Goede Audio Cd's ??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ashoe    posted on 20-09-2005 13:00

* Waar kan je goedkoop Lege Audio Cd's Bestellen..

* En welke zijn aan te raden??.... (merk) 

What do you think about Goede Audio Cd's ?? ??

Vote :   

Gery    posted on 20-09-2005 13:26
ge koopt best geen lege cd's voor audio, tenzij ge 3.5 euro extra per cd wilt betalen...

cd's voor audio zijn just dezelfde als gewone cd-r's, met da verschil da ge er auteursrechten bij betaald...
een gewone cd-r vin je al aan 0.2 tot 0.5 euro 't stuk (in spindels van 50 of 100)

Ik koop de mijne altijd in de Makro, is nog goedkopen als computer speciaalzaak!
Ik heb altijd al memorex gebruikt en heel tevreden van Happy, laughing
Platinum zou ook goed zijn.

Maar een algemene regel voor cd-r's, hoe lichter groen ze onderaan zijn hoe makkelijker die te lezen zijn in oudere cd spelers omdat de weerkaating van de laser beter is Winking my eye
DJ - Producer
Wammes    posted on 20-09-2005 13:38
Tsjek: http://www.ddvd.info/nl/ 100 philips cd's voor €18.xx

ashoe    posted on 20-09-2005 14:06
Thx...

zal ff meteen bestellen...

heb wel goede ervaring met MMORE

tairip    posted on 20-09-2005 14:11
Heb je ervaring met die toko WammesConfused?
Wammes    posted on 20-09-2005 15:20
Ja, absoluut! Ik heb twee weken geleden 2x 100 cd's besteld. Die waren een paar dagen later binnen... Je bent iets meer kwijt dan €18 door de verzendkosten, maar het blijft nog steeds niet veel. Voortaan bestel ik hier altijd.
Wammes    posted on 20-09-2005 16:02
Nog even ter aanvulling op mijn voorgaande post:
Als écht heel goedkoop cd's wilt hebben, dan koop je daar de Arita's 100 stuks voor €13,25!  En dat wil je volgens mij echt niet...
splendid    posted on 20-09-2005 18:05
Arita's willen best :P... Draai er zelf ook mee... DJ Chuckie ook.... en nog wle meer dj's enige nadeel is dat je ze als je veel draait na 3 maanden weer opnieuw moet branden want m'n pioneertjes pakt ze dan steeds moeilijker
Jorrit    posted on 20-09-2005 18:37
En dat valt onder de noemer best? als mijn cd's het na 3 maanden begeven koop ik nooit meer iets van dat merk...
Lead    posted on 20-09-2005 19:02
Poster: splendid
...enige nadeel is dat je ze als je veel draait na 3 maanden weer opnieuw moet branden want m'n pioneertjes pakt ze dan steeds moeilijker

Gebruik beter GEEN Arita's.... dat zijn geen beste ! Ik gebruik zelf TDK of MAM (golden dye), die zijn iets duurder, maar heb ik nog nooit gezeik mee gehad. Mijn eerste opgenomen CD doet het ook nog in alle spelers Winking my eye

Ik ga voor CDs die een zo dik en donker mogelijker datalaag hebben, checken door door de CD naar de zon/lamp te kijken. "Hoe minder licht er doorheen komt hoe beter" zeg ik altijd maar...
Let the BASS be louder
Dj_T.im    posted on 20-09-2005 19:24
hmm maakt dat uit dan?? hoor jij verschil?
W.i.M    posted on 20-09-2005 20:07
Ik heb zelf veel Platium cd's en dvd's en nooit geen problemen mee.

Arita's zou ik inderdaad ook niet aanraden want die voelen gewoon veel te dun aan, maar dat is persoonlijk 

Volgens mij is het aan de buitenkant moeilijk te zien of het een goede of mindere cd is. Er is mij ooit verteld dat je beter blauwe laag cd's in plaats van groene laag cd's kon nemen maar daar heb ik me niet altijd aan gehouden
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Jorrit    posted on 20-09-2005 20:23
Mijn allereerste gebrande cd, van de HEMA nota bene, doet het nog steeds!
Dus dat een cd na 3 maanden al stuk is, hoort niet...

Lukaz    posted on 20-09-2005 21:08
Arita's willen best :P... Draai er zelf ook mee... DJ Chuckie ook.... en nog wle meer dj's enige nadeel is dat je ze als je veel draait na 3 maanden weer opnieuw moet branden want m'n pioneertjes pakt ze dan steeds moeilijker

misschien ligt het dan wel aan je pioneertjes   hoe ga je ermee om dan??  moet best wel wild..
Dj_T.im    posted on 20-09-2005 21:11

hmm pioneers horen togh ook af te spelen in de bizzartste omstandigheden
bron: www.feedback.nl
Jorrit    posted on 20-09-2005 21:13
Ja dat is een reclame praatje, niet te veel op letten Winking my eye
Maar dit is trouwens wel waar hoorWinking my eye
Dj_T.im    posted on 20-09-2005 21:14
haha,,, ik met mijn wijze woorden
Wammes    posted on 21-09-2005 00:17
Anyway, als iemand een goedkopere winkel weet voor kwalitatief goede cd's... roep maar! Ik heb nog niks goedkopers kunnen vinden...
Lead    posted on 21-09-2005 01:11
Het nieuws onlangs nog gevolgd ivm Opus Winking my eye

Je kunt inderdaad niet zien aan de buitenkant hoe de CD is. Bij de ergste bagger CD's kun je direct na opname al tikjes horen. Bij andere kunnen na enige tijd bitjes wegvallen doordat de data-laag deze verliest door licht, warmte, buigen, vallen etc.

Hoe dunner de laag, des te minder beschermt zijn je kostbare bitjes. Een krasje op het lees-kant, daar weet de foutcorrectie wel weg mee... Beschadigingen op en aan de data-laag zijn onherroepelijk, dus hoe dikker die verpakt zit (minder licht er doorheen komt), hoe veiliger hij volgens mij zijn data opslaat.

De goedkoope rommel laat ik meestal links liggen, TDK heeft eigen fabrieken en produceerd goede discs, Verbatim is top (maar duur), Nashua is ok en zo kan ik er nog wel een paar goede opnoemen.

Maar ieder merk kan een batch produceren die minder is van kwaliteit, ook de duurste merken, dus naam wil nog niet altijd garant staan voor dezelfde discs, de meeste merken hebben meerdere fabrieken in verschillende landen.

Phillips komt er bij mij in ieder geval zeker NIET meer in.  Ik heb een keer tijdens een demonstratie een disc uit elkaar getrokken. Hij kwam uit de CDJ-1000 waar hij een hele dag in had gezeten, bij het beetpakken trok ik met mijn duim de HELE datalaag eraf. De andere 2 discs (TDK) waren wel warm, maar bleven in ieder geval heel.

Let the BASS be louder
ashoe    posted on 21-09-2005 12:23
Wat je zei over "Dikkere data laag" dat ze langer mee gaan klopt wel..

maar wat ik wel gemerkt heb bij cd's met een dikke laag...dat het geluid niet echt zuiver is..het is een beetje zwaar..heavy...op die cd's

Ik weet het niet zo cker..maar zo klonk het wel.. ...
is dat je niet opgevallen?

Gery    posted on 21-09-2005 13:51
geluid op dikkere cd's kan niet heavy klinken, de data wordt immers digitaal opgeslaan.

een 1 is een 1 en een 0 is een 0, op zowel dikke als dunne lagen.

't is pas achteraf dat door een digitaal naar analoog converter u bits en bytes worden omgezet, klankkleur wordt dus bepaald door u cd speler, en niet door u cd zelf Thumbs Up
DJ - Producer
ashoe    posted on 21-09-2005 13:57

Dj_T.im    posted on 21-09-2005 17:40
haha,, je slaat de spijker op zijn kop
djjw    posted on 23-09-2005 23:59
ik heb altijd tdk cd-r`s en die hebben me nog geen problemen
bezorgd, heb wel n keer iets van traxdata gehad ofzo, maar dat
is echt bagger....
cd`s die snel overslaan , of tikken

de tdk zijn wel vrij prijzig ,mja liever kwaliteit dan ....
User edit by djjw on 23-09-2005 @ 23:59:54 (37%)

This is an old Topic

No new postings for 7.309 days.
 Post CommentThat would be 243.6 months
or a whopping 20 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

261 Users online: 40 Guests (221 Unknown)
Pages generated today : 17.014
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.784.132