Ouders geloven er niet in! (4/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 08-08-2009 20:37
Zelf heb ik er al veel ervaring mee.
Ouders die er niet in geloven dat je ?cht wilt gaan draaien.

Heb jij er ook ervaring mee?
Vertel er hier over, hoe ben je er dan toch door gekomen, heb je alles uiteindelijk zelf gekocht?

[MOD Edit] was hidden message :
Zonder hulp van mijn ouders gaat het echt heel moeilijk hoor als 14-jarige!
Dan begin je uit wanhoop domme aankopen te doen enzo...
Mod edit by Lead on 08-08-2009 21:42 (74%)

What do you think about Ouders geloven er niet in! ??

Vote :   

Tekhead    posted on 17-08-2009 02:11
of ze begeleiden en de kneepjes van het vak leren, zo hebben ze toch al een streepje voor op andere
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 17-08-2009 10:23
Poster: djdolivieira

Mooi verhaal ArCee maar ik wil er wel aan toevoegen dat je er niet van uit moet gaan dat het gebeurd. Niet demotiverend bedoeld of zo, ga en maak muziek met plezier, ga draaien met plezier, doe alles wat met djen te maken heb met plezier, en zorg dat je een leuke tijd hebt. En mischien lukt het wel. En lukt het mischien niet jammer dan maar dan heb je wel een leuke tijd gehad. Als dan 50 of 60 ben heb je wel wat leuks aan je kleinlids te vertellen.

Olivieira, vertel mij wat Cool?Ik ben nu 45 en al vanaf 1988 bezig op diverse manieren in de dance. Ik was de 1e in Nederland in?1988 met een house radio show (BASS-LINE), heb eigen feesten gegeven en gedraaid tot wel 1600 man, heel veel feesten bezocht en uit mijn dak gegaan, nu het succes met TotaalFM,?onbetaalbaar. Ik heb williswaar nooit plannen, dromen of illusies gehad maar heb me al die jaren echt kostelijk vermaakt. In bepaalde kringen heb ik dan wat naam en reputatie mogen opbouwen waardoor je soms kleine voordeeltjes hebt, da's mooi meegenomen maar was het mij niet om te doen. Ik ben, en zal altijd hobby deejay blijven, mijn gewone baan betaald gewoon teveel. Daarbij heb ik niet de know-how om platen te maken wat doorbreken al moeilijker maakt, te weining tijd om mij daar in te verdiepen met het geregel van TotaalFM en laten we eerlijk zijn, op 45 hoeft het ook niet zo nodig meer. Jonge deejays verder helpen vind ik momenteel mooier als voor mezelf nog dingen willen regelen. Het draaien van Trance sets vind ik nog steeds geweldig, ik sta vaak echt te kicken achter de booth van bepaalde platen of als een overgang smooth gaat, en live draaien doe ik niet echt veel meer, maar het blijft een "major rush". Ondanks dit ga ik er er wel altijd 100% voor, of het nu radio of live is, ik wil de mensen toch iets moois en iets goeds geven en als daar af en toe een leuke reactie op komt is mijn dag weer goed. Cool
User edit by ArCee on 17-08-2009 @ 10:26:23 (13%)
Dolivieira    posted on 17-08-2009 10:36
Dat snap ik ook ArCee maar der zitten hier jonkies die nog steeds denken dat ze de staatus van de eerder genoemde DJs zullen bereiken, Kijk ik ken tijs al zo`n 15 jaar heb samen met hem gewerkt in Basic Beat. Hij deet het ook voor de fun. draaide toen alleen nog maar in Breda toen ik hem leerde kennen. Daarom vind ik jou verhaal ook zo goed. En het is en blijft hard werken. Dat weten we alle bij. Jij was veel eerder begonnen als mij maar we zijn allebij ervaren jongens die de house, trance en techno groot hebben zien worden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 17-08-2009 12:55
jongens mag ik ff ingrijpen.

Het idoolstatus, tiesto/armin status kan nog steeds bereikt worden door de dj die nu 16 is.
Misschien zijn ze in jullie ogen dan niet zo groot als tiesto en armin, maar dat wil niet zeggen dat het geen super sterren zijn.

Mooi voorbeeld vind ik Fedde Le grand deze is toch ook goed bezig om van het zelfde caliber te worden als tiesto.

Chuckie die een resident dag heeft op ibiza en wereld wijd prijzen binnen tikt.

misschien niet jullie muziek style of intresse? maar deze 2 gaan het erg hoog schoppen in de djmag 100.

dus deze idool status is nog zeker wel te halen
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 17-08-2009 14:23
Tuurlijk zijn dat jongens die goed bezig zijn. maar dat zijn er wel meer. Als je alleen naar nederland kijkt heb je ook Bart B more, Funkerman, Gregor Salto en noem ze allemaal maar op. de markt zit vol van goede Producer/dj die een hoge status kunnen halen. ook in het buitenland zijn er vele jongens goed bezig. Ik denk dat?het daarom moeilijker is om de?absolute top te bereiken. Dus ben ik het niet compleet met je eens. Der zijn tegewoordig meer mensen bezig met muziek maken. Wat dag je van Steve angele, john Dalhback, Deadmau5 om er ff een?paar op te noemen. Tijd is toch anders.??

Fedde is goed bezig maar allang niet meer zo als vroeger. Ik denk zelf dat Funkerman hem al heeft ingehaald.
User edit by Dolivieira on 17-08-2009 @ 14:24:48 (19%)
Mixt-Ape    posted on 17-08-2009 15:37
Deadmau5 is wel 5000 keer groter dan alle andere DJ's die je in dezelfde zin vernoemt...laat dat duidelijk zijn!
Dolivieira    posted on 17-08-2009 15:43
Ik noem er maar een paar op. Kijk iedereen heeft zijn favorieten. Maar de status van een paar jaar terug is moeilijk te behalen. En ik vind niet alles van Deadmau5 zo goed. Insommige zalen kan je het geeneens draaien want dan sla je de plank final mis.
djmamo    posted on 17-08-2009 18:34
Ik denk dat je dan niet helemaal op de hoogte bent van wat de dj's doen op het moment.

Funkermann is nog wel leuk bezig, maar leunt echtop het scces van Fedde le grand.

en fedde le grand is momenteel mischien wel net zo bekend in het buitenland als tiesto.
FLG doet namelijk sensation wereldwijd, en heeft deze zomer nogal wat nieuwe producties naar buiten geknald.
En denk dat hij momenteel harder aan de weg timmert dan menig ander dj van zijn soort.

Als je er in nederland niet veel van hoort wil het niet zeggen dat het niets meer is.

Daudmau5 valt ook wel mee, denk wel dat hij ook hoog in de djag 100 komt maar niet boven in denk plaats 9 FLG gok ik bij de top 5
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 17-08-2009 18:59
Ik heb niet gezegt dat fedde niets is, ik vind dat zijn productie een beetje veel de diepte in gaan. en dat vind ik persoonlijk en er zijn mensen die mij mening delen niet bevoordelijk voor zijn reputatie. En dat is mijn mening dan ?ik respecteer de jouwe. Laten we nu niet weer over en weer gaan schoppen wat jij vind en wat ik vind. Want dat is niet bevoordelijk voor deze forum. Smaken verschillen nou eenmaal. Kijk ik vind Trance om eerlijk gezegt geen ruk aan maar ik moet nog zien of fedde op Timesquare of op de Oplympische Spelen komt te staan. En dat bedoel ik.
djmamo    posted on 17-08-2009 19:06
Poster: djdolivieira
Ik heb niet gezegt dat fedde niets is, ik vind dat zijn productie een beetje veel de diepte in gaan. en dat vind ik persoonlijk en er zijn mensen die mij mening delen niet bevoordelijk voor zijn reputatie. En dat is mijn mening dan ?ik respecteer de jouwe. Laten we nu niet weer over en weer gaan schoppen wat jij vind en wat ik vind. Want dat is niet bevoordelijk voor deze forum. Smaken verschillen nou eenmaal. Kijk ik vind Trance om eerlijk gezegt geen ruk aan maar ik moet nog zien of fedde op Timesquare of op de Oplympische Spelen komt te staan. En dat bedoel ik.

ik snap wel wat je bedoeld.
Maar ik denk dat het nogaltijd haalbaar is. het is zeker voor heel erg weinig mensen maar weggelegd omdat te doen.

Maar het is niet onmogelijk.
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 17-08-2009 19:10
Die status die Fedde, Chuckie, Laidback Luke, Roog,?Erick E, Funkerman en zo kan ik er ook nog wel een paar noemen is al moeilijk haalbaar voor velen.
User edit by Dolivieira on 17-08-2009 @ 21:52:53 (1%)
Esmee    posted on 17-08-2009 19:58
maar moet je steun hebben van je ouders + zelf helemaal mee bezig zijn als je net begint dat je later beroemd gaat worden?
ik denk het niet, ik denk dat je gewoon lol moet hebben en steeds meer in clubs moet gaan draaien en daar plezier van moet hebben, en mocht je dan beroemd worden, is dat natuurlijk geweldig, zo niet, is het ook niet erg.
Dolivieira    posted on 17-08-2009 21:54
Poster: djmamo

Mooi voorbeeld vind ik Fedde Le grand deze is toch ook goed bezig om van het zelfde caliber te worden als tiesto.

dus deze idool status is nog zeker wel te halen
.

ik heb net de nieuwe fedde binnen is niet slecht maar om te zeggen dat die de dansvloer op zen kop zet. nou nee.
User edit by Dolivieira on 17-08-2009 @ 22:05:56 (20%)
Bouncy    posted on 18-08-2009 00:38
Wat ik de laatste tijd heb geleerd (mede vanwege mijn medische situatie) is: altijd van het ergste uitgaan, dan word het alleen maar beter!
Esmee    posted on 18-08-2009 08:24
nou we hebben een verbetering ondergaan Happy, laughing
ik stond gisteravond te draaien toen mn pa binnen kwam, om te vragen hoe alles nou werkt enzo.
Bouncy    posted on 18-08-2009 10:14
Poster: Esmee
nou we hebben een verbetering ondergaan Happy, laughing
ik stond gisteravond te draaien toen mn pa binnen kwam, om te vragen hoe alles nou werkt enzo.

goed teken..
Esmee    posted on 18-08-2009 10:17
jaHappy, laughing
al zie ik mn moeder dat nog niet doen. Die komt wel es boven om te vragen of alles nog goed gaat en dan gaat ze weer naar beneden.
Maargoed t interesseert me niet zoveel, ik zou t wel leuk vinden als ze het ook leuk zal vinden, maarja zo niet dan niet hoor.
Helixon    posted on 18-08-2009 10:39
Mijn ouders vinden het wel leuk als ik het doe maar ik moet echt alles zelf betalen.. dat vind ik jammer, ik mag ook niks lenen, dus beetje bij beetje komt alles bij elkaar Smile
Dolivieira    posted on 18-08-2009 10:42
Poster: Helixon
Mijn ouders vinden het wel leuk als ik het doe maar ik moet echt alles zelf betalen.. dat vind ik jammer, ik mag ook niks lenen, dus beetje bij beetje komt alles bij elkaar Smile

Is toch meer dan logische, of?niet dus.
User edit by Dolivieira on 18-08-2009 @ 10:42:25 (2%)
Bouncy    posted on 18-08-2009 11:07
Heb ik al wel eens verteld dat onze buurvrouw van housemuziek houd? dus als m'n ouders niet thuis zijn, en ik zet hem zo hard dat de buren het kunnen horen, dat ze dan in de achtertuin staat met de duim omhoog!
Esmee    posted on 18-08-2009 11:22
nee nooit verteld :P wel leuk :P
mijn buurman houdt ervan om mijn tennisballen te jatten als ik ze over de muur heen sla naar hem toe...

een vriend van mij heeft zn djm-700 van zn pa gehad omdat hij overging naar 4 havo...
ze hadden een weddenschap. hij stond zegmaar 4 onvoldoendes ofzo, en dan echt zware, en nja hij zou never nooit overgaan, eerder naar 3 mavo, dus en zakken en blijven zitten...
zei ze pa: ik wed dat je nooit overgaat zo.
hij: wedden van wel
pa: is goed ik win toch
hij: om een djm-700?
pa: is goed

en nja meneer is overgegaan en heeft zn djm :P
Bouncy    posted on 18-08-2009 11:40
Poster: Esmee
nee nooit verteld :P wel leuk :P
mijn buurman houdt ervan om mijn tennisballen te jatten als ik ze over de muur heen sla naar hem toe...

een vriend van mij heeft zn djm-700 van zn pa gehad omdat hij overging naar 4 havo...
ze hadden een weddenschap. hij stond zegmaar 4 onvoldoendes ofzo, en dan echt zware, en nja hij zou never nooit overgaan, eerder naar 3 mavo, dus en zakken en blijven zitten...
zei ze pa: ik wed dat je nooit overgaat zo.
hij: wedden van wel
pa: is goed ik win toch
hij: om een djm-700?
pa: is goed

en nja meneer is overgegaan en heeft zn djm :P

Waar kun je dat soort vaders kopen? :O (moet ik het eerst effe slecht gaan doen op school..)
Dolivieira    posted on 18-08-2009 11:42
Jsa maar dat is een weddeschap, Waarom ga je ook niet een weddeschap met je ouders aanvoor 2de speler.
Esmee    posted on 18-08-2009 12:45
haha waarover dan...
ik niet overgaan op school?xD dan moet er wel iets heel bijzonders gebeuren...
op frans na heb ik dit hele jaar 2 onvoldoendes gehaald... die waren voor duits...
oh en een 1 voor latijn want ik weigerde een toets te maken
Tekhead    posted on 20-08-2009 02:49
@ArCee, ik zie dat je dj geschiedenis, en aanverwante gelijklopend? is met dat van mezelf. Je bent 1 jaartje ouder, hebt dus ook het begin van House en Dance meegemaakt, zelfs de New Beat, new wave, en disco periode's, en je hebt of bent nog een radio dj, ook net als ik, als je dan even nadenkt over vroeger en nu, zal je net als ik, een totaal ander beeld hebben van de definitie van een top dj, dan de meeste andere, en niet alleen de jonkie's. Je zal dan moeten toegeven dat de huidige (zogezegde) beste dj's ter wereld, zoals een Tiesto, Armin, en andere Paul van Dyck's, zelfs nog niet aan de tenen reiken van bvb een Laurent Garnier, PlastiKman,Carl Cox, Jeff Mills, en zo vele andere dj's. Zelfs een grandmaster Flash (remember GF ?) zeker hij behoort tot het ras der onsterfelijke iconen. Deze heren hun platen hebben de muziek een andere dimensie gegeven, hun platen zijn onsterfelijk en ontbreken in geen enkele echte dj zijn collectie. En laten we niet vergeten, dat dj's als een tiesto, en andere Armins tot de generatie en van bovende genoemde moesten horen, er wss nooit iemand van hen gehoord zou hebben, ze nooit hun huidige status zouden gehaald hebben. Tevens zou het wat beter zijn dat iedere dj wat meer respect zou hebben voor deze heren, want buiten enkele onsterfelijke klassiekers, hebben zij ook het grootste aandeel in het aanzien wat de dj's tegenwoordig genieten, en is door hun innovatie en techniek, de huidige dj randapparatuur ontstaan.
Ik merk ook dat jullie veelvuldig refereren naar dj Mag, en vooral hun rangschikking. Neem van mij aan, dat echte toppers hier geen belang aan hechten, het zelfs ronduit lachwekkend vinden, waarop die rangschikking gebasseerd is. Behalve dan in Nederland mss.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

35 Users online: 9 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 8.309
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.010.760