Ouders geloven er niet in! (3/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 08-08-2009 20:37
Zelf heb ik er al veel ervaring mee.
Ouders die er niet in geloven dat je ?cht wilt gaan draaien.

Heb jij er ook ervaring mee?
Vertel er hier over, hoe ben je er dan toch door gekomen, heb je alles uiteindelijk zelf gekocht?

[MOD Edit] was hidden message :
Zonder hulp van mijn ouders gaat het echt heel moeilijk hoor als 14-jarige!
Dan begin je uit wanhoop domme aankopen te doen enzo...
Mod edit by Lead on 08-08-2009 21:42 (74%)

What do you think about Ouders geloven er niet in! ??

Vote :   

Bart_    posted on 10-08-2009 20:52
ja, want het is voortaan K2 h? Cool
Mixt-Ape    posted on 10-08-2009 21:29
Haha inderdaad! En al de media-aandacht die ze krijgen! Niet normaal gewoon...
Tekhead    posted on 11-08-2009 01:13
esmeeke toch, zeg hen toch gewoon zo: mams, paps, jullie geven geen enkele aanvaardbare uitleg die steek houd, en wat is nu het verschil tussen kopen van een ipod, nintendo ds, mobieltje, of andere tv ? Toch ook allemaal electronische snufjes met beperkte levensduur, en ook nog eens prijzig, kan ik beter iets kopen waar ik lang plezier van heb en dat ik echt wil. Juiste repliek geven op hun uitleg, monddood maken noemen ze zoiets.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 11-08-2009 09:09
Poster: Tekhead
esmeeke toch, zeg hen toch gewoon zo: mams, paps, jullie geven geen enkele aanvaardbare uitleg die steek houd, en wat is nu het verschil tussen kopen van een ipod, nintendo ds, mobieltje, of andere tv ? Toch ook allemaal electronische snufjes met beperkte levensduur, en ook nog eens prijzig, kan ik beter iets kopen waar ik lang plezier van heb en dat ik echt wil. Juiste repliek geven op hun uitleg, monddood maken noemen ze zoiets.

Dat vind ik nou ook vooral die mobiletje en iphone/ipods die gaan hooguit 2 jaar mee. En dan biginnen ze uitelkaar te vallen
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bouncy    posted on 11-08-2009 09:44
Poster: Esmee

spaarrekening hoeft niet maar ik kan beter iets kopen waar ik wat meer aan heb.
dus ik zeg dan zoals?
zij:
uhhm een tv?
ik: heb er al 2, 1 kleine en 1 oude wat grotere, ik hoef heen platte deze voldoen goed genoeg.
dan een boek?
ik heb er nog 3 liggen waar ik niet aan toe kom,
niewe iPod?
deze is1 maand oud weetje nog? die andere was stuk daar waren we nogsteeds meebezig met die brieven naar Apple.
nieuwe mobiel?
ik hoef geen nieuwe ik kan er meebellen, de vorige keer reed er bijna een auto overheen, deed ie het ook nog, hij is al 30x gevallen en zit vol krassen dus het is goeie kwaliteitHappy, laughing

zij: nou je verzint wel wat wat je er beter mee kan kopen
 Heb je al geprobeerd om iemand anders met je ouders te laten praten?
Poster:?Esmee

uhhm nee dan springen mn speakers...
die zijn al niet zo goed meer...moeten nog even meegaan Happy, laughing
aldraait ze geen k3 meer.... en ik moet zeggen dat ik de 1e 10 sec van oma's aan de top best leuk vind?Cool
(t intro)

nee nu is het tarzan de musical... jij woont in mijn hart en nooit wil ik je kwijjjjjjjjtt
en kinderen voor kinderen is ook erg leuk....
en soms hoor ik keihard:
VRIIJJJJJJZZIJJJJN ZE WIL ALLEEN MAAR VRIJJJJJ ZIJN. ofzo:P Marco borsato iig.

Als je de boel wil opnaaien..... maak je er een clubmix van en ga je die de hele dag kijhard draaien!
Esmee    posted on 11-08-2009 11:02
nja ik ga gewoon even rustig aan doen, er niet meer overpraten en dan rustig wachten tot paps weer kan internetbankieren.
foutje van de ING... duurt even een weekje....
DiVario    posted on 11-08-2009 14:54
Mijn ouders steunen mij niet op financieel vlak,
ik heb mijn cdj 800's en denon mixer dan ook niet meteen kunnen kopen..
Wel vinden mijn ouders het geen probleem als ik ga draaien en willen ze mij soms ook nog wel voeren,
terug halen in de nacht is iets anders :p. Ze steunen me dus niet helemaal maar vinden het ook niet erg dat ik dj. Wel klagen ze er iedere keer over als ik weer al eens iets nieuws aanschaf, dan zeggen ze: 'Heb je nu nog niet genoeg materiaal?'

Maar al bij al ben ik wel tevreden Winking my eye
Practise makes perfect!
BboyV    posted on 11-08-2009 15:56
Poster: Esmee

ouders financieren? echt niet, ik spaar er lekker allemaal zelf voor, als ik dat alleen al zou durfen te vragen... Cool
nee ik wil t graag kopen van mijn eigen gespraarde zakgeld vand e afgelopen 3 jaar ofzo, maar t mag niet
 dat probleem ken ik
zit je lekker lang te sparen, zeggen je ouders plots dat je het niet mag kopen
om gek van te wordenCool
Dolivieira    posted on 11-08-2009 18:08
Je mag toch zelf bepalen als je ergens voor gaat sparen. Kijk koop je er flessen drank van dan zeg ik OH. maar dj gear. Is toch leuk.
Esmee    posted on 11-08-2009 18:16
sja en daar denken mijn ouders anders over... mn moeder is het er nogsteeds niet mee eens maar t mag gekocht worden nu ofzo.... als het internetbankieren t weer doet.
Dolivieira    posted on 11-08-2009 18:20
Ja maar het geld is toch van jou, niet van je moeder.
ArCee    posted on 14-08-2009 03:52
Op zich niets vreems hoor, de meeste ouders geloven niet in creatieve beroepen. Of dit nu dj, acteur, kunstschilder, zanger of wat dan ook is. De meeste ouders denken gewoon in vak gerichte beroepen, van de boven beschreven beroepen kunnen ze zich gewoon geen voorstelling maken. Voor de toekomstige deejays is het zaak ook wel realistiesch te blijven denken, geloof niet dat je het ooit zover zult bregen als Armin van Buuren of Tiesto. Dat soort mensen zullen in de dance scene niet veel meer voort komen, megasterren als zij. Zij hadden het "geluk" dat zij met muziek begonnen op exact het goede moment. Zij hebben, met hulp van mensen als Paul van Dyk en Ferry Corsten, trance in het leven geroepen wat insloeg als een bom, een toevals treffer, en combineerde op het juiste moment draaien?met produceren. Alles viel bij deze mannen op het juiste moment op z'n plek. Dat zal met een "overkill" aan dj's en producers van nu niet snel geburen, de spoeling was in die tijd ook veel minder als nu, minder deejays die ook platen maakte. Als ik naar het aantal releases kijk, alleen al in trance, en na hoeveel nieuwe namen ik vaak per week?tegen kom, enorm. Hele kuddes. Nu is veel van het werk het beluisteren niet waard, maar er zitten ook al blijvertjes tussen, mensen die goed bezig zijn en misschien de volgende generatie producers gaan worden? Mensen als Luke Terry, Andy Blueman, Sean Truby, uit Nederland Singularit,?en Ehren Stowers. Ook zij zullen nooit (meer) de status halen van de mannen van weleer, dus maak je die illusie niet, maar op de juiste manier en instelling kun je er een belegde boterham mee verdienen, zeker wel, maar tis een lange weg vol obstakels en teleurstellingen die je moet overwinnen voor je de pot(cd speler)?met goud vind Cool
User edit by ArCee on 14-08-2009 @ 03:57:56 (6%)
Lucalicious    posted on 14-08-2009 08:43
zolang ik er veel plezier in heb vinden mijn ouders het goed als ik gear koop, alleen hoor ik wel steeds 'weet je het zeker', 'het is veel geld hoor', en dat soort dingen
ArCee    posted on 14-08-2009 08:47
Ouders willen alleen maar dat je voor "later" spaart, je weet toch?? Cool
BboyV    posted on 14-08-2009 08:56
Poster: djdolivieira
Je mag toch zelf bepalen als je ergens voor gaat sparen. Kijk koop je er flessen drank van dan zeg ik OH. maar dj gear. Is toch leuk.

vind ik ook, en dat probeer ik men vader al 2 jaar ofzo duidelijk te maken...
werkt jammer genoeg niet, maar ik blijf volhouden... beetje bij beetje zal hij wel toegevenCool
Dolivieira    posted on 14-08-2009 09:11
Poster: BboyV

vind ik ook, en dat probeer ik men vader al 2 jaar ofzo duidelijk te maken...
werkt jammer genoeg niet, maar ik blijf volhouden... beetje bij beetje zal hij wel toegevenCool

Als je spaart voor een auto mag het wel zeker. Terwijl je met een auto meer problemen kan krijgen als je DJ gear. Al moet ik wel zeggen dat je gear je niet van A naar Beter brengt. Maar goed. Een auto kost ook alleen maar geld of je er nu mee rijd of niet. Dj gear kan je weer geld opleveren.

Wat ArCee zeg heeft hij wel een punt. ik heb een vermoeden dat sommige hier. Het voor de?status doen. Ik zeg altijd ik doe het voor de Fun. En het is altijd?mooi meegenomen als je er wat mee kan bij verdienen. maar ga daar in eeste instantie niet van uit. ?
User edit by Dolivieira on 14-08-2009 @ 10:32:09 (16%)
ccc    posted on 14-08-2009 10:11
Ik heb alles zelf gekocht.
Zoek een baan en sparen met die hap. Of met goedkoop spul beginnen.

In mijn ogen heb je er meer plezier van als je voor iets spaart en het dan koopt, dan dat je het krijgt van je ouders.
wizkid    posted on 14-08-2009 11:38
Mijn ouders steunen mij wel vind ik. Ik moet alles zelf betalen, maar ze willen me af en toe wel wat?lenen ofzo.. Bijv. ik had een groot feest van mijn nicht, en ik had een setje parren met 2 kapotte lampen en zagen er niet meer uit, en had geen geld meer. toen hebben mijn ouders me 500 euries geleend zodat ik?nog 4 led parren kon kopen. Cool?Plus mijn vader, die heeft zelf vroeger ook meegedraaid in de musicbizz, die brengt me altijd naar feestjes met alle gear enzo.

dus ik heb niks te klagen vind ik zelf Cool

Ilja    posted on 14-08-2009 14:24
Poster: djdolivieira

Dat vind ik nou ook vooral die mobiletje en iphone/ipods die gaan hooguit 2 jaar mee. En dan biginnen ze uitelkaar te vallen

Als je ze mishandelt dan wel ja, maar ik heb een iPod touch al van bijna 3 jaar en dat ding werk als een tiet en valt niet uit elkaar.?Hetzelfde geldt voor mijn al meer dan een Jaar oude iPhone.
Ilja    posted on 14-08-2009 14:41
@ArCee

Hier ga je flink de fout in, als je niet denkt dat je net zover als die grote jongens zal schoppen dan kom je zelfs een buurt?club niet in, Toen zowel Tiesto als Armin begonnen waren ze hetzelfde als elke beginner.
Om in de hogere kringen te komen moet je conacten opbouwen, ( waar ik mee bezig ben en het zeer goed lukt, heb binnekort ook een ontmoeting met Sander van Doorn ).? Ga ervoor en heb je contacten en je komt er.
Dolivieira    posted on 14-08-2009 15:50
Poster: Ilja
@ArCee

Hier ga je flink de fout in, als je niet denkt dat je net zover als die grote jongens zal schoppen dan kom je zelfs een buurt?club niet in, Toen zowel Tiesto als Armin begonnen waren ze hetzelfde als elke beginner.
Om in de hogere kringen te komen moet je conacten opbouwen, ( waar ik mee bezig ben en het zeer goed lukt, heb binnekort ook een ontmoeting met Sander van Doorn ).? Ga ervoor en heb je contacten en je komt er.

Begrijp ArCee niet verkeert. Je kan het nog ver schoppen maar zoals Tiesto, Armin en Paul v Dijk. ik denk?het ook niet meer. Kijk vroeger kwam house uit een paar landen. moet je kijken waar het nu vandaan komt en hetzelfde geld voor Trance en Techno noem nog maar een paar van stylen op. Er komt?Dance muziek overal vandaan, En er zijn heel veel mensen die met dance muziek bezig zijn. Vroeger moest je wel veel sparen om een producerset bij elkaar te schrapen. vraag maar aan Bambam. Nu heb je al een zware Computer genoeg. Als geen?Danceklappertjes ?blijft maken zijn ze je gauw vergeten. Kiik maar naar D Ramirez. Die is allang niet zo bekent meer als een paar jaar terug. Wij zijn?niet de enige die er mee bezig zijn. De markt is gewoon verzadigt. En er zijn er maar een paar die iedere keer opvallen. Dat betekent niet dat je het niet moet proberen. Maar de fun altijd voorop. Ik kan Tijs Verwest persoonlijk en hij west ook niet dat die het zo ver zou schoppen???
ArCee    posted on 15-08-2009 08:00
Poster: Ilja
@ArCee

Ilja, natuurlijk moet je erin geloven, maar wat de "grote" 4 (Armin, Paul, Tiesto en Ferry) bereikt hebben komt echt niet meer voor hoor. Zo'n status zal geen enkele deejay meer bereiken omdat alles anders is geworden. Deze 4 stapte op het juiste moment binnen, deden net de juiste dingen etc. Op dit moment zijn er veel, en veel meer deejays die ook aan het produceren zijn, veel meer als toen. In hun tijd kwam er veel minder werk uit, waardoor je plaat eerder werd opgepakt of opviel. Nu zie soms door de bomen het bos niet meer. Als ik zie wat er op weekbasis bij beatport uitkomt, als ik daarbij de promo's optel en nog wat eigen downloads, soms weet je niet meer waar je het moet zoeken. Dat was in de tijd dat de "grote 4" opkwamen echt heel anders. Ik heb ooit een special gezien van het "Go Bang" label in Amsterdam waar o.a. D-Shake met Yaaaaah vandaan kwam. Als je kijkt wat zij per week aan demo's binnen kregen op cassette bandjes toen nog? Als je dat vergelijkt met wat sommige labels nu binnen krijgen aan demo's per mail? Dat is niet te vergelijken. Go bang kreeg in de hoogtij dagen rond de 200 demo's per week binnen waarvan er soms 1 bij zat die uitkwam. Het?(nieuwe) label van ReOrder, een goed vriend, dj, producer en resident op TotaalFM krijgt nu al rond de 500 demo's per week binnen en zijn label bestaat nu ongeveer 2 maanden? Zie je het verschil??Daarbij creeerde?de grote 4e een nieuwe sound?(Trance) die per ongeluk insloeg als een bom, had ook anders kunnen lopen en dan waren ze niet zo groot geworden. Nogmaals, door de veel grotere aantallen deejays en producties zal het haast onmogelijk zijn om ooit de status van hen te bereiken, maar zo groot hoef je per definitie ook niet te worden om een leuk bestaan als dj/producer op te bouwen. Hele volksstammen zijn er?die er erg goed van leven, en toch qua status kleiner zijn als die 4. Als alles op zijn plek valt dan kom je er wel. Je moet inderdaad contacten hebben, goed draaien waardoor je naamsbekendheid opbouwd (wat vroeger ookal makkelijker was door het underground karakter van house), leuke tracks maken die opgemerkt worden dus overal promo's naartoe sturen, zorgen dat je straat voor wat je doet(ben je house dj, houd daar dan aan vast zodat men weet waarvoor men jouw kan boeken en waai niet met alle winden mee zoals Jean om een paar centen te verdienen), probeer ter promotie van jezelf een radio show te draaien om een grote groep mensen te bereiken (staat ook leuk op je bio), zorg voor een goede enleuke uitstraling, ben altijd ruim op tijd als je bent geboekt, probeer een praatje te maken met een organisator die je geboekt heeft (blijft de naam wat makkelijker hangen) en zorg in alles voor een proffecionele houding. Dan kan het uiteindelijk, als alles klopt en je de juiste mensen tegen het lijf loopt, best wel en droombaan worden.
User edit by ArCee on 16-08-2009 @ 08:13:13 (79%)
Illusion    posted on 15-08-2009 23:56
Poster: BboyV
Zelf heb ik er al veel ervaring mee.
Ouders die er niet in geloven dat je ?cht wilt gaan draaien.

Heb jij er ook ervaring mee?
Vertel er hier over, hoe ben je er dan toch door gekomen, heb je alles uiteindelijk zelf gekocht?

[MOD Edit] was hidden message :
Zonder hulp van mijn ouders gaat het echt heel moeilijk hoor als 14-jarige!
Dan begin je uit wanhoop domme aankopen te doen enzo...

Toen ik zo jong was was ik ook begonnen. En dan gaat het ook gewoon heel moeilijk. Je moet gewoon geduld hebben. Je?moet je realiseren dat je nog niet alles kan kopen. Mijn ouders zouden het nooit betalen, en zo verwend zou ik ook niet willen worden. Je moet je geld zelf bij elkaar sprokkelen.

Daarnaast geloven mijn ouders er wel in.. want ik draai al:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
unspecified    posted on 16-08-2009 11:54
Ik moet me aparatuur wel allemaal zelf betalen enzo.
Maar me moeder vind het super datk het doe.
me pa vind het leuk( zegt ie ) maar dat zegt ie omdat ie me niet onzeker wil maken:P

dat zie je aan hem
Dolivieira    posted on 16-08-2009 12:03
Poster: ArCee

Ilja, natuurlijk moet je erin geloven, maar wat de "grote" 4 (Armin, Paul, Tiesto en Ferry) bereikt hebben komt echt niet meer voor hoor. Zo'n status zal geen enkele deejay meer bereiken omdat alles anders is geworden. Deze 4 stapte op het juiste moment binnen, deden net de juiste dingen etc. Op dit moment zijn er veel, en veel meer deejays die ook aan het produceren zijn, veel meer als toen. In hun tijd kwam er veel minder werk uit, waardoor je plaat eerder werd opgepakt of opviel. Nu zie soms door de bomen het bos niet meer. Als ik zie wat er op weekbasis bij beatport uitkomt, als ik daarbij de promo's optel en nog wat eigen downloads, soms weet je niet meer waar je het moet zoeken. Dat was in de tijd dat de "grote 4" opkwamen echt heel anders. Ik heb ooit een special gezien van het "Go Bang" label in Amsterdam waar o.a. D-Shake met Yaaaaah vandaan kwam. Als je kijkt wat zij per week aan demo's binnen kregen op cassette bandjes toen nog? Als je dat vergelijkt met wat sommige labels nu binnen krijgen aan demo's per mail? Dat is niet te vergelijken. Go bang kreeg in de hoogtij dagen rond de 200 demo's per week binnen waarvan er soms 1 bij zat die uitkwam. Het?(nieuwe) label van ReOrder, een goed vriend, dj, producer en resident op TotaalFM krijgt nu al rond de 500 demo's per week binnen en zijn label bestaat nu ongeveer 2 maanden? Zie je het verschil??Daarbij creeerde?de grote 4e een nieuwe sound?(Trance) die per ongeluk insloeg als een bom, had ook anders kunnen lopen en dan waren ze niet zo groot geworden. Nogmaals, door de veel grotere aantallen deejays en producties zal het haast onmogelijk zijn om ooit de status van hen te bereiken, maar zo groot hoef je per definitie ook niet te worden om een leuk bestaan als dj/producer op te bouwen. Hele volksstammen zijn er?die er erg goed van leven, en toch qua status kleiner zijn als die 4. Als alles op zijn plek valt dan kom je er wel. Je moet inderdaad contacten hebben, goed draaien waardoor je naamsbekendheid opbouwd (wat vroeger ookal makkelijker was door het underground karakter van house), leuke tracks maken die opgemerkt worden dus overal promo's naartoe sturen, zorgen dat je straat voor wat je doet(ben je house dj, houd daar dan aan vast zodat men weet waarvoor men jouw kan boeken en waai niet met alle winden mee zoals Jean om een paar centen te verdienen), probeer ter promotie van jezelf een radio show te draaien om een grote groep mensen te bereiken (staat ook leuk op je bio), zorg voor een goede enleuke uitstraling, ben altijd ruim op tijd als je bent geboekt, probeer een praatje te maken met een organisator die je geboekt heeft (blijft de naam wat makkelijker hangen) en zorg in alles voor een proffecionele houding. Dan kan het uiteindelijk, als alles klopt en je de juiste mensen tegen het lijf loopt, best wel en droombaan worden.

Mooi verhaal ArCee maar ik wil er wel aan toevoegen dat je er niet van uit moet gaan dat het gebeurd. Niet demotiverend bedoeld of zo, ga en maak muziek met plezier, ga draaien met plezier, doe alles wat met djen te maken heb met plezier, en zorg dat je een leuke tijd hebt. En mischien lukt het wel. En lukt het mischien niet jammer dan maar dan heb je wel een leuke tijd gehad. Als dan 50 of 60 ben heb je wel wat leuks aan je kleinlids te vertellen.

33 Users online: 13 Guests (20 Unknown)
Pages generated today : 14.295
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.016.746