Dj Mag gekte. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 04-08-2009 07:42
Ja hoor, het is er weer, de Dj Mag 2009 en de heisa is weer los gebarsten. Om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waar dit vandaan komt? Ik bedoel, elk jaar is het Armin, Tiesto en Paul van Dyk die de top 3 bepalen omdat het grote geld, de vette sponsoren en het juiste promotieapparaat erachter zitten. Ondanks dat er veel betere dj / producers aktief zijn, zolang deze 3 de grote gelschieters in hun achterzak hebben is de top 3 op voorhand bekend. Daarbij, alleen de top 3 deejays krijgen wat aandacht in de pers, de winnars op lagere plekken moeten hun eigen promotie maar regelen.
Dus wat is dit toch met de Dj Mag want om eerlijk te zijn, ik heb er niks mee en dat gejengel om op iemand te stemmen vind ik stiekem stront vervelend?? Cool
User edit by ArCee on 04-08-2009 @ 07:43:51 (19%)

What do you think about Dj Mag gekte. ??

Vote :   

Winston    posted on 05-08-2009 00:30
Ik vindt het weinig zinvol om me te ergeren aan de lijst. Internet stemmen is niet de beste manier om de populairste DJ aan te wijzen. Alleen bepaalde mensen doen mee. Diehard fans en computer freaks die nog nooit een club van binnen hebben gezien. Dan nog heb je diehard fans die toch niet achter de PC kruipen.
Tic Toc
Dolivieira    posted on 05-08-2009 00:42
Ik erger me niet echt aan. maar nu deze topic er is dacht ik ga ff kijken. En dan kom je dit tegen en dan denk ik wat is dit voor onzin lijst.

ik heb me daar voor niet zo met die lijst bezig gehouden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-08-2009 @ 00:43:01 (42%)
Snoey    posted on 05-08-2009 03:56
Poster: djdolivieira
Somebody tell me: Who is the F**k is Menno de JongConfused?En er staan nog meer namen die ik nooit van heb gejhoord. En waar is Roog gebleven in die lijstConfused en Tom Stephen, John Dalhback staat ook te ver naar beneden, David?Penn, DONS, zo kan ik er ook nog wel een paar opnoemen en dan is dit alleen House.?

Nee deze lijst heb voormij totaal geen waarde Cool

De grote 3 kan ik me nog wat bij voorstellen. maar als dan verder in die lijst gaat kijken dan ga ik huilenCool wat ik daar voor namen tegen kom. Dan heb ik het alleen over de DJ waar ik nog nooit van gehoort heb.

Het zal wel aan mij liggen maar Cool

Menno de Jong is een Trance Dj en tevens lable eigenaar van Intuition Recordings.?

Was een paar jaar terug een behoorlijke upcoming trance dj, die lekkere plaatjes uitbracht. Denk niet dat hij dit jaar verder zal gaan stijgen in de lijst. Zaterdag is het Intuition feestje bij Bloomingdale volgens mij weer.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArCee    posted on 05-08-2009 09:50
Het gaat me niet eens om de namen die erin staan. Voor mij als trance liefhebber kom ik veel goede namen tegen, alleen op verkeerde plekken, maar dat heeft met smaak te maken. Mensen als:

?4 Strings?-Fast Distance?-Peak?-Above & Beyond-?Ferry Corsten-?Phynn-?Adam Sheridan-?Ferry Tayle-?Progression?-Agnelli & Nelson -Filterheadz?-Pronti & Kalmani?-Airbase?Fire & Ice- Pulser?-Airwave-?Fred Baker-?Randy Katana-?Alex M.O.R.P.H.-?Gabriel & Dresden?-Rank 1?Aly & Fila-?Galen Behr?-Re-Ward?-Amex-?Gareth Emery-?Re:Locate?-Andy Moor?-Giuseppe Ottaviani?- Rewind DJ's-?Arctic Quest?-Graham Gold-?Richard Durand-?Hydroid-?Robert Gitelman?-Art of trance?-Johan Gielen-?Robert Nickson-?ATB?-John '00' Fleming?-Roger Sanchez? -Audiophox?-John Askew?-Ron van den Beuken-?Aurora-?John O'Callaghan-?Ronald van Gelderen-?Bart Claessen-?Jon O'Bir-?Ronski Speed?-Bas & Ram- Jonas Steur?-Mr. Sam?-Beam??- Joop!-?San-B-?Carl B-?Just-D-?Sander van Doorn- Chris Fable?-Kai Tracid?-Scott Bond-?Chris Liko-?Ken Ishii- Scott Mac-?CJ Stone-?Kimito Lopez?-Sean Tyas?-Cliff Coenraad-?Kyau & Albert-?Secret Cinema?-Cor Fijneman?-Lange-?Sied van Riel?--Cosmic Gate?Leon Bolier-?Signum-?Daniel Kandi-?M.I.K.E-.?Simon Patterson?-Danjo?-Mac Zimms-?Six Senses?-Darren Tate?-Manuel Le Saux-?Solarstone-?Dave 202-? Marc Simz?-Stoneface & Terminal-?Dave Lambert-?Marcel Woods-?T'Nox?-David Forbes-?Marco V?-Talla 2xlc?-Deep Dish-?Mark Eteson?-Thomas Bronzwaer-?Digital Nature-?Mark Norman-?Duane?- Mark Sherry?-Tillmann Uhrmacher-?Duderstadt-?Mark Sixma aka M6?-Tim Lorent-??Dumonde?- Menno de Jong-?Tom Cloud-?E-Craig?-? Misja Helsloot-?Ton TB-?Emjay?-Myunc-?? Vast Vision?-Envio-?Nitrous Oxide?-W&W?-Ernesto vs. Bastian-?Oliver Prime?-Will Holland?-Estiva-?Paul Miller?-Wippenberg-?Estuera-?York?-Factoria-?Paul Webster
)maar ff me favorieten lijst uit me Party Flock gecopyd, makkelijk en ik ben te lui Cool)

Wat mij het meest verbaast, is dat werkelijk elke deejay van wereldformaat?loopt te jengelen om je stem? Zelfs record labels en boekings bureau's sturen me mail, stem op?Dj X. ?Die lijst en je vermelding erin en een hoge positie zal dus ergens goed voor zijn, ik vraag me alleen af, waarvoor? Wat is nu allesbepalend voor een hoge notering in de Dj Mag waardoor iedereen zich tot dit gedrag verlaagt en om stemmen loopt te vissen?
User edit by ArCee on 05-08-2009 @ 10:10:15 (100%)
ArCee    posted on 05-08-2009 09:53
Poster: Snoey

Menno de Jong is een Trance Dj en tevens lable eigenaar van Intuition Recordings.?

Was een paar jaar terug een behoorlijke upcoming trance dj, die lekkere plaatjes uitbracht. Denk niet dat hij dit jaar verder zal gaan stijgen in de lijst. Zaterdag is het Intuition feestje bij Bloomingdale volgens mij weer.

Ik denk dat Menno, ik mag hem en zijn werk + feesten wel, meer in de hoek zit waar geen grote massa's voor warm lopen, alhoewel hij kwalitatief goede dingen doet. mensen lopen meer warm, ikzelf ook trouwens, voor mensen Manuel Le Saux, Aly & Fila, Alex M.o.r.p.h, Daniel Kandi, Tom Colontonio, Sean Tyas, Luke Terry, John O Callaghan, Activa etc. Uplifting, en de laatste tijd progressive dus.
Dolivieira    posted on 05-08-2009 10:19
Poster: Snoey

Sorry ik ken hem niet. Ben niet meer zo into Trance. Viel me nog mee dat de Swedish House Maffia in voor kwam.
User edit by Dolivieira on 05-08-2009 @ 10:19:58 (1%)
Winston    posted on 05-08-2009 13:21
Poster: ArCee

Wat mij het meest verbaast, is dat werkelijk elke deejay van wereldformaat loopt te jengelen om je stem? Zelfs record labels en boekings bureau's sturen me mail, stem op Dj X. Die lijst en je vermelding erin en een hoge positie zal dus ergens goed voor zijn, ik vraag me alleen af, waarvoor? Wat is nu allesbepalend voor een hoge notering in de Dj Mag waardoor iedereen zich tot dit gedrag verlaagt en om stemmen loopt te vissen?

Dat vertelde ik al: meer boekingen, meer sponsorships, meer aandacht en populariteit en dus meer geld.

Dit feitje heb ik niet zelf uitgevonden, maar dat beweren de stemmetjes vissers zelf.

Je kunt wel een paar leuke internationale gigs scoren, maar je telt niet echt mee als je niet op de mag list voorkomt. Het is BS, maar zo is het.
Tic Toc
ArCee    posted on 05-08-2009 14:15
Het zal Winston, maar toch blijf ik het een kinderachtig gezicht vinden dat gerespecteerde namen er zo mee bezig zijn? je zou verwachten dat die op zich al bekendheid genoeg verworven hebben door het produceren en als je ziet waar ze allemaal op de wereld draaien? Dan zou je denken dat ze het niet (meer) nodig hebben?
Winston    posted on 05-08-2009 15:26
Volgens mij gaf je zelf reeds antwoord op je vraag:

Ik bedoel, elk jaar is het Armin, Tiesto en Paul van Dyk die de top 3 bepalen omdat het grote geld, de vette sponsoren en het juiste promotieapparaat erachter zitten.

In het belang van het geldverslindende promotieapparaat moeten ze hoog in de lijst eindigen.

Een kleinere DJ die zelf werkt en misschien wel internationale gigs heeft, Ibiza netwerk etc. kan het op zich minder schelen als er een jaar wat minder geld binnenkomt, zolang hij/zij plezier heeft gehad.

Maar geldschieters willen zoveel mogelijk winst maken en het promotieapparaat is een inkomstenbron voor een groot aantal hardwerkende mensen, dus moet de gouden koe in de internationale schijnwerpers blijven.

Je populariteit kan anders ook zo voorbij zijn.
Tic Toc
User edit by Winston on 05-08-2009 @ 15:29:42 (7%)
Dolivieira    posted on 05-08-2009 18:42
Inderdaad Winston, Inderdaad.
Ilja    posted on 06-08-2009 17:15
Ja hoor, het is er weer, de Dj Mag 2009 en de heisa is weer los gebarsten. Om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waar dit vandaan komt? Ik bedoel, elk jaar is het Armin, Tiesto en Paul van Dyk die de top 3 bepalen omdat het grote geld, de vette sponsoren en het juiste promotieapparaat erachter zitten. Ondanks dat er veel betere dj / producers aktief zijn, zolang deze 3 de grote gelschieters in hun achterzak hebben is de top 3 op voorhand bekend. Daarbij, alleen de top 3 deejays krijgen wat aandacht in de pers, de winnars op lagere plekken moeten hun eigen promotie maar regelen.
Dus wat is dit toch met de Dj Mag want om eerlijk te zijn, ik heb er niks mee en dat gejengel om op iemand te stemmen vind ik stiekem stront vervelend?? Cool

Er is volgens mij niets beters dan Tiesto, Armin.? ?Paul van Dyk Cool? ( Yoji Biomehanika en Sander van Doorn vegen de vloer met hem aan )

This is an old Topic

No new postings for 5.879 days.
 Post CommentThat would be 196 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

177 Users online: 91 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 31.964
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.355