Dj Mag gekte. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 04-08-2009 07:42
Ja hoor, het is er weer, de Dj Mag 2009 en de heisa is weer los gebarsten. Om eerlijk te zijn begrijp ik niet zo goed waar dit vandaan komt? Ik bedoel, elk jaar is het Armin, Tiesto en Paul van Dyk die de top 3 bepalen omdat het grote geld, de vette sponsoren en het juiste promotieapparaat erachter zitten. Ondanks dat er veel betere dj / producers aktief zijn, zolang deze 3 de grote gelschieters in hun achterzak hebben is de top 3 op voorhand bekend. Daarbij, alleen de top 3 deejays krijgen wat aandacht in de pers, de winnars op lagere plekken moeten hun eigen promotie maar regelen.
Dus wat is dit toch met de Dj Mag want om eerlijk te zijn, ik heb er niks mee en dat gejengel om op iemand te stemmen vind ik stiekem stront vervelend?? Cool
User edit by ArCee on 04-08-2009 @ 07:43:51 (19%)

What do you think about Dj Mag gekte. ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 04-08-2009 08:33
Ik ook niet ArCee, Ik kijk er geen eens meer naar. Die lijst klopt niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 04-08-2009 10:12
onzin topic.

die gekte is helemaal niet zo raar, het gaat hier om pop idolen.

en waarom tiesto, armin en paul in de top 3 staan, is omdat zei het meest bekend zijn en niet omdat ze zoveel geld hebben.

www.moonentertainment.nl
Snaad    posted on 04-08-2009 10:19
Ben het wel een beetje met mamo eens. Het zijn trance DJ's en trance is wereldwijd veel populairder en veel toegankelijker dan welke andere stijl dan ook. Wij hebben hier house etc, maar dat is in de rest van de wereld lang niet zo populair. Hardstyle is gigantisch terrein aan het winnen wereldwijd, maar haalt het nog steeds niet bij trance, hetgeen wat al zooo lang mee draait en dus ook al onnoemelijk veel fans heeft. Daarom is het best logisch dat de meeste stemmen naar die 3 gaan, bij wijze van, de rest van de wereld kent namen als de Noisecontrollers, Davide Sonar, Sidney Samson of Benny Rodrigues gewoon bijna niet.
MaD    posted on 04-08-2009 10:30
Heb al weet ik het hoeveel DJ Mag Spam gekregen via hyves van allerlei DJ`s.... Om het eerlijk, en ook een ?chte prijs te houden moeten ze net als de Oscars vakmensen laten kiezen, en niet het publiek, dan kun je het de "beste DJ" DJ noemen ipv de populairste...
noadja.com /// aboveall.nl
Dolivieira    posted on 04-08-2009 10:36

Toch stelt die lijst mij iedere keer teleur en dat is mijn mening. Ik heb andere toppers die ik een warm hard toe draagt en met mij vele anderen. Kijk Armin en Thijs zijn hele goede DJs. Al is het mijn style niet. Heb jaren gewerkt met Thijs in Basic Beat hele?aardige?gozer, Maar DJmag wordt vernamelijk in Engeland verkocht.
En is meer gebaseert op Trance en Progressive dat naar trance neigt. En ArCee is ook in de trance maar die heb andere idolen. Daarom hecht ik geen waarde aan zo`n lijst. House is momenteel groter dan trance. Kijk maar wat er het meeste Ibiza gedraait wordt, Sensation, Miami draait bijna alleen om House, enzo?kunnen wel verder. Defected bijvoorbeeld, de grootste labels van de wereld. En dan staat de eerste house DJ op plaats 20. Dan klop er iets niet. zo denk ik erover. Roger Sanchez op plaats 57. Kom op man is toch niet realisti0sch. Erick Morillo nog lager. ik ben niet zo van de lijstjes gelukkig want smaken verschillen.
User edit by Dolivieira on 04-08-2009 @ 10:54:12 (18%)
ArCee    posted on 04-08-2009 11:04
Of house groter is als trance, wereldwijd waag ik te betwijfelen, maar dat is een andere discussie. Mamo, populairiteit en geld gaan hand in hand. Door het grote geld kan men grote shows geven, zoals Armin only, en dat komt de populairiteit weer ten goede. Door geld kan men produceren en nummers van Armin gigantisch pluggen bij de radio stations. Door geld kan men een enorme campagne starten bij lancering van een nieuw album of een nieuwe release. Door geld kan Armin met goede mensen samenwerken, waar een ander alles alleen moet doen. Door geld, en zijn populairiteit kan hij ASOT maken wat 1 van de tools is om aan de top te blijven.?Door geld en populairiteit word Armin gebruikt door de commercie zoals een spel met zijn naam of een mobile telefoon aanbieden met het album van hem erop. Populairiteit en geld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden!! Dat jij, die vaak zo wijs en alwetend overkomt,?dat nou niet door hebt??
User edit by ArCee on 04-08-2009 @ 11:06:59 (4%)
Renzis    posted on 04-08-2009 11:12
Poster: djdolivieira
van de wereld. En dan staat de eerste house DJ op plaats 20. Dan klop er iets niet. zo denk ik erover. Roger Sanchez op plaats 57. Kom op man is toch niet realisti0sch. Erick Morillo nog lager. ik ben niet zo van de lijstjes gelukkig want smaken verschillen.

David Guetta stond rond plaats 7, en die zal wellicht dit jaar nog wel weer hoger eindigen. Maar de house komt er inderdaad aan als mainstream. Nederland en Engeland, toch voorlopers in de dance, is volledig door de house over genomen, en dat zal snel genoeg volgen in al die andere landen. En de House-dj's zullen daarom ook steeds hoger gaan eindigen.
ArCee    posted on 04-08-2009 11:15
.............als de Dj mag een eerlijke verkiezing is wel Renzis, en daar ben ik nog niet over uit eerlijk gezegt Winking my eye
Cyspoz    posted on 04-08-2009 11:28
Zoiezo vind ik DJen en Producen twee totaal verschillende activiteiten die in de DJ Mag op ??n hoop worden gegooid. Een goede producer is nog geen goede DJ en andersom ook niet. Ik vind DJ Ti?sto een goede producer maar als DJ wat tegen vallen, zijn show is vet maar wordt niet door hem gemaakt.
nils7    posted on 04-08-2009 11:59
Poster: djdolivieira

Toch stelt die lijst mij iedere keer teleur en dat is mijn mening. Ik heb andere toppers die ik een warm hard toe draagt en met mij vele anderen. Kijk Armin en Thijs zijn hele goede DJs. Al is het mijn style niet. Heb jaren gewerkt met Thijs in Basic Beat hele?aardige?gozer, Maar DJmag wordt vernamelijk in Engeland verkocht.
En is meer gebaseert op Trance en Progressive dat naar trance neigt. En ArCee is ook in de trance maar die heb andere idolen. Daarom hecht ik geen waarde aan zo`n lijst. House is momenteel groter dan trance. Kijk maar wat er het meeste Ibiza gedraait wordt, Sensation, Miami draait bijna alleen om House, enzo?kunnen wel verder. Defected bijvoorbeeld, de grootste labels van de wereld. En dan staat de eerste house DJ op plaats 20. Dan klop er iets niet. zo denk ik erover. Roger Sanchez op plaats 57. Kom op man is toch niet realisti0sch. Erick Morillo nog lager. ik ben niet zo van de lijstjes gelukkig want smaken verschillen.

BTW is het Tijs (als je Ti?sto bedoeld).
Waar is de site waar je kan stemmen, ik heb niet veel Haifs DJ's die mij vol spammen om te stemmen op hun Winking my eye.
Bootstrap    posted on 04-08-2009 14:31
Poster: nils7

BTW is het Tijs (als je Ti?sto bedoeld).
Waar is de site waar je kan stemmen, ik heb niet veel Haifs DJ's die mij vol spammen om te stemmen op hun Winking my eye.

Nee hij bedoeld mij natuurlijk Cool (Ja ik heet Thijs). Maar ik heb het ook niet zo op DJ's die me blijven spammen.. En dat DJ's die over veel geld beschikken hoog in de lijst eindigen blijf je toch houden als er door het publiek gestemd wordt. Een profi jury lijkt me ook wel een goede oplossing, maar of dat altijd eerlijk verloopt is natuurlijk ook maar de vraag.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Dolivieira    posted on 04-08-2009 14:45
Poster: ArCee
Of house groter is als trance, wereldwijd waag ik te betwijfelen, maar dat is een andere discussie. Mamo, populairiteit en geld gaan hand in hand. Door het grote geld kan men grote shows geven, zoals Armin only, en dat komt de populairiteit weer ten goede. Door geld kan men produceren en nummers van Armin gigantisch pluggen bij de radio stations. Door geld kan men een enorme campagne starten bij lancering van een nieuw album of een nieuwe release. Door geld kan Armin met goede mensen samenwerken, waar een ander alles alleen moet doen. Door geld, en zijn populairiteit kan hij ASOT maken wat 1 van de tools is om aan de top te blijven.?Door geld en populairiteit word Armin gebruikt door de commercie zoals een spel met zijn naam of een mobile telefoon aanbieden met het album van hem erop. Populairiteit en geld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden!! Dat jij, die vaak zo wijs en alwetend overkomt,?dat nou niet door hebt??

Of het nou Tijs is of Thijs daar gaat het nu niet om. Maar wat ArCee hier schijft ben ik het wel volkomen mee eens. Heb je geld en een goede companje motor?dan gaat het van zelf.
Winston    posted on 04-08-2009 16:11
Feit is dat je op de DJmag top 100 moet voorkomen als je internationale gigs wil krijgen.

De top 100 ijlt na op de werkelijkheid en dat was voor de grote trance DJ top 3. Toen Tiesto voor mij echt de nr. 1 was, was een andere DJ nr. 1 op de top 100.
Populariteit trekt geld aan en met meer geld wordt je populairder. Maar ik denk dat als je populariteit afneemt, je ook minder geld trekt. Dus de grote 3 zullen niet voor eeuwig de top 3 beheersen.
Tic Toc
Renzis    posted on 04-08-2009 16:33
Poster: Winston
Feit is dat je op de DJmag top 100 moet voorkomen als je internationale gigs wil krijgen.

Chuckie, roog, Erick E staan er niet op, en laidback luke tot vorig jaar ook niet, hebben toch zat buitenlandse boekingen in Ibiza en weet ik veel waar, dus dit is niet helemaal waar.
ArCee    posted on 04-08-2009 16:36
Mee eens Renzis, ik denk dat produceren, naamsbekendheid, kruiwagentje hier en daar en dan eventueel voorkomen in de Dj mag bij elkaar de truc doet Cool
Dolivieira    posted on 04-08-2009 16:59
Inderdaad, daarom stem ik ook niet. Als je top producties maakt kom je er van zelf. Ongeacht wat voor muziek je draait.
Blogger    posted on 04-08-2009 18:34
@ Arcee

Wat loop je nou te zeuren? Die jongens zijn ook met niks begonnen net als iedereen. Hun hebben uiteindelijk goede beslissingen gemaakt, waar zij nu nog steeds hard voor werken en de vruchten van plukken. Zij weten als geen ander hoe de dance industrie in elkaar zit en hebben inmiddels al meer dan 10 ervaring in wat zij doen.?

@ Renzis

Chuckie en Erick E hebben veel boekingen in Spanje en Griekenland, waar de Nederlanders op vakantie zijn. Behalve dan de Sensation gigs van Erick E. Is niet erg, maar niet te vergelijken wat bijvoorbeeld trance dj's doen, die naar Polen reizen omdat ze daar veel poolse fans hebben.
Chuckie is momenteel wel heel goed bezig met het uitbrengen van zijn eigen releases, ze klinken erg strak en doen het heel goed op de dansvloer. Dus zal mij niks verbazen als die binnen 3 jaar de lijst in komt.

Verder denk ik zelf dat David Guetta een kans maakt de nieuwkomer in de top 3 te worden. Hij heeft de laatste tijd veel hits uitgebracht en een enorme fanbase opgebouwt.?

Winston    posted on 04-08-2009 18:34
@Renzis: .... en je noemt alleen house DJ's.

Ik had het meer over promotors die gewoon iemand nieuw uit de list picken en niet over het ibiza/party/club/deejay netwerk. Inderdaad dus niet helemaal waar maar het speelt echt wel een rol.
Tic Toc
Estacy    posted on 04-08-2009 19:31
Poster: Cyspoz
Ik vind DJ Ti?sto een goede producer maar als DJ wat tegen vallen.

k dacht juist dat ie alleen maar DJ was. Dat ie een eigen producer had waaraan hij veel succes had te danken.. (correct me if im wrong, heb ik ook ooit een keer gehoord)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 04-08-2009 19:59
Poster: Blogger
@ Arcee

Wat loop je nou te zeuren? Die jongens zijn ook met niks begonnen net als iedereen. Hun hebben uiteindelijk goede beslissingen gemaakt, waar zij nu nog steeds hard voor werken en de vruchten van plukken. Zij weten als geen ander hoe de dance industrie in elkaar zit en hebben inmiddels al meer dan 10 ervaring in wat zij doen.?
.?

Ja maar daar is niet om te doen, het gaat er om dat die lijst niet reeel is. Kijk trance is nog steeds groot maar de laatste jaren heeft trance wel terrien moeten inleveren. Kik die jongens zoals Armin, Tiesto en Paul hebben daar verder ook geen invloed op.

Poster: Estacy

k dacht juist dat ie alleen maar DJ was. Dat ie een eigen producer had waaraan hij veel succes had te danken.. (correct me if im wrong, heb ik ook ooit een keer gehoord)

Inderdaad maar dat is wel bij meer DJs zo.
User edit by Dolivieira on 04-08-2009 @ 20:00:48 (41%)
ArCee    posted on 04-08-2009 22:48
@ Arcee

-Ten eerste is het ArCee, met een grote C, lezen graag. Het heeft niks te maken met wat in 10 jaar hebt opgebouwd. De Dj Mag is in mijn ogen een Mag die als winnaar de beste dj moet uitwijzen, en dat De Grote 3 die de dienst uitmaken in mijn ogen al een tijdje niet meer, maar wel concequent in de top 3 staan. Het gaat om NU, niet om je hele verleden. Er zijn in? mijn beleving betere dj's en producers bezig als de 3 die de dienst uitmaken en ik vraag me dus af of die Dj Mag wel eerlijk is en dat mag ik mij afvragen?

Daarbij, het gaat mij het meeste om de irritante spams om op deejays te stemmen waar ik nu tot vervelens aan toe mee word dood gegooit, dat stoort mij het meeste.
User edit by ArCee on 04-08-2009 @ 22:50:18 (19%)
Lead    posted on 04-08-2009 22:59
...en dat gejengel om op iemand te stemmen vind ik stiekem stront vervelend?? Cool

Je hebt gelijk dat het geen competitie is wie de beste DJ is, ookal wordt de winnaar als zodanig erkent door de media. Het is geen wedstrijdje draaien of vooropgezet spel.

Het gaat om internet stemmen vergaren... en dat is zo vreemd aan het hele verhaal. Wie de meeste stemmen kan krijgen (wie dus de meeste fans heeft die klikt op de vote knop) die wint. De artiesten die het meest internationaal draaien verkrijgen fans over de hele wereld die kunnen stemmen.

In de lijst van afgelopen jaar miste ik ook wel wat namen en van de 11 nederlanders die erin stonden kende ik er 3 niet eens, had ik zelfs nog nooit van gehoord. Blijkbaar hebben ze wel veel kliks gekregen...
Let the BASS be louder
Blogger    posted on 04-08-2009 23:10
@ Arcee

-Ten eerste is het ArCee, met een grote C, lezen graag. Het heeft niks te maken met wat in 10 jaar hebt opgebouwd. De Dj Mag is in mijn ogen een Mag die als winnaar de beste dj moet uitwijzen, en dat De Grote 3 die de dienst uitmaken in mijn ogen al een tijdje niet meer, maar wel concequent in de top 3 staan. Het gaat om NU, niet om je hele verleden. Er zijn in? mijn beleving betere dj's en producers bezig als de 3 die de dienst uitmaken en ik vraag me dus af of die Dj Mag wel eerlijk is en dat mag ik mij afvragen?

Arcee, als ik wil laten zien dat ik goed kan lezen, post ik wel in het 'kijk eens hoe goed ik kan lezen topic' je naam correct, als daarvan een correcte versie ergens van geregistreerd staat.
En nu zijn de top 3 zeker nog wel de grootste, ik zie voorderest niemand van die lijst een hele tour organiseren, waarbij elke keer een stadion gevult is.

Alert : Graag ontopic blijven...

Hoe een naam te spellen is niet onderwerp van dit topic, reageer niet op off-topic opmerkingen, dan blijft het forum schoon en topics centraal rond het onderwerp.
Mod edit by Lead on 04-08-2009 23:28 (1%)
Dolivieira    posted on 04-08-2009 23:48
Somebody tell me: Who is the F**k is Menno de JongConfused?En er staan nog meer namen die ik nooit van heb gejhoord. En waar is Roog gebleven in die lijstConfused en Tom Stephen, John Dalhback staat ook te ver naar beneden, David?Penn, DONS, zo kan ik er ook nog wel een paar opnoemen en dan is dit alleen House.?

Nee deze lijst heb voormij totaal geen waarde Cool??

De grote 3 kan ik me nog wat bij voorstellen. maar als dan verder in die lijst gaat kijken dan ga ik huilenCool wat ik daar voor namen tegen kom. Dan heb ik het alleen over de DJ waar ik nog nooit van gehoort heb.

Het zal wel aan mij liggen maar Cool
User edit by Dolivieira on 05-08-2009 @ 00:02:54 (100%)
RemcoV    posted on 05-08-2009 00:20
Beter dat ze dit gewoon is gaan veranderen en er een wedstrijd van maken.

Gewoon een ordinaire DJ-Contest, waarbij professionele jury beoordeeld.
Zeker weten dat de huidige top 3 niet eens in de top 10 staatHappy, laughing

388 Users online: 297 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 38.619
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.010