Ouders geloven er niet in! (1/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BboyV    posted on 08-08-2009 20:37
Zelf heb ik er al veel ervaring mee.
Ouders die er niet in geloven dat je ?cht wilt gaan draaien.

Heb jij er ook ervaring mee?
Vertel er hier over, hoe ben je er dan toch door gekomen, heb je alles uiteindelijk zelf gekocht?

[MOD Edit] was hidden message :
Zonder hulp van mijn ouders gaat het echt heel moeilijk hoor als 14-jarige!
Dan begin je uit wanhoop domme aankopen te doen enzo...
Mod edit by Lead on 08-08-2009 21:42 (74%)

What do you think about Ouders geloven er niet in! ??

Vote :   

Saskia    posted on 08-08-2009 20:39
hm is niet nodig denk ik, lees waar we het in de late leeuw over hebben gaat daar ook al over Winking my eye

edit: daar dient de hm niet voor
even hm verwijderen aub
User edit by Saskia on 08-08-2009 @ 20:39:30 (60%)
Luxx    posted on 08-08-2009 21:52
mijn ouders geloven er nog steeds niet in. diggen mijn muziek niet. en willen niet dat ik piano lessen neem. ook als ik op de piano speel willen ze dat ik het geluid zacht doe of mijn koptelefoon op zet.
ik trek me er geen ene kut van aan en doe wat ik wil.. het is iets persoonlijks voor mij en het scheeld mij niks of mensen het leuk vinden of niet wat ik doe. voor mij is het belangrijkste dat ik mezelf please in wat ik doe. support van je ouders is heel leuk maar voor mij niet nodig. niks houd mij tegen mij te doen waar mijn passie ligt en wat ik leuk vind.
www.mothermusic.nl
Esmee    posted on 08-08-2009 22:15
mn ouders vinden dj'en 1 groot stom gedoe... een nieuwe piano hebben ze wel zonder veelg ezeur gekocht voor me, de ouwe werd zegmaar "te klein" voor me... met oud bedoel ik nu echt echt echt oud. de nieuwe klinkt alsof ze de high en low erbij hebben opegegooit zegmaar als we even in dj termen praten.

sja... maar jij bent op dit moment achttien en ik vijftien... das nogal een verschil met wat je mag van je ouders? nja mn moeder en ik hebben t al weer goed gemaakt, en mn setje komt er gewoon vind ik Happy, laughing
Bouncy    posted on 08-08-2009 22:39
Als je 18 bent, dan ga je toch zelf over je geld?

iig, mijn ouders staan er ook niet 100% achter, maar omdat mijn opa vroeger DJ is geweest en nu nog steeds in de licht/geluid zit kon ik haast niet anders (mijn opa en oma hebben in m'n kindertijd vaak op mij moeten passen, k liep toen al de hele tijd achter m'n opa aan om te kijken en te begrijpen waar alles voor was...), toen ik op m'n 14e verjaardag m'n eerste mixer en speakers van m'n opa kreeg konden m'n ouders bijna niets anders dan het toestaan! Inmiddels m'n eigen set gebouwd, met veel (financiele) hulp van opa en oma.?
Maar wil je dat je ouders je financieren, of verbieden je ouders gewoon om spul te kopen?
TheMole    posted on 08-08-2009 23:13
Mijn ouders vinden het wel goed dat ik piano speel en lessen neem. Over DJ maken ze zich ook niet druk. Waarschijnlijk omdat de familie van mijn ma haar kant heel artistiek is en mijn Ma haar nonkel zelf directeur van een muziekschool is geweest.
Bootstrap    posted on 09-08-2009 01:04
Mijn ouders steunen me juist Happy, laughing Ook financieel, echt top :D
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Convert    posted on 09-08-2009 01:18
Mijn ouders steunen me ook niet met het draaien, komt puur omdat ze er niet van houden dat ik alleen 's nachts weg ben naar een club als ik geboekt ben. Voor de rest vinden ze de muziek ook niks, maar wel goed dat ik met wat muzikaals bezig ben. Rest van het gezin doet niks muzikaals.
Ilja    posted on 09-08-2009 01:42
Mijn moeder steunt mij en vindt Trance mooi muziek. Maar er zijn zat eikels die zeggen dat DJ'en makkelijk is en daarom door vele gedaan. ( stel hersenloze stakkers )
Tekhead    posted on 09-08-2009 03:14
Ik was altijd al het buitenbeentje in ons kroostrijk gezin, en alleen een van m'n zussen en ikzelf waren altijd al muziek gek, alhoewel we beide een aparte smaak hadden, werd geen ons beider voorkeur door ouders gewaardeerd, zeker niet omdat we beide ons eigen volume-battle uitvochten.Ze begrepen ook niet dat we zoveel zakgeld spendeerde aan vinyl, en toen ze vernamen dat ik mede-oprichter was van een piraten radio zender, werd m'n vader helemaal lijkbleek. Maar toen ik enkele jaren later van een illegaal radio zendertje, een legale kon verwezelijken was hij toch wel trots, omdat ik gelukt was in iets waar kapitaalkrachtige piratenzenders niet in slaagde. Toen steunde en waardeerde hij mijn keuze voor 100%. Moeder is nooit helemaal overtuigd geraakt, zij bleef bij het gedacht, dat het iets voor marginale, macho-achtige, weirdo's was of is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tomazos    posted on 09-08-2009 03:28
ik lijk 1 van de weinigen waarvan mijn Moeder het helemaal steunt (heb alleen een moeder),

toen ik 17 was zei ik van: mam!!, ik mag in spanje draaien, toen zei ze zoiets van: oh leuk!, wanneer ga je? ik: over 3 dagen..

toch vind ze het nooit een probleem, nu niet, en vroeger niet,
ben nu dan wel 20.. dus kan ze er ook moeilijk wat over zeggen,
tot nu toe heeft ze me met alles eigelijk zelf me ding laten doen,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Mixt-Ape    posted on 09-08-2009 09:27
Mijn ouders vinden het?wel?leuk?dat ik het doe, maar op financi?le steun hoef ik niet te rekenen. Dat vind ik in feite ook maar normaal. Ik vind het echt belachelijk als ik zie dat sommige mensen gewoon alles van mams en paps krijgen...
Esmee    posted on 09-08-2009 09:59
Poster: Bouncy

Maar wil je dat je ouders je financieren, of verbieden je ouders gewoon om spul te kopen?

ouders financieren? echt niet, ik spaar er lekker allemaal zelf voor, als ik dat alleen al zou durfen te vragen... Cool
nee ik wil t graag kopen van mijn eigen gespraarde zakgeld vand e afgelopen 3 jaar ofzo, maar t mag niet
Bouncy    posted on 09-08-2009 10:07
Poster: Esmee

ouders financieren? echt niet, ik spaar er lekker allemaal zelf voor, als ik dat alleen al zou durfen te vragen... Cool
nee ik wil t graag kopen van mijn eigen gespraarde zakgeld vand e afgelopen 3 jaar ofzo, maar t mag niet

okee, das wel wazig... Mja, k denk dat je ouders je proberen te beschermen tegen een miskoop! (maar als je al 3 jaar aant sparen bent, ben je hopelijk wel zeker van de zaak denk ik dan)
SAMx    posted on 09-08-2009 10:17
Ik zou nu een set willen gaan kopen (ben 17) maar breng dat maar eens over naar men ouders.
Zien het nut niet van in.

Maar blijven proberen!!!
Dolivieira    posted on 09-08-2009 10:28
en als je de zelf voor heb gespaard?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-08-2009 @ 10:28:27 (6%)
zrcl0272    posted on 09-08-2009 10:37
Vroeger ook geen steun gekregen van mijn ouders. Maar dan met een verjaardag een kleine mixer gekocht. Samen met een dubbele cd speler. Had toen nog geen versterker en boxen dus gebruikte ik die van mijn ouders. Dit werden ze al snel beu. Hierdoor zelf een set mogen kopen. En dan ben je vertrokken. na een tijdje kriebels gekregen voor lichten enz. Zo bouw je stilletjes toch een setje op, maar dit kan even duren. uiteindelijk heb ik nu toch een mooie boot en dit zelf betaald. Zo zie je maar de volhouder wint. veel succes nog met het samenstellen van je boot.
Saskia    posted on 09-08-2009 11:15
Ik ben 18 ja maar ik mag nog niet helemaal zelf weten waar ik mijn geld aan uitgeef (voornamelijk omdat ik nog thuis woon voorlopig) mijn ouders bemoeien zich er wel mee.
Bouncy    posted on 09-08-2009 11:22
Poster: Saskia
Ik ben 18 ja maar ik mag nog niet helemaal zelf weten waar ik mijn geld aan uitgeef (voornamelijk omdat ik nog thuis woon voorlopig) mijn ouders bemoeien zich er wel mee.

Mwha, ik ben 17 en mijn ouders zeggen: het is jouw geld, maar we komen je niet helpen als je financieel in de problemen komt, k denk zelf ook dat je zo het beste met geld leert omgaan, gewoon net zoals fietsen, vallen en weer opstaan! (ja, ik heb regelmatig een saldo op m'n bank van onder de 10 euro, en het gaat tot nu toe altijd goed). Wat m'n ouders minder leuk vinden is de gigantische hoop gear die ik iedere keer koop (lees ook effe de late leeuw).
TranceXX    posted on 09-08-2009 11:40
Ik heb vroeger ook altijd mijn ding mogen doen.
Ik moest er wel zelf voor werken maar het geld dat ik verdiende, daar mocht ik mee doen wat ik wou.
En de verjaardagen, kerstmis enz.. waren leuke dagen om te sparen.
Nu koop ik gewoon waar ik zin in heb. (min of meer)
Mijn vrouwtje is nogal?ruimdenkend op dit vlak.Cool
lightstar    posted on 09-08-2009 12:04
het vertrouwen van mijn ouders voor mijn uitgelopen hobby is afgelopen jaren sterk gegroeit. naast draaien heb ik ook super veel apparatuur gekocht waar m'n ouders eerst zoiets hadden van moet dit alemaal:P
Maar sinds dat ik toch steeds meer feestjes?krijg enzo en opdrachten krijgen ze er steeds meer vertrouwen in dat ik alles goed op orde heb. Daarnaast vinden ze het ook geweldig als ik op een leuke plek aan het draaien ben en daarom vinden ze die geluids overlast elke dag vanaf mijn kamer ook geen puntHappy, laughing
djmamo    posted on 09-08-2009 12:14
Mijn ouders??waren (woon alweer bijna 8 jaar niet meer bij mijn ouders) hierin heel makkelijk, als je het wil en het kan moet je het lekker doen.
soms vroegen z wel of de muziek iets zachter kon, mr datmocht dan ook wl Winking my eye

mijn vriendin vind het leuk dat ik het doe, en als ik iets wil kopen dan kijk ik wel altijd of het kan financieel.

En ze gaat ook vaak mee als ik moet draaien.
www.moonentertainment.nl
Luxx    posted on 09-08-2009 12:17
Poster: Ilja
Mijn moeder steunt mij en vindt Trance mooi muziek. Maar er zijn zat eikels die zeggen dat DJ'en makkelijk is en daarom door vele gedaan. ( stel hersenloze stakkers )

...ik hoor bij die hersenloze stakkers denk ik...Cool

en ik ga al jaren over mijn geld. maar het is gewoon de steun en support van me? ouders waar ik niet op hoef te rekenen. ik werk gewoon fulltime dus waar ik me geld insteek moet ik zelf weten. nu koop ik niet veel aan dj materiaal maar aan muzikale apparatuur (speakers, versterkers, piano's etc.) maar ook sample packs heb ik elke maand wel weer nieuwe. alleen ik heb daar heel veel geluk mee: ik krijg ze gratis
GRATIS
niet illegaal dus.
ik werk namelijk voor 2 bedrijven die sample packs maken en verkopen (die drumloops die je in sample packs vind..? die komen tegenwoordig ook uit mijn stal :P) en daardoor mag ik vaak nieuwe sample packs gratis downloaden van ze. krijg ook nog een aantal procenten royalty's per verkochte pack dus ik vond het wel een leuke deal :D
www.mothermusic.nl
Chapron    posted on 09-08-2009 12:45
Ik snap al die ouders niet zo.. Ik heb een zoon van bijna 18 (ik zou willen dat hij ging draaien, maar nee)?, en hij mag zijn eigen verdiende geld uitgeven aan zijn hobby.
Bij hem gaat het geld op aan laptops, gameconsoles e.d.
Hij stelt zich een doel en daar spaart hij voor en op een gegeven momemt koopt hij wat hij graag hebben wil.
Ik heb persoonlijk niets met gamen, maar wie ben ik om hem te belemmeren in iets waar hij plezier in heeft.
Dat je als ouder niet zomaar dure DJ?gear voor je kind aanschaft dat snap ik heel goed, maar support in?zijn / haar talent of?hobby is volgens mij helemaal niks mis mee.
TranceXX    posted on 09-08-2009 12:50
Poster: Chapron
Ik snap al die ouders niet zo.. Ik heb een zoon van bijna 18 (ik zou willen dat hij ging draaien, maar nee)?, en hij mag zijn eigen verdiende geld uitgeven aan zijn hobby. Bij hem gaat het geld op aan laptops, gameconsoles e.d. hij stelt zich een doel en daar spaart hij voor en op een gegeven momemt koopt hij wat hij graag hebben wil. Ik heb persoonlijk niets met gamen, maar wie ben ik om hem te belemmeren in iets waar hij plezier in heeft. Dat je als ouder niet zomaar dure DJ?gear voor je kind aanschaft dat snap ik heel goed, maar support in?zijn / haar talent of?hobby is volgens mij helemaal niks mis mee.

Daar ben ik het volledig mee eens.
Als je ze van alles gaat verbieden enzo, dan kopen ze het wel dat ze ouder zijn en nu heb je er nog een beetje kontrole over als ze iets gaan kopen en kan?je hen raad geven.
Ik ben ook zo groot gebracht en ik heb ook werk en ik heb ook een eigen huis en ik heb ook een mooie wagen.
Dus geef die jongeren eens een beetje vrijheid.Cool
User edit by TranceXX on 09-08-2009 @ 12:50:54 (1%)
lightstar    posted on 09-08-2009 13:19
Ben het er ook helemaal mee eens! Je kan denk ik als ouders alleen maar blij zijn dat je kind zijn geld uitgeeft aan duur aparatuur waar hij of zij zijn creativiteit op uitkan oefenen dan dat diegene aan de drugs in het ergste geval of roken gaat. Dit lijkt mij veel beter dan dingen waar je veel minder aan hebt en waar je je leven mee verziekt plus je bank rekening. Ik weet ook zeker als ik later mischien kinderen heb er nog precies zo over denk. Het maakt mij niet uit wat voor hobby het is maar het liefste naturlijk muziek:P

37 Users online: 11 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 13.903
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.016.354