niet. Die scholen gebruiken het systeem van klasgemiddelde, dwz : men telt alle resultaten v.d. klas op, deelt het door het aantal leerlingen, en dat is het gemiddelde, wie dat gemiddelde of hoger haalt is geslaagd, wie minder haalt, is niet geslaagd.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TimmyV    posted on 10-09-2009 22:19
Hetzelfde geldt voor duitsland. Als ik het goed heb is het cijfer 1 het hoogste wat je kan halen. Wat bij ons dus juist andersom is.
Hun punten-systeem gaat tot 6, waarbij 6 het laagst is.
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 10-09-2009 @ 22:22:02 (48%)
Twister    posted on 10-09-2009 22:23
Poster: Tekhead

Dit is toch een simpel en voor iedereen verstaanbare weergave van je schoolresultaten (behalve voor de Nederlanders mss LOL).
In Belgie hanteren niet alle scholen dezelfde punten waardering, een 5/10 is in sommige scholen geslaagd, in andere niet. Die scholen gebruiken het systeem van klasgemiddelde, dwz : men telt alle resultaten v.d. klas op, deelt het door het aantal leerlingen, en dat is het gemiddelde, wie dat gemiddelde of hoger haalt is geslaagd, wie minder haalt, is niet geslaagd.

Maar als ik het goed begrijp:
STel je hebt een klas van 20 goede leerlingen waarvan 10 mensen een 9 hebben, 5 mensen een 9.5 en 5 mensen een 8.5. dat is dus een klassengemiddeld van een 9, dus zijn de personen met een 8.5 dan gezakt?!?!?! Hoop ik niet voor ze Winking my eye
jilis    posted on 11-09-2009 15:41
dat kan toch ook niet?
want dan kan het in een andere klas van het zelfde niveau, het gemm. lager zijn?
Bouncy    posted on 11-09-2009 15:55
Die scholen gebruiken het systeem van klasgemiddelde, dwz : men telt alle resultaten v.d. klas op, deelt het door het aantal leerlingen, en dat is het gemiddelde, wie dat gemiddelde of hoger haalt is geslaagd, wie minder haalt, is niet geslaagd.

Beetje vaag systeem...
the-melody    posted on 11-09-2009 18:38

Da heb'k nu toch nooit gezien... In mijn school(en) was het simpel, onder de 5/10 gebuist, meer dan 2 buizen, vakantietaak voor de betreffende vakken, meer dan 4 buizen, jaar overdoen of graad lager.
Bouncy    posted on 11-09-2009 20:32
BuizenConfused
Bart_    posted on 11-09-2009 20:35
Poster: Bouncy
BuizenConfused

onvoldoendes Winking my eye
sabrina    posted on 16-09-2009 16:38
@ BboyV: In Brugge heb je ook een jeugdhuis, JH comma, je kan daar ook eens vragen als je op woensdagnamiddag eens mag komen draaien, je kan dan?hun materiaal (technics TT's, pioneer mixer en CD-player maar vraag niet welk type) gebruiken en je moet er zelf niet voor betalen.
Helixon    posted on 16-09-2009 17:18
Mijn ouders geloven er wel in, alleen ze sponsoren mij nietCool maarja dan weet je tenminste hoe hard je ouders er voor moeten werken als ze dat voor je zouden kopenHappy, laughing
BboyV    posted on 23-09-2009 19:17
Poster: sabrina
@ BboyV: In Brugge heb je ook een jeugdhuis, JH comma, je kan daar ook eens vragen als je op woensdagnamiddag eens mag komen draaien, je kan dan?hun materiaal (technics TT's, pioneer mixer en CD-player maar vraag niet welk type) gebruiken en je moet er zelf niet voor betalen.

nice!
ga ik zeker es doen!
thx voor de tipCool
martelaty    posted on 27-11-2009 11:34
Ookal staan je ouders er niet achter, als je echt wil kom je er wel. probeer zo veel mogelijk ervaring op te doen. begin klein en langzamerhand krijg je steeds meer boekingen en geld.

ik heb het grootste deel ook zelf opgebouwd mijn ouders hebben een minimum inkomen. ik doe nu opleiding tot geluidstechnicus en het is gewoon een virus waar je niet van af komt ( wel een leuke?). als je het echt leuk lijkt moet je er vol voor gaan en je ouders laten zien dat je echt wil en kan!
LilQuint    posted on 12-12-2009 21:17
Ze geloven er in en sponseren me :D Maar ik betaal ook veel zelf!
MaximDJ    posted on 12-12-2009 21:24
Poster: LilQuint
Ze geloven er in en sponseren me :D Maar ik betaal ook veel zelf!

Bij mij ook, alleen sponsoren ze niet, maar als ik geld nodig heb, zijn zij de INGCool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 12-12-2009 21:27
Poster: Twister

Maar als ik het goed begrijp:
STel je hebt een klas van 20 goede leerlingen waarvan 10 mensen een 9 hebben, 5 mensen een 9.5 en 5 mensen een 8.5. dat is dus een klassengemiddeld van een 9, dus zijn de personen met een 8.5 dan gezakt?!?!?! Hoop ik niet voor ze Winking my eye

Neen,nee, je hebt nog altijd een minnimum puntenquote, meestal 65 pct, dus heb je 65 of meer, ben je ook geslaagd.
JollyJunkie    posted on 12-12-2009 21:27
Mij hebben ze eenmalig een beetje geholpen, ze hebben iets meer als de helft mee betaalt voor mijn 1e setje, maar denk maar niet das ze dat ooit nog eens zullen doen?Cool
MaximDJ    posted on 12-12-2009 22:33
Poster: the-melody
Neen je hebt hier in belgie schalen van 0 tot 100 Procent, omgerekent 0 tot 10. 70 is dus een 7/10?Cool Belgen willen graag moeilijk doen qua school

Ok?, vaagheid heerst weer in Duitsland, waar een 1 hoger is dan een 2?Cool

Stap 1 van "Hoe doe ik zo moeilijk mogelijk" ?
User edit by MaximDJ on 13-12-2009 @ 10:12:53 (3%)
Tekhead    posted on 12-12-2009 22:50
Poster: MaximDJ

Ok?, vaagheid heerst weer, net zoals in Duitsland, waar een 1 hoger is dan een 2?Cool

Weet niet wat je daar moeilijk aan vindt ! Ok de Duitse methode is niet de logica zelf, maar jullie krijgen toch ook rekenen op school, dan leer je toch omrekenen naar percentage, je getal maal 10 of gedeeld door 10, als je wil omzetten naar punten op 10, dus simpelgezegd, je hebt op je proefwerk 3/10 behaald, dan heb je 30 pct van je punten behaald, dat is toch simpel, aub zeg !?Cool
BboyV    posted on 12-12-2009 23:11
bij ons is het zo:
Alles onder de 50 procent is gebuisd(gezakt heet men dat in Nederland denk ik)
Alles tussen de 50 en 65 is twijfelgeval(de leerkrachten beslissen dan aan de hand van je gedrag enzo of je al dan niet door mag)
En wat daarboven zit is er gewoon door.
Dus:
<50: gebuisd/gezakt
50<65: twijfel
66<:Er Door
^dit is toch zo op onze school; want dit hangt ook weer af van school tot school en van richting tot richting...

M'n pa heeft als kado een hele booth voor me gekocht, en die krijg ik op 1 voorwaarde:
Mijn resultaten moeten goed zijn...:s daar gaan we weer... XD
User edit by BboyV on 17-12-2009 @ 20:05:15 (24%)
Tekhead    posted on 12-12-2009 23:44
Poster: BboyV
bij ons is het zo:
Alles onder de 50 procent is gebuisd(gezakt heet men dat in Nederland denk ik)
Alles tussen de 50 en 65 is twijfelgeval(de leerkrachten beslissen dan aan de hand van je gedrag enzo of je al dan niet door mag)
En wat daarboven zit is er gewoon door.
Dus:
<50: gebuisd/gezakt
50<65: twijfel
66<:Er Door
M'n pa heeft als kado een hele booth voor me gekocht, en die krijg ik op 1 voorwaarde:
Mijn resultaten moeten goed zijn...:s daar gaan we weer... XD

dan zou ik flink m'n best doen om goede resultaten te halen.
MaximDJ    posted on 13-12-2009 10:12
Poster: MaximDJ

Ok?, vaagheid heerst weer in Duitsland, waar een 1 hoger is dan een 2?Cool

Weet niet wat je daar moeilijk aan vindt ! Ok de Duitse methode is niet de logica zelf, maar jullie krijgen toch ook rekenen op school, dan leer je toch omrekenen naar percentage, je getal maal 10 of gedeeld door 10, als je wil omzetten naar punten op 10, dus simpelgezegd, je hebt op je proefwerk 3/10 behaald, dan heb je 30 pct van je punten behaald, dat is toch simpel, aub zeg !?Cool

Ik had het over de Duitste methodeWinking my eye De belgische valt nog wel meeWinking my eye

AdenFarleigh    posted on 13-12-2009 16:38
Mijn ouders hebben er een hekel aan wanneer ik weer sta te draaien op mn kamer Cool
Iets met harde bass Cool
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402

94 Users online: 9 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 19.312
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.052.921