Poster: WalterRavensberg
geloof in jezelf en blijf doen waar je goed bij voelt... luister goed naar je concurenten en zeker naar jezelf (door op te nemen)... leer van je fouten!!
het dj zijn wordt je niet zomaar. Helaas noemt iedereen met een dikke harddisk vol muziek zichzelf dj. Helaas werkt het nog steeds niet zo. 10 jaar geleden moest je al je platen nog gewoon kopen. downloaden bestond nog niet.
Mijn eigen ervaring en de dj's die ik ken zijn pas echt dj geworden na jaren van proberen, draaien, uitzoeken, etc...
dj zijn is net als kunnen autorijden. Als je je rijbewijs hebt kun je een auto van a naar b rijden. Maar inzicht krijgen in het verkeer komt pas na een jaar of 5. met draaien porecies zo; pas na een een paar jaar krijg je dat echte gevoel van wat het publiek wil...
dus:
Ga stug door met waar je mee bezig bent en blijf gewoon proberen. dj zijn is een oneindig leerproces!!!
ik noem mezelf dan ook nog iet echt dj,
maar eerder 'leerling'...
ben zelf aan het leren door ervaring op te doen, en door vaak hier op DJR rond te hangen.
het begin heb ik geleerd van ellaskins op youtube.
't probleem is, ik kan enkel draaien met men hercules, heb nogal veel moeiet met het beatmatchen op gehoor...
is dat het wat je bedoeld met inzicht?