Poster: RemcoV
Neem de mixtapes van Vato Gonzales, die zijn ook gewoon met de CDJ's gedaan voor zover ik weet.
Fout:
Quote van het
vato forum:
Hahahahah... de dirty house mixtapes KAN ik live draaien ja - dat kan. Maar dat doe ik niet, waarom zou ik? Ik heb de eerste zoveel mixtapes allemaal live gedaan. Moest ik een set maken, edits maken vervolgens de hele teringzooi instuderen, 5x oefenen, opnemen, nabewerken en masteren.. als er dan vervolgens 1 iets minder stukje in zit ben je focked. Vervolgens ben ik alles met de PC gaan doen - maar wel op zo'n manier dat het live ook mogelijk is. Iedereen die me live heeft horen draaien weet dat ik het tempo van de mixtapes ook live kan draaien.
Maar goed, voor de duidelijkheid - deze mixtape (deel 4) is in Acid gemaakt. Ik heb 'm nu denk ik wel een stuk of 50x gehoord en elke keer haal ik er nog dingetjes uit die beter kunnen, sneller, toch wat vloeiender etc etc etc. Vandaag alle vocals geschreven en morgen ga ik dat opnemen, CubaseSX is ook eindelijk per post binnengekomen (ja, legaal) dus die ga ik zo ook maar eens installeren. Morgen opnemen, afmixen, uploaden, artwork maken, stuk scripting schrijven om de downloads over 3-4 servers tegelijk te laten verlopen om zo niet te veel downloads tegelijk te genereren op 1 server. En dan.. RELEASEN ONLINE! Sowieso ga ik er ook een paar duizend van laten drukken op CD - om uit te delen bij Dirty House on Tour deze zomer.
Ohja, voor de duidelijkheid - afmixen daarbij ga ik de volumes en klank van bepaalde tracks op elkaar afstemmen. Bijv nr 1 ten opzicht van nr. 20 - en kijken of de mix in zijn geheel niet harder of zachter is gegaan. Of kijken of er geen nummers bij zitten die harder zijn dan de rest of tracks die te zacht zijn. Al dat soort dingen.. er komt nog een hoop meer bij kijken, maar ik verklap niet alles