Mixtape
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

A-Jay    posted on 07-08-2009 13:12
Moet een mixtape altijd gemaakt worden via programma's zoals Ableton Live enz?
Of kan het ook gewoon zonder pc?

What do you think about Mixtape ??

Vote :   

Dyno    posted on 07-08-2009 13:26
"A mixtape or mixed tape is a compilation of songs recorded in a specific order, traditionally onto a compact audio cassette."

Vroeger, toen er nog cassettebandjes gebruikt werden, maakte men vaak een bandje met favoriete tracks. Dit waren gewoon losse nummers.

Een mixtape maak je dus simpel door een aantal goede nummers op een geluidsdrager (cd, mp3speler, memorystick) te zetten. Hoe je dat doet, moet je dus geheel zelf weten. Vaak zijn mixtapes ook niet gemixd.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
RemcoV    posted on 07-08-2009 13:33
Neem de mixtapes van Vato Gonzales, die zijn ook gewoon met de CDJ's gedaan voor zover ik weet.
Crazy    posted on 07-08-2009 13:49
Poster: RemcoV
Neem de mixtapes van Vato Gonzales, die zijn ook gewoon met de CDJ's gedaan voor zover ik weet.

Fout:

Quote van het vato forum:

Hahahahah... de dirty house mixtapes KAN ik live draaien ja - dat kan. Maar dat doe ik niet, waarom zou ik? Ik heb de eerste zoveel mixtapes allemaal live gedaan. Moest ik een set maken, edits maken vervolgens de hele teringzooi instuderen, 5x oefenen, opnemen, nabewerken en masteren.. als er dan vervolgens 1 iets minder stukje in zit ben je focked. Vervolgens ben ik alles met de PC gaan doen - maar wel op zo'n manier dat het live ook mogelijk is. Iedereen die me live heeft horen draaien weet dat ik het tempo van de mixtapes ook live kan draaien.

Maar goed, voor de duidelijkheid - deze mixtape (deel 4) is in Acid gemaakt. Ik heb 'm nu denk ik wel een stuk of 50x gehoord en elke keer haal ik er nog dingetjes uit die beter kunnen, sneller, toch wat vloeiender etc etc etc. Vandaag alle vocals geschreven en morgen ga ik dat opnemen, CubaseSX is ook eindelijk per post binnengekomen (ja, legaal) dus die ga ik zo ook maar eens installeren. Morgen opnemen, afmixen, uploaden, artwork maken, stuk scripting schrijven om de downloads over 3-4 servers tegelijk te laten verlopen om zo niet te veel downloads tegelijk te genereren op 1 server. En dan.. RELEASEN ONLINE! Sowieso ga ik er ook een paar duizend van laten drukken op CD - om uit te delen bij Dirty House on Tour deze zomer.

Ohja, voor de duidelijkheid - afmixen daarbij ga ik de volumes en klank van bepaalde tracks op elkaar afstemmen. Bijv nr 1 ten opzicht van nr. 20 - en kijken of de mix in zijn geheel niet harder of zachter is gegaan. Of kijken of er geen nummers bij zitten die harder zijn dan de rest of tracks die te zacht zijn. Al dat soort dingen.. er komt nog een hoop meer bij kijken, maar ik verklap niet alles
RemcoV    posted on 07-08-2009 14:21
Gaat over mixtape 4 dit verhaal, maar grappig. Ik wist het niet omdat ik een keer met hem gedraait heb en hij live mixtape 3 deed Happy, laughing lol...
Dolivieira    posted on 07-08-2009 14:22
Je kan een mixtape gewoon met CD doen maar ook met de computer. En het is wel leuk als je een gemixte mixtape opneemt dat je het live Karakter er in houd. Vaak met mixprogramma`s gaat het heel statisch klinken.?Te perfect gemixt vind ik niet mooi. Op de computer kan je het ook mixen als of het met CD spelers is gedaan. gebruik je effecten daar dan ook. Ik zelf neem mijn gemixte mixtapes altijd op met mijn?CDJs. Ik heb ze tenslotte?niet voor niks gekocht. Editen (passage er uit knippen)?en Uitmixen (dat de volumes en het geluid een beetje uitzelfde is)?doe ik na het opnemen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Crazy    posted on 07-08-2009 14:22
Ja gaat ook over 4, maar ik geef hem ook wel gelijk dat die het nu met de pc doet.
Dolivieira    posted on 07-08-2009 14:34
Ben Liebrand maakt ook alles met de computer. ?
User edit by Dolivieira on 07-08-2009 @ 14:34:54 (2%)
A-Jay    posted on 07-08-2009 16:37
maar hoe neem je dan op met je cdj's?
Renzis    posted on 07-08-2009 17:15
Via je mixer naar je pc, en dan kan je in bijvoorbeeld audacity het allemaal opnemen.

gebruik de zoekfunctie eens: recorden mix, opnemen etc
onyx    posted on 07-08-2009 18:55
Poster: djdolivieira Editen (passage er uit knippen)?en Uitmixen (dat de volumes en het geluid een beetje uitzelfde is)?doe ik na het opnemen. ?

ik wil volgende week mijn eerste mixtape gaan opnemen die ik vervolgens wil gaan gebruiken als promotiemateriaal voor clubs en/of mogelijke andere klanten. kan je mij vertellen hoe je dit editen en uitmixen doet?

ik werk met een djm 800 en twee cdj's en via audacity wil ik alles gaan recorden naar mijn pc. maar mocht er een foutje in gaan zitten dan heb ik geen zin natuurlijk om weer de hele mixtape opnieuw op te nemen Thumbs Up dus dan zou editten/nabwerken/uitmixen een uitkomst zijn. alvast bedankt.
Dolivieira    posted on 07-08-2009 23:50
Ik gebruik altijd Wavelab en daar kan je heel veel dingen in bewerken knippen en je volumes aan aanpassen door middel van je gain te verhogen en te verlagen meestal lukt het me wel om in een keer een mix goed op te nemen. Maar je kunt heel veel kleine dingen aanpassen met dat soort programmas. soundforge is ook zo`n programma. Passage`s er uit knippen is wel secure werk. Ga met dit soort programma`s aan de slag en doe er ervaring mee op. Ik weet niet?of?audacity dat kan. Heb hem wel op mijn computer staan maar heb er nog niet mee gewerkt.
Renzis    posted on 08-08-2009 00:21
Knippen in Audacity is ook secure werk, maar het kan wel. Maar omdaar fatsoenlijk mee om te gaan heb je wel even wat oefening nodig

succes
Down_Town    posted on 08-08-2009 00:49
Als je foutloze mixtape wil maken kan het een hoop werk zijn. Als je hem met cdj's mixt en op neemt op een pc kan het zijn dat je sommige mixen over wilt doen en de goede stukken aan elkaar wilt plakken. Dat doe je dan met de programma's die hier al genoemt zijn: Audacity (gratis) of Wavelab maar je hebt ook Audition. Je kan het ook helemaal op je computer mixen. Dat is ook een hoop werk want het is een promo dus alles moet perfect zijn. Dat kan bijvoorbeeld met Mixmeister fusion, Acid of Ableton Live.

Als je zelf mixt dan moet je de onderlinge volumes zelf in de gaten houden d.m.v. je gain knop op je mengpaneel. Met computer mixen gaat dat lastiger en kan je beter vooraf de gain gelijk zetten. Dat kan met MP3gain. Dat scheelt een hoop gedoe achteraf.

Het allerbelangrijkste waar je op moet letten is dat je een promo mix niet zo ellelang gaat bewerken dat het resultaat ver weg staat van je live skills. Je moet een mix maken die je ook live kan maken.
Wil je gewoon een hele mooie mix die niet je live skills laat horen dan kan je natuurlijk helemaal los gaan met edits. Het is een keuze die je zelf maakt.
onyx    posted on 09-08-2009 21:10
thanks heren voor alle tips, moet zeggen het klinkt me toch wel erg moeilijk. ik ben redelijk perfectionistisch ingesteld dus ik zal er altijd naar streven een perfecte mixtape te maken, maar waar leg je die grens? het moet net wat julie zeggen wel realistisch blijven. ik denk dat ik gewoon maar aan de slag ga met recorden en dan kijk ik wel waar het schip strand. nog ideeen voor de lengte? ik zat zelf te denken aan een uurtje?
Down_Town    posted on 09-08-2009 21:48
Ik doe meestal een uur.
Dolivieira    posted on 09-08-2009 22:44
Ik doe altijd een cdtje vol.

This is an old Topic

No new postings for 5.865 days.
 Post CommentThat would be 195.5 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 153 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 21.282
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.827