muziek op je website zetten (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 06-08-2009 22:58
ik heb effe een vraag mag ik zo een mix op internet zette ?
en dan wel 1 waar muziek van gewoon cd's in worde gebruikt of mga dat niet met wetten etc.

b.v.d

What do you think about muziek op je website zetten ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 06-08-2009 23:05
Volgens mij moet je altijd toestemming vragen en rechten betalen per muziek stuk wat je gebruikt kan een duur grapje worden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 06-08-2009 @ 23:06:33 (91%)
creeky    posted on 06-08-2009 23:09
ik denk vraag het even voor ik er problemen mee krijg want op you tube barst het van de mixxes en denk niet dat iedereen rechten daarvoor heeft betaalt
Boyd    posted on 06-08-2009 23:29
Ik weet zeker dat op youtube voor 99% niet betaald is.

Als jij gewoon een mixtape wil droppen dan kan dat zonder al te veel problemen. Zorg dat mensen deze moeten downloaden, ipv dat hij af begint te spelen. Voorkomt de meeste problemen, veel mensen doen dat.
creeky    posted on 06-08-2009 23:44
ik wou een playertje erop zette zou dat veel problemen opleveren en zo ja aan wat voor soort problemen zou ik moeten denken?
Sebasz    posted on 07-08-2009 00:12
Gewoon hosten op een of andere free hosting account en een iframpje zetten op je eigen website naar die mix toe Happy, laughing Dan heb je nergens last van
Snaad    posted on 07-08-2009 02:56
Volgens mij moet je alleen aan kunnen tonen dat je voor de muziek betaald hebt en dus geen illegaal verkregen shizzle hebt. Anders gaan ze huilen over rechten.
Down_Town    posted on 07-08-2009 07:22
Ik wil geen slapende honden wakker maken maar ik heb legio mixen op mijn site staan. Die staan niet gehost op mijn site maar bij speedyshare of rapidshare. Tegenwoordig zet ik ze ook bij Podomatic waardoor ik ze als podcats bij Apple kan aanbieden. Zodoende staan er nu een aantal van mijn mixen als gratis podcats in de iTunes store ( zoek op DJ Pat ).
Een player maak je heel makkelijk bij Soundcloud. Daar kan je onbeperkt uploaden en je mix sharen via een flash player die ik dan op mijn hyves pagina plaats. Via die flashplayer kunnen mensen ook doorklikken om de mix te downloaden.

Bekende DJ's zetten ook aan de lopende band mix setjes online dus ik denk dat je als onbekende DJ wel uit de wind blijft. Het mag natuurlijk officieel niet maar je bied geen lose nummers aan.
Dolivieira    posted on 07-08-2009 09:07
Je kan altijd een playertje maken meestal als ze er achter komen krijg je toch eerst een waarschuwing.? En dan zeg jij dat wist ik niet. En wat Down_Town zeg?meestal?blijf je uit de wind. Maar officieel moet je er voor betalen. ?
creeky    posted on 07-08-2009 15:58
Poster: Down_Town
Ik wil geen slapende honden wakker maken maar ik heb legio mixen op mijn site staan.

heb je alleen legale muziek gebruikt of heb je er ook illegaal verkregen muziek bij zitten?
Sebasz    posted on 07-08-2009 17:47
Wat is het verschil tussen legale en illegale muziek? Alle muziek die je downloadt is volgens de wet gewoon legaal. Je hebt het alleen niet altijd uit een winkel gekocht, maar voor de wet maakt dat niet uit.
bambamstudio    posted on 07-08-2009 21:01
ik ga wederom de Buma quoten in deze:

Heb ik toestemming nodig voor achtergrondmuziek op mijn website?
Ja. Buma/Stemra heeft een speciale regeling voor muziek die op een website alleen te beluisteren is, niet prominent aanwezig is en een ondersteunend karakter heeft. U hebt toestemming nodig en moet een vergoeding betalen voor het vastleggen, openbaar maken en verspreiden van de muziek. De hoogte van de vergoeding hangt af van de hoeveelheid muziek en de manier waarop u de muziek gebruikt. Voor particulier gebruik geldt een ander tarief dan voor zakelijk gebruik. Let op dat u toestemming vraagt v??rdat u de muziek op uw website plaatst. Houd er rekening mee dat u aan Buma/Stemra alleen een vergoeding betaalt voor de componisten en tekstschrijvers van een werk. Voor gebruik van bijvoorbeeld de cd moet u apart toestemming vragen en een vergoeding betalen. Informatie hierover vindt u op www.sena.nl.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Dolivieira    posted on 07-08-2009 23:30
Zie je, Ik dacht het al. Je kan niet zomaar muziek van derde op je website plaatsen.
User edit by Dolivieira on 07-08-2009 @ 23:37:58 (12%)
Lead    posted on 07-08-2009 23:35
Poster: Down_Town
Ik wil geen slapende honden wakker maken maar ik heb legio mixen op mijn site staan. Die staan niet gehost op mijn site maar bij speedyshare of rapidshare. Tegenwoordig zet ik ze ook bij Podomatic waardoor ik ze als podcats bij Apple kan aanbieden. Zodoende staan er nu een aantal van mijn mixen als gratis podcats in de iTunes store ( zoek op DJ Pat ).
Een player maak je heel makkelijk bij Soundcloud. Daar kan je onbeperkt uploaden en je mix sharen via een flash player die ik dan op mijn hyves pagina plaats. Via die flashplayer kunnen mensen ook doorklikken om de mix te downloaden.

Bekende DJ's zetten ook aan de lopende band mix setjes online dus ik denk dat je als onbekende DJ wel uit de wind blijft. Het mag natuurlijk officieel niet maar je bied geen lose nummers aan.

Ik ken mensen met een player die een brief hebben gehad. Wat je doet mag niet volgens de regels. Wie de files host maakt voor de Buma niet uit, wie ze her-distrubueert wel, en dat doe jij op je website. Zolang het eigen muziek is is het niet zo'n probleem. Mixen uitzenden wel, da's de reden dat je hier geen mixen in Productions mag zetten, daar kunnen problemen van komen voor ons Winking my eye
Let the BASS be louder
BboyV    posted on 07-08-2009 23:54
Wil dit dus zeggen dat je als beginnelingske volgens de wet zou moeten betalen, gewoon om een mixje op het web te plaatsen?
Wat een zever.
Ok, de artiesten en writers van muziek moeten hun brood verdienen, begrijp ik. Maar wat wij doen is toch gewoon hun muziek promoten?
Of niet soms?

Grts
B.
Down_Town    posted on 07-08-2009 23:55
Dat het niet mag wist ik al zoals ik schreef. Aangezien de hele wereld mix sets aanbied ter promotie van hun DJ kunsten maakt het niet legaal. Dat er heel veel live sets via itunes binnen te halen zijn begrijp ik ook niet.
Feit is echter dat het gebeurd.

Dat maakt het niet legaal maar het spreid de risico's. Dit is GEEN advies om je mixen aan te bieden maar informatie waarmee je zelf kan bepalen of jet risico wilt lopen ja of nee.
Dolivieira    posted on 07-08-2009 23:58
Poster: BboyV
Wil dit dus zeggen dat je als beginnelingske volgens de wet zou moeten betalen, gewoon om een mixje op het web te plaatsen?
Wat een zever.
Ok, de artiesten en writers van muziek moeten hun brood verdienen, begrijp ik. Maar wat wij doen is toch gewoon hun muziek promoten?
Of niet soms?

Grts
B.

Het probleem is dat BUMA en SABAM?dat niet zo zien. Lullig maar het is nou eenmaal zo.
BboyV    posted on 08-08-2009 00:02
Poster: djdolivieira

Het probleem is dat BUMA en SABAM?dat niet zo zien. Lullig maar het is nou eenmaal zo.

Njah
Zolang ze geen echte klopjacht houden op het internet blijven wij buiten slag h?Winking my eye
Dolivieira    posted on 08-08-2009 00:10
Het zal ook wel zo zijn dat ze je als beginneling niet zullen vinden. Maar als je een beetje bekent word is het verstandig om toch toesteming te gaan vragen. De wet is de wet. En ik ben het?ook niet altijd eens met de wet. Maar je komt er af en toe niet omheen. ?
ArCee    posted on 08-08-2009 00:10
Je moet zelfs betalen als je een radio in je bedrijf hebt spelen, als je muziek in je bedrijfskantine hebt, zelfs een muziekje in de wachtstand op je telefoon dient vergoed te worden. Ik weet het, uitzuigers, maar je doet er niets tegen.
Dolivieira    posted on 08-08-2009 00:14
Inderdaad ArCee, Zelf daar moet je voor betalen.
bambamstudio    posted on 08-08-2009 10:47
zelfs mijn eigen muziek, waar IK de rechten van heb mag ik niet zomaar om mijn EIGEN website zetten omdat ik een contract heb met de Buma waar de auteursrechten van die muziek gedeponeerd zijn.

En ga aub niet roepen dat kut, kut buma, kut stena eikels klootzakken...ik ben BLIJ dat MIJN muziek beschermt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dolivieira    posted on 08-08-2009 10:51
Poster: bambamstudio
zelfs mijn eigen muziek, waar IK de rechten van heb mag ik niet zomaar om mijn EIGEN website zetten omdat ik een contract heb met de Buma waar de auteursrechten van die muziek gedeponeerd zijn.

En ga aub niet roepen dat kut, kut buma, kut stena eikels klootzakken...ik ben BLIJ dat MIJN muziek beschermt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind soms wel dat ze te ver gaan, BamBam. Kijk als ik geld verdien met jou muziek dan vind ik het niet meer dan normaal dat jij ook je Piece of Cake krijgt. Maar wordt er geen geld mee verdient dan vind ik het een ander verhaal.
User edit by Dolivieira on 08-08-2009 @ 10:52:09 (1%)
bambamstudio    posted on 08-08-2009 11:19
okay, dus jij vindt het ook goed als ik jou dj set uit jou huis haal en daar mee ga draaien? (wel of geen geld daarmee verdienen even buiten beschouwing gelaten)

Nogmaals muziek moet besdchermt worden, en als muziek van iemand, of ik dat nu ben of een goed verdiennende artiest. Iedreen wil betaald worden voor hetgeen dat hij doet. En of je de muziek nu illegaal download of niet, het blijft muziek van iemand anders. Er moeten gewoon regels zijn. Iets mag wel of iets mag niet punt. Als we het hebben over dronken iemand doodrijden zijn we er allemaal over eens dat er een wet is die dat verbied en dat hij/zei opgesloten wordt. Daarover lees je nergens een discussie. Maar als het over muziek gaat dat vindt iedereen Brein, Bunma en Sena klootzakken.....
Dolivieira    posted on 08-08-2009 11:28
jwe hebt daar mee gelijk, Maar ik vind?het wel onzin als je de radio aan zet een daar?voor moet betalen op een bedrijf. De Radiozender betaalt er al voor je betaalt kijk en luister geld daar gaat ook een deel van?naar de rechthebbende. Dat soort dingen vind ik een beetje overtrokken. De radio die speelt maar muziek meer kan ik er niet mee doen.

En dan jheb je de platenbazen nog die heel veel geld opstijken.
bambamstudio    posted on 08-08-2009 11:31
Kijk en luistergeld gaat naar de staat, hier krijgen muzikanten/producers/componisten niets van. En het zijn niet alleen de platenb azen die geld opstrijken. Iedereen mag verdienen. Als er op een pioneer een x aantal procent marge zit is het prima. Als een platenbaas/artiest iets verdient weer niet.

112 Users online: 27 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 60.696
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.648