Poster: EsmeeNeen je hebt hier in belgie schalen van 0 tot 100 Procent, omgerekent 0 tot 10. 70 is dus een 7/10?
70% schoolresultaten... is dat uuh iets begls want daar heb ik echt nog nooit van gehoord
is dat dat je 70% goed moet hebben et je toetsen? das niet zo moeilijk toch? das ong gelijk aan een 7 hier.
Poster: Esmee
oh! dan vat ik m
maarja, 7 is wel netjes cijfer toch? voor mezelf heb ik liever een 8... maar t is maar gewoon wat je kan, als je echt je best doen en een 5 (50%) haalt, is t toch ook goed?
Poster: Tekhead
Dit is toch een simpel en voor iedereen verstaanbare weergave van je schoolresultaten (behalve voor de Nederlanders mss LOL).
In Belgie hanteren niet alle scholen dezelfde punten waardering, een 5/10 is in sommige scholen geslaagd, in andere niet. Die scholen gebruiken het systeem van klasgemiddelde, dwz : men telt alle resultaten v.d. klas op, deelt het door het aantal leerlingen, en dat is het gemiddelde, wie dat gemiddelde of hoger haalt is geslaagd, wie minder haalt, is niet geslaagd.
Poster: Tekhead
Die scholen gebruiken het systeem van klasgemiddelde, dwz : men telt alle resultaten v.d. klas op, deelt het door het aantal leerlingen, en dat is het gemiddelde, wie dat gemiddelde of hoger haalt is geslaagd, wie minder haalt, is niet geslaagd.
Poster: TekheadDa heb'k nu toch nooit gezien... In mijn school(en) was het simpel, onder de 5/10 gebuist, meer dan 2 buizen, vakantietaak voor de betreffende vakken, meer dan 4 buizen, jaar overdoen of graad lager.
In Belgie hanteren niet alle scholen dezelfde punten waardering, een 5/10 is in sommige scholen geslaagd, in andere niet. Die scholen gebruiken het systeem van klasgemiddelde, dwz : men telt alle resultaten v.d. klas op, deelt het door het aantal leerlingen, en dat is het gemiddelde, wie dat gemiddelde of hoger haalt is geslaagd, wie minder haalt, is niet geslaagd.
Poster: Bouncy
Buizen
Poster: sabrina
@ BboyV: In Brugge heb je ook een jeugdhuis, JH comma, je kan daar ook eens vragen als je op woensdagnamiddag eens mag komen draaien, je kan dan?hun materiaal (technics TT's, pioneer mixer en CD-player maar vraag niet welk type) gebruiken en je moet er zelf niet voor betalen.
Poster: LilQuint
Ze geloven er in en sponseren me :D Maar ik betaal ook veel zelf!
Poster: Twister
Maar als ik het goed begrijp:
STel je hebt een klas van 20 goede leerlingen waarvan 10 mensen een 9 hebben, 5 mensen een 9.5 en 5 mensen een 8.5. dat is dus een klassengemiddeld van een 9, dus zijn de personen met een 8.5 dan gezakt?!?!?! Hoop ik niet voor ze
Poster: the-melody
Neen je hebt hier in belgie schalen van 0 tot 100 Procent, omgerekent 0 tot 10. 70 is dus een 7/10?Belgen willen graag moeilijk doen qua school
Poster: MaximDJ
Ok?, vaagheid heerst weer, net zoals in Duitsland, waar een 1 hoger is dan een 2?
Stap 1 van "Hoe doe ik zo moeilijk mogelijk" ?
Poster: BboyV
bij ons is het zo:
Alles onder de 50 procent is gebuisd(gezakt heet men dat in Nederland denk ik)
Alles tussen de 50 en 65 is twijfelgeval(de leerkrachten beslissen dan aan de hand van je gedrag enzo of je al dan niet door mag)
En wat daarboven zit is er gewoon door.
Dus:
<50: gebuisd/gezakt
50<65: twijfel
66<:Er Door
M'n pa heeft als kado een hele booth voor me gekocht, en die krijg ik op 1 voorwaarde:
Mijn resultaten moeten goed zijn...:s daar gaan we weer... XD
Poster: TekheadPoster: MaximDJ
Ok?, vaagheid heerst weer in Duitsland, waar een 1 hoger is dan een 2?Stap 1 van "Hoe doe ik zo moeilijk mogelijk" ?
Weet niet wat je daar moeilijk aan vindt ! Ok de Duitse methode is niet de logica zelf, maar jullie krijgen toch ook rekenen op school, dan leer je toch omrekenen naar percentage, je getal maal 10 of gedeeld door 10, als je wil omzetten naar punten op 10, dus simpelgezegd, je hebt op je proefwerk 3/10 behaald, dan heb je 30 pct van je punten behaald, dat is toch simpel, aub zeg !?Ik had het over de Duitste methodeDe belgische valt nog wel mee